Skocz do zawartości
AUTO6

NVIDIA RTX 30x0 - wątek zakupowy

Rekomendowane odpowiedzi

Podziękowania dla @PiVoSH92

ad29529180fa821c.png

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propos 3070Ti Suprim X - wczoraj odebrałem z X-Kom nową sztukę, moje uwagi (po przygodzie z wadliwym wentylatorem w sztuce z Morele):

1. Pudełko z X-Kom miało plombę! Dla porównania ta sama karta z Morele i Komputronik nie miała plomby na pudełku - jedynie taśma/plomba na folii elektrostatycznej. Sztuka z X-Kom plomba na pudełku i taśma/plomba na folii z kartą. Ciekawe zatem czy X-Kom nie dodaje we własnych zakresie swoich plomb na pudełka.

2. Wentylatory zdecydowanie cichsze porównując wadliwą sztukę z Morele, aczkolwiek w dalszym ciągu wentylator pierwszy od śledzia najgłośniejszy jest. Słychać delikatny 'szum' łożyska przy zakręceniu ręką, czy przy normalnej pracy śmigła. Oczywiście nie słychać terkotania, które miałem dodatkowo powyżej 1500RPM w sztuce z Morele. Wniosek - MSI nie ma 'ninja' łożysk w wentylatorach :D. Do tego potrafią im się trafić wadliwe wentylatory, które terkoczą. Ale nie mam porównania z innymi 3070Ti, więc nie chcę tutaj najeżdżać na MSI. Być może u innych producentów łożyska będą również delikatnie słyszalne? Oczywiście minus dla MSI za kartę z fabrycznie wadliwym łożyskiem wentylatora w pierwszej karcie.

3. Cewki - ciche, słyszalne pod obciążeniem w grach (testowane przy 300-500FPS aby cewki były max głośne), ale trzeba dostawić ucho do obudowy albo chociażby blisko obudowy. Całkowicie akceptowalne i w porównaniu z 2060Super STRIX, to noc, a dzień :).

Później potestuję temperatury - oczywiście lecę na bios Gaming. Trybu cichego nie sprawdzam.

Edytowane przez SanczoPanczo86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, SanczoPanczo86 napisał:

Później potestuję temperatury - oczywiście lecę na bios Gaming. Trybu cichego nie sprawdzam.

Gratki, mam nadzieję, że będziesz zadowolony z zakupu ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, SanczoPanczo86 napisał:

A propos 3070Ti Suprim X - wczoraj odebrałem z X-Kom nową sztukę, moje uwagi (po przychodzie z wadliwym wentylatorem w sztuce z Morele):

1. Pudełko z X-Kom miało plombę! Dla porównania ta sama karta z Morele i Komputronik nie miała plomby na pudełku - jedynie taśma/plomba na folii elektrostatycznej. Sztuka z X-Kom plomba na pudełku i taśma/plomba na folii z kartą. Ciekawe zatem czy X-Kom nie dodaje we własnych zakresie swoich plomb na pudełka.

2. Wentylatory zdecydowanie cichsze porównując wadliwą sztukę z Morele, aczkolwiek w dalszym ciągu wentylator pierwszy od śledzia najgłośniejszy jest. Słychać delikatny 'szum' łożyska przy zakręceniu ręką, czy przy normalnej pracy śmigła. Oczywiście nie słychać terkotania, które miałem dodatkowo powyżej 1500RPM w sztuce z Morele. Wniosek - MSI nie ma 'ninja' łożysk w wentylatorach :D. Do tego potrafią im się trafić wadliwe wentylatory, które terkoczą. Ale nie mam porównania z innymi 3070Ti, więc nie chcę tutaj najeżdżać na MSI. Być może u innych producentów łożyska będą również delikatnie słyszalne? Oczywiście minus dla MSI za kartę z fabrycznie wadliwym łożyskiem wentylatora w pierwszej karcie.

3. Cewki - ciche, słyszalne pod obciążeniem w grach (testowane przy 300-500FPS aby cewki były max głośne), ale trzeba dostawić ucho do obudowy albo chociażby blisko obudowy. Całkowicie akceptowalne i w porównaniu z 2060Super STRIX, to noc, a dzień :).

Później potestuję temperatury - oczywiście lecę na bios Gaming. Trybu cichego nie sprawdzam.

Moja z xkom nie miała plomby na pudełku, jedynie na folii elektrostatycznej. :o

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, BladyPL napisał:

Gratki, mam nadzieję, że będziesz zadowolony z zakupu ;)

Dziękuję ;). Jak to mawiają do trzech, a technicznie dwóch razy sztuka :).

2 minuty temu, latuch_ napisał:

Moja z xkom nie miała plomby na pudełku, jedynie na folii elektrostatycznej. :o

No to ciekawostka widzisz, dlatego mnie ta plomba na pudełko z X-Kom zaintrygowała :).

Edytowane przez SanczoPanczo86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, latuch_ napisał:

Moja z xkom nie miała plomby na pudełku, jedynie na folii elektrostatycznej. :o

Moja dokładnie tak samo. Tylko plomba na folii karty.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ile z tych Suprimów trafiło na forum? :)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, BladyPL napisał:

No dobra, ale słuchaj, ty otwierałeś tę kartę i sprawdzałeś, czy karta faktycznie jest uszkodzona? Jeśli nie a okaże się, że karta jest sprawna, to czy warto toczyć wojnę o opakowanie zewnętrzne? Uszkodzone opakowanie zewnętrzne nie jest powodem, dla którego sklep może dochodzić odszkodowania z tytułu zmniejszenia wartości towaru ( mowa o zwrotach ) to warto byłoby nie targać sklepu za uszy, jeśli opakowanie dostało po uszach w transporcie ale sama karta jest sprawna. Powalcz z nimi o kupon rabatowy na kolejne zakupy i po sprawie ;)

Właśnie nie, i nawet nie chcę oglądać, za taką kasę ani nie urządza mnie podejmowanie ryzyka, ani nie powinno dojść do czegoś takiego. Zwłaszcza że mają na sklepie te karty jeszcze, więc szybka wymiana w stylu Amazona czy morele powinna być oczywista. Gdyby to było z któregoś z tych dwóch, to pewnie wczoraj miałbym nową nieuszkodzoną, a że to xkom...  Także tak chce to z nimi załatwić. Raz, że słabo zapakowali dwa ja nie wiem czy może takiej już nie wysłali i najłatwiej na kuriera zwalić.

A tam na PCB jest tyle towaru co by na 4x karty starczyło więc z zewnątrz może być ok a w środku mogło coś puścić i co wtedy. Kiedyś mi 980 dymka puściła, to padła tylko karta lecz i tak wszystkie graty były do wymiany przez przesiąknięcie smrodem spalenizny.

Edytowane przez Espirite

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Espirite napisał:

Właśnie nie, i nawet nie chcę oglądać,

Czy pudełko z kartą da się wyjąć z opakowania transportowego bez jego uszkodzenia, czy nie? Jeśli nie, to zwyczajnie odstąp od umowy i odsyłaj kartę w takim stanie w jakim jest. Jeśli da się wyjąć, to tak jak już wcześniej pisałem niestety ale to Ty masz problem, bo sklep nie wie, kto uszkodził produkt - Ty czy przewoźnik. Ogólnie niefajna sprawa. Uczul swoich bliskich, że jeśli jest paczka o dużej wartości to mają nie odbierać przesyłek za Ciebie jeśli jest na nich chociaż jedna ryska. Lepiej, żeby kurier podjechał drugi raz albo samodzielnie podjechać do punktu odbioru i na miejscu ocenić paczkę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam apel. Jak ktoś z okolicy zainteresowany to w X-kom Gdynia leży zamowiony 3070ti Suprim x za 3799 PLN.

Trochę później zacząłem zastanawiać się czy wejdzie do budy z aio na froncie i wentylami push-pull. Nawet po zdjęciu linii wentyli pull będzie brakować 5 mm a nie ma jak wygospodarować tego miejsca.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Espirite napisał:

Właśnie nie, i nawet nie chcę oglądać, za taką kasę ani nie urządza mnie podejmowanie ryzyka, ani nie powinno dojść do czegoś takiego. Zwłaszcza że mają na sklepie te karty jeszcze, więc szybka wymiana w stylu Amazona czy morele powinna być oczywista. Gdyby to było z któregoś z tych dwóch, to pewnie wczoraj miałbym nową nieuszkodzoną, a że to xkom...  Także tak chce to z nimi załatwić. Raz, że słabo zapakowali dwa ja nie wiem czy może takiej już nie wysłali i najłatwiej na kuriera zwalić.

A tam na PCB jest tyle towaru co by na 4x karty starczyło więc z zewnątrz może być ok a w środku mogło coś puścić i co wtedy. Kiedyś mi 980 dymka puściła, to padła tylko karta lecz i tak wszystkie graty były do wymiany przez przesiąknięcie smrodem spalenizny.

Z tą szybką wymianą w Morele to uważaj. Bo ja dostałem 3070Ti z wadliwym wentylatorem (głośny szum łożyska przy niskich RPM oraz dodatkowo terkotanie powyżej 1500 RPM), zgłosiłem im prośbę o wymianę ekspresową, to mi odpowiedzieli, że karta musi trafić do serwisu i 14 dni na odpowiedź jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, BladyPL napisał:

bo sklep nie wie, kto uszkodził produkt - Ty czy przewoźnik.

A ja nie wiem czy uszkodził sklep czy przewoźnik i mnie to mało interesuje.

To, że foliopak był otworzony czy rozerwany, a to że oryginalne fabryczne pudełko ma uszkodzenia i ślady upadków, a było ono do transportu jeszcze owinięte tekturą która je całkowicie zakryła to są dwie różne sprawy.

Nawet jakby foliopak nie był otworzony i bym go przy kurierze otworzył, to raczej nadal nie byłoby nic widać. Trzeba by jeszcze owiniętą tekturę i tasiemki zdjąć, a tego bym już normalnie nie robił przy kurierze.

Więc ja się skłaniam bardziej ku temu, że już w tym stanie mogli wysłać. A foliopak mógł się otworzyć przez przypadek lub przez kolegę na sortowni dla odwrócenia uwagi.

Odstąpienie od umowy mnie nie urządza - karta kupiona w nieosiągalnej od ręki cenie. Tylko wymiana.

Edytowane przez Espirite
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Espirite napisał:

Odstąpienie od umowy mnie nie urządza - karta kupiona w nieosiągalnej cenie. Tylko wymiana.

Czyli idzie na rękojmię - pamiętaj, że w przypadku pierwszego zgłoszenia to wyłącznie po stronie sklepu jest wybór opcji zakończenia zgłoszenia. Może się okazać, że dostaniesz informację, że produkt będzie naprawiany. Sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do roszczenia co nie jest tożsame z terminem wydania towaru konsumentowi po naprawie/wymianie. Sklep może i ma prawo wybrać rozwiązanie, które będzie dla niego najlepsze. Przy drugim zgłoszeniu musi zaakceptować wolę Klienta odnośnie sposobu załatwienia sprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@BladyPL dość marnie to wygląda. Wychodzi że lepiej nic nie kupować to się człowiek mniej będzie denerwował. Czy nic więcej nie da się wymyślić, by to poszło po mojej myśli - czyli jak najszybsza wymiana, zakładając, że dalej niezbyt uda się z nimi dogadać? Niby człowiek się łudził, że przyzwoicie temat podejmą...

Edytowane przez Espirite
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, SanczoPanczo86 napisał:

A propos 3070Ti Suprim X - wczoraj odebrałem z X-Kom nową sztukę, moje uwagi (po przygodzie z wadliwym wentylatorem w sztuce z Morele):

1. Pudełko z X-Kom miało plombę! Dla porównania ta sama karta z Morele i Komputronik nie miała plomby na pudełku - jedynie taśma/plomba na folii elektrostatycznej. Sztuka z X-Kom plomba na pudełku i taśma/plomba na folii z kartą. Ciekawe zatem czy X-Kom nie dodaje we własnych zakresie swoich plomb na pudełka.

2. Wentylatory zdecydowanie cichsze porównując wadliwą sztukę z Morele, aczkolwiek w dalszym ciągu wentylator pierwszy od śledzia najgłośniejszy jest. Słychać delikatny 'szum' łożyska przy zakręceniu ręką, czy przy normalnej pracy śmigła. Oczywiście nie słychać terkotania, które miałem dodatkowo powyżej 1500RPM w sztuce z Morele. Wniosek - MSI nie ma 'ninja' łożysk w wentylatorach :D. Do tego potrafią im się trafić wadliwe wentylatory, które terkoczą. Ale nie mam porównania z innymi 3070Ti, więc nie chcę tutaj najeżdżać na MSI. Być może u innych producentów łożyska będą również delikatnie słyszalne? Oczywiście minus dla MSI za kartę z fabrycznie wadliwym łożyskiem wentylatora w pierwszej karcie.

3. Cewki - ciche, słyszalne pod obciążeniem w grach (testowane przy 300-500FPS aby cewki były max głośne), ale trzeba dostawić ucho do obudowy albo chociażby blisko obudowy. Całkowicie akceptowalne i w porównaniu z 2060Super STRIX, to noc, a dzień :).

Później potestuję temperatury - oczywiście lecę na bios Gaming. Trybu cichego nie sprawdzam.

na MSI nie ma plomb, jeżeli były to przyklejone przez x-kom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie ktoś tu dobrze zauważył, że strasznie dużo osób tylko sobie przesyła te karty (sklep->klient/klient->sklep).

Sam wymieniam raczej dość często podzespoły, a od października, czy listopada całą platformę wymieniłem do lutego, do tego w pracy składam po około 10 kompów dziennie (+ich testy) + serwisy klientów i na prawdę rzadko się zdarzają jakieś wymiany na serwis czy zwrot.

Jedynie mi padło coś w pompie w aio..

Jakaś mega bolączka 30*0 (cewki, wentylatory) czy taka Januszeria, bo ktoś kupił i dzień później sklep obniża stówkę taniej to się robi ból pupy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, snoopher napisał:

Faktycznie ktoś tu dobrze zauważył, że strasznie dużo osób tylko sobie przesyła te karty (sklep->klient/klient->sklep).

Sam wymieniam raczej dość często podzespoły, a od października, czy listopada całą platformę wymieniłem do lutego, do tego w pracy składam po około 10 kompów dziennie (+ich testy) + serwisy klientów i na prawdę rzadko się zdarzają jakieś wymiany na serwis czy zwrot.

Jedynie mi padło coś w pompie w aio..

Jakaś mega bolączka 30*0 (cewki, wentylatory) czy taka Januszeria, bo ktoś kupił i dzień później sklep obniża stówkę taniej to się robi ból pupy?

to raczej jest zależne od osoby, np. ja zwróciłem kartę bo po prostu jej hałas źle na mnie wpływał (lecz podobno to wina któregoś z moich komponentów na które nie mam aktualnie pieniędzy) albo po prostu moich uszu, lecz nie którzy też zwracają bo jest taniej. wszystko jest raczej indywidualne, nie da się na to spojrzeć obiektywnie 

Edytowane przez iqiwf
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, iqiwf napisał:

to raczej jest zależne od osoby, np. ja zwróciłem kartę bo po prostu jej hałas źle na mnie wpływał (lecz podobno to wina któregoś z moich komponentów na które nie mam aktualnie pieniędzy) lecz nie którzy też zwracają bo jest taniej. wszystko jest raczej indywidualne, nie da się na to spojrzeć obiektywnie 

?

 

23 godziny temu, iqiwf napisał:

Jeżeli chcesz pograć to kupuj, bardzo dobra wersja 

Sam ją miałem ale musiałem zwrócić, ponieważ u mnie wywoływała dziwne dźwięki źle działające na moje uszy, lecz gdy @maciekmader ją dzisiaj sprawdził to podobno jest błoga cisza więc gdy nie masz nadwrażliwych uszu to warto 

też może być to wina mojej obudowy i zasilacza, ale niestety nie mam budżetu rzędu 800 zł by wymienić nowy zasilacz i obudowę

?

 

Niezły z ciebie agent, zamiast wymienić wadliwy komponent w komputerze, to zwróciłeś sprawną kartę graficzną. :szczerbaty:

 

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, iqiwf napisał:

to raczej jest zależne od osoby, np. ja zwróciłem kartę bo po prostu jej hałas źle na mnie wpływał (lecz podobno to wina któregoś z moich komponentów na które nie mam aktualnie pieniędzy) lecz nie którzy też zwracają bo jest taniej. wszystko jest raczej indywidualne, nie da się na to spojrzeć obiektywnie 

I napewno też tego, że jak się ludzie tyle naczekali, i tak bulą nieadekwatnie wysokie kwoty, to chcą mieć ten jak najlepszy egzemplarz - głównie cewki/wentylatory. A to wynika jedynie z tego że to producenci lecą w uja z QC, materiałami i brakiem jakiejś konsekwencji bo to już nie rozbija się tylko o to że każdy egzemplarz ma rdzeń co się inaczej kręci. Teraz każdy egzemplarz tej samej karty inaczej bzyczy, inaczej wentyl terkocze lub wcale, ma fabryczną skazę wizualną lub nie itd., niektórzy przeginają inni mają uzasadnienie.

Edytowane przez Espirite
  • Like 2
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, snoopher napisał:

Faktycznie ktoś tu dobrze zauważył, że strasznie dużo osób tylko sobie przesyła te karty (sklep->klient/klient->sklep).

Sam wymieniam raczej dość często podzespoły, a od października, czy listopada całą platformę wymieniłem do lutego, do tego w pracy składam po około 10 kompów dziennie (+ich testy) + serwisy klientów i na prawdę rzadko się zdarzają jakieś wymiany na serwis czy zwrot.

Jedynie mi padło coś w pompie w aio..

Jakaś mega bolączka 30*0 (cewki, wentylatory) czy taka Januszeria, bo ktoś kupił i dzień później sklep obniża stówkę taniej to się robi ból pupy?

Mysle, ze Januszeria... Jak karty byly trudne do dostania, a ceny rosly, to kazdemu wszystko pasowalo i jakos nikt nie odsylal kart do sklepu "bo pudelko jest pogniecione"

  • Confused 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztowały karty przed początkiem wzrostu cen? :) 3k PLN czy nawet mniej za RTX 3070? A jeszcze 2-3 tygodnie temu ile kosztowały? :) Ponadto ludzie nie oddawali wadliwych kart na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy, bo wiedzieli, że dostaną zwrot kasy i zostaną bez karty. Więc niektórzy dalej czekają na właściwy moment aby zareklamować swoją wadliwą kartę :).

Do tego sklepy na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy nie zbiedniały, tylko dobrze zarobiły na sprzedaży drogich kart. Producenci również stratni nie byli, bo sprzedawali karty na pniu i i mieli zmniejszoną liczbę reklamacji (patrz punkt wyżej).

Także mamy chyba jednak remis, bo sklepu też Januszowały pół roku ;). Ile zamówień z końca 2020 nie zrealizowały mając w tym roku karty na stanie, ale sprzedając je 2-3x drożej?

Wczoraj zwróciłem do Komputronik kartę, ale nówkę sztukę z plombami, nawet nie rozpieczętowaną. Czyli mogą ją spokojnie sprzedać komuś innemu. Kasę mam zamrożoną do 2 tygodni. Czy jestem Januszem? :) Z kolei zwrot do Morele podyktowany tylko i wyłącznie wadą wentylatora, niestety tutaj producent się nie popisał, bo w moim odczuciu taka wada fabryczna powinna wyjść na etapie kontroli jakości.

Cewek nie oceniam, bo to kwestia subiektywna i jak pisałem wcześniej - ostatnie pół roku spędziłem na bardzo głośnym 2060S Strix do którego się przyzwyczaiłem, więc obecna cisza (prawie cisza :)) jest dla mnie miłym dodatkiem ;).

 

Edytowane przez SanczoPanczo86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że wstrzymałbym się z ocenianiem tutaj innych ludzi (tzn. kto jest Januszem, a kto nie). Sklepy chciały zarobić kasę na przestrzeni ostatnich miesięcy i zarobiły. Nie działają charytatywnie, chcą zarabiać hajs, po to powstały :). Jak ktoś chce dokonać zwrotu karty, bo coś mu w niej nie odpowiada - ma do tego ustawowe prawo. Jeśli dogada się w tej kwestii ze sklepem, to w czym problem? :) Każda ze stron ma swoje racje i każda ze stron chce dobrze dla siebie. Póki interesy obu stron są zabezpieczone, wszystko jest moim zdaniem w porządku ;). Pozdro! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę was, zejdźcie już z kolegi @Janusz_75, bo to dobry chłopak wbrew pozorom jest, mimo że Janusz

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, Doamdor napisał:

?

 

?

 

Niezły z ciebie agent, zamiast wymienić wadliwy komponent w komputerze, to zwróciłeś sprawną kartę graficzną. :szczerbaty:

 

skąd miałem wiedzieć, że jest wadliwy? dowiedziałem się dopiero od @maciekmader jak u siebie ją sprawdził i nawet nie wiadomo który komponent powoduje ten dźwięk, może obudowa daje drgania a może zasilacz a może płyta główna a może tylko ja to słyszę, myślisz, że mam pieniądze by wymienić 1/2 komputera dla karty graficznej? tak i tak ta karta mnie kosztowała 4 tysiące i to były moje ostatnie oszczędności. podzespoły wymienię jak dostanę 3060 ti z x-komu bo widziałem właśnie screeny, że zaczynają realizować zamówienie jako gaming z trio 3060 ti 

ja nawet nie mam 18 lat więc przepraszam, że mnie na to nie stać i mam ograniczoną ilość pieniędzy które musiałem długo zarabiać 

  • Like 3
  • Haha 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...