Skocz do zawartości
Anon44

Gdzie się podziały 3300x?

Rekomendowane odpowiedzi

Wie ktoś kiedy 3300x wrócą do sklepów? Za miesiąc czy dwa kupuję kompa, mam nadzieję że zdążą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie to proc widmo,są nawet problemy z dostępnością 3600.Chodzi o to,że szykują moce produkcyjne już pod Zen 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie o to chodzi bo to są zupełnie inne procesy i linie produkcyjne. Znacznie bardziej prawdopodobne jest to że owe moce produkcyjne zabrał Renoir (procki do laptopów)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A najpewniej to choodzi że im  sie proces produkcji tak poprawił że nie mają dość odpadków na  te procki.... a one sa najmniej rentowne  z  całej   lini 7nm...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Anon44 napisał:

Wie ktoś kiedy 3300x wrócą do sklepów? Za miesiąc czy dwa kupuję kompa, mam nadzieję że zdążą. 

Skoro składasz cały zestaw, to zapewne z myślą o dłuższym użytkowaniu.

W takim wypadku nie kupuj procesora 4c/8t - ich czas powoli się kończy.

8 października ma mieć premierę Zen3, co prawdopodobnie przełoży się na spadek cen R5 3600.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
26 minut temu, Paw79 napisał:

Skoro składasz cały zestaw, to zapewne z myślą o dłuższym użytkowaniu.

W takim wypadku nie kupuj procesora 4c/8t - ich czas powoli się kończy.

 

Bez przesady... 6core czy 8c nie dają aż tyle... szczególnie w grach ~FHD... a przepłacać teraz na wyrost jak może kupić cos eco z b550 na am4 a za dwa lata jak przestanie stykać wrzucic juz moze 8/10core z serii 5000 co niby b550 ma wspierać... a jak nie to juz mocno przecenione owe zeny 3 w tym układzie... przy intelu może trzeba tak robić bo co generacja to wszystko się zmienia a tu na am4 jest wieksza elastycznosć.

Edytowane przez marioking

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, kalderon napisał:

Wcale nie o to chodzi bo to są zupełnie inne procesy i linie produkcyjne. Znacznie bardziej prawdopodobne jest to że owe moce produkcyjne zabrał Renoir (procki do laptopów)

Ale wiesz że AMD ma u TSMC ok.20-30% linii produkcyjnej 7 nm/7+ nm? TSMC klepie dla nich Zen 2,RX 5xxx a teraz też Zen 3 i Big Navi,a jeszcze z 7 nm korzystają Apple,Qualcomm i pozostałe firmy.
Co do Renoir,można się zgodzić,układy mobilne mają dosyć spory popyt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kolegom spodobał się temat. Jaki procesor polecacie kupić pod b550 w takim razie? 3100 wystarczy na 4 lata? Karta 1660S. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To raczej najekonomiczniejsza opcja(ten 3100)... 7nm procesorek z poprawiona architektura... w wielu grach te 4 core niewiele ustępuje 6core... osobisćie nie zaliczam się do tych maksymalistów co bedą mówic 3600 albo coś w ten deseń.... ale na 4 lata to raczej mało realna... taki 3600 bardziej by rokował tylko że jest bez sensu... bo wydasz 60% więcej za 10-15% bostu... tego 3100 nie wlutowujesz i z b550 masz perspektywy... a za dwa lata spoko możesz zrobić upgrade za 400-500 który ci moze da już w tej cenie 8-10core...

Edytowane przez marioking

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W tej chwili w związku z brakami 3300X i rosnącymi cenami 3600 ja bym kupił 3100 póki jest tani (450zł z wysyłką na Zadowoleniu), na kolejne ~2 lata z 1600 Super wystarczy do gier w 1080p, a potem podmianka na Ryzena 4000 (najlepszego który wówczas będzie w budżecie).

3 godziny temu, Spl97 napisał:

Ale wiesz że AMD ma u TSMC ok.20-30% linii produkcyjnej 7 nm/7+ nm? TSMC klepie dla nich Zen 2,RX 5xxx a teraz też Zen 3 i Big Navi,a jeszcze z 7 nm korzystają Apple,Qualcomm i pozostałe firmy.

Wiem, ale wciąż nie przyjmujesz do wiadomości że to są różne procesy a więc i różne linie produkcyjne. Z miejscami zabukowanymi na rok wstecz, oddzielnie na każdą linię. Dlatego zwolnione (poprzez spowolnienie wytwarzania Zena 2) moce produkcyjne mogą być wykorzystane tylko na układ wytwarzany w dokładnie tym samym procesie, w tym przypadku - N7. Nie może to więc być Zen 3, a bardziej prawdopodobnie właśnie Renoir - AMD samo przyznało że popyt przerósł ich najśmielsze oczekiwania. Taka podmianka była by im na rękę - pozwoli kuć żelazo póki gorące w segmencie mobilnym i może pobudzić apetyty na Ryzeny 4000.

Edytowane przez kalderon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko jest słyszeć to, co chce się usłyszeć. Biere 3100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Kubinki_PL napisał:

Sprawdź czy przypadkiem cena zestawu https://www.komputronik.pl/cart/shared/show/9xkaQa8kgj nie będzie tylko trochę większa od setu na amd na 3100 ;) zawsze to 6c/12t i starczy na dłużej.

Trzeba przyznać, że 10400F za 659 plus Marvel Avengers, które można sprzedać to mocna oferta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Radio_Tirana napisał:

Trzeba przyznać, że 10400F za 659 plus Marvel Avengers, które można sprzedać to mocna oferta.

👍

dokładnie! do tego jakiś mobas na b460 z tych co mają odblokowaną funkcję maxboostu + ddr4 4000MHz i mamy taniej i lepiej niż na ryzenie 3600. amd od roku nie koryguje cen a nawet intel idzie naprzód z ofertą

14 godzin temu, Anon44 napisał:

Widzę że kolegom spodobał się temat. Jaki procesor polecacie kupić pod b550 w takim razie? 3100 wystarczy na 4 lata? Karta 1660S. 

nawet o tym nie myśl. dziś tylko i5+b460+szybki ram

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ladna promocja na 10400f .Szybki ram nie jest zarezerowowany tylko dla z490?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
20 minut temu, ghs napisał:

👍

dokładnie! do tego jakiś mobas na b460 z tych co mają odblokowaną funkcję maxboostu + ddr4 4000MHz i mamy taniej i lepiej niż na ryzenie 3600. amd od roku nie koryguje cen a nawet intel idzie naprzód z ofertą

Realia są takie, że amd ma na to wyjebongo bo się praktycznie wyprzedaje... im schodzi wszystko na pniu.... AMD serie AF procków sprzedawało w cenie jak bez AF  gdy je zastapili, tylko rynek, popyt, spekulanci wywindowali ceny... tak jak teraz 3600 które drożej... to nie AMD podnosi ceny tylko ci co na tym żerują to robią przez fakt, że ludzie są gotowi płacić wiecej zamiast machnąc reką i stwierdzić poczekam... nie dam zarobić pijawkom.... wiec winni jesteście wy konsumenci :P Winą AMD jest jedynie że nie robią tego tyle żeby mogło zalegać na półkach jak u intela że w końcu robią takie "wyprzedaże"

Edytowane przez marioking
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Krauziak napisał:

Ladna promocja na 10400f .Szybki ram nie jest zarezerowowany tylko dla z490?

Jest, na płytach B oraz H będzie to niestety 2666Mhz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na B460 max według informacji to 2933, ale nie wiem czy to hula

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Zgadza się, ale procesory i5 mają kaganiec 2666. Dopiero i7 pójdzie na 2933

Edytowane przez Radio_Tirana
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powie mi ktoś ile wat do msi mpg b550 gaming plus, ryzen 3100 i gtx 1660 super? 

39 minut temu, ghs napisał:

👍

dokładnie! do tego jakiś mobas na b460 z tych co mają odblokowaną funkcję maxboostu + ddr4 4000MHz i mamy taniej i lepiej niż na ryzenie 3600. amd od roku nie koryguje cen a nawet intel idzie naprzód z ofertą

nawet o tym nie myśl. dziś tylko i5+b460+szybki ram

Niestety, zacząłem już kupować niektóre elementy pod AMD. Zresztą nie żałuję, ale dzięki za chęci. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, marioking napisał:

Bez przesady... 6core czy 8c nie dają aż tyle... szczególnie w grach ~FHD... a przepłacać teraz na wyrost jak może kupić cos eco z b550 na am4 a za dwa lata jak przestanie stykać wrzucic juz moze 8/10core z serii 5000 co niby b550 ma wspierać... a jak nie to juz mocno przecenione owe zeny 3 w tym układzie... przy intelu może trzeba tak robić bo co generacja to wszystko się zmienia a tu na am4 jest wieksza elastycznosć.

Głupi PUBG się krztusił na 4c 8t więc można założyć, że kolejne produkcje też mogą.

Ta sama grafika, przesiadka z 4c 8t na R3600 i bardzo duża poprawa płynności, zniknęły dziwne skoki klatek.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak to bedzie wygladalo za kilka lat .FX8350 ktory tez ma 4c 8t potrafil juz usiasc na wysokie 90% uzycia w grach .Obecnie R5 3600 w BF V tez bardzo ladnie rozklada sie na wszystkie rdzenie,gdzie bylem przekonany ze czesc z nich nie bedzie robic nic. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 11.09.2020 o 16:21, marioking napisał:

Bez przesady... 6core czy 8c nie dają aż tyle... szczególnie w grach ~FHD... a przepłacać teraz na wyrost jak może kupić cos eco z b550 na am4 a za dwa lata jak przestanie stykać wrzucic juz moze 8/10core z serii 5000 co niby b550 ma wspierać... a jak nie to juz mocno przecenione owe zeny 3 w tym układzie... przy intelu może trzeba tak robić bo co generacja to wszystko się zmienia a tu na am4 jest wieksza elastycznosć.

Przez bardzo długi czas nie było różnicy pomiędzy 4c/4t a 4c/8t.

Później  pomiędzy 4c/4t a 4c/8t różnica zaczęła być coraz bardziej wyraźna, choć 4c/4t przeważnie nadal dawało radę.

Obecnie nikt już gołych czterordzeniowców do gier nie poleca.

W tej chwili 4c/8t jest na etapie "przeważnie daje radę ale coraz bardziej zaczyna odstawać":

Myślę że jest kwestią maksymalnie roku gdy wyjdą gry które "uduszą" sześcio- i ośmio-wątkowe procesory.

Zresztą nowy Microsoft Flight Simulator już to robi.

8 godzin temu, Anon44 napisał:

Powie mi ktoś ile wat do msi mpg b550 gaming plus, ryzen 3100 i gtx 1660 super? 

Niestety, zacząłem już kupować niektóre elementy pod AMD. Zresztą nie żałuję, ale dzięki za chęci. 

Sytuacja wygląda tak, że przy budżecie rzędu ~3000zł w listopadzie najlepszym wyborem do grania będzie PS5/Xbox X (~2500zł) plus jakiś tani składak Della (LGA1155/1150, ~500zł) do pracy i internetu.

Twój nowy komputer będzie "leciwy" już na starcie.

I piszę to jako posiadacz zestawu o wydajności podobnej do komputera który zamierzasz złożyć (Skylake 4c/8t 4.1GHz, GTX1070).

 

Edytowane przez Paw79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...