Skocz do zawartości
Jaycob

Black Myth: WuKong

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
3 minuty temu, kadajo napisał:

W 1440p radzi sobie tak samo jak nie lepiej jak 4090 w 4K :E

Ja tam uważam że 4090 to w 1440p sobie nawet przeciętnie radzi, 4K wolę nie testować bo się załamię xD Niby można użyć DLSS performance i mieć 1080->2160 ale jednak 4090 powinno było stać na więcej. No cóż, 2 lata od premiery to już nie jest karta AAA 4K.

  

3 minuty temu, kadajo napisał:

Może oni już testują 5xxx 🤣

Nawet jak będzie +50% to 1.5 * 15 fps to dalej dupa :E 

Edytowane przez cichy45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy dobry benchmark do testowania kart :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Oj tam, będą dawać drugą partię kluczy do Rtx 5xxx, wtedy powinno być lepiej z wydajnością.

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kadajo nie opłaca się ustawiać absolutnego max. Lepiej zrobić optymalny "custom" - wygląd będzie podobny, a klatek więcej. Oczywiście gra jest nadal ciężka, ale na takim RTX 4070 Ti nonSUPER już powinno być cacy.

3 minuty temu, cichy45 napisał:

Ja tam uważam że 4090 to w 1440p sobie nawet przeciętnie radzi, 4K wolę nie testować bo się załamię xD Niby można użyć DLSS performance i mieć 1080->2160 ale jednak 4090 powinno było stać na więcej. No cóż, 2 lata od premiery to już nie jest karta AAA 4K.

Sprawdź takie ustawienia:

0f6b265fb773f.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Kyle_PL napisał:

Lepiej zrobić optymalny "custom"

Ogólnie się z tym zgadzam, ale są takie gierki gdzie widać różnicę między max a oczko niżej np ratchet & clank tak ma. Ja poczekam aż Digital Foundry puści jakiś film z analizą ustawień i wpływu na wygląd i da swoje "optimized settings".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Wam dam nie opłaca się. Będę tutaj świecił majestatycznym 1080p po premierze gry ze wszystkim na ultra + RT! :E 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie tam gdzie nagle pary brakuje w GPU to "nie widać różnicy" ;)

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie ciężko. :cool:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, kadajo napisał:

Da się zablokować na ile chcesz dzięki Rivie

No ale wtedy z fg też będzie zablokowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zablokujesz fps na 80 (np. w sterownikach), włączysz FG, to powinno być robione z 40fps -> 80fps.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, SylwesterI. napisał:

No ale wtedy z fg też będzie zablokowane

No pytałeś czy można zablokować na 40 i wlaczyc FG, no da sie. Możesz w Rivie sobie ustawić jaki chcesz FPS. Jak ustawisz powiedzmy te 40 i włączysz FG to karta tak naprawdę generuje około 20 a resztę dorabia FG i analogicznie do innych numerków masz to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FSR FG vs DLSS / 75%

DLSS ciut ostrzej.

Zrzut-ekranu-2024-08-14-093453.png
Zrzut-ekranu-2024-08-14-093818.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, kadajo napisał:

Nowy dobry benchmark do testowania kart :E

To już jest jakiś nowy? Czy dalej bez efektów cząsteczkowych itp itd? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten sam co był, tylko w odniesieniu do niego właśnie trwa rozmowa.

Ja bym bardziej powiedział, że jako że to ue5 to bardziej test stabilności 13th/14th gen. Min detale, min rozdziałka i heja. Jak się nie wywali to proc stabilny :D 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile fpy polecą w dół jak to będzie już ze wszystkimi bajerami ze 50% przynjamniej, choć mogę się mylić :E Coś wydaje mi się że do większej rozdziałki i nawet detali wysokich 5090 będzie słaba :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, AndrzejTrg napisał:

To już jest jakiś nowy? Czy dalej bez efektów cząsteczkowych itp itd? 

Miałem na myśli tą grę :D

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Qrdello Widzę, że ustawiasz "jakość antyaliasingu" na "bardzo wysoki," przy używaniu DLSS. Jednak to ustawienie cokolwiek zmienia w przypadku DLSS/DLAA? Z tego co się orientuję, za jakość DLSS/DLAA w tej grze odpowiada skala procentowa "ostrość supersamplingu" (~25%=DLSS UltraPerformance, ~50%=DLSS Performance, ~67%=DLSS Quality, ~100%=DLAA - nazewnictwo widać przy przesuwaniu tym suwakiem od DLSS)

Edytowane przez Kyle_PL
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle włączam co zostawiam bez zmian :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propo dyskusji w innym temacie - odnośnie tego że miałem obserwację że wzrost poboru mocy przez GPU rośnie wraz z rozdziałką mimo że karta jest w 100% obciążona za każdym razem.

4090 na 133% power limit czyli 600W max.

e8C9k88.png

ustawienia max, lewo 1440p bez dlss, środek 2160p bez dlss prawo 4320p dlssq bo bez DLSS brakło VRAMu :E ale jak widać, mimo że GPU pracuje na 100%, to pobierana moc rośnie z rozdziałką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Ciekawe czy gra zaoferuje cos wiecej niz grafikę  :D

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kyle_PL napisał:

@kadajo nie opłaca się ustawiać absolutnego max. Lepiej zrobić optymalny "custom" - wygląd będzie podobny, a klatek więcej. Oczywiście gra jest nadal ciężka, ale na takim RTX 4070 Ti nonSUPER już powinno być cacy.

Sprawdź takie ustawienia:

0f6b265fb773f.png

Optymalny custom: kastrowany setting w grze, rozmydlacz + shimmering, raytracing na OFF, I DALEJ 30 FPS , gratuluję ci tego 4k🤣

46 minut temu, kadajo napisał:

No pytałeś czy można zablokować na 40 i wlaczyc FG, no da sie. Możesz w Rivie sobie ustawić jaki chcesz FPS. Jak ustawisz powiedzmy te 40 i włączysz FG to karta tak naprawdę generuje około 20 a resztę dorabia FG i analogicznie do innych numerków masz to samo.

Ale pytanie nie było postawione w próżni, tylko na twierdzenie że blokada na 40fps i wtedy bost do bodajże 160 za pomocą generatora klatek, potem wyszło że to niby ten z losles scaling , to równie dobrze można sobie uplynniacz w tv włączyć :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, cichy45 napisał:

mimo że GPU pracuje na 100%, to pobierana moc rośnie z rozdziałką.

Wynika z tego, że ciężej jest dojechać do PowerLimitu w RTX4090, niż w niższych kartach. Na RTX 4060Ti tak to wygląda:

4K DLAA:

0ff3e24831d57.png

2,5K DLAA (pulpit na 2560x1440)

38bfd5c8d7bd5.png

(wykres starałem się odpalić na początku testu, natomiast kiedy obciążenie spadło, to był moment zakończenia całego przebiegu w tym Wukong test.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, SylwesterI. napisał:

Ale pytanie nie było postawione w próżni, tylko na twierdzenie że blokada na 40fps i wtedy bost do bodajże 160 za pomocą generatora klatek, potem wyszło że to niby ten z losles scaling , to równie dobrze można sobie uplynniacz w tv włączyć :E

RTSS nie blokujesz tyle ile chcesz uzyskać. FG zrobi resztę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Ja tak miałem w jednym meisjcu w SW Ocalały gdzie zjazd do 20 fps i po chwili crash i tak w koło Wojciech a też działał na UE 4. Obniżyłem detale i wyłączyłem RT przeszedłem kawałek i później zwiększyłem detale i już było ok. 
    • Temat nie dawał mi spokoju dlaczego u mnie to źle działa. Włączyłem Freesync, wymusiłem Vsync z NVCP, zrobiłem lock'a i ... no nie wierze... działa 😆 Mogę zablokować FR na ile sobie chce i synchronizacja działa lepiej niż klasyczny Vsync plus lag spada zauważalnie, co prawda Overdrive musiałem w monitorze inaczej ustawić ale i tak jest płynniej... ale nie na każdym FR jest idealnie płynnie. Jak dawałem np. 90 czy 85,80 to było widać lekkie rwanie regularnie, podobnie jak w klasycznym Vsync. Ale jak dałem 82 nagle problem ustąpił. Czy jest jakaś zasada co do ilości FPS vs Gsync/Freesync czy to od monitora zależy ? Mój monitor według testu Rtings ma zakres 20-165 No nie mogę uwierzyć ze nawet 50 FPS wydaje się płynniejsze niż 60 FPS z klasycznym Vsync. CP2077 z osranym FG lepiej śmiga nawet mam wrażenie ze artefaktów mniej widać... WTF. Przyznaje się ze kompletnie nie miałem racji i gadałem głupotki. A teraz można się śmiać
    • Problemy Intela nie maja nic wspólnego z 13 i 14 gen procesorów tylko z utrzymaniem fabryk w których nie potrafią wdrożyć od kilku lat  mniejszych litografii w sposób przemysłowy co skutkuje już dzisiaj kosztami zamawiania produkcji w TSMC.   Lunar Lake miał byc produkowany w Intelu w 18A..... a jest w TSMC bo znowu nie dowieźli.    To samo z Arrow Lake miał byc w Intel 20A.... bedzie w TSMC.  Intel jest w głebokiej d* z produkcja we własnych fabrykach bo nie dowozi, sukces AMD wział sie wlasnie z tego ze TSMC prześcignęło Intela i moze produkować taniej i lepiej  ale wejscie Intela do TSMC jest trudne bo wszyscy juz dawno zarezerwowali sobie moce TSMC a Intel  jest ostatniu w kolejce i jeszcze ma swoje fabryki które nic nie produkuja stad miliardowe straty na Fabach i stad nie ma sensu budowac nowych jak nie ma dla nich technologii. Wszystkie topowe CPU intela dla rynku konsumenckiego nie beda produkowane przez Intela to jest katastrofa.      
    • I tu widze problem ze mi monitor czasami strasznie migocze. Skoro np w outlaw z FG migocze a bez nie migocze to pewnie ten frame time sie pieprzy z FG bo mam slaby procesor. Moze jakbym mial cos pokroju 13 serii intela lub 14 to cpu by ogarnal i nie mogotalby mi monitor z FG? Hmmm.... 
    • Dzięki temu mocno spada motywacja do zmiany sprzętu. Na przyszły to może wlecą te nowe gearsy na ue5 i fable. Ale to też pewnie bliżej końca roku. Microsoft game studios ostatnią nadzieją branży, do czego to doszło.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...