Skocz do zawartości
adimark777

Do usunięcia

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ciekawe tylko tak jest, w tym śmieciowym kraju sklep nagina najpierw pod siebie postanowienia i zasady i nie ważne czy gwarancja czy rękojmia i tak będziesz wydymany, mnie to kompletnie nie dziwi bo kiedyś to przerabiałem w związku z GTX 770 i awarią jednego wentylatora a to było dobre kilkanaście lat temu i nadal nic się nie zmieniło i nie zmieni na lepsze dla klienta. :E 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, caleb59 napisał:

Nie ciekawe tylko tak jest, w tym śmieciowym kraju sklep nagina najpierw pod siebie postanowienia i zasady i nie ważne czy gwarancja czy rękojmia i tak będziesz wydymany, mnie to kompletnie nie dziwi bo kiedyś to przerabiałem w związku z GTX 770 i awarią jednego wentylatora a to było dobre kilkanaście lat temu i nadal nic się nie zmieniło i nie zmieni na lepsze dla klienta. :E 

Z własnych doświadczeń wiem, że sklep za wszelką cenę najpierw namawia na skorzystanie z gwarancji  i w protokole zaznacza "Naprawa gwarancyjna" ( w pewnej dużej sieciówce ze sprzętem AGD kilka razy odmawiałem podpisania protokołu przekazania sprzętu z tego powodu i prosiłem o skorygowanie o jaką reklamację chodzi ). Ale aby sklep odmówił konsumentowi prawa do skorzystania z ustawowych uprawnień to słyszę pierwszy raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy w życiu nie kupie nic od Gigabyte'a. Kiedyś miałem od nich dwie gpu oraz jedno mobo. Bardzo się na nich zawiodłem. Ciągle były jakiś problemy, terkoczące i strasznie hałasujące wentylatory oraz wysokie temperatury. Z płyta główną także były problemy. Ja się zraziłem strasznie. Dobrze, że autorowi wreszcie udało się naprawić problem, ale jak widać i tutaj niesmak pozostał.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest OK - ważne jest abyś wszystkie kolejne zgłoszenia robił na zasadach rękojmi a nie gwarancji. 

I zapoznaj się choćby z tym : http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,196,1256,113,1,rekojmia--czego-moze-zadac-konsument.html

Kolejnym razem wysuń żądanie zwrotu pieniędzy i argumentuj to tym, że urządzenie było już raz naprawiane

 

Edytowane przez BladyPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym od razu słał pismo, że towar który otrzymałem, miał już wadę w chwili zakupu i żądał od razu wymiany na towar nowy, wolny od wad albo odstępuje od umowy. Jest to sprzęt wadliwy, niezgodny z umową sprzedaży. Piszesz oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Spowoduje to upadek z mocą wsteczną sprzedaży i tym samym wykluczy realizację innych pozostałych uprawnień. Do tego trzeba napisać, że naprawa naraża Ciebie jako kupującego na stosowne niedogodności. Z tego co pamiętam, to sklep w ciągu pierwszych 12 miesięcy od zakupu musi wówczas przed sądem udowodnić, że taka wada nie istniała, a to jest bardzo trudne i zazwyczaj sklep idzie na ugodę.

Edytowane przez Jack White

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jack tak, ale ani nie wiemy kiedy produkt był zamówiony a i sam z siebie był już 2-3 razy serwisowany. Najprościej napisać pismo z odstąpieniem od umowy, wezwać do zwrotu środków i nadmienić, że Sprzedawca już raz podjął próbę naprawy, która okazała się nieskuteczna.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli doszło już do pierwszej próby naprawy, która nie usunęła wady, to już wtedy klient ma prawo żądać zwrotu pieniędzy, a sprzedawca nie może się wycofać.

Cytat

Gdy żądamy zwrotu pieniędzy (odstępujemy od umowy) – sprzedawca może najpierw niezwłocznie rzecz wymienić lub usunąć wadę, ale tylko jeden raz. Jeżeli rzecz była już wymieniana albo choć raz już usunięto wadę, kolejne odstąpienie od umowy nie może już być zablokowane przez sprzedawcę. KLIK

Sklepy oczywiście w pierwszej kolejności będą podejmowały pewne próby zmylenia klienta powołując się na różne art prawne (bo i tutaj mają pewne pole do popisu) aby zablokować możliwość szybkiego odzyskania pieniędzy, niemniej dobrze napisane pismo od adwokata, wystosowane prosto do sklepu z zastrzeżeniem oddania sprawy do sądu, szybko to weryfikuje i wtedy dopiero lub zazwyczaj sklep odpuszcza.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje GPU zostało naprawione i działa tak jak trzeba, zamówiłem 3090 w chwili gdy ja dostanę i sprawdzę stara karta idzie na sprzedaż. W przypadku kolejnej awarii będę wiedział co robić ale liczę, że będzie to zbędne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, RozQ napisał:

Moje GPU zostało naprawione i działa tak jak trzeba, zamówiłem 3090 w chwili gdy ja dostanę i sprawdzę stara karta idzie na sprzedaż. W przypadku kolejnej awarii będę wiedział co robić ale liczę, że będzie to zbędne

Kiedy będziesz miał w rękach kartę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, adimark777 napisał:

Ale zaraz, o czym wy w ogóle piszecie, bo sam się pogubiłem? xd

Nic nie zostało załatwione, karta dalej jest gdzieś poza moim zasięgiem, x-kom nie stwierdził usterki i teraz czekamy na decyzję serwisu producenta. Sprzęt dwa razy poleciał na gwarancję, ale teraz, za trzecim razem już na rękojmię. Liczę na to, że się w tym gigabycie ogarną i faktycznie stwierdzą nienaprawialność. A że jest to karta, której nie ma już w sprzedaży (zastąpiona wersją OC), to liczę na zwrot pieniędzy, a nie żadne wymiany, a co gorsza naprawy. Starczy już tych "napraw".

Dołączyłem do wątku na temat serwisu GB jak i sklepu X-kom, za co przepraszam jeśli Cię to zdenerwowało

 

9 minut temu, Passt napisał:

Kiedy będziesz miał w rękach kartę??

Jestem 5 w kolejce do Strixa, z tego co widzę cena poszła w górę. Zastanawiam się czy przy zakupie cena też się zmieni czy mam tą przy której rezerwowałem gpu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, adimark777 napisał:

Co robić w takiej sytuacji? Karta wysłana na rękojmię.

Wymaluj pismo do X-KOM z żądaniem zwrotu pieniędzy ( odstąpienie od umowy ) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, adimark777 napisał:

Aktualizacja:

Zadzwoniłem dziś o 14:00 do tego serwisu Gigabyte, bo coś dużo czasu już minęło i 0 jakiegokolwiek info. Otwarte mają do 15:00. Dzwonię i dzwonię i nikt nie odbiera. Zadzwoniłem więc do serwisu x-kom i dowiedziałem się ciekawej rzeczy. Moja karta leży już we wrocławskim serwisie producenta nie 5 dni, jak wspominałem w poście wyżej, a 13 DNI. Z tego, co wiem, to w Gigabyte zarzekają się, że karty są zrobione w max 5 dni. Co ciekawe sam x-kom wysyłał też już ponaglenie do serwisu i nadal nie dostał żadnej odpowiedzi od nich. Chyba potrzebują 2 tygodni, żeby zastanowić się, czy oddadzą mi moje zmarnowane na nich pieniądze. Co robić w takiej sytuacji? Karta wysłana na rękojmię.

Poczekaj, co Ci odpiszą z serwisu Gigabyte. Jeśli nie uwzględnią reklamacji, wtedy bym się udał do rzecznika praw konsumenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To oni mogą sobie przedłużać serwis ponad 21 dni roboczych zasłaniając się "tajwanem" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w serwisie Palita karta była jakieś 4 tygodnie.

Nie dało się jej naprawić i zwrócili mi pieniądze, więc X-kom stanął na wysokości zadania.

Edytowane przez Passt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem i czytałem gdzieś, że RTX'y mają kilka czujników temperatury i niskopoziomowy mechanizm chroniący przed przegrzaniem. Jeśli choć jeden z czujników nich raportuje zbyt wysoką temperaturę, to karta odpala tryb awaryjny chłodzenia, kompletnie ignorując normalne ustawienia. I nieważne, że pod Windows GPU raportuje temperaturę poniżej 80C. Ale na przykład w Afterburnerze widzę, że nagle Fan Tachometer wchodzi na 4000RPM mimo, że Fan Speed cały czas jest poniżej 100%...

Czyli niestety może to być kombinacja wadliwego chłodzenia, słabej pasty na rdzeniu, niesprawnego czujnika, wentylacji Twojego komputera, gier w które grasz (i ich ustawień) itd. Możesz próbować poprawić chłodzenie w obudowie, obniżyć power limit karty, ale generalnie zostaje tylko walka z serwisem. 

Edytowane przez someI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, adimark777 napisał:

(MSI Afterburner, AORUS Engine), a nawet biosowy SpeedFan 5.

Jeśli mogę ci doradzić to wez pobierz program Argus Monitor - nie wiem czemu nikt go nie poleca, w Polsce chyba mało znany a dla mnie jeden z najlepszych jaki jest. Steruje nim wentylatorami w obudowie i GPU.. , ASUS FAN EXPERT to nawet się nie zbliża jeśli chodzi o możliwości . 30 dni za free a później 8 Euro na Rok - Ja po 30 min z tym programem kupiłem licencje 

Jesteś z WW? Jak dostaniesz karte , umawiasz sie do jakiegoś serwisu , prosisz czy mogli by przy Tobie sprawdzić kartę , zobaczysz czy tez będą tak świrować wentylatory 

Edytowane przez KamilRomaniuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, KamilRomaniuk napisał:

Jeśli mogę ci doradzić to wez pobierz program Argus Monitor - nie wiem czemu nikt go nie poleca, w Polsce chyba mało znany a dla mnie jeden z najlepszych jaki jest. Steruje nim wentylatorami w obudowie i GPU.. , ASUS FAN EXPERT to nawet się nie zbliża jeśli chodzi o możliwości . 30 dni za free a później 8 Euro na Rok - Ja po 30 min z tym programem kupiłem licencje 

Jesteś z WW? Jak dostaniesz karte , umawiasz sie do jakiegoś serwisu , prosisz czy mogli by przy Tobie sprawdzić kartę , zobaczysz czy tez będą tak świrować wentylatory 

używam argusa od b.dawna i jest super ale w przypadku uwalenia sensora żaden soft nie ureguluje wentylatorów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...