Skocz do zawartości
Gronek31

Modernizacja nagłośnienia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym zmodernizować całkiem sprzęt, pozbyć się tej badziewnej karty dźwiękowej Asus Xonar Phoebus Solo i już tych starych głośników Creative Inspire A200 2.1

Z kartą zaczęły się dziać problemy, szumy w słuchawkach i głośnikach. Prawa słuchawka i prawy głośnik grają ciszej o jakieś 10%

Pierwsza moja karta dźwiękowa, nie znam się na tym więc myślałem, że to będzie wystarczający wybór ale jednak nie.

Szukam jakiś układów zewnętrznych, tym razem, żeby wyeliminować już wkładanie czegokolwiek do kompa bo czytałem, że jakieś szumy, zakłócenia mogą być spowodowane właśnie innymi podzespołami.

Wiem, że są jakieś DAC, wzmacniacze itd ale nie mam pojęcia co wybrać odpowiedniego.

Może powiem pod co miało by to być.

Chciałbym móc to podłączyć pod PC i konsole raczej jedną. W konsoli chodzi mi głównie o to żebym mógł grać na głośnikach więc ewentualnie abym mógł podłączyć to do TV/Monitora z którego by leciał sygnał z konsoli.

Słuchawek używam zwykłych dokanałówek bo w innych po prostu nie mogę wytrzymać jakiś nausznych/wokółusznych. Niebawem sobie kupie jakieś porządne dokanałówki.

No i głośniki. Nie wiem jakie konstrukcje miałbym wybrać bo są pasywne, aktywne, 2.0, 2.1 słyszałem, że 2.1 to badziewie bo kupuje jakiś subwoofer pierdziawke.?

Czy coś da się znaleźć odpowiedniego? Budżet gdyby ktoś miał pod to szukać to w sumie nie wiem ile kosztuje dobry DAC czy coś i ile mogą kosztować dobre głośniki ale sądzę, że jak dałem za Xonara z 500zł to czy do 1500zł kupię już coś porządniejszego?

I głośniki ok. 500zł ale możecie podać jakieś droższe propozycję.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Gronek31 napisał:

 jak dałem za Xonara z 500zł to czy do 1500zł kupię już coś porządniejszego?

I głośniki ok. 500zł ale możecie podać jakieś droższe propozycję.

 

1500zł na kartę i 500zł na głośniki to nie są optymalne proporcje. ... a może jakieś aktywne 2.0 z wejściem cyfrowym (wbudowany DAC) za 2000zł? ;) (wystarczy do tego integra jako nadajnik cyfrowy)

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Kyle_PL napisał:

1500zł na kartę i 500zł na głośniki to nie są optymalne proporcje. ... a może jakieś aktywne 2.0 z wejściem cyfrowym (wbudowany DAC) za 2000zł? ;) (wystarczy do tego integra jako nadajnik cyfrowy)

Myślałem o jakiś głośnikach od Edifiera bo słyszałem dobre opinie i widziałem wiele testów porównań dźwięków różnych modeli(wiadomo to tylko test poglądowy)

Myślałem o takich 2.0 R1850DB->https://www.edifier.pl/product-pol-63-Edifier-R1850DB-bluetooth.html

One mają wejście analogowe i cyfrowe optyczne i cox. Ale nie rozumiem o co ci chodzi z tym "wbudowany DAC" bo nie znam się. Wiem już, że tak ja właśnie te edifiery w sumie to chyba większość w ofercie, są aktywne(jeden głośnik aktywny a jeden pasywny) i ten jeden głośnik ma wbudowany wzmacniacz. Ale sam wzmacniacz to nie to samo co jeszcze jakiś DAC czy karta dźwiękowe co nie? Czyli mam rozumieć z tego co napisałeś, ze są też jakieś głośniki z wbudowanym DAC?

Tylko jak już później bym podłączył taki zestaw pod tą integre to przecież dźwięk będzie chyba z tej integry przetworzony gorszy niż nawet z jakiejś karty dźwiękowej.

Mógłbyś też podać o co dokładnie chodzi nawet za te 2000zł bo tak jak pisałem nie wiem jak są ceny ale jak mam coś na lata lepszego kupić to nawet te 2000 wydam. A tak poglądowo chciałbym zobaczyć z jakim typem sprzętu mam do czynienia, wtedy mogę o nim poczytać i zrozumieć zasadę jego działania.

Edytowane przez Gronek31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kolumny mają wbudowane wzmacniacze analogowe i wejście cyfrowe, to muszą posiadać=posiadają konwerter cyfrowo-analogowy (DAC).

Przy połączeniu cyfrowym jakiekolwiek przetwarzanie przez kartę jest tylko wadą (jakieś efekty cyfrowe typu crystalizer czy inne echo). Także do połączenia cyfrowego spokojnie integra wystarczy.

Skoro masz 2000zł, to czemu celujesz w zestaw niższej klasy za 900, zamiast w https://www.edifier.pl/product-pol-136-Edifier-S2000MKIII.html

 

6 godzin temu, Gronek31 napisał:

chyba większość w ofercie, są aktywne(jeden głośnik aktywny a jeden pasywny) i ten jeden głośnik ma wbudowany wzmacniacz.

Głośnikami aktywnymi przezywa się zestawy z wbudowanymi wzmacniaczami. Jest to na dobrą sprawę niewłaściwe określanie, bo kolumny aktywne to te które mają aktywny podział pasma (aktywna zwrotnica przed wzmacniaczami, czyli osobne wzmacniacze dla wysokich tonów, a osobne dla niskich - takie są np. S2000 MKIII)

Natomiast co do fizycznej obecności wzmacniaczy, to jest z tym różnie -  są kolumny, gdzie wzmacniacze i zasilacz masz w jednej i drugiej kolumnie (łatwo to rozpoznasz po tym, że kable zasilające są do jednej jak i drugiej kolumny). Widzę, że droższe S3000 mają wzmacniacze fizycznie w obu kolumnach:

d8180160cf69.jpg

Mając budżet 2000zł można rozważyć też kupno aktywnych monitorów z segmentu pro i do tego DAC z regulowanym wyjściem (lewa i prawa kolumna mają fizycznie identyczną budowę = mniejsze ryzyko różnicy barwy między lewym a prawym kanałem jak w zestawach gdzie w jednej kolumnie jest cała elektronika, a druga pusta)

Przykładowo zestaw JBL 305P MKII (pamiętaj kupić dwie sztuki) + DAC Swissonic HAD-1 (ma regulację głośności wyjścia - potrzebne dla wygody i ma wejście optyczne - potrzebne dla omijania pętli mas)

https://www.thomann.de/pl/swissonic_had_1.htm

jbl_305p_mkii_powered_1381116.jpg

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EvilKillaruna - jak będziesz recenzował ten produkt, to zwróć proszę uwagę na szumy własne (czy słychać je metr od kolumn), zwróć uwagę na to czy lewa i prawa kolumna mają identyczne brzmienie (puszczasz zmonofonizowane nagranie i słuchasz czy obie kolumny mają tą samą barwę). Jakbyś zrobił pomiary pasma, to już byłoby bosko, ale wiem, że to już trudno zrobić (potrzebny sprzęt, czasem np. wynajęcie komory bezechowej i do tego wiedza jak zebrać te pomiary).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, EvilKillaruna napisał:

Jeśli to kogoś zainteresuje, to mam je przygotowane do odsłuchów wstępnych.

To ja czekam na test! ? Przyznam, że ciekaw jestem jak się sprawdzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Kyle_PL napisał:

Przy połączeniu cyfrowym jakiekolwiek przetwarzanie przez kartę jest tylko wadą (jakieś efekty cyfrowe typu crystalizer czy inne echo). Także do połączenia cyfrowego spokojnie integra wystarczy.

Ja akurat nie preferuje właśnie jakiś kombinacji różnych na karcie dźwiękowej, mam ustawione standardowe Hi-Fi, jakieś tryby dla gracza czy do muzyki to nawet tego nie tykam, bo i tak swoją drogą to działa tandetnie. Tylko też w niektóre gry, głównie te online to gram na słuchawkach więc tu i tak bym potrzebował jakiegoś dobrego układu dźwiękowego, bo jednak mając nawet to już tego ciężko działającego Xonara, to jak posłuchałem sobie ostatnio coś na integrze to mnie uszy zabolały i w ogóle na integrze wszystko ciszej gra( w sensie słuchawki ustawione już na 100% grały strasznie cicho w porównaniu jak grają na Xonarze)

A skoro już w temacie połączenia jesteśmy to ciekawi mnie też taka kwestia. Odnośnie podłączenia np takich R1850DB do TV albo konsoli aby odtwarzać dźwięk w najlepszej jakości. No i teraz pytanie gdzie lepiej podłączyć takie głośniki pod TV czy konsolę, która to ma zapewne jakiś swój dedykowany układ dźwiękowy. W PS4 jest też wejście nawet optyczne. Bo podłączając konsolę do TV przez HDMI mamy obraz i dźwięk z głośników wbudowanych w TV, które nie są czasem dobrej jakości albo umiejscowione są w złym miejscu przez co dźwięk źle się rozchodzi po pokoju.

13 godzin temu, Kyle_PL napisał:

Skoro masz 2000zł, to czemu celujesz w zestaw niższej klasy za 900, zamiast w https://www.edifier.pl/product-pol-136-Edifier-S2000MKIII.html

Bo jestem laikiem jeśli chodzi o sprzęty audio i nie wiem czy jako zwykły użytkownik do grania na PC/Konsoli, oglądania filmów i słuchania muzyki będę wstanie odczuć diametralną różnicę między R1850DB a S2000MKIII. Plus wygląd?, tak wiem tu chodzi o dźwięk a nie o wygląd. Ale ja strasznie nie lubię takich mebli czy obudowy na wzór drewna wykonanej w takich kolorach ciemny bordowy, czerwony ?, wole już takie wyglądające bardziej jak naturalne drewno czy sam kolor słoi jasny lekko ciemny brąz coś jak te -> https://www.edifier.pl/product-pol-142-Edifier-S1000-MKII.html ale jeśli chodzi o sprzęt elektroniczny to czarny plastik najlepszy ?

Może po prostu kupię sobie właśnie te Edifiery R1850DB i plus do tego taką zewnętrzną kartę-> https://www.x-kom.pl/p/293661-karta-dzwiekowa-creative-sound-blaster-x7-usb.html może już samo wyrzucenie karty na PCI-E wyeliminuje problemy z szumami itp.

Edytowane przez Gronek31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Gronek31 napisał:

 jestem laikiem jeśli chodzi o sprzęty audio i nie wiem czy jako zwykły użytkownik do grania na PC/Konsoli, oglądania filmów i słuchania muzyki będę wstanie odczuć diametralną różnicę między R1850DB a S2000MKIII. ???

Nie słuchałem żadnego z nich, ale model S2000MKIII powinien mieć szersze pasmo w dół (słyszalne odtwarzanie niższego basu) niż R1850DB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, EvilKillaruna napisał:

Poczytaj recenzję na moim blogu na ich temat.

https://www.audiofanatyk.pl/recenzja-glosnikow-edifier-r1850db/

Jeśli chcesz całkowicie odciąć się od zakłóceń z PC, stosuj połączenie optyczne. 

A w przypadku słuchawek? Chyba, że słuchawki o wysokiej impedancji? Nie wiem czy dobrze słyszałem, że im wyższa impedancja tym lepszy dźwięk i bez szumu, tylko wtedy ciszej grają więc nie nadają się do podłączenia pod telefon itp tylko właśnie pod coś co obsługuje np 600 Ohm, czyli w sumie większość kart dźwiękowych w tym moja obecna i ta X7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.09.2020 o 03:25, EvilKillaruna napisał:

W przypadku słuchawek stosuje się owszem słuchawki o wyższej impedancji i wzmacniacze niskoszumne. Alternatywą jest jednak stosowanie specjalnych filtrów impedancyjnych. Opracowałem takie coś i jest dostępne już w sprzedaży od jakiegoś czasu:

https://www.audiofanatyk.pl/sklep/produkt/adapter-filtrujacy-iem-guard-al35i-slim-jack-35-mm/

W dużym uproszczeniu jest to adapter wykorzystujący wysoką impedancję wyjściową i działający na jej podstawie jako tłumik i jednocześnie detektor tejże impedancji wyjściowej. Nie ma on przełożenia na dźwięk, a działa tak, jakby podłączyło się pod sprzęt słuchawki właśnie o wyższej impedancji. Grać będą ciszej, ale mocno ponad poziomem szumów i zakłóceń. Jedynie na efekt pętli masy nie pomaga - tu już kwestia poprawnie zrealizowanego uziemienia w domu. Kluczowe jednak jest, aby urządzenie źródłowe faktycznie taką impedancję własną miało, najlepiej powyżej 3 Ohm. W przypadku jeśli nie ma, adapter po prostu nie zadziała i przepuści dźwięk bez filtracji, jakby w ogóle go nie było. Rozwiązanie testowałem u siebie na Essence ST i STX, gdzie sprawdziło się kapitalnie, w przypadku Phoebusa powinno być zakładam dokładnie tak samo.

Alternatywa to stosowanie adapterów o stałym obciążeniu. Tu również mogę takowy przygotować, ale z racji upakowania większej ilości elektroniki, jedynym prototypem jaki powstał był adapter z dużego jacka na mały. Ich jedyna wada to powodowanie wspomnianego obciążenia (urządzenie cały czas jakby "pracuje") oraz działanie jako filtr dolnoprzepustowy: nieco ociepla dźwięk, co jednak może być bardzo korzystne, bo dźwięk jest wtedy przyjemniejszy dla ucha i bardziej muzykalny. Z niektórymi słuchawkami efekty były na tyle ciekawe, że nawet miałem koncepcję przygotowania całych kabli słuchawkowych aktywnych.

Jeszcze inne wyjście to po prostu kupienie DACa z wbudowanym wyjściem słuchawkowym dobrej jakości i również działającego po optyku. Izolujesz się wtedy od zasilania z PC, czy to po magistrali PCI/PCIe, czy USB. Ale to będzie z kolei kolejne urządzenie i kolejny duży wydatek.

Tylko czy taki adapter filtrujący sprawdzi się w przypadku zwykłych dokanałówek z sony za 40zł, 16 Ohm. Mam w planach kupić jakieś lepsze dokanałówki tylko już raz się przejechałem na lepszych od sony za 200zł, których się nie da używać bo mają tak zabójczy bas, że nic tam poza nim nie słychać. Bo ja i tak je już ustawiam na 100% głośności, a skoro taki adapter jeszcze je dodatkowo z ciszy...?

No ale nic przetestować można a najwyżej jak już kupie lepsze to może i głośniejsze.

I jeszcze zapytam się Ciebie o taką rzecz bo widzę, że masz wiedzę w tym temacie. Jeśli zakupiłbym któreś z tych głośników edifiera to one mają tylko po jednym wejściu cox i optycznym. Tylko teraz jeśli bym podłączył do PC po optyku bo cox wejścia tam nie ma i tak samo na PS4(niebawem PS5) jest również tylko optyczne wejście to brakuje mi w tym momencie dodatkowego wejścia optycznego. Przepinanie za każdym razem jest mało wygodne i jeszcze kabel może w końcu się uszkodzić. Pytanie mam więc czy jest taki kabel czy przejściówka z cox na optyczny? Bo szukałem po necie ale albo źle coś wpisuje albo taki nie istnieje. Myślałem, że jeśli obydwa to wejścia cyfrowe to mogą być w jakiś sposób kompatybilne i da się taką przejściówkę zastosować.

Jeśli jednak nie, to pozostaje mi tylko podłączyć głośniki pod konsolę na optyczny a PC po przez 2xcinch na mini jack tylko, że to już analogowe. Może jakiejś diametralnej różnicy nie będzie tym bardziej podpinając pod kartę dźwiękową ale zaś nie wiem jak z szumami.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Gronek31 napisał:

czy jest taki kabel czy przejściówka z cox na optyczny?

Udało mi się odszukać takie cudo na alledrogo (za 36 PLN konwerter) - jak to działa, nie wiem, więc nie pytaj ile da się przecisnąć (czy tylko 44,1k 16 bit, czy może też 96/24 )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, EvilKillaruna napisał:

To są dwa kompletnie inne standardy, nie istnieją takie przejściówki, chyba że w formie DACów C/C. Prędzej rozdzielacze optyczne, ale nie wiem jak wpływają na jakość transmisji:

https://allegro.pl/oferta/rozdzielacz-hub-optyczny-toslink-1x2-spdif-cyfrowe-7949624458

 

22 minuty temu, Kyle_PL napisał:

Udało mi się odszukać takie cudo na alledrogo (za 36 PLN konwerter) - jak to działa, nie wiem, więc nie pytaj ile da się przecisnąć (czy tylko 44,1k 16 bit, czy może też 96/24 )

Nie no właśnie stwierdzam, że to jednak głupi pomysł. Raz, że taki rozdzielacz miałby 2 źródła dźwięku na jednym wejściu, chociaż odtwarzać dźwięku z PC i konsoli jednocześnie nie będę. Ale zaś ten rozdzielacz i ten konwerter mogą popsuć całkiem jakość dźwięku więc lepiej się w to nie bawić.

I jeszcze jedno pytanie @EvilKillaruna odnośnie tego adaptera, ponieważ do karty dźwiękowej mam podpięty przedłużacz 1.5m na mini jack do słuchawek(bo kable od dokanałówek są krótkie), kabel lepszej jakości z pozłacanymi wtykami, ale właśnie się zastanawiam czy będzie miało znaczenie w którym miejscu podpiął bym adapter:

1.Karta dźwiękowa->adapter->przedłużacz->słuchawki

czy

2.Karta dźwiękowa->przedłużacz->adapter->słuchawki

Czy to bez znaczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, EvilKillaruna napisał:

Generalnie powinno to być bez znaczenia, a jeśli już, to przy samym źródle dźwięku, czyli pkt. 1. Nawet więc nie byłoby go widać. Jeśli sprawdziłby się, to mógłbym nawet przygotować przedłużkę już ze zintegrowanymi filtrem w środku. Zależy jaki masz przedłużacz. Jeśli to jakiś Prolink albo coś taniego, to warto go wymienić od razu i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Ludzie nie bez powodu bawią się w recablingi i przedłużacze słuchawkowe podlegają dokładnie tym samym pryncypiom. https://www.audiofanatyk.pl/sklep/produkt/kabel-przedluzacz-extender3-jack-35-mm-wtyk-jack-35-mm-gniazdo/

Aczkolwiek mam świadomość, że niektórzy na tym forum wydają tyle na całe słuchawki ;). Niemniej opcje do wyboru są i najważniejsze tylko aby źródło miało impedancję wyjściową min. 3 Ohmy lub wyższą. 

?Dokładnie jest to Prolink ->http://prolinkcables.pl/shop/pl/przedluzacze-i-przejscia-jack-35/58-przedluzacz-jack-35-gniazdo-jack-35-stereo-exclusive-tcv-2450-1-8m-5902633881191.html

Teraz patrząc na te kable co podałeś to przy nich myślę, że ten Prolink chyba generuje te szumy bo jest tak tandetny. Już nie chciałem kupować jakiegoś zwykłego przedłużacza na chińskiej czarnej gumie ze srebrnymi wtykami za 2 zł ale widzę po cenach, że trzeba chyba wydać tyle co faktycznie na słuchawki aby dźwięk był w porządku.

Na razie zostanę przy tym samym adapterze może już sam zdziała cuda a jak nie to wtedy pomyślę o lepszym przedłużaczu, ewentualnie może kupię w końcu jakieś lepsze słuchawki z już lepszym kablem.

W każdym razie dzięki za odpowiedź i przydatne informacje.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Jak ostatnio pisałem, chciałem też zmienić głośniki. Nastawiłem się już na te Edifier R1850DB bo słuchając porównań tych z nawet droższymi to jak na moje ucho bardziej R1850DB mi przypadły do gustu.

Tylko problem jest taki, że nie ma ich już w sprzedaży. Na jedno to może i dobrze bo zacząłem się zastanawiać nad jakimiś głośnikami 2.0 ale z wyświetlaczem, który pokazywałby poziom głośności.

Wiem, że Edifier S2000MKIII mają taki wyświetlacz ale cena zbyt duża na to co bym chciał jednak wydać. Myślę max 1000zł

Czy może ktoś polecić takie głośniki 2.0 podobnie grające do Edifier R1850DB tylko aby miały owy wyświetlacz.

Plus do tego R1850DB z tego co czytałem opinie to nie zapamiętują ustawień głośności, że jak się włącza je ponownie to ustawiają się na 1/3 głośności.

Tak jak teraz mam pokrętło w głośnikach na wyciągnięcie ręki i jest ono z ogranicznikiem więc jaki poziom ustawię to taki będzie.

A w momencie jak nie wiem jaki poziom głośności mam na głośnikach i nie mogę tego nawet jakoś sprawdzić bez wyświetlacza to raczej słabo i za każdym razem pamiętać, żeby czasem domowników nie pobudzić ??

Edytowane przez Gronek31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, EvilKillaruna napisał:

Można spróbować szczęścia może z czymś pokroju Microlab Solo26. Mi R1850DB głośność zapamiętywały. 

A czy te Microlab Solo 26 są następcą po Microlab Solo 16? Bo szukałem testów i znalazłem kilka ale tych Microlab Solo 16 nawet z edifierami S1000DB. Szczerze cena połowę mniejsza solo16 i grają lepiej niż S1000DB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłuższej przerwie. Właśnie zakupiłem w końcu te Edifiery R1850DB.

No przepaść między moimi Creative a200 2.1 słyszalna od razu.

Ale wiadomo jak to zawsze coś musi jednak być nie tak. Przynajmniej w moim przypadku są to dosyć denerwujące mankamenty.

Pierwszy najbardziej denerwujący to szum. Tak czytałem nawet @EvilKillaruna twoją recenzję na audiofanatyk

Cytat

 szum własny występuje w nich w spoczynku tylko wówczas, gdy wsadzimy ucho w przetwornik wysokotonowy i takowy fakt zarejestrujemy. W odległości użytkowej, tj. ok. 1 m od każdej kolumienki w bliskim polu, nie słyszę niczego poza swoim komputerem.

Problem w tym, że nie jestem żadnym audiofilem ale za to mój słuch to trochę przekleństwo bo mam strasznie dobry i czuły słuch. Ja w odległości 2 metrów słyszę szum w tych głośnikach, naprawdę.

Zauważyłem też, że jak włączę głośniki to one nie szumią, ale jak choćby na sekundę puszcze jakikolwiek dźwięk to już tak jakby się wybudzają dodatkowo i szumią. Mimo, że już żadnego dźwięku nie odtwarzam  a one szumią póki ich nie wyłączę i włączę z powrotem.

Podłączałem je na 2 sposoby, poprzez mini jack i optyczne i na optycznym szum jest tylko minimalnie słabszy ale i tak w odległości ok. 1m jak siedzę przy biurku to jest to dosyć uciążliwe bo ja jestem fanem ciszy, więc nawet mój komputer jedyny wentylator, który ma aktywny to od procesora na jakieś 30% a że jest to be quiet to kompletnie go nie słychać.

Edit: Niestety jestem zmuszony już korzystać tylko z połączenia mini jack PC bo optyczne nie może być ustawione inaczej jak tylko do 48KHz. Nie wiem czym to jest spowodowane a rodzi to kolejny problem bo np. nie mogę odtwarzać dźwięku z Netflixa. On musi mieć na optycznym 24 bit 192KHz  z tego co udało mi się w necie odnaleźć.

 

Drugi który jeszcze jakoś można przełknąć i z nim żyć to poziom głośności. Ogólnie zauważyłem, że poziom jest od 0 do 50. Jak ustawię sobie głośność na full 50 i wyłączę głośniki i od razu nawet włączę czy po jakieś chwili to poziom się zmienia na 40. Jak ustawię między 0 a 15 to po wyłączeniu i włączeniu ustawia się 20. Jedynie między 20 a 40 zapisują się.

Mając już w systemie na 100% i głośniki na 20 to jest już dosyć głośno. A, że przez pracę prowadzę trochę nocne życie to mogę się nie raz zapomnieć i pobudzić domowników.

Jedyne póki co rozwiązanie to mieć głośniki cały czas na te 20 a w systemie ustawić na ok. 30% i wtedy jest okey.

 

Myślę teraz nad jakimś sposobem na wyeliminowanie szumu. Myślałem nad zmianą kabla ale chyba to nic nie da bo jak zacząłem się przełączać między kanałami PC, AUX, OPT, COX, BT to szum też tam cały czas występuje mimo, że nie ma żadnego źródła sygnału do głośników.

Jeszcze tak myślę ewentualnie nad zmianą na inne. Miałem też na oku Edifery S1000MKII. To już ta seria S droższa lepsza z tych Hi-Res, więc może tam też nie będzie tych wyżej wymienionych problemów.

Swoją drogą nawet bardziej mi się podobały przez tą drewnianą okleinę bo prawdziwe to chyba nie jest ale i tak lepsze niż czarny błyszczący plastik. Tylko tu też cena 2x tyle co za R1850DB. Plus jak słuchałem testy na YT porównujące R1850DB z S1000MKII to 1000 wydawały się bardziej zamknięte w środku z tym dźwiękiem i bas mało słyszalny być może przez inną konstrukcje bo ten bass reflex w 1000 jest z tyłu a w 1850 z przodu.

Bedę wdzięczy za jakąś poradę. Z góry dzięki.

Edytowane przez Gronek31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz słyszalne szumy własne nawet po optyku, nawet przy ustawionej niższej głośności to powątpiewam by inny kabel rozwiązał problem. Tu potrzeba elektroniki z większym SNR, więc praktycznie innych kolumn. Wyższej klasy kolumny mniej powinny szumieć.

ps. S1000MKII faktycznie trochę przymknięte*, co słychać na ucho na tym materiale (odsłuchuję na bardzo neutralnych kolumnach z równym pasmem), w porównaniu do bardziej równych JBL:

Wykresy równomierności pasma tylko to potwierdzają. Ogólnie polecam najmniej zniekształcające kolumny (jak najrówniejsze pasmo - to jeden z wielu parametrów, ale istotny).

* - można minimalnie zwiększyć głośność sopranów regulatorem, w kolumnach które mają je przyciszone wzgl. neutralności. Tylko radzę odrobinę, by tylko pasmo wyrównać, a nie doprowadzić do podbicia wzgl. neutralnego.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Kyle_PL napisał:

Skoro masz słyszalne szumy własne nawet po optyku, nawet przy ustawionej niższej głośności to powątpiewam by inny kabel rozwiązał problem. Tu potrzeba elektroniki z większym SNR, więc praktycznie innych kolumn. Wyższej klasy kolumny mniej powinny szumieć.

ps. S1000MKII faktycznie trochę przymknięte*, co słychać na ucho na tym materiale (odsłuchuję na bardzo neutralnych kolumnach z równym pasmem), w porównaniu do bardziej równych JBL:

Wykresy równomierności pasma tylko to potwierdzają. Ogólnie polecam najmniej zniekształcające kolumny (jak najrówniejsze pasmo - to jeden z wielu parametrów, ale istotny).

* - można minimalnie zwiększyć głośność sopranów regulatorem, w kolumnach które mają je przyciszone wzgl. neutralności. Tylko radzę odrobinę, by tylko pasmo wyrównać, a nie doprowadzić do podbicia wzgl. neutralnego.

Ale poziom poszatkowania pasma to rodem z kolumn za 200zł, o ile prawidłowo to mierzyli, różnice po prawie 10db

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kyle_PLno właśnie ja głównie na DS oglądałem większość porównań bo chciałem już mieć porównanie na jednym i tym samy rejestratorze.

 

 

 

A80 i A100 to praktycznie to samo tak jak i R1700BTs i R1850DB

Zestawiając R1850DB z A80/100 to praktycznie brzmią tak samo dobrze w wysokich tonach, na pewno lepiej niż S1000MKII

No i kurcze tu jest opcja zmienić na A80 bo brzmią na żywo pewnie jeszcze lepiej niż R1850DB i wielkość ta sama, wygląd nawet lepszy bo mi takie jasne drewno idealnie pasuje do pokoju tylko jeden duży problem to cena 3200zł ? praktycznie 4x droższe. A płacić tyle tylko po to by wyeliminować szumy bo sam dźwięk pewnie będzie lepszy ale audiofilem nie jestem, żeby chyba aż tak to odczuć.

Edytowane przez Gronek31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Gronek31 napisał:

A płacić tyle tylko po to by wyeliminować szumy

to kup nieszumiący wzmacniacz i kolumny pasywne, będzie 2 razy lepiej grało jak te chińczyki ciul wie z czym w środku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, TrueFaith napisał:

Ale poziom poszatkowania pasma to rodem z kolumn za 200zł, o ile prawidłowo to mierzyli, różnice po prawie 10db

Wykresy są z "jakoś" zadaptowanego pomieszczenia, więc na te lokalne góry i doliny w niższej części pasma nie patrz (wynikają one z akustyki, bo występują w obu kolumnach w tych samych rejonach częstotliwości, a jak wiadomo akustycznie {akustyka pomieszczenia} ciężej zapanować nad dołem, niż nad górą pasma). Najlepszy byłby pomiar z komory bezechowej, ale nie wymagajmy za wiele. Przyznaję, że im "niedoskonalsze" pomiary, tym więcej wiedzy potrzeba by wyciągnąć poprawne wnioski.

11 minut temu, TrueFaith napisał:

to kup nieszumiący wzmacniacz i kolumny pasywne, będzie 2 razy lepiej grało jak te chińczyki ciul wie z czym w środku

Od dłuższego czasu kolumny pasywne i wzmacniacze do nich też są robione w Chinach. Z tym "lepszym graniem" to też nie jest taka oczywista sprawa. Tradycyjnie pasywna konstrukcja jest bardzo nieefektywna i "głupia" (brak filtrów subsonicznych, poza tym wzmacniacz pracuje w znacznie szerszym paśmie niż jest sensownie w stanie zagrać kolumna = dużo pary w gwizdek). Choć statystycznie łatwiej o niskie szumy w pasywkach.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Kyle_PL napisał:

Wykresy są z "jakoś" zadaptowanego pomieszczenia, więc na te lokalne góry i doliny nie patrz (wynikają one z akustyki, bo występują w obu kolumnach w tych samych częstotliwościach). Najlepszy byłby pomiar z komory bezechowej, ale nie wymagajmy za wiele. Przyznaję, że im niedoskonalsze pomiary, tym więcej wiedzy potrzeba by wyciągnąć poprawne wnioski.

A no też prawda, ciekawe że u mnie mimo małego i przeciętnie zaadaptowanego pokoju (przynajmniej tak myślę) całe brzmienie mieści się w 5db (+/- 2.5 ?) bez większych gór i dolin, jedynie wysokie podbite w całym zakresie podziału (muszę rezystor w zwrotnicy wymienić), w sumie wykres z Microlabów (wcześniej miałem) też był względnie równy i pokrywał się z tym co ludzie mierzyli. // Tym samym ciekawi mnie ilu zapalonych audiofili ma totalnie skopaną akustykę ;)

Edytowane przez TrueFaith

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Kyle_PL napisał:

Tu potrzeba elektroniki z większym SNR, więc praktycznie innych kolumn. Wyższej klasy kolumny mniej powinny szumieć.

Właśnie co do tego, tak to jest jak się człowiek nie zna i kupuje a nawet dokładnie nie wie co. Poczytałem więcej o SNR i teraz wiem, że im więcej tym lepiej.

Tylko teraz ciekawe czy to zrobi jakąś różnicę jeśli R1850DB mają 85dBA a S1000 MKII a nawet Airpulse A80 mają 90dBA, czy te 5dBA coś poprawi w szumach.

Ewentualnie to co @TrueFaith napisał o pasywnych kolumnach. A czy do tego wzmacniacz potrzebuje jak już mam kartę dźwiękową ASUS Xonar Phoebus, który to ma swoją drogą SNR na poziomie 118dBA ale już nie wiem jak to rozumieć. Bo skoro w głośnikach aktywnych Airpulse za 3000zł dają wzmacniacz z SNR 90dBA to... ??

Gubi się człowiek w tym jak się nie zna. A i tak w ogóle to na tych moich poprzednich Creative a200 podłączonych do tej karty dźwiękowej żadnych szumów nie ma przy takim samym poziomie głośności i w takiej odległości. Druga sprawa jest jeszcze taka, że niebawem będę kupować też nowy TV/Monitor...choć ciężko 48 cali nazwać monitorem ? i chciałem móc podpiąć pod niego właśnie głośniki wyjściem optycznym bo niestety PS5 już owego nie posiada. Bo raczej nie ma sposobu na podpięcie TV pod kartę dźwiękową i przesyłanie dźwięku. Dlatego też tu pasywne głośniki odpadają bo musiałbym też dodatkowo wzmacniacz kupować a z tego co też jak kiedyś szukałem to dobrego wzmacniacza z właśnie wysokim SNR tanio nie kupie.

Edytowane przez Gronek31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Gronek31 napisał:

Właśnie co do tego, tak to jest jak się człowiek nie zna i kupuje a nawet dokładnie nie wie co. Poczytałem więcej o SNR i teraz wiem, że im więcej tym lepiej.

Tylko teraz ciekawe czy to zrobi jakąś różnicę jeśli R1850DB mają 85dBA a S1000 MKII a nawet Airpulse A80 mają 90dBA, czy te 5dBA coś poprawi w szumach.

Hint: niestety na danych od producenta wzmacniacza, czy nawet kolumny aktywnej, odnośnie SNR (w sensie SNR przy niższych głośnościach niż np. max) nie można zupełnie polegać.

5 godzin temu, Gronek31 napisał:

Ewentualnie to co @TrueFaith napisał o pasywnych kolumnach. A czy do tego wzmacniacz potrzebuje jak już mam kartę dźwiękową

Oczywiście. Inaczej kolumn bez wbudowanego wzmacniacza nie "napędzisz".

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Kyle_PL napisał:

Oczywiście. Inaczej kolumn bez wbudowanego wzmacniacza nie "napędzisz".

No ale teraz w sumie wszystkie te karty dźwiękowe to są takie DAC i wzmacniacz w jednym. To takie Creative a200 to czym są? aktywnymi głośnikami? przecież one nie mają wzmacniacza w sobie czy dalej czegoś nie rozumiem? Choć w sumie jestem w stanie te creativy podłączyć pod aktualny monitor który ma wyjścia słuchawkowe i 2xRCA, no chyba że ten monitor ma w sobie jakiś tam dac czy wzmacniacz. Chyba, że takie głośniki typowo komputerowe mają jeszcze jakiś bajer o którym nie wiem i dlatego działają? Oświeć mnie będę wdzięczny ?

BTW szkoda też, że na żadnym filmiku na YT nikt nie robi testu szumu własnego przydałoby się takie coś.

Edytowane przez Gronek31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Nawet jak ten net jest nielimitowany, to jak się ciągnie dużo danych to nagle po kilku miesiącach "magicznie" transfer zwalnia. Przerabiałem to w T-Mobile, niby bylo bez limitu i na początku fajnie działało, a gdzieś po 6-7 miesiącach użytkowania nagle transfer drastycznie zmalał niezależnie od lokacji (sprawdzałem też w innych miejscach, bo może BTS był przeciążony). Oczywiscie T-Mobile nie widziało żadnego problemu 
    • Mówią bo od dawna brakuje im żołnierzy. A wiedzą że masa w wieku poborowym uciekła za granicę, gdy reszta walczy bądź czeka na możliwa mobilizację. Gniew walczących budzi też brak demobilizacji, nawet tych walczących od samego początku. Demobilizacje zapowiadał Zelenski, ale okazało sie że braki są tak duże, że nie jest ona obecnie możliwa i parlament to uwalił.   Stąd obecne zmiany. W tym roku raczej wejdzie to tak na poważnie w życie. Pytanie jak będzie wyglądało. Tzn kto będzie realizował mobilizację poza granicami Ukrainy.
    • Przestań proszę robić gwałty na logice. "Jak masz hajs to możesz tylko importować." Co za bzdura. Zachodnie kraje Europy odkrywały lądy żeby je rabować z bogactw - na tym się dorobiły i rozwinęły potęgi gospodarcze w okresie kolonializmu.
    • Ale takie przypadki zdarzają się w drugą stronę też, przykładowo wspomniany przeze mnie kolega który po kilku miesiącach walki oddał 4080, kupił 7900xtx i wreszcie może grać     Sam z prawie 30 letniego doświadczenia ze sprzętem, w tym kilka ładnych lat zawodowo ("doradzacz", składacz, serwisant) nie doświadczyłem problemów nie do przeskoczenia na kartach AMD...w sumie najwięcej problemów dawno temu sprawiła mi akurat karta NV, czyli GTX470 z tzw. "fochami fermiego", którego dopiero naprawił przerobiony bios od kogoś z forum (chyba @sideband). Ale poza tym jednym przypadkiem na NV też nigdy większych akcji nie miałem.
    • Jak 9800X3D nie będzie o co najmniej 50% szybszy od 7800X3D to w 1440p bottleneck będzie dalej. Jeśli będę zmieniać 4090 na 5090 to zostaję na 5800X3D. Poza kilkoma grami to ten procek nie bottleneckuje GPU w 4K, a w 1440p bottleneck jest na tyle wysoko że praktyce nie ma się czym przejmować (rzędu 140FPS na ekranie 165Hz 1440p). Jak wyjdzie więcej "next genowych" gierek to 5090 też się wyłoży. Wystarczy wspomnieć CP2077 Overdrive. Ledwo wyszło 4090 to juz nvidia musiadał wydać demo technologiczne żeby posiadacze 4090 nie czuli się zbyt pewnie, bo zamiast 120 FPS w 4K GoW zobaczyli 22 FPS w path tracingu  i już jest presja żeby gonić króliczka dalej bo 4090 to taka słaba karta.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...