Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, posiadam laptopa DELL Inspiron 7559 od 4 lat i dzisiaj w pewnym momencie się zwiesił system, wyrzucając komunikat jak w linku (fot. 1):

https://imgur.com/a/5WWvWiz

Po czym automatycznie odpalił się test od Della (fot. 2) wyrzucając błąd (fot. 3). Na koniec po uruchomieniu laptopa odpaliłem jeszcze raz test i rezultat był niestety ten sam (fot. 4).

Fot. 5, 6, 7, 8 to screeny z HDTune, nie zrobiłem do końca Error Scan, bo skanowanie 1/3 dysku zajęło 2h (1TB całkowita pojemność) i musiałbym jeszcze co najmniej 4h testować, a nie miałem akurat tyle czasu. Ale myślę, że po tych 2h widać czarno na białym co i jak (2% DB).

Nie jest to dysk systemowy, od tego mam SSD 120GB, na tym HDD trzymam dane i wszystkie programy. Kopię zapasową najważniejszych danych i tak mam na dysku zewnętrznym.

Nie ukrywam, że za rok chciałbym wymienić SSD+HDD na jeden dysk SSD 1TB, bo ostatnio strasznie potaniały i ceny cały czas lecą w dół. Obecnie na HDD mam sporo programów, których średnio chce mi się instalować od nowa i liczyłem że dopiero za rok, kiedy nie będą mi już w większości potrzebne, zrobię z tym porządek przy okazji wymiany.

Czy liczba bad sectorów ma tu kluczowy wpływ czy parametry z zakładki SMART mówią co innego? Jest sens działać MHDD w celu naprawy (oczywiście wcześniej robiąc backup)? Czy taka naprawa MHDD niezależnie czy wykonana z powodzeniem czy nie kasuje dane na dysku lub może jeszcze bardziej zaszkodzić?

Na szczęście SSD systemowy ma się dobrze i tak jak pisałem, mam kopię zapasową najważniejszych danych - może też spróbować przeczekać ten rok, czy jednak dysk jest w takim stanie, że to kwestia dni/tygodni i lepiej coś spróbować podziałać?

@

Skanuję ponownie wersją 5.75, za ~2h wrzucę rezultaty.

Edytowane przez kronong

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to użyj HD Tune w jakiejś nowszej wersji jak 5.70. Przy takiej ilości bad sectorów ten dysk HDD jest do wymiany i żadnym programem go nie naprawisz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaż smart z Crystal Disk Info.  Z CAŁYM logiem wraz zwartością RAW.
Bez tego nie wracaj.

PS. HD Tune to jest zabawka dla dzieci która tylko pokazuje ładne zielone-białe-czerwone bloczki.

Edytowane przez kamilos69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HD Tune (jak już mam to wrzucę przy okazji):

https://imgur.com/a/2WXBVq6

CrystalDiskInfo (txt w załączniku jeśli potrzebne):

https://imgur.com/a/Fzp8Kbg

@

Dopiero teraz zauważyłem że w przypiętym temacie SMART są wrzucane dyski do oceny, niepotrzebnie tworzyłem ten temat, ale żeby nie robić większego bałaganu zostańmy tutaj.

CrystalDiskInfo_20200916210754.txt

Edytowane przez kronong

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dysk się kończy. Wymień czym prędzej.
I jak zawsze jest to seagate :kwasny:

Edytowane przez kamilos69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eh, trochę szybko jak na 4 lata używania, z dnia na dzień jest co raz gorzej - dzisiaj już 2 razy mi się system zawiesił przy próbie włączenia niektórych programów.

Jeśli faktycznie nikt nie ma nic więcej do dodania i nie ma ratunku dla dysku to w takim razie dzięki wielkie za pomoc - muszę się ostro wziąć za przeglądanie nowych SSD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie też nie warto bawić się w naprawy.

Tu niekoniecznie sama powierzchnia talerza jest zdegradowana, tylko głowice siadają. Liczba parkowań 175k zbliża się do przewidzianej granicy wytrzymałości 200k. Oczywiście nie oznacza to natychmiastowego uszkodzenia ale to jest stopniowa degradacja. Niestety ale laptopowe dyski bardzo często parkują głowice (u ciebie średnio co około 100 sekund), co według mnie tutaj przyczyniło się do tych uszkodzeń.
Jeżeli głowica szwankuje, to nawet przy powierzchni talerza w idealnym stanie będzie wywalać błędy odczytu. Jakieś dodatkowe skanowanie, czy próby naprawy są skazane na niepowodzenie.

No ale w domowych warunkach ciężko stwierdzić, który konkretny element zawodzi, czy może wszystkie po trochu. Dysk tak czy siak trzeba zmienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...