Skocz do zawartości
AUTO6

NVIDIA RTX 30x0 - wątek zakupowy

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, mt508 napisał:

Panowie, macie jakieś rady jak najłatwiej odzyskać VAT przy zakupie na firme z niemieckich sklepów?

Nie da się. Jak nie kupiłeś na fv 0% to zapomnij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Mateusz2PL napisał:

To jak oni z niemiec naliczają vat?

Ogolna zasada jest taka ze czesto jak zakladasz konto to wybierasz czy klient indywidualmy czy firmowy, jak indywidualny to placisz cene z podatkiem, jak firmowy to kupujesz po nizszej cenie - bez vatu i vat potem sam placisz w polsce (ksiegowa ci to rozlicza)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Mateusz2PL napisał:

Dobrze, to jak zamówie do polski jako klient przy 19% vacie to kiedy mi dołącza te 4%?

wydaje mi sie ze powinni od razu przy płatności, ale nie wiem bo biore na firme

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Mateusz2PL napisał:

Celnicy mi nie zatrzymają paczki?

W unii europejskiej nie ma cła, chyba że poza np. z UK to nie wiem jak jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Andre1989! napisał:

Szczerze tą karte za msrp bym nigdy nawet nie kupił tak więc nie wiem kto kupuje te karte za te kwoty naprawde desperaci.

A co z nią nie tak? Do fhd, 60 fps wystarczy mi. 

Edytowane przez SamoaJoj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uprasza się o nie wrzucanie ofert z owocowego sklepu. Sprzedają używany towar (opalcowany monitor) w cenie nowego. Szkoda czasu i nerwów. Tylko pompują kasę w youtuberów i łapią tak naiwnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
9 godzin temu, MaxaM napisał:

Przypominam, że cena MRSP 3060 wynosi 1599 zł. To tak dla osób zachwycających się obecną ceną 3k, jaka jest dobra :E

A jak inaczej mają wyrazić swoje uczucia? Słowem "ruchałbym", czy jak?:lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, MaxaM napisał:

Na pewno testowałeś gry z DLSS 2.0 i wzwyż? Pierwsza wersja DLSS była nieporozumieniem i wiele osób ma przez to mylne przekonanie ;) 

DLSS 2.0 nawet w trybie Quality niestety trochę obniża jakość obrazu. Notabene nawet na tym filmiku Nvidii z Rainbow Six Siege który ma reklamować DLSS też widać tę stratę obrazu. Nadmienię że sam też porównywałem DLSSa w CP2077 z włączonym i wyłączonym DLSS Q/B i tam też niestety widać niewielką stratę jakości obrazu - szczególnie jest to widoczne w odbiciach RT w bliskim kadrze. Plusem DLSSa jest za to widoczna poprawa jakości renderingu np. włosów. Po lewej Rainbox Six Siege z filmiku Nvidia z dwukrotnym zoomem - native vs DLSS:

OPwXD2U.png

A co do Control - tak - tam widać niby lepszą jakość obrazu, tylko że to była jakaś specjalna implementacja DLSS tylko pod tę grę. Niestety w grach które wychodziły później nie uzyskuje się tak dobrej jakości obrazu z DLSS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, MaxaM napisał:

Hashrate również leci. Ubywa graf kopiących ETH.

https://bitinfocharts.com/pl/comparison/ethereum-hashrate.html#1y

Ale głównie to zjawisko dotyczy górników amatorów.Ci więksi dopiero zaczną się poddawać,gdy ETH zleci pon.1500$,a jeszcze lepiej pon.1000$.Z drugiej strony mamy już lato,a co za tym idzie upały,a amatorzy nie wytrzymają długo w pomieszczeniach,gdzie temperatura w nich jest pod 25-30 st.,a nie podsiadają klimy :D.Więksi jakieś chłodzenie pomieszczeń(hale itd.) mogą posiadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Eltik napisał:

8888 zl kosztuje tuf 3080 Ti w fox....mysle ze do tej wersji Ti mozna dolozyc 50 zl wzgledem non Ti za 2GB wiecej i kilka % wiecej bo 8839 zl kosztuje zwykla wersja

https://foxkomputer.pl/pl/p/Karta-graficzna-Asus-RTX-3080-Ti-TUF-GAMING-OC-12GB-GDDR6X/17218

Dla mnie różnica 10% między 3080 a 3080 ti jest megaważna, bo większości gier na RTX 3080 w najwyższej jakości brakuje kilku klatek do 60fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Subman napisał:

DLSS 2.0 nawet w trybie Quality niestety trochę obniża jakość obrazu. Notabene nawet na tym filmiku Nvidii z Rainbow Six Siege który ma reklamować DLSS też widać tę stratę obrazu. Nadmienię że sam też porównywałem DLSSa w CP2077 z włączonym i wyłączonym DLSS Q/B i tam też niestety widać niewielką stratę jakości obrazu - szczególnie jest to widoczne w odbiciach RT w bliskim kadrze. Plusem DLSSa jest za to widoczna poprawa jakości renderingu np. włosów. Po lewej Rainbox Six Siege z filmiku Nvidia z dwukrotnym zoomem - native vs DLSS:

OPwXD2U.png

A co do Control - tak - tam widać niby lepszą jakość obrazu, tylko że to była jakaś specjalna implementacja DLSS tylko pod tę grę. Niestety w grach które wychodziły później nie uzyskuje się tak dobrej jakości obrazu z DLSS.

No chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie uważa że jakość takich technik będzie taka sama jak natywna rozdzielczość albo lepsza.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, kadajo napisał:

No chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie uważa że jakość takich technik będzie taka sama jak natywna rozdzielczość albo lepsza.

Nikt o zdrowych zmysłach tak nie uważa. Niemniej porównaj grubego bezstratnego TIFFa z dobrze zrobionym JPG.
Z lupą będziesz szukał, a plik ścięty objętościowo o 10, 15x. To samo dobre mp3 (320kbps) vs OGG czy WAVE.
Czyli da się oszukać zmysły dobrym algorytmem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie na tym to wszystko polega. Na oszukaniu. Wiec po co dłubać. Już same dłubanie przeczy założeniom takiego rozwiązania. Oczywiście przy analizie jak najbardziej ale takie analizy już były robione i wiadomo jak to działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, JeRRy_F3D napisał:

Nikt o zdrowych zmysłach tak nie uważa. Niemniej porównaj grubego bezstratnego TIFFa z dobrze zrobionym JPG.
Z lupą będziesz szukał, a plik ścięty objętościowo o 10, 15x. To samo dobre mp3 (320kbps) vs OGG czy WAVE.
Czyli da się oszukać zmysły dobrym algorytmem.

O ile z całością wypowiedzi się zgadzam, fragment o muzyce jest błędny. Dobre słuchawki i wprawne ucho od razu wykryją różnicę w jakości

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, JeRRy_F3D napisał:

dobre mp3 (320kbps)

Jak zrobisz sobie "pod siebie" to może jest dobre (czego tak naprawdę nikt nie robi), niemniej jest to 1 preset. DLSS daje tobie już jakieś pole wyboru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, tgolik napisał:

Dla mnie różnica 10% między 3080 a 3080 ti jest megaważna, bo większości gier na RTX 3080 w najwyższej jakości brakuje kilku klatek do 60fps.

Dlatego producenci zwłaszcza Nv pięknie goli takie osoby ? Jeden detal w dół i jest to samo przy okazji w zasadzie niewidoczny wpływ na to co widzisz na ekranie.

  • Like 2
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Niewiernus napisał:

Jak zrobisz sobie "pod siebie" to może jest dobre (czego tak naprawdę nikt nie robi), niemniej jest to 1 preset. DLSS daje tobie już jakieś pole wyboru.

Dokładnie. Należy zatem "wybrać dobrze" i cieszyć się sensowną jakością vs zasoby.

6 minut temu, Fowo napisał:

O ile z całością wypowiedzi się zgadzam, fragment o muzyce jest błędny. Dobre słuchawki i wprawne ucho od razu wykryją różnicę w jakości

U jednego ma milion audiofilii, z wyjątkowymi predyspozycjami słuchowymi i nieprzeciętnym sprzętem, który to nie jest w polu zainteresowania producenta ;) 
Algorytmy robi się dla mas.

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, JeRRy_F3D napisał:

U jednego ma milion audiofilii, z wyjątkowymi predyspozycjami słuchowymi i nieprzeciętnym sprzętem, który nie jest w polu zainteresowania producenta ;) 
Algorytmy robi się dla mas.

Także pudło, nawet osoba która nie zna się za dobrze na słuchawkach dostając porządne planarne słuchawki bez problemu odróżni FLAC od mp3. Nie mówiąc już nawet o osobach które rzeczywiście słuchają dużo muzyki. Kompresja mp3 sprawia że takie elementy jak scena czy tremble bardzo dużo tracą i jest to łatwe do wychwycenia. Bardziej subtelne różnice które rzeczywiście mogą być cięższe do odróżnienia dla osoby bez wprawionego ucha były by przy porównaniu FLACa do MQA

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Fowo napisał:

Także pudło, nawet osoba która nie zna się za dobrze na słuchawkach dostając porządne planarne słuchawki bez problemu odróżni FLAC od mp3. Nie mówiąc już nawet o osobach które rzeczywiście słuchają dużo muzyki. Kompresja mp3 sprawia że takie elementy jak scena czy tremble bardzo dużo tracą i jest to łatwe do wychwycenia. Bardziej subtelne różnice które rzeczywiście mogą być cięższe do odróżnienia dla osoby bez wprawionego ucha były by przy porównaniu FLACa do MQA

Ja to wszystko rozumiem i znam, niemniej to temat dla ortodoksów danej działki (grafika / audio), którzy i tak, choćby przez placebo (!) nie są skłonni do żadnych kompromisów.
Dla nich i ich gustów / predyspozycji / sprzętów pozostają formaty bezstratne. Dla reszty ludu - 95% (?) - dobre algorytmy są dobrym i akceptowalnym rozwiązaniem.

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, JeRRy_F3D napisał:

Nikt o zdrowych zmysłach tak nie uważa. Niemniej porównaj grubego bezstratnego TIFFa z dobrze zrobionym JPG.
Z lupą będziesz szukał, a plik ścięty objętościowo o 10, 15x. To samo dobre mp3 (320kbps) vs OGG czy WAVE.
Czyli da się oszukać zmysły dobrym algorytmem.

Dokładnie.  Dobre algorytmy stratne w JPG czy też formatach dźwiękowych mają bardzo niewielką stratę. Według mnie DLSS 2.0 nawet w trybie Quality wciąż niestety nie jest na tym samym poziomie. Notabene widać że Nvidia też coś wciąż kombinuje z DLSS bo ostatnio została wypuszczona wersja 2.2 Jestem ciekawy jak jakościowo DLSS wypadnie z odpowiednikiem AMD - czyli z FidelityFX Super Resolution. Będą na pewno porównania z DLSS. FSR ma być wydany już 22 czerwca.

Edytowane przez Subman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

Wersja 2.2 razem z Rainbow Six

Tak, miałem napisać że została ostatnio wydana wersja 2.2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...