Skocz do zawartości
shakal84

Który producent GPU ma najlepszy serwis gwarancyjny ?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Wczoraj wystawiłem swojego GTX 1080 Ti na sprzedaż, karta od gainwarda zakupiona w ESC a te  jak wiadomo już nie istnieje. ESC po mimo zakończenia działalności niby nadal prowadzi serwis ale jak się okazuje  tylko do dwóch lat  od sprzedaży towaru. I tak mnie  zaskoczyli bo okazało się że nie mam już prawdopodobnie  gwarancji na kartę.  Napisałem do nich w tej sprawie i zobacze co odpiszą o ile w ogóle :D

I teraz do sedna sprawy, myślałem że skoro ESC już nie istnieje to będzie  można wysłać kartę ( w razie awarii bo akutalnie karta smiga bez problemowo) do producenta czyli Gainwarda w Niemczech a tu gów... kicha ! Producent  przyjmuje GPU  tylko od pośredników cóż rozczarowałem sie hehe.

I pytanie którzy producenci dają możliwość bezpośredniego załatwienia ewentualnej gwarancji nawet po upadku sklepu w którym się kupiło GPU ? Wiem że kiedyś świetnym serwisem i wsparciem chwaliła sie EVGA jest  tak nadal czy coś się zmieniło w tym temacie ? EVGA nadal ma świetny serwis ? pytam bo przy kupnie następnego  GPU nie chce mieć takich ewentualnych problemów ;)

Edytowane przez shakal84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę, że po opisaniu problemu serwis gigabyte pl też przyjąłby kartę.

zotaca na przedłużoną można wysłąc - czy li włożyć na rok w półkę i wysłać samemu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie  mam zamiaru wysyłać GPU do innych serwisów gwarancyjnych np Gigabyte czy ZOTAC po prostu pytam ogólnie który serwis jest najlepszy bezproblemowy bo z tego co widzę serwis Gainwarda nie przyjmuje prywatnych reklamacji tylko po przez swoich pośredników jak sklepy czy dystrybutorzy. W tym przypadku ESC padło i wynika z tego że Gainward ma to gdzieś bo nie  obchodzi go osoba fizyczna która kupiła w danym sklepie  którego już nie ma jego kartę. Tak wynika z polityki gwarancyjnej Gainwarda   http://www.gainward.com/support/docs_uk/Warranty_Policy_En.pdf 

Sprzedając kartę komuś innemu chce mieć pewność że ta osoba będzie miała w 100% pewną gwarancję czy to sklepu czy producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gigabyte daje gwarkę od siebie, ale tylko na wybrane modele.

Kiedyś można było reklamować przez Komputronik, ale to już się skończyło z tego co pamiętam.

Najlepiej kupić w porządnym sklepie to producent nie będzie miał większego znaczenia i nabywca nie będzie miał problemów z reklamacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwis ESC pewnie zasłania się tym faktem, że jako sklep odpowiadają 2 lata. Gwarancja może być dłuższa niż 2 lata i serwis/sklep tylko zgłasza(pośrednik). Jeśli odmówią tobie takiej możliwości to robią tobie raczej na złość. Jeśli nie będziesz wiedział co dalej zrobić to może warto skorzystać z darmowej porady.

w sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać m. in. u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów KLIK albo infolinia KLIK

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, shakal84 napisał:

[...]

12 godzin temu, yampik napisał:

myślę, że po opisaniu problemu serwis gigabyte pl też przyjąłby kartę.

zotaca na przedłużoną można wysłąc - czy li włożyć na rok w półkę i wysłać samemu :D

I pytanie którzy producenci dają możliwość bezpośredniego załatwienia ewentualnej gwarancji nawet po upadku sklepu w którym się kupiło GPU ? Wiem że kiedyś świetnym serwisem i wsparciem chwaliła sie EVGA jest  tak nadal czy coś się zmieniło w tym temacie ? EVGA nadal ma świetny serwis ? pytam bo przy kupnie następnego  GPU nie chce mieć takich ewentualnych problemów ;)

 

12 godzin temu, shakal84 napisał:

Nie  mam zamiaru wysyłać GPU do innych serwisów gwarancyjnych np Gigabyte czy ZOTAC po prostu pytam ogólnie który serwis jest najlepszy bezproblemowy bo z tego co widzę serwis Gainwarda nie przyjmuje prywatnych reklamacji tylko po przez swoich pośredników jak sklepy czy dystrybutorzy. W tym przypadku ESC padło i wynika z tego że Gainward ma to gdzieś bo nie  obchodzi go osoba fizyczna która kupiła w danym sklepie  którego już nie ma jego kartę. Tak wynika z polityki gwarancyjnej Gainwarda   http://www.gainward.com/support/docs_uk/Warranty_Policy_En.pdf 

Sprzedając kartę komuś innemu chce mieć pewność że ta osoba będzie miała w 100% pewną gwarancję czy to sklepu czy producenta.

Nie pisałem o Twojej karcie tylko odpisywałem na zadane pytanie.

Aktualnie (oficjalnie) karty na gwarancję bezpośrednio przyjmuje EVGA, Gigabyte wybrane aorusy i zotac w okresie przedłużonej gwarancji.

Odnośnie gigabyte, kiedyś pośredniczył w tym komputron (co napisano wyżej) teraz już nie - ale tak jak napisałem wcześniej, zapewne GB w takiej sytuacji przyjąłby kartę bezpośrednio (kartę gigabyte).

Zdarzyło mi się u nich naprawiać graty też odpłatnie i mam dobrą opinię o serwisie.

 

Tak jak już też napisano, schemat na który trafiłeś dotyczy całego rynku kart graficznych (z wyłączeniem w/w wyjątków). Dlatego sugeruje się zakup grafik z dużych sklepów których ryzyko zamknięcia jest mniejsze niż tzw. osiedlówek ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak masz rację tylko czasem taka osiedlówka ma lepsze ceny niż wielki moloch hehe a wiadomo każdy grosz się liczy....  a pózniej płacz :D

Edytowane przez shakal84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, shakal84 napisał:

No tak masz rację tylko czasem taka osiedlówka ma lepsze ceny niż wielki moloch hehe a wiadomo każdy grosz się liczy....  a pózniej płacz :D

pierwsze słyszę.

gdzie te osiedlówki z super cenami?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osiedlówka zazwyczaj ma droższe oferty cenowe. Nie zdziwiłbym się jak na allegro Ci którzy oferują super ceny to firma widmo albo przynajmniej bez lokalu i pracowników - firma jednoosobowa albo jeszcze inny wytwór. Nawet jeśli wszystko będzie legalnie to firmy te prowadzą tylko sprzedaż internetowo i zapewne łatwiej zawiesić lub zlikwidować. Z czasem w razie reklamacji może być płacz.

Sporo osób ostrzegało przed ESC że nawet zwrot towaru jest problem, ale kupiłeś u nich ponieważ było tanio i wyszedłeś na tym kiepsko. Teraz powtórka z rozrywki.

Edytowane przez hopes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak @hopes napisał nie ma co być chytrym, czasem oszczędzisz dwadzieścia złotych polskich, a potem będziesz miał pod górkę ze wszystkim. Duże sklepy nie gwarantują Ci idealnego serwisu, ale jest szansa, że nie znikną z rynku w przeciągu roku. Płacisz za spokój ducha w tym przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak serwis z Niemiec odpisał tak :D ==>  Dear Mr.
thanks for your mail!
We’re sorry to hear, that you’ve problems with your card.

Unfortunately, we have to inform you that we cannot process
direct warranty claims from end customers. Warranty claims
of end customers or resellers must be handled by local
distributors. In case of a complaint, you would first have
to hand over the card to your dealer.

Please contact your relevant retailer to arrange the
warranty. We’ll check and proceed the warranty for your
satisfaction asap.

 

 

Więc jak na razie karty nie  przyjmą.

Ale UWAGA nie napisałem ( przez moją nie uwagę a raczej moją nie wiedzę )  im że sklep w którym kupiłem kartę już nie istnieje, splajtował. Odpiszę im jeszcze raz tym razem poprawnie informując ich o plajcie sklepu. Zobaczymy co odpiszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogą cię odesłać do dystrybutora, nie wiem kto nim jest może Action S.A? ABC Data SA? Ciężko powiedzieć u kogo się esc zaopatrywał. Po szybkim pytaniu wujka z ameryki wygląda, że Veracomp jest dystrybutorem EVGA na Polske, może spróbuj do nich napisac.

Edytowane przez Holian
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedz z Niemieckiego serwisu ( wcześniej prosili abym podał nr S/N karty) i  dystrybutorem  mojego Gainwarda jest AB. SA a wiec kolejny mail z zapytaniem będę pisał tam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle kłopotu, żeby dostarczyć GPU do producenta... Współczuję tobie. Daj znać jak to wszystko się potoczy. Jestem ciekaw co z tego będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli teraz do AB

 

ogólnie tak wygląda ścieżka.

sklep/dystrybutor/serwis

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Informacja dla wszystkich nowych czytających  ten temat NIE CHCE WYSYŁAĆ karty na serwis gdyż karta jest OK działa w 100% tylko chce wiedzieć jak wygląda sprawa gwarancji po upadku ESC sklepu gdzie została kupiona. Czy w razie EWENTUALNEJ awarii będę mógł skorzystać z gwarancji.

Swoją drogą jak Niemiecki serwis odpisywał z dnia na dzień na maile tak AB SA milczy już trzeci dzień hmm ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak niektórzy rozpisują czas na odpowiedź, ale przeważnie jest to 5-7 dni roboczych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, shakal84 napisał:

Informacja dla wszystkich nowych czytających  ten temat NIE CHCE WYSYŁAĆ karty na serwis gdyż karta jest OK działa w 100% tylko chce wiedzieć jak wygląda sprawa gwarancji po upadku ESC sklepu gdzie została kupiona. Czy w razie EWENTUALNEJ awarii będę mógł skorzystać z gwarancji.

Swoją drogą jak Niemiecki serwis odpisywał z dnia na dzień na maile tak AB SA milczy już trzeci dzień hmm ...

Bądź przygotowany, że AB może olać temat bo nie ty jesteś dla nich klientem tylko ESC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to tak samo jak z serwisem ESC po dwóch latach. Mogą przyjąć, ale nie muszą. Jeśli chcesz zwiększyć wartość karty, ponieważ chcesz ja sprzedać na gwarancji to niestety dla mnie i innych potencjalnych nabywców brak sklepu = brak gwarancji. Ostatnio ktoś wspominał że sprzedawał rtx 2060 za 1000 zł ponieważ sklep padł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszkę to wszystko popierdolone, co im robi za różnicę czy wysyła konsument czy sklep.
Tym bardziej że gwarancja jest na produkt danej firmy za który ktoś już zapłacił, a nie gwarancja możliwości "gwarancji w sklepie"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałbym strzelać na ślepo to wymyślił to zapewne sam producent. Każde utrudnienie dla konsumenta spowoduje, że jakiś procent uszkodzonych produktów nie wróci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.08.2020 o 01:26, Nequrix napisał:

Troszkę to wszystko popierdolone, co im robi za różnicę czy wysyła konsument czy sklep.
Tym bardziej że gwarancja jest na produkt danej firmy za który ktoś już zapłacił, a nie gwarancja możliwości "gwarancji w sklepie"

Dokładnie jedno wielkie cwaniactwo i tyle :D

AB SA stwierdziło że reklamacje może przyjąć tylko od firmy która zakupiła sprzęt bezpośrednio w AB S.A i posiada ich fv. Po za tym każda firma nawet upadła powinna się wywiązać z obowiązku gwarancyjnego.

 

 

Serwis ESC się odezwał i kazał wysłać numery karty i skan dowodu zakupu, (tak też zrobiłem) po za tym napisał że sprzedawali karty gainwarda z 2 letnią gwarancją, ja im na to odpisałem że na pudełku karty jest widoczna 3 letnia gwarancja i jak się to ma do ich upadłości względem producenta (gainward) ciekawe co odpiszą hehe.

Chyba trzeba będzie się poskarżyć serwisowi w Niemczech :x

 

d37a97c33d3a.jpg

 

EDIT:

OK Serwis ESC odpisał tak:

 

"Witam.
Dwuletni okres odpowiedzialności sprzedawcy upłynął, tylko serwis warunkowy, koszt spedycji płatny.

Reklamację karty proszę zgłosić poprzez formularz: http://www.esc.pl/information.php?info_id=11&osCAdminID=179fa300b7e83ab20d2e5be9865040d8&osCAdminID=245fe4deb034f50da913bed09ac5a9c0

Zatwierdzenie zgłoszenia nastąpi po wpisaniu poniższych warunków pośredniczenia w reklamacji w polu uwag w zgłoszeniu.

"Towar ma ponad 24 miesiące, odpowiedzialność sprzedawcy wygasła, tylko odesłanie do serwisu producenta przez ścieżkę dystrybucji, zgoda na wymianę na inny model karty (nie słabszy wydajnościowo), innego producenta, bez terminu realizacji, koszt spedycji (x2, do serwisu gwaranta, przesyłka zwrotna do Pana) - 40 zł"


Po wypełnieniu zgłoszenia postaramy się pomóc w realizacji reklamacji, szczegóły przekażemy w kolejnym emailu po wypełnieniu zgłoszenia.

Pozdrawiam"

 

Więc rozumiem że w tym przypadku gwarancja była by zrealizowana za 80 zł po wpisaniu w uwagach powyższej formułki hmm... ciekawe.

Edytowane przez shakal84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak serwis esc olał Ciebie wcześniej .Jeżeli producent nie pokrywa kosztów wysyłki, a odpowiedzialność sklepu mija po dwóch latach to klient musi zapłacić za wycieczkę. Osobiście ja zrozumiałem, że koszt całkowity to 40 zł, a w nawiasie wytłumaczyli dlaczego taka kwota. 20 zł do serwisu gwaranta i 20 zł przesyłka zwrotna + twoja wysyłka do ESC. Możesz ich o to dopytać.

4 godziny temu, shakal84 napisał:

innego producenta, bez terminu realizacji

Bardziej mnie to martwi. Jak to bez terminu realizacji? Czyli co za 10 lat dadzą Ci kartę innego producenta z podobną wydajnością. eee

Edytowane przez hopes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...