Skocz do zawartości
Gronek31

Modernizacja nagłośnienia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym zmodernizować całkiem sprzęt, pozbyć się tej badziewnej karty dźwiękowej Asus Xonar Phoebus Solo i już tych starych głośników Creative Inspire A200 2.1

Z kartą zaczęły się dziać problemy, szumy w słuchawkach i głośnikach. Prawa słuchawka i prawy głośnik grają ciszej o jakieś 10%

Pierwsza moja karta dźwiękowa, nie znam się na tym więc myślałem, że to będzie wystarczający wybór ale jednak nie.

Szukam jakiś układów zewnętrznych, tym razem, żeby wyeliminować już wkładanie czegokolwiek do kompa bo czytałem, że jakieś szumy, zakłócenia mogą być spowodowane właśnie innymi podzespołami.

Wiem, że są jakieś DAC, wzmacniacze itd ale nie mam pojęcia co wybrać odpowiedniego.

Może powiem pod co miało by to być.

Chciałbym móc to podłączyć pod PC i konsole raczej jedną. W konsoli chodzi mi głównie o to żebym mógł grać na głośnikach więc ewentualnie abym mógł podłączyć to do TV/Monitora z którego by leciał sygnał z konsoli.

Słuchawek używam zwykłych dokanałówek bo w innych po prostu nie mogę wytrzymać jakiś nausznych/wokółusznych. Niebawem sobie kupie jakieś porządne dokanałówki.

No i głośniki. Nie wiem jakie konstrukcje miałbym wybrać bo są pasywne, aktywne, 2.0, 2.1 słyszałem, że 2.1 to badziewie bo kupuje jakiś subwoofer pierdziawke.😐

Czy coś da się znaleźć odpowiedniego? Budżet gdyby ktoś miał pod to szukać to w sumie nie wiem ile kosztuje dobry DAC czy coś i ile mogą kosztować dobre głośniki ale sądzę, że jak dałem za Xonara z 500zł to czy do 1500zł kupię już coś porządniejszego?

I głośniki ok. 500zł ale możecie podać jakieś droższe propozycję.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
22 godziny temu, Gronek31 napisał:

 jak dałem za Xonara z 500zł to czy do 1500zł kupię już coś porządniejszego?

I głośniki ok. 500zł ale możecie podać jakieś droższe propozycję.

 

1500zł na kartę i 500zł na głośniki to nie są optymalne proporcje. ... a może jakieś aktywne 2.0 z wejściem cyfrowym (wbudowany DAC) za 2000zł? ;) (wystarczy do tego integra jako nadajnik cyfrowy)

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, Kyle_PL napisał:

1500zł na kartę i 500zł na głośniki to nie są optymalne proporcje. ... a może jakieś aktywne 2.0 z wejściem cyfrowym (wbudowany DAC) za 2000zł? ;) (wystarczy do tego integra jako nadajnik cyfrowy)

Myślałem o jakiś głośnikach od Edifiera bo słyszałem dobre opinie i widziałem wiele testów porównań dźwięków różnych modeli(wiadomo to tylko test poglądowy)

Myślałem o takich 2.0 R1850DB->https://www.edifier.pl/product-pol-63-Edifier-R1850DB-bluetooth.html

One mają wejście analogowe i cyfrowe optyczne i cox. Ale nie rozumiem o co ci chodzi z tym "wbudowany DAC" bo nie znam się. Wiem już, że tak ja właśnie te edifiery w sumie to chyba większość w ofercie, są aktywne(jeden głośnik aktywny a jeden pasywny) i ten jeden głośnik ma wbudowany wzmacniacz. Ale sam wzmacniacz to nie to samo co jeszcze jakiś DAC czy karta dźwiękowe co nie? Czyli mam rozumieć z tego co napisałeś, ze są też jakieś głośniki z wbudowanym DAC?

Tylko jak już później bym podłączył taki zestaw pod tą integre to przecież dźwięk będzie chyba z tej integry przetworzony gorszy niż nawet z jakiejś karty dźwiękowej.

Mógłbyś też podać o co dokładnie chodzi nawet za te 2000zł bo tak jak pisałem nie wiem jak są ceny ale jak mam coś na lata lepszego kupić to nawet te 2000 wydam. A tak poglądowo chciałbym zobaczyć z jakim typem sprzętu mam do czynienia, wtedy mogę o nim poczytać i zrozumieć zasadę jego działania.

Edytowane przez Gronek31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jeśli kolumny mają wbudowane wzmacniacze analogowe i wejście cyfrowe, to muszą posiadać=posiadają konwerter cyfrowo-analogowy (DAC).

Przy połączeniu cyfrowym jakiekolwiek przetwarzanie przez kartę jest tylko wadą (jakieś efekty cyfrowe typu crystalizer czy inne echo). Także do połączenia cyfrowego spokojnie integra wystarczy.

Skoro masz 2000zł, to czemu celujesz w zestaw niższej klasy za 900, zamiast w https://www.edifier.pl/product-pol-136-Edifier-S2000MKIII.html

 

6 godzin temu, Gronek31 napisał:

chyba większość w ofercie, są aktywne(jeden głośnik aktywny a jeden pasywny) i ten jeden głośnik ma wbudowany wzmacniacz.

Głośnikami aktywnymi przezywa się zestawy z wbudowanymi wzmacniaczami. Jest to na dobrą sprawę niewłaściwe określanie, bo kolumny aktywne to te które mają aktywny podział pasma (aktywna zwrotnica przed wzmacniaczami, czyli osobne wzmacniacze dla wysokich tonów, a osobne dla niskich - takie są np. S2000 MKIII)

Natomiast co do fizycznej obecności wzmacniaczy, to jest z tym różnie -  są kolumny, gdzie wzmacniacze i zasilacz masz w jednej i drugiej kolumnie (łatwo to rozpoznasz po tym, że kable zasilające są do jednej jak i drugiej kolumny). Widzę, że droższe S3000 mają wzmacniacze fizycznie w obu kolumnach:

d8180160cf69.jpg

Mając budżet 2000zł można rozważyć też kupno aktywnych monitorów z segmentu pro i do tego DAC z regulowanym wyjściem (lewa i prawa kolumna mają fizycznie identyczną budowę = mniejsze ryzyko różnicy barwy między lewym a prawym kanałem jak w zestawach gdzie w jednej kolumnie jest cała elektronika, a druga pusta)

Przykładowo zestaw JBL 305P MKII (pamiętaj kupić dwie sztuki) + DAC Swissonic HAD-1 (ma regulację głośności wyjścia - potrzebne dla wygody i ma wejście optyczne - potrzebne dla omijania pętli mas)

https://www.thomann.de/pl/swissonic_had_1.htm

jbl_305p_mkii_powered_1381116.jpg

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, Kyle_PL napisał:

Skoro masz 2000zł, to czemu celujesz w zestaw niższej klasy za 900, zamiast w https://www.edifier.pl/product-pol-136-Edifier-S2000MKIII.html

Jeśli to kogoś zainteresuje, to mam je przygotowane do odsłuchów wstępnych. Jeśli będzie to cokolwiek ciekawego, powinna ukazać się u mnie recenzja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EvilKillaruna - jak będziesz recenzował ten produkt, to zwróć proszę uwagę na szumy własne (czy słychać je metr od kolumn), zwróć uwagę na to czy lewa i prawa kolumna mają identyczne brzmienie (puszczasz zmonofonizowane nagranie i słuchasz czy obie kolumny mają tą samą barwę). Jakbyś zrobił pomiary pasma, to już byłoby bosko, ale wiem, że to już trudno zrobić (potrzebny sprzęt, czasem np. wynajęcie komory bezechowej i do tego wiedza jak zebrać te pomiary).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kyle_PL Nie ma sprawy, akurat zawsze badam ten aspekt, tj. balans, szumy własne i spójność barwy między jednostkami na specjalnie przygotowanych nagraniach mono. Z pomiarami tego typu będzie natomiast problem, bo specjalizuję się w pomiarach słuchawek, nie głośników, ale po cichu pracuję sobie nad tym elementem. S2000 są jednymi z trzech Edifierów jakie mam teraz na testach. R1850DB szumiały, ale nie było to przeszkadzające czy mocno słyszalne w zadanej odległości. S880DB są absolutnie ciche, nie ma żadnych problemów. S2000 jeszcze nie wiem, to się okaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, EvilKillaruna napisał:

Jeśli to kogoś zainteresuje, to mam je przygotowane do odsłuchów wstępnych.

To ja czekam na test! 😃 Przyznam, że ciekaw jestem jak się sprawdzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zaroowka Zobaczymy. Na razie siedzę z kablami na produkcji, robiąc sobie przerwę od czasu do czasu do PC aby rozprostować kości, ale w przeciągu paru dni będę stawiał je już na stanowiskach testowych. S880DB są bardzo interesujące, ale bas mam wrażenie jest gorszy niż w R1850DB. 1850 bardziej bezpieczne dla typowego użytkownika, cieplejsze i z mocniejszym basem. S880 lepiej wykonane, lepiej wyposażone, pilot z DSP, znacznie lepsza elektronika w środku, ale bas z większą rytmiką kosztem wypełnienia. Można je również przełączyć w tryb średnicowo-ciepły (Vocal) aby imitować brzmienie R1850DB, więc przy łącznie 4 trybach DSP i stale obecnych pokrętłach jest tu czego słuchać, nawet jak za cenę 1200 zł. Z tym że tu dostajemy moduł USB od XMOSa. S2000 widziałem że również mają pilota z DSP, więc spodziewam się podobnego mechanizmu. Czy wartego 2000 zł - lepiej żeby tak się stało, bo za 2 kafle mamy już możliwość jako użytkownicy myśleć o jakichś starych kolumnach + ampie. Z DACiem może być gorzej w takim budżecie, niemniej wciąż jest to jakaś opcja. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
13 godzin temu, Kyle_PL napisał:

Przy połączeniu cyfrowym jakiekolwiek przetwarzanie przez kartę jest tylko wadą (jakieś efekty cyfrowe typu crystalizer czy inne echo). Także do połączenia cyfrowego spokojnie integra wystarczy.

Ja akurat nie preferuje właśnie jakiś kombinacji różnych na karcie dźwiękowej, mam ustawione standardowe Hi-Fi, jakieś tryby dla gracza czy do muzyki to nawet tego nie tykam, bo i tak swoją drogą to działa tandetnie. Tylko też w niektóre gry, głównie te online to gram na słuchawkach więc tu i tak bym potrzebował jakiegoś dobrego układu dźwiękowego, bo jednak mając nawet to już tego ciężko działającego Xonara, to jak posłuchałem sobie ostatnio coś na integrze to mnie uszy zabolały i w ogóle na integrze wszystko ciszej gra( w sensie słuchawki ustawione już na 100% grały strasznie cicho w porównaniu jak grają na Xonarze)

A skoro już w temacie połączenia jesteśmy to ciekawi mnie też taka kwestia. Odnośnie podłączenia np takich R1850DB do TV albo konsoli aby odtwarzać dźwięk w najlepszej jakości. No i teraz pytanie gdzie lepiej podłączyć takie głośniki pod TV czy konsolę, która to ma zapewne jakiś swój dedykowany układ dźwiękowy. W PS4 jest też wejście nawet optyczne. Bo podłączając konsolę do TV przez HDMI mamy obraz i dźwięk z głośników wbudowanych w TV, które nie są czasem dobrej jakości albo umiejscowione są w złym miejscu przez co dźwięk źle się rozchodzi po pokoju.

13 godzin temu, Kyle_PL napisał:

Skoro masz 2000zł, to czemu celujesz w zestaw niższej klasy za 900, zamiast w https://www.edifier.pl/product-pol-136-Edifier-S2000MKIII.html

Bo jestem laikiem jeśli chodzi o sprzęty audio i nie wiem czy jako zwykły użytkownik do grania na PC/Konsoli, oglądania filmów i słuchania muzyki będę wstanie odczuć diametralną różnicę między R1850DB a S2000MKIII. Plus wygląd🙄, tak wiem tu chodzi o dźwięk a nie o wygląd. Ale ja strasznie nie lubię takich mebli czy obudowy na wzór drewna wykonanej w takich kolorach ciemny bordowy, czerwony 🤮, wole już takie wyglądające bardziej jak naturalne drewno czy sam kolor słoi jasny lekko ciemny brąz coś jak te -> https://www.edifier.pl/product-pol-142-Edifier-S1000-MKII.html ale jeśli chodzi o sprzęt elektroniczny to czarny plastik najlepszy 😏

Może po prostu kupię sobie właśnie te Edifiery R1850DB i plus do tego taką zewnętrzną kartę-> https://www.x-kom.pl/p/293661-karta-dzwiekowa-creative-sound-blaster-x7-usb.html może już samo wyrzucenie karty na PCI-E wyeliminuje problemy z szumami itp.

Edytowane przez Gronek31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Gronek31 napisał:

Może po prostu kupię sobie właśnie te Edifiery R1850DB i plus do tego taką zewnętrzną kartę-> https://www.x-kom.pl/p/293661-karta-dzwiekowa-creative-sound-blaster-x7-usb.html może już samo wyrzucenie karty na PCI-E wyeliminuje problemy z szumami itp.

Poczytaj recenzję na moim blogu na ich temat.

https://www.audiofanatyk.pl/recenzja-glosnikow-edifier-r1850db/

Jeśli chcesz całkowicie odciąć się od zakłóceń z PC, stosuj połączenie optyczne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Gronek31 napisał:

 jestem laikiem jeśli chodzi o sprzęty audio i nie wiem czy jako zwykły użytkownik do grania na PC/Konsoli, oglądania filmów i słuchania muzyki będę wstanie odczuć diametralną różnicę między R1850DB a S2000MKIII. 🙄🤮😏

Nie słuchałem żadnego z nich, ale model S2000MKIII powinien mieć szersze pasmo w dół (słyszalne odtwarzanie niższego basu) niż R1850DB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, EvilKillaruna napisał:

Poczytaj recenzję na moim blogu na ich temat.

https://www.audiofanatyk.pl/recenzja-glosnikow-edifier-r1850db/

Jeśli chcesz całkowicie odciąć się od zakłóceń z PC, stosuj połączenie optyczne. 

A w przypadku słuchawek? Chyba, że słuchawki o wysokiej impedancji? Nie wiem czy dobrze słyszałem, że im wyższa impedancja tym lepszy dźwięk i bez szumu, tylko wtedy ciszej grają więc nie nadają się do podłączenia pod telefon itp tylko właśnie pod coś co obsługuje np 600 Ohm, czyli w sumie większość kart dźwiękowych w tym moja obecna i ta X7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, Gronek31 napisał:

A w przypadku słuchawek?

W przypadku słuchawek stosuje się owszem słuchawki o wyższej impedancji i wzmacniacze niskoszumne. Alternatywą jest jednak stosowanie specjalnych filtrów impedancyjnych. Opracowałem takie coś i jest dostępne już w sprzedaży od jakiegoś czasu:

https://www.audiofanatyk.pl/sklep/produkt/adapter-filtrujacy-iem-guard-al35i-slim-jack-35-mm/

W dużym uproszczeniu jest to adapter wykorzystujący wysoką impedancję wyjściową i działający na jej podstawie jako tłumik i jednocześnie detektor tejże impedancji wyjściowej. Nie ma on przełożenia na dźwięk, a działa tak, jakby podłączyło się pod sprzęt słuchawki właśnie o wyższej impedancji. Grać będą ciszej, ale mocno ponad poziomem szumów i zakłóceń. Jedynie na efekt pętli masy nie pomaga - tu już kwestia poprawnie zrealizowanego uziemienia w domu. Kluczowe jednak jest, aby urządzenie źródłowe faktycznie taką impedancję własną miało, najlepiej powyżej 3 Ohm. W przypadku jeśli nie ma, adapter po prostu nie zadziała i przepuści dźwięk bez filtracji, jakby w ogóle go nie było. Rozwiązanie testowałem u siebie na Essence ST i STX, gdzie sprawdziło się kapitalnie, w przypadku Phoebusa powinno być zakładam dokładnie tak samo.

Alternatywa to stosowanie adapterów o stałym obciążeniu. Tu również mogę takowy przygotować, ale z racji upakowania większej ilości elektroniki, jedynym prototypem jaki powstał był adapter z dużego jacka na mały. Ich jedyna wada to powodowanie wspomnianego obciążenia (urządzenie cały czas jakby "pracuje") oraz działanie jako filtr dolnoprzepustowy: nieco ociepla dźwięk, co jednak może być bardzo korzystne, bo dźwięk jest wtedy przyjemniejszy dla ucha i bardziej muzykalny. Z niektórymi słuchawkami efekty były na tyle ciekawe, że nawet miałem koncepcję przygotowania całych kabli słuchawkowych aktywnych.

Jeszcze inne wyjście to po prostu kupienie DACa z wbudowanym wyjściem słuchawkowym dobrej jakości i również działającego po optyku. Izolujesz się wtedy od zasilania z PC, czy to po magistrali PCI/PCIe, czy USB. Ale to będzie z kolei kolejne urządzenie i kolejny duży wydatek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.09.2020 o 03:25, EvilKillaruna napisał:

W przypadku słuchawek stosuje się owszem słuchawki o wyższej impedancji i wzmacniacze niskoszumne. Alternatywą jest jednak stosowanie specjalnych filtrów impedancyjnych. Opracowałem takie coś i jest dostępne już w sprzedaży od jakiegoś czasu:

https://www.audiofanatyk.pl/sklep/produkt/adapter-filtrujacy-iem-guard-al35i-slim-jack-35-mm/

W dużym uproszczeniu jest to adapter wykorzystujący wysoką impedancję wyjściową i działający na jej podstawie jako tłumik i jednocześnie detektor tejże impedancji wyjściowej. Nie ma on przełożenia na dźwięk, a działa tak, jakby podłączyło się pod sprzęt słuchawki właśnie o wyższej impedancji. Grać będą ciszej, ale mocno ponad poziomem szumów i zakłóceń. Jedynie na efekt pętli masy nie pomaga - tu już kwestia poprawnie zrealizowanego uziemienia w domu. Kluczowe jednak jest, aby urządzenie źródłowe faktycznie taką impedancję własną miało, najlepiej powyżej 3 Ohm. W przypadku jeśli nie ma, adapter po prostu nie zadziała i przepuści dźwięk bez filtracji, jakby w ogóle go nie było. Rozwiązanie testowałem u siebie na Essence ST i STX, gdzie sprawdziło się kapitalnie, w przypadku Phoebusa powinno być zakładam dokładnie tak samo.

Alternatywa to stosowanie adapterów o stałym obciążeniu. Tu również mogę takowy przygotować, ale z racji upakowania większej ilości elektroniki, jedynym prototypem jaki powstał był adapter z dużego jacka na mały. Ich jedyna wada to powodowanie wspomnianego obciążenia (urządzenie cały czas jakby "pracuje") oraz działanie jako filtr dolnoprzepustowy: nieco ociepla dźwięk, co jednak może być bardzo korzystne, bo dźwięk jest wtedy przyjemniejszy dla ucha i bardziej muzykalny. Z niektórymi słuchawkami efekty były na tyle ciekawe, że nawet miałem koncepcję przygotowania całych kabli słuchawkowych aktywnych.

Jeszcze inne wyjście to po prostu kupienie DACa z wbudowanym wyjściem słuchawkowym dobrej jakości i również działającego po optyku. Izolujesz się wtedy od zasilania z PC, czy to po magistrali PCI/PCIe, czy USB. Ale to będzie z kolei kolejne urządzenie i kolejny duży wydatek.

Tylko czy taki adapter filtrujący sprawdzi się w przypadku zwykłych dokanałówek z sony za 40zł, 16 Ohm. Mam w planach kupić jakieś lepsze dokanałówki tylko już raz się przejechałem na lepszych od sony za 200zł, których się nie da używać bo mają tak zabójczy bas, że nic tam poza nim nie słychać. Bo ja i tak je już ustawiam na 100% głośności, a skoro taki adapter jeszcze je dodatkowo z ciszy...😟

No ale nic przetestować można a najwyżej jak już kupie lepsze to może i głośniejsze.

I jeszcze zapytam się Ciebie o taką rzecz bo widzę, że masz wiedzę w tym temacie. Jeśli zakupiłbym któreś z tych głośników edifiera to one mają tylko po jednym wejściu cox i optycznym. Tylko teraz jeśli bym podłączył do PC po optyku bo cox wejścia tam nie ma i tak samo na PS4(niebawem PS5) jest również tylko optyczne wejście to brakuje mi w tym momencie dodatkowego wejścia optycznego. Przepinanie za każdym razem jest mało wygodne i jeszcze kabel może w końcu się uszkodzić. Pytanie mam więc czy jest taki kabel czy przejściówka z cox na optyczny? Bo szukałem po necie ale albo źle coś wpisuje albo taki nie istnieje. Myślałem, że jeśli obydwa to wejścia cyfrowe to mogą być w jakiś sposób kompatybilne i da się taką przejściówkę zastosować.

Jeśli jednak nie, to pozostaje mi tylko podłączyć głośniki pod konsolę na optyczny a PC po przez 2xcinch na mini jack tylko, że to już analogowe. Może jakiejś diametralnej różnicy nie będzie tym bardziej podpinając pod kartę dźwiękową ale zaś nie wiem jak z szumami.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Gronek31 napisał:

Tylko czy taki adapter filtrujący sprawdzi się w przypadku zwykłych dokanałówek z sony za 40zł, 16 Ohm.

Zawsze się sprawdzi, jeśli impedancja źródła będzie większa niż 3 Ohm. Impedancja słuchawek jest bez znaczenia. Podłączałem pod niego zarówno 16 Ohm (HF2), jak i np. 300 Ohm (HD800).

21 minut temu, Gronek31 napisał:

raz się przejechałem na lepszych od sony za 200zł, których się nie da używać bo mają tak zabójczy bas

Wybieranie słuchawek w ciemno często kończy się w taki sposób. 

21 minut temu, Gronek31 napisał:

widzę, że masz wiedzę w tym temacie.

Absolutnie nie.

22 minuty temu, Gronek31 napisał:

Pytanie mam więc czy jest taki kabel czy przejściówka z cox na optyczny?

To są dwa kompletnie inne standardy, nie istnieją takie przejściówki, chyba że w formie DACów C/C. Prędzej rozdzielacze optyczne, ale nie wiem jak wpływają na jakość transmisji:

https://allegro.pl/oferta/rozdzielacz-hub-optyczny-toslink-1x2-spdif-cyfrowe-7949624458

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Gronek31 napisał:

czy jest taki kabel czy przejściówka z cox na optyczny?

Udało mi się odszukać takie cudo na alledrogo (za 36 PLN konwerter) - jak to działa, nie wiem, więc nie pytaj ile da się przecisnąć (czy tylko 44,1k 16 bit, czy może też 96/24 )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, EvilKillaruna napisał:

To są dwa kompletnie inne standardy, nie istnieją takie przejściówki, chyba że w formie DACów C/C. Prędzej rozdzielacze optyczne, ale nie wiem jak wpływają na jakość transmisji:

https://allegro.pl/oferta/rozdzielacz-hub-optyczny-toslink-1x2-spdif-cyfrowe-7949624458

 

22 minuty temu, Kyle_PL napisał:

Udało mi się odszukać takie cudo na alledrogo (za 36 PLN konwerter) - jak to działa, nie wiem, więc nie pytaj ile da się przecisnąć (czy tylko 44,1k 16 bit, czy może też 96/24 )

Nie no właśnie stwierdzam, że to jednak głupi pomysł. Raz, że taki rozdzielacz miałby 2 źródła dźwięku na jednym wejściu, chociaż odtwarzać dźwięku z PC i konsoli jednocześnie nie będę. Ale zaś ten rozdzielacz i ten konwerter mogą popsuć całkiem jakość dźwięku więc lepiej się w to nie bawić.

I jeszcze jedno pytanie @EvilKillaruna odnośnie tego adaptera, ponieważ do karty dźwiękowej mam podpięty przedłużacz 1.5m na mini jack do słuchawek(bo kable od dokanałówek są krótkie), kabel lepszej jakości z pozłacanymi wtykami, ale właśnie się zastanawiam czy będzie miało znaczenie w którym miejscu podpiął bym adapter:

1.Karta dźwiękowa->adapter->przedłużacz->słuchawki

czy

2.Karta dźwiękowa->przedłużacz->adapter->słuchawki

Czy to bez znaczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Gronek31 napisał:

Czy to bez znaczenia?

Generalnie powinno to być bez znaczenia, a jeśli już, to przy samym źródle dźwięku, czyli pkt. 1. Nawet więc nie byłoby go widać. Jeśli sprawdziłby się, to mógłbym nawet przygotować przedłużkę już ze zintegrowanymi filtrem w środku. Zależy jaki masz przedłużacz. Jeśli to jakiś Prolink albo coś taniego, to warto go wymienić od razu i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Ludzie nie bez powodu bawią się w recablingi i przedłużacze słuchawkowe podlegają dokładnie tym samym pryncypiom. https://www.audiofanatyk.pl/sklep/produkt/kabel-przedluzacz-extender3-jack-35-mm-wtyk-jack-35-mm-gniazdo/

Aczkolwiek mam świadomość, że niektórzy na tym forum wydają tyle na całe słuchawki ;). Niemniej opcje do wyboru są i najważniejsze tylko aby źródło miało impedancję wyjściową min. 3 Ohmy lub wyższą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, EvilKillaruna napisał:

Generalnie powinno to być bez znaczenia, a jeśli już, to przy samym źródle dźwięku, czyli pkt. 1. Nawet więc nie byłoby go widać. Jeśli sprawdziłby się, to mógłbym nawet przygotować przedłużkę już ze zintegrowanymi filtrem w środku. Zależy jaki masz przedłużacz. Jeśli to jakiś Prolink albo coś taniego, to warto go wymienić od razu i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Ludzie nie bez powodu bawią się w recablingi i przedłużacze słuchawkowe podlegają dokładnie tym samym pryncypiom. https://www.audiofanatyk.pl/sklep/produkt/kabel-przedluzacz-extender3-jack-35-mm-wtyk-jack-35-mm-gniazdo/

Aczkolwiek mam świadomość, że niektórzy na tym forum wydają tyle na całe słuchawki ;). Niemniej opcje do wyboru są i najważniejsze tylko aby źródło miało impedancję wyjściową min. 3 Ohmy lub wyższą. 

😏Dokładnie jest to Prolink ->http://prolinkcables.pl/shop/pl/przedluzacze-i-przejscia-jack-35/58-przedluzacz-jack-35-gniazdo-jack-35-stereo-exclusive-tcv-2450-1-8m-5902633881191.html

Teraz patrząc na te kable co podałeś to przy nich myślę, że ten Prolink chyba generuje te szumy bo jest tak tandetny. Już nie chciałem kupować jakiegoś zwykłego przedłużacza na chińskiej czarnej gumie ze srebrnymi wtykami za 2 zł ale widzę po cenach, że trzeba chyba wydać tyle co faktycznie na słuchawki aby dźwięk był w porządku.

Na razie zostanę przy tym samym adapterze może już sam zdziała cuda a jak nie to wtedy pomyślę o lepszym przedłużaczu, ewentualnie może kupię w końcu jakieś lepsze słuchawki z już lepszym kablem.

W każdym razie dzięki za odpowiedź i przydatne informacje.🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam i miałem. Nie powoduje szumów, ale ma matową górę i kroi scenę. Jest znacznie lepszy niż chińskie przedłużki za 5 zł, które padają po kilku miesiącach, ale też od pewnego momentu zaczyna się blokowanie dobroci sprzętu który jest pod niego podpinany. Używałem go kiedyś przy Westone 1 i Audictusach Explorer 1.0. 

Jeśli masz w planach zmianę słuchawek, to sam adapter wystarczy, a zaoszczędzone pieniądze zawsze znacznie lepiej jest zainwestować w sprzęt audio.

Służę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...