Skocz do zawartości
AUTO6

NVIDIA RTX 30x0 - wątek o wszystkim

Czy udało Ci się już zdobyć RTXa 3080/3090?  

1006 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy udało Ci się już zdobyć RTXa 3080/3090?

    • Tak, już odebrałem kartę :D
    • Moje zamówienie wciąż czeka :(
    • Przesyłka z kartą w drodze do mnie :)


Rekomendowane odpowiedzi

Imo w grudniu nowy 3080 będzie stał zwykle 4500 zł, 3080 Ti 6500 zł. A w przyszłym roku jak zwykle we wrześniu wyjdą RTXy 40X0. Na 6 lub 5 nm. Podejrzewam, że te do zastosowań profesjonalnych będą na 5 nm, a dla graczy na 6 nm (tak jak obecnie A100 na 7 nm, a GA102 na 8 nm). Jutro Nvidia pokaże RTX 3090 Ti na chipie GA100 oraz RTX 3050 Ti i 3050 na GA107 i GA108.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na komputroniku MSI 3070 SUPRIM już po 4999. Ale to jeszcze oczywiście za wysoko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Myślę,że RTX 40x0 będą na 5 nm,prawdopodobnie Samsunga.Na TSMC za bardzo nie liczę.

6 minut temu, covenant13 napisał:

Na komputroniku MSI 3070 SUPRIM już po 4999. Ale to jeszcze oczywiście za wysoko.

TUF po 4699 zł,Gaming OC od Gigabyte też za 4699 zł i nadal dostępne.Także dla mnie wysoko,czekam aż spadną pon.4k zł

Edytowane przez Spl97
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, Red_October napisał:

A mojego zamówienia z grudni,a zrealizować nie chcą 😥.

Mają na stanie takiego gigusia jakie zamówiłeś? Jak tak to pisz do nich, kłóć się itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Kynareth napisał:

Jutro Nvidia pokaże RTX 3090 Ti na chipie GA100

Hmmm... coś mnie ominęło ?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie jakie jaja na morele, z kodem drożej o 10 procent xDDD 

 

zotac.jpg.335c555c88baf79b9b32124e5cdedfc3.jpg

  • Haha 6
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, niko222 napisał:

Zobaczcie jakie jaja na morele, z kodem drożej o 10 procent xDDD 

 

No tak, bo to nie jest promocja dla klienta, tylko promocja dla sklepu 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na przykladzie tufa 3070 to xkom i morele maja drozyzne w porownaniu do komputronika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Spl97 napisał:

Myślę,że RTX 40x0 będą na 5 nm,prawdopodobnie Samsunga.Na TSMC za bardzo nie liczę.

TUF po 4699 zł,Gaming OC od Gigabyte też za 4699 zł i nadal dostępne.Także dla mnie wysoko,czekam aż spadną pon.4k zł

No no no, nawet Asusik się pojawił :). Suprim za 4999zł też jeszcze jest RTX 3070. Ale widzę, żę 3070Ti Gigabyte im zszedł i o dziwo ostatnia cena była 4299zł?

https://www.komputronik.pl/product/726008/gigabyte-geforce-rtx-3070-ti-gaming-8gb-oc.html

Ile taki TUF czy Suprim RTX 3070 i 3070Ti powinien Waszym zdaniem kosztować, aby to było akceptowalne?

Teraz, Eltik napisał:

na przykladzie tufa 3070 to xkom i morele maja drozyzne w porownaniu do komputronika

X-kom to póki co nie robi kompletnie nic. A nie przepraszam, wrzucili konkurs z tym łysym gościem i RTX 3080 Asusa :).

Póki co jedynie Morele, Komputronik i jakieś pojedyncze małe sklepy obniżają ceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SanczoPanczo86 napisał:

 A nie przepraszam, wrzucili konkurs z tym łysym gościem i RTX 3080 Asusa :).

Ten konkursik to żenada jednym słowem.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, SanczoPanczo86 napisał:

Ile taki TUF czy Suprim RTX 3070 i 3070Ti powinien Waszym zdaniem kosztować, aby to było akceptowalne?

 

Jak dla mnie koło 3k za 3070 i 3,5k za 3070Ti.

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jak sie teraz czuja ci co mysleli ze w tym roku taniej nie bedzie i kupili 3070 za 7,5k

  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Eltik napisał:

ciekawe jak sie teraz czuja ci co mysleli ze w tym roku taniej nie bedzie i kupili 3070 za 7,5k

Dawno juz odkopali i zarobili 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Phoenixsuple napisał:

Dawno juz odkopali i zarobili 🤣

ah nie dopisalem. chodzilo mi o tych co zrobili zakup tak miesiac temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Phoenixsuple napisał:

Dawno juz odkopali i zarobili 🤣

Przynajmniej tak głosi forumowa legenda w wykonaniu naganiaczy.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Eltik napisał:

ah nie dopisalem. chodzilo mi o tych co zrobili zakup tak miesiac temu

Tylko co ciebie to interesuje czy mnie ?? Jak ktos kupil i bylo go stac to chyba jego sprawa. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko kiedy 3080 stanieja tak konkretnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Phoenixsuple napisał:

Tylko co ciebie to interesuje czy mnie ?? Jak ktos kupil i bylo go stac to chyba jego sprawa. 

Posluchali specjaliostow z forum ktorzy twierdzili ze moze pod koniec roku cos sie ruszy

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkopali tylko Ci którzy kupili max do stycznia-lutego

reszcie w tym momencie pali się grunt pod nogami 🤣 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Teraz, Eltik napisał:

Posluchali specjaliostow z forum ktorzy twierdzili ze moze pod koniec roku cos sie ruszy

To widac bardzo plytkie masz myslanie jesli myslisz ze ktos kupuje gpu placac 2-3x MRSP tylko dlatego ze ktos na forum tak poradzil. No ale jak widac problem jak zwykle ma nie ten co kupil a ktos inny.

Teraz, Tornado3 napisał:

odkopali tylko Ci którzy kupili max do stycznia-lutego

reszcie w tym momencie pali się grunt pod nogami 🤣 

Jak kogos stac to jaki problem?? Po co szukacie sensacji ?? Macie jakis bol dupy czy co i satysfakcje z tego ? 

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

satysfakcje z tego ze forumowicze sie mylili twierdzac ze w tym roku to tylko drozej moze byc taniej napewno nie

w fox komputer sa 3070 Ti tuf i gaming oc za 4999 zl. bardzo szybko te 70 Ti ida w dol co oczywiscie nie zmienia faktu ze jakakolwiek doplata wieksza niz 100 zl do Ti nie ma sensu i jest wywaleniem kasy

Edytowane przez Eltik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Eltik napisał:

satysfakcje z tego ze forumowicze sie mylili twierdzac ze w tym roku to tylko drozej moze byc taniej napewno nie

 

Kazdy ma prawo sie pomylic, raczej ten kto kupil nie martwil sie tym iz przeplacil 2-3x za karte a wrozka nikt nie jest i przewidziec nie mogl takze widze ze dowartosciowywanie sie lvl hard.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ogole te ceny jakies ...w proline np 3080 Ti gainward gs kosztuje 8499zl a zwykla 3080 giagbyte eagle 9999 zl. lepsza wydajnosc wiecej vram + lepsza wersja karty za mniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Gdy zmieni się za kilka lat domyślny format YouTuba z H264 na H265 to czy są jakieś programy które by ten format ściągały jednak do formatu H264 żeby można je było obejrzeć na starszych urządzeniach żeby od razu był format H264 zamiast potem je przerzucać i konwerterować żeby już były automatycznie skonwerterowane po ściągnięciu.
    • Od średniej to każda zmiana odbiega Jeżeli chodzi o ekstrema to na ziemi bywało i dużo zimniej i cieplej raczej też, ale... Tu bardziej chodzi o tempo zmian. Podczas ostatniego zlodowacenia zasięg lodowców narastał przez 45 tysięcy lat, potem przez ok 55 tysięcy utrzymywał się na mniej więcej stałym poziomie, by wreszcie cofnąć się w ciągu 4-5 tysięcy lat. To były zmiany, których ludzie nawet nie zauważali za swojego zycia, dopiero dzięki badaniom geologicznym można odtworzyć zasięg i przebieg czasowy tych wydarzeń. Tlenki azotu pochłaniają promieniowanie cieplne w dużo mniejszym stopniu. znalazłem obrazek z wikipedii z porównaniem: Tak na prawdę liczą się 3 gazy: para wodna, dwutlenek węgla i metan. Na wodę nie mamy zbytniego wpływu - ona szybko paruje i może szybko się wytrącić, wszystko zależy pośrednio od temperatury. Tzn jak inne gazy podgrzeją Ziemię to z względu na zwiększone parowanie woda dołoży swoje i vice versa. Co innego CO2 - jego jest trudno wyłapać. Tzn na szybko spore ilości mogą pochłonąć rośliny zielone, glony i inne ogranizmy fotosytezujące. Ale to efekt tymczasowy. Gdy martwa materia organiczna ulega gniciu, butwieniu czy innemu rozkładowi przez mikroorganizmy dwutlenek węgla uwalnia się jako część tego procesu. Żeby wyłapać go z obiegu na stałe martwe szczątki organiczne muszą zostać uwięzione w osadach, zwykle na dnie zbiorników wodnych, tak jak powstały współczesne paliwa kopalne. Ale to trwa bardzo powoli. Co do historii dwutlenku węgla to dane do mniej więcej 800 tysięcy lat wstecz można uzyskać badając mikro-pęcherzyki powietrza uwięzione w lodzie antarktycznym z odwiertów. Starsze wartości szacuje sie używając metod pośrednich. Zawsze miała. Tylko jak pisałem naturalne cykle były dość wolne, klimat zmieniał się przez tysiące lat. Gwałtowne zmiany powodowały wybuchy wylksnów i uderzenia ateroid i xawsxe wiązały się z wielkim wymieraniem. To, że nie interesowałeś się tematem nie oznacza, że dziura nie zniknęła. Cały czas istnieje choć się powoli zmniejsza. http://www.theozonehole.org/ozoneholehistory.htm Ze względu na prądy w stratosferze dziura skupia się w okolicach biegunów i jest największym problemem dla mieszkańców Australii i Oceanii, W tamtych krajach on-stop nadają ostrzeżenia przed promieniowaniem UV
    • Próbowałem ustawić statyczne IP, wyłączyłem DHCP i spiąłem z routerem LAN-LAN. W tym przypadku również jest problem. Jak wpisuje ping to niby wszystko git, ale co kilka linijek pojawia się opóźnienie rzędu 1000ms.  Próbowałem podpiąć się kablem pod router główny i problemu nie ma. Niestety jak podepnę się przez wifi do routera głównego to znów się pojawia, ale rzadziej. Wygląda na to, że winowajcą jest router główny, ale tylko przy połączeniu bezprzewodowym.
    • Dziubek, przyznam, że jak przeczytałem pierwszy akapit, porzuciłem resztę i wróciłem dopiero po pierwszym akapicie odpowiedzi Trepcia (jak to się w ogóle odmienia? ). Gdyby ten pierwszy akapit usunąć, mógłbyś to spokojnie wygłosić na zlocie zielonych i prawdopodobnie dostałbyś brawa. Choć sam mam odmienne zdanie nt. wpływu CO2 (ufam szeroko pojętemu konsensusowi naukowemu), to z całą resztą się zgadzam. I dodam, że sklepy, gdzie całe zakupy możesz zapakować do swoich opakowań, włącznie z proszkiem do prania czy kaszami i ryżami, już istnieją w Polsce. Tyle tylko, że przez bycie "bio/eko/vegan" są dość drogie. Chyba już kiedyś pisałem, że nie mamy co liczyć na systematyczne, odgórne podejście do ochrony klimatu, bo nikomu na tym nie zależy - to tylko zwiększanie kosztów, a Excel na to nie pozwala. Możemy to robić tylko oddolnie - każdy, na ile może, powinien ograniczać swoją ingerencję w środowisko, ale bez fanatyzmu spod znaku życia w ziemiance. Sam staram się to robić, diesel 1.4 służy tylko do przemieszczania się między miastami albo po mieście, jeśli tramwajami i autobusami zajmie to absurdalną ilość czasu, ale wiem, że gdybym chciał, mógłbym z naprawdę wielu rzeczy zrezygnować. Tyle że co da rezygnacja ze wszelkich udogodnień za kolejne kilka procent redukcji własnego śladu węglowego, jeśli moi sąsiedzi jeżdżą suvem do sklepu po drugiej stronie ulicy, a trzy zakłady wulkanizacyjne obok palą w zimie starymi oponami? Nawet za przykład robić nie mogę, bo ci, którzy mieliby mnie naśladować, na słowo "ekologia" wybuchają śmiechem. Kwestia "co wielcy mogą i powinni zrobić" jest tak rozbudowana, że aż szkoda o niej pisać, bo się smutno robi na myśl, że jedyna zielona rzecz w korporacjach i molochach to roślinka na biurku osoby odpowiedzialnej za PR.
    • W USA jest trochę taniej, a do tego zarabiają tam ze 3-4 razy więcej, co my. Ale coś za coś, jak Cię bez ubezpieczenia karetka zabierze to się do śmierci nie wypłacisz
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...