Skocz do zawartości
Jaycob

Black Myth: WuKong

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, SylwesterI. napisał:

Optymalny custom: kastrowany setting w grze, rozmydlacz + shimmering, raytracing na OFF, I DALEJ 30 FPS , gratuluję ci tego 4k

Skończ już kłamać i pisać brednie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Kyle_PL napisał:

Wynika z tego, że ciężej jest dojechać do PowerLimitu w RTX4090

To zależy jak obciążona jest karta. I nie chodzi mi o % tylko rdzeń.

Tutaj @SebastianFM moglby to mysle lepiej wyjasnic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jeśli mamy FG w grze, to blokujemy FPS na "docelowym poziomie" powiedzmy że mamy w grze 55 FPS bez DLSS-FG to blokujemy w rivie albo driverach FPS na 80 albo 90 i aktywujemy FG wtedy powinno trzymać stałe 80-90 FPS jeśli GPU nie braknie pary. Bez blokady wiadomo będzie więcej FPS typu 97 ale będzie się on wahać.

Jak używa się zewnętrznego generatora klatek typu lossless scaling albo AMD FMF to wtedy w rivie/driverach blokujemy FPS na wartość przed generowaniem dodatkowych klatek. Czyli jak u mnie blokada na 40 FPS bazowych i generator robi nam stałe 160.

Teraz, kadajo napisał:

To zależy jak obcieczona jest karta. I nie chodzi mi o % tylko rdzeń.

Pewnie też kontroler pamięci bardziej dostaje po tyłku w większej rozdzielczości i może być tak że fragmenty rdzenia gdzie on siedzi zwiększają pobór. Mimo że FPS spada, to nie koniecznie znaczy że kontroler będzie mniej obciążony.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, cichy45 napisał:

Dokładnie, jeśli mamy FG w grze, to blokujemy FPS na "docelowym poziomie

Testy poboru mocy robiłem bez FG, bez limitów fps i bez jakichkolwiek synchronizacji (bez FreeSync, bez Vsync itp.).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Kyle_PL napisał:

Wynika z tego, że ciężej jest dojechać do PowerLimitu w RTX4090, niż w niższych kartach. Na RTX 4060Ti tak to wygląda:

 

Czyli wynika z tego że karty typu 4060 czy 4070 są częściej limitowane power limitem niż karty 4090 czy może 4080 też.

10 minut temu, SylwesterI. napisał:

Ale pytanie nie było postawione w próżni, tylko na twierdzenie że blokada na 40fps i wtedy bost do bodajże 160 za pomocą generatora klatek, potem wyszło że to niby ten z losles scaling , to równie dobrze można sobie uplynniacz w tv włączyć :E

No to oczywiste że mówimy o zewnętrznym generatorze, bo DLSS nie wygeneruje więcej niż 1 klatki pośredniej. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno porównanie - zrzut z końcówki testu (kamera w ruchu + drobne prążki na dachu - DLSS źle znosi takie sytuacje, ale jak widać przy dostatecznie dużych rozdzielczościach daje radę). Z lewej 2560x1440 DLAA, z prawej 3840x2160 DLSS Quality:

8403a54d0f3ba.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś napisać, czy ta gra prezentuje się atrakcyjnie wizualnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie wygląda OK. Przyjemnie się na nią patrzy, ale test to test. Jak tylko postacie nie będą plastikowe to poziom AW2 graficzny, tak bym to porównał. Może nawet ciut wyżej?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tgolik

Przecież masz filmy na Youtube, zrzuty w tym temacie (choć raczej wybranych fragmentów), sam możesz odpalić darmowy benchmark, wiec sam oceń.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano w drodze do pracy, od was dowiedziałem się, że jest benchmark. W domu sprawdzę a teraz po prostu jestem ciekaw jak to wygląda.🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, tgolik napisał:

Czy mógłby ktoś napisać, czy ta gra prezentuje się atrakcyjnie wizualnie?

Roślinność jest bardzo szczegółowa,  co na oledzie i wyłączonym rozmyciu w ruchu robi wrażenie, przynajmniej w demie PT vs RT widać znaczne różnice na wodzie, na reszcie elementów nie jest to tak rzucające się w oczy

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test na ryzen 3100 i gtx1070. Wyniki są więcej niż zadowalające. 

FHD, detale na wysokie, TSR 80% + generator - 50FPS

FHD, detale na średnie, TSR 80% + generator - 63FPS

Na jednymch i drugich da się grać ale taki prawidłowy feeling z generatorem to powyżej 60FPS jest.  

Najważniejsze że grać można z powodzeniem nawet na starym ziemniaku.

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, T0TEK napisał:

Najważniejsze że grać można z powodzeniem nawet na starym ziemniaku.

Tego jeszcze nikt nie wie, póki co mamy tylko benchmark ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, tgolik napisał:

Czy mógłby ktoś napisać, czy ta gra prezentuje się atrakcyjnie wizualnie?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jak na razie znalazłem tylko jeden problem z tym benchmarkiem: nakłada filtr wyostrzający (nie ważne, czy w 2560x1440 DLAA, czy 3840x2160 DLSS Q). Przez to obraz jest lekko usztuczniony.

... widzę, że nie tylko ja na to zwróciłem uwagę:

Cytat

The game has very strong sharpening which affects all outputs. Its oversharpening.

źródło

 

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie Można go wyłączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W menu gry? W którym miejscu?

@kadajo sorki ... sądziłem, że napisałeś: "Nie. Można go wyłączyć." 😏

W takim razie niestety, ale nie ma takiej opcji. 😔

Znowu wciskają ludziom na siłę filtry, które no ... nie każdy lubi. 🤬

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, tgolik napisał:

Rano w drodze do pracy, od was dowiedziałem się, że jest benchmark. W domu sprawdzę a teraz po prostu jestem ciekaw jak to wygląda.🙂

Moim zdaniem robi wrażenie, ale sam najlepiej sprawdź i oceń. 

2 godziny temu, Kyle_PL napisał:

Jeszcze jedno porównanie - zrzut z końcówki testu (kamera w ruchu + drobne prążki na dachu - DLSS źle znosi takie sytuacje, ale jak widać przy dostatecznie dużych rozdzielczościach daje radę). Z lewej 2560x1440 DLAA, z prawej 3840x2160 DLSS Quality:

 

Wiadomo, że zależy od implementacji i w tym od gry, ale moim zdaniem różnica między dlaa a dlss quality w tej samej rozdziałce jest czasami tak mała (od jak się nie mylę dlss 3.1), że szkoda tych straconych fps używając dlaa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Kyle_PL napisał:

W menu gry? W którym miejscu?

Źle napisałem... już edytowałem... tak to jest jak się pracuje i forum moderuje 😂

25 minut temu, Kyle_PL napisał:

Znowu wciskają ludziom na siłę filtry, które no ... nie każdy lubi. 🤬

Ja jak mam za ostry obraz w grze to albo zmniejszam ostrość obrazu monitora, albo wymuszam ze sterownika FXAA. Czasem daje to fajne rezultaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko rozmywanie obrazu przeostrzonego, jest rozwiązaniem połowicznym (no nie będzie już tak razić na ostro), jednak pewne zniekształcenia, które powstają w chwili nałożenia filtra wyostrzającego, są nieodwracalne. Pozostaje liczyć, że w pełnej wersji gry dodadzą suwak ostrości, któym będzie można to wyostrzanie wyłączyć. Przykładowo w Midnight Suns jest taki suwak ostrości do DLSS - przesuwasz go maksymalnie w lewo i filtr wyostrzający jest wyłączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby podpowiedź które detale jak mocno gniotą

oyUXcc9.jpeg

  • Thanks 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U PCMR Cinematic to nie 30 FPS to uber jakość grafiki :D

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasem jedno z drugim powiązane. ;) 

@frog67 I takie rzeczy właśnie bardzo doceniam. Nie ma sensu przeć bezmyślnie w max detale. Po obniżeniu cieni na high okazało się że różnicy wizualnej nie widzę żadnej, a już średnio kilka fps mam w górę. Zastanawiam się tylko do czego jest wykorzystywany ten Path Tracing, skoro cienie i GI są osobnych ustawieniach :E 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Łapcie porównanie. Starałem się w tym samym momencie zrobić, jeden screen mi nie wyszedł, ale styknie. :D 

https://imgsli.com/Mjg3NjAz/3/1

Możecie przełączać między 4 ustawieniami. Różnice wizualne są marginalne, a w fps spore. Dodatkowo są porównania z RT Max / Medium.

Edytowane przez Isharoth
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Isharoth ciekawe porównanie. Natomiast co do tych ustawień cieni (lub global illumination), to zauważyłem, że one głównie odpowiadają za dystans po którym cienie są generowane. Najlepiej widać to na trawie, jak też dużych obiektach na których jest cień ... i kamera się do obiektu z cieniem zbliża.

Na LOW jest tragedia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...