Skocz do zawartości
Czeryboj

TP Link na USB aż tak słaby?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Sprzęt w sygnaturce. 

Jako, że w chwili obecnej nie mam możliwości puszczenia neta po kablu, to zakupiłem WI-Fi do kompa, TP Link na USB z antenką.

SPEEDTESTY wykazują ping 3-4 ms, DL: 15-17Mb/s, UL: 21-23Mb/s...

Coś słabo, zwłaszcza, że internet 300mb/s, a wifi w telefonie spokojnie dobija do DL: 100mb/s.

 

W czym problem? Ten mały cycek na USB aż tak bardzo się nie nadaje i pozwala na prędkość internetu sprzed kamienia łupanego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki to dokładnie TP-Link? Używałem kilku egzemplarzy tego samego modelu przez wiele lat i przy dobrym zasięgu latał max koło 50-60 Mbps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 
TP Link TL-WN722N
 
Najlepszy w osiedlowym sklepie internetowym, kupiony na szybko :E
Ale dziwne jest to że DL jest niższy niż UP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Czeryboj napisał:
TP Link TL-WN722N

Słaby. Ale powinien do ok 40Mbps dobić, bo to tylko jedna antena. Ale może jest daleko i więcej nie będzie. A może wina sterowników. Istotone jest też z jakim routerem się łączysz i jak jest daleko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5 metrów po linii prostej od routera, w tym samym miejscu na telefonie mam 80-100mb/s Download, a dziś na kompie 6-7mb... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Czeryboj napisał:

5 metrów po linii prostej od routera, w tym samym miejscu na telefonie mam 80-100mb/s Download, a dziś na kompie 6-7mb... 

A jaki to router, bo może telefon łączy się w paśmie 5GHz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TP Link TL-WN722N mam ten modem. U mnie działał normalnie. To jedna antenka więc bez rewelacji ale te 40 mb/s powinien pociągnąć. Skoro telefon działa to wychodzi, że wina leży po stronie modemu. Może kwestia sterowników albo firmeware'u ? Spróbowałbym zacząć od ustawień antenki. W sieciach wi-fi bywa tak, że w jednym miejscu działa dobrze a wystarczy nieco przestawić i już działa źle. Jeżeli antenta jest za komputerem to może obudowa tłumi sygnał. Jeżeli dysponujesz inną anteną, o większym zysku energetycznym to podmień na chwilę. Można też połączyć antenę z modemem kabelkiem i wtedy spróbować z ustawienaimi anteny w różnych miejscach.  Ten telefon jest nieco mylący. Mółby to być problem z nakładaniem się częstotliwości z innych, pobliskich sieci ale wówczas i na smartfonie i na komputerze szybkość transmisji byłaby mała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie, jest jakiś blok. Dobija do 14 mb/s i równa kreska w teście idzie... nie ważne w którą stronę antenkę wygnę. Fakycznie ten TP link działa na 2,4ghz tylko, mam jakieś dwa inne modemy Huawei od poprzednich internetów, spróbuje czy będzie jakaś różnica. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Al222amo napisał:

TP Link TL-WN722N mam ten modem.

Znowu się zaczyna... Ban był za krótki?
To nie jest modem tylko karta WiFi na USB. Używaj poprawnego nazewnictwa, bo Czeryboj poleciał szukać modemów GSM od Huaweia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dobra, mam gniazdo w ścianie pod ethernet RJ-45 - to się nie będę w WI-FI bawił, tylko dorobię wtyczki, dostawie router na piętrze i bezpośrednio puszczę z kabla do PC - a na telewizorze i telefonie na wifi dobrze śmiga ! Myślałem, że chociaż uzyskam połowę prędkości... nawet 1/3 przez radiowy sygnał, ale jednak słabizna. Jakieś anteny, karty sieciowe pewnie za 300zł trzeba kupić itp.

Dobrze myślę? Światłowód mi wychodzi w przedpokoju, do którego jest podpięty router, obok światłowodu wychodzi ethernet (sztuk 5) do gniazd w pokojach w całym domu - wtyk robię w routerze głównym (tam gdzie światłowód), potem wyjście z gniazdka w pokoju do routera i dopiero do kompa, czy wystarczy sam kabel ze ściany :D ?

Edytowane przez Czeryboj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Cytat

WLAN huawei echolife eg8145v5
- IEEE 802.11 b/g/n (2.4G)
- IEEE 802.11 a/n/ac (5G)
- 2×2 MIMO (2.4G&5G)
- Air interface rate:300 Mbit/s (2.4G); 867 Mbit/s(5G)

Żeby osiągnąć lepsze wyniki to albo karta Wi‑Fi 4 (802.11n) z dwoma antenami żeby było połączenie 300Mbps (transfer realnie 75~90Mbps), albo karta Wi‑Fi 5 (802.11ac) z jedną anteną lub dwoma. Gigabyte GC-WB1733D-I jest OK (sterowniki tylko pod Win10), ale podobno TP-LINK Archer T9UH też daje radę.

Jeśli jest możliwość połączenia przewodowego to będzie to najlepsza opcja. Jeśli w przedpokoju masz gołe kable to można założyć wtyczkę (nie jest zalecane, ale będzie działało) lub samo gniazdko (tylko pamiętaj o standardach) i potem podłączyć patchcordem już do routera. Natomiast w pokoju jak będziesz podłączał jakiś router z WiFi to ustaw mu jakiś adres IP z LANu spoza zakresu DHCP na stałe, potem wyłącz DHCP i podłączaj go poprzez porty LAN. Router będzie robi za Access point i switch i będziesz miał wtedy tylko jeden segment sieci. A do tego drugiego routera będziesz miał dostęp poprzez ten stały adres IP który wcześniej ustawiłeś (np. do konfiguracji WiFi).

Edytowane przez Qwinto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, będę z tym walczył. Jak coś to będę pisał o postępach, bo tworzenie takiej sieci robię pierwszy raz. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Blok CPU na pinach vs blok CPU na lamelach...bez sensu, pinowiec to archaizm i lanie dostał.   Nowe konstrukcje bloków CPU Barrow i Bykski w niewielkim stopniu budową odbiegają od rozwiązań technicznych bloków EK,Koolance,Bitspower,XSPC,Watercool HK itp Tak samo w niewielkim stopniu różnią się flow czy temp.   Tu przykład z testów (nie najnowszych ale niewiele się zmieniło) Bykski ma wyśmienity flow, ma 0.5*C starty do bloku nr1 w tym podsumowaniu więc to wyśmienity blok w relacji cena/perf https://www.techpowerup.com/review/bykski-four-cpu-waterblock/6.html To samo dotyczy bloków GPU,ale tu rozbieżność szczególnie w chłodzeniu sekcji VRM Strix jest już większa https://www.techpowerup.com/review/bykski-four-founders-gtx-1080-waterblock/6.html https://www.techpowerup.com/review/asus-water-cooling-the-asus-gtx-1080-ti-strix/8.html Przy kolosalnej wprost ilości wersji samych bloków CPU od Barrow i Bykski nie ma chętnych na wykonanie testu wszystkich modeli tylko po to by uzyskać potwierdzenie że różnice flow i temp w blokach CPU są minimalne a cena niższa jak konkurencyjnych firm z Tajwanu,USA,EU.   Bykski często eksperymentuje,szczególnie design bloków ulega zmianom co dla jednych jest plusem dla innych nie...kwestia gustu...   Faktem jest że w niektórych przypadkach jak QDC kiedy zestawimy rozwiązania techniczne vs cena to pozamiatane https://www.aliexpress.com/i/4001278660376.html?spm=2114.12057483.0.0.41f814b5j7ImpO Jak porównamy komplet męska żeńska wersja Koolance QDC z identycznym pierścieniowym system zamykania złączek do tego setu Bykski robi się ciekawie  
    • Nie wiem czy to przypadek czy właśnie to wyrównanie schodków przed 0.843v sprawia, że w Benchmarkach zegar się trzyma idealnie ustalonej wartości? Wcześniej przy 1845MHz ustawieniu bez wnikania w schodki niżej miałem wahania 1815-1845MHz.  
    • No niestety, uprawiasz jakąś metafizykę, nie rozumiejąc o co chodzi Co do wersji 1/2GB HD 7850, tak jak pisałem, nie znam tematu. Za to widzę jak wyglądała organizacja pamięci w obu modelach. Wersja 1GB, 8 kości pamięci: https://images.bit-tech.net/content_images/2012/11/msi-radeon-hd-7850-1gb-review/msihd7850-8b.jpg Wersja 2GB, 8 kości pamięci: https://tpucdn.com/gpu-specs/images/c/1055-pcb-front.jpg Efekt, w obydwu modelach organizacja pamięci była identyczna. Jeśli mod miał polegać tylko na przerzuceniu BIOSu, to odwołania pamięci były kompatybilne ze sobą - chodziły po magistrali 256-bitowej (8 kostek x 32 bity do każdej). Pojemność pamięci ma drugorzędne znaczenie. Bitowość - musi się zgadzać. Wyciąganie z tego modu jakichś wniosków dla Navi, gdzie jeden model ma 8 kostek (8x32 = 265 bit magistrali do pamięci), a drugi zupełnie inną organizację pamięci (6 kostek po 32 bity = 192-bitowa magistrala) jest bezsensowne.
    • Witam Poszukuje monitora spełniającego wymagania jak w temacie. Dodatkowe wymagania:  standard VESA  freeSync Co mi się udało znaleść: Acer Nitro VG271USBMIIPX Acer Nitro VG272UPBMIIPX  - za co w sumie dopłacam te 100zł względem poprzednika? Acer Nitro XV272U Monitor IIYAMA 27" GB2760QSU-B1 - w początkowej specyfikacji pisze że matryca IPS. Ale ten model ma chyba tylko TN? HP X27i Gaming Co byście brali? Coś jeszcze innego w granicach tej ceny? Pozdrawiam
    • Jako osoba hmm "postronna" nie mam dużo informacji i czekam. Wygląda to absurdalnie(wg mnie), tak czy siak...
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...