Skocz do zawartości
Isharoth

Genshin Impact

Rekomendowane odpowiedzi

Fabuła była taka se, ale w nowej krainie jest spoko. W ToA chwaliłeś a tam też fabuła jest dość mierna. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Isharoth napisał:

Fabuła była taka se, ale w nowej krainie jest spoko. W ToA chwaliłeś a tam też fabuła jest dość mierna. :E

Mierna ? W którym momencie niby fabuła jest tam mierna ? Fabuła jest siłą napędową ToA i jej największym plusem, problem polega na tym że w końcowej fazie gry twórcy niepotrzebnie położyli nacisk na epickość historii i zrobili kilka wielbłądów które wpływają na jej końcowy odbiór. Nie zmienia to jednak faktu że fabuła jest na dobrym poziomie. 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ToA napiszę w osobnym wątku jak już przejdę, ale dziwi mnie że nie zauważyłeś tam większych problemów, bo przez pierwszą połowę gry prawie nic się tam nie dzieje.

W Genshinie fabuła jest taka sobie, ale od Inazumy coś się zaczyna rozkręcać. Nie jest to nic na miarę najlepszych RPGów w jakie grałem, ale zaczyna być ciekawe, a na pewno ciekawsze o tego co było na początku. Za to są inne rzeczy które mi się nie podobają np. bardzo rzadko odzywający się główny bohater (Aether/Lumine), za którego odzywa się głównie Paimon, co psuje odbiór niektórych scen. Chyba zła decyzja którą podjęli przy projektowaniu gry, a teraz odbija im sie to czkawką i jest już trochę za późno na większe zmiany. :P

Żeby nie było, ja nie cierpię tych chytrusów z miHoYo, nie pochwalam też modelu biznesowego opartego na hazardzie, gdzie co drugi naiwny zapłaci i potem będzie żałował. Ale w tej firmie są też ludzie, którzy się starają i gra ma naprawdę spoko elementy. To że eksploracja spodobała mi się bardziej niż w Zeldzie : BotW już o czymś świadczy. Ja tylko prostuję rzeczy, które niektórzy tu piszą, bo mam wrażenie że wyobrażacie sobie jakoby bez wydawania pieniędzy nie było sensu nawet zaczynać tej gry. Podczas gdy wydawanie pieniędzy ma tutaj mniej sensu niż ich niewydawanie. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Isharoth napisał:

O ToA napiszę w osobnym wątku jak już przejdę, ale dziwi mnie że nie zauważyłeś tam większych problemów, bo przez pierwszą połowę gry prawie nic się tam nie dzieje.

Zapraszam do zapoznania się z moją recką w temacie Tales.

Teraz, Isharoth napisał:

W Genshinie fabuła jest taka sobie, ale od Inazumy coś się zaczyna rozkręcać. Nie jest to nic na miarę najlepszych RPGów w jakie grałem, ale zaczyna być ciekawe, a na pewno ciekawsze o tego co było na początku. Za to są inne rzeczy które mi się nie podobają np. bardzo rzadko odzywający się główny bohater (Aether/Lumine), za którego odzywa się głównie Paimon, co psuje odbiór niektórych scen. Chyba zła decyzja którą podjęli przy projektowaniu gry, a teraz odbija im sie to czkawką i jest już trochę za późno na większe zmiany. :P

Żeby nie było, ja nie cierpię tych chytrusów z miHoYo, nie pochwalam też modelu biznesowego opartego na hazardzie, gdzie co drugi naiwny zapłaci i potem będzie żałował. Ale w tej firmie są też ludzie, którzy się starają i gra ma naprawdę spoko elementy. To że eksploracja spodobała mi się bardziej niż w Zeldzie : BotW już o czymś świadczy. Ja tylko prostuję rzeczy, które niektórzy tu piszą, bo mam wrażenie że wyobrażacie sobie jakoby bez wydawania pieniędzy nie było sensu nawet zaczynać tej gry. Podczas gdy wydawanie pieniędzy ma tutaj mniej sensu niż ich niewydawanie. :E

O Genshinie nie będę się więcej wypowiadał bo nie grałem więc nie jestem nic w stanie wnieść do tej dyskusji, a że gra jest oparta na modelu którego nie jestem zwolennikiem to raczej nigdy samemu się nie przekonam. 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

W genshinie progress jest blokowany przez paywall. Tylko jest to inaczej zrobione nie tak nachalnie.

Możesz grać za darmo ale żeby wymaksować czy tam zabić najsilniejsze stworki czy dungeony musisz płacić.

Żeby wymaksować obecnie genshina to musisz wydać kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy $ ale fakt to nie jest do niczego potrzebne. Za to wydanie kilkuset lub kilku tysięcy $ jak najbardziej by się przydało.

Jakiś czas temu wróciłem do tej gry. Pisałem o tym. Wbiłem do krainy. Pobiegałem sobie zrobiłem quest ale zobaczyłem, że WSZYSTKO co robię tutaj dalej sprowdza się do farmienia waluty na nowe postacie i itemki i odpuściłem. Po prostu nie chce mi się przechodzić tego ze świadomością, że musze grać cały czas tymi samymi spellami (postaciami) a żeby mieć nowe lepsze to muszę wylosować banner czyli farmić walutę lub wydać kasę a wszystko to RNG.

Wrzucałem chyba kiedyś filmik jak gość wydał 1000$ na początku jak gra wychodziła i praktycznie nic ciekawego nie wylosował. Także powodzenia w losowaniu za darmo. Jak ktoś ma pecha to może miesiącami nic nie trafić a spędzić w grze setki godzin.

 

btw. Jeżeli ktoś lubi takie gry to polecam zagrać w fenix immortal od ubi. Bardzo fajna gierka.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, wompierz napisał:

Możesz grać za darmo ale żeby wymaksować czy tam zabić najsilniejsze stworki czy dungeony musisz płacić.

Na którym AR jesteś? Piszę codziennie na Discordzie z ludźmi grającymi w Genshina i nikt z f2p nie zgłaszał że nie może czegoś zrobić. Na moje to po prostu masz jeszcze nierozwinięte postaci, albo próbujesz robić Abyss złym team compem. Ale nie ma tu mowy o żadnym paywallu w takiej postaci w jakiej opisujesz i jest na to wiele dowodów. Nawet ten frustrujący Abyss można przechodzić grając za darmo. A Domainy i openworld są o wiele łatwiejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Teraz, Isharoth napisał:

Na którym AR jesteś? Piszę codziennie na Discordzie z ludźmi grającymi w Genshina i nikt z f2p nie zgłaszał że nie może czegoś zrobić. Na moje to po prostu masz jeszcze nierozwinięte postaci, albo próbujesz robić Abyss złym team compem. Ale nie ma tu mowy o żadnym paywallu w takiej postaci w jakiej opisujesz i jest na to wiele dowodów. Nawet ten frustrujący Abyss można przechodzić grając za darmo. A Domainy i openworld są o wiele łatwiejsze.

Żadnym bo zostawiłem tą grę i wywaliłem z dysku. Świadomość, że wszytko co będę robił sprowadza się do mozolnego farmienia waluty na nowe postacie i itemki a żeby je wylosować to i tak trzeba mieć szczęście odrzuca mnie.

Co jakiś czas wracam zobaczyć co dodali nowego. Czy jest sens ściągnąć o odpalić grę.

Ale tak jak pisałeś mi też genshin dużo bardziej podobal się od zeldy botw. Zelda to taka popierdółka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To o czym mówisz to inna sprawa i zarazem jeden z największych minusów Genshina - żeby móc uzbierać na postać, trzeba się dość często (najlepiej codziennie) logować do gry i poświęcić te 10-15 minut. Ale też nie ma takiego obowiązku. Są też ludzie, którzy jak tylko zrobią wszystko co nowe, przestają się logować i wracają dopiero w następnym update.

Ale zdecydowanie nie zgadzam się z tym że jest jakiś paywall. Zbyt dobrze znam mechaniki tej gry i jej zawartość żeby w to uwierzyć. :)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, będąc 100% F2P można zobaczyć wszystko i pokonać każde wyzwanie. Sporo gry można właściwie przejść solo Noelle.

Jeśli Abyss sprawia kłopoty to można to po prostu olać. Żadnych rarytasów i tak nie dostajemy za jego przejście.

Osobiście to wolę system płatności w Genshinie niż wielu gier AAA. Nie wydałem nic, a bawiłem się przez setki godzin. Czego chcieć więcej ?

 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo, parę stron temu zadałem to pytanie, ale zostałem obśmiany i odpowiedzi nie dostałem: jest już w tej grze invert mouse? Bo nie chce mi się ściągąć kilkadziesiąt GB tylko po to, żeby się przekonać że nie ma i  usunąć - tak jak to miało miejsce parę mc temu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Pioy napisał:

Szanowni Państwo, parę stron temu zadałem to pytanie, ale zostałem obśmiany i odpowiedzi nie dostałem: jest już w tej grze invert mouse? Bo nie chce mi się ściągąć kilkadziesiąt GB tylko po to, żeby się przekonać że nie ma i  usunąć - tak jak to miało miejsce parę mc temu.

Myslalem, ze to zart. Teraz widze ze nie :E Przeciez to niemozliwe, zeby nie bylo invert Y-axis? Wypowie sie ktos kto gral?

Edytowane przez amsztel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Pioy napisał:

Szanowni Państwo, parę stron temu zadałem to pytanie, ale zostałem obśmiany i odpowiedzi nie dostałem: jest już w tej grze invert mouse? Bo nie chce mi się ściągąć kilkadziesiąt GB tylko po to, żeby się przekonać że nie ma i  usunąć - tak jak to miało miejsce parę mc temu.

10 godzin temu, amsztel napisał:

Myslalem, ze to zart. Teraz widze ze nie :E Przeciez to niemozliwe, zeby nie bylo invert Y-axis? Wypowie sie ktos kto gral?

Nie ma. Nie wiem czy pisałem o tym tutaj na forum, ale sprawa wygląda tak... Jak trzeba dodać jakąś funkcję, albo wprowadzić poprawkę dla graczy, a szum wokół tego nie jest zbyt duży, to miHoYo nie kiwnie palcem. Jak tylko dowiedzą się o jakimś błędzie, który jest na korzyść graczy, to zostaje on naprawiony w 1-2 dni. :E Invert mouse to jeszcze nic, ale np. Yoimiya którą gra polega na tym że bijemy głównie z normalnych ataków z łuku, nadal ma tragicznego auto aima, a to całkiem nowa postać. Nawet tego nie chciało im się poprawić. Tak czy siak invert mouse to poprawka do zrobienia w krótkim czasie, być może nawet w Unity jest gotowy mechanizm. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Isharoth napisał:

Jak tylko dowiedzą się o jakimś błędzie, który jest na korzyść graczy, to zostaje on naprawiony w 1-2 dni. :E 

Tak z ciekawości, co to znaczy że błąd jest na korzyść graczy? Serio pytam, nie znam się na tej grze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Pioy napisał:

Tak z ciekawości, co to znaczy że błąd jest na korzyść graczy? Serio pytam, nie znam się na tej grze.

Trudno mi podać jakiś konkretny przykład, bo ostatnio nic takiego nie było. Teraz jest np. błąd że postać która może chodzić po wodzie tylko w czasie swojego bursta, w pewnych warunkach z powodu buga, może chodzić po wodzie cały czas. Tylko że akurat z naprawą tego buga o dziwo im się nie śpieszy, więc fix będzie dopiero w następnym dużym patchu. Ale bywały przypadki, że naprawiali takie rzeczy w kilka dni. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Pioy Ostatnio akurat nagrałem filmik jak to wygląda w mojej drużynie (która jest mega przyjemna). Jak zauważysz jakoś około 30 sekundy Yoimiya nie trafia wszystkimi strzałami i muszę podchodzić bliżej. Czasem do tego żeby nie trafiały wystarczy że przeciwnik chodzi sobie w bok.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero parę dni gram ale całkiem przyjemna gierka. Myślę że uda się tu nabić ładnych parę godzin. Nie jestem żadnym pro graczem więc nie potrzebuje super itemów. Tym sposobem Genshin będzie dla mnie całkowicie F2P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako, że prawie nie gram, wpadam czasem na chwilę do gry, czasem na dłużej, patrzyłem się na historię, mam 63 pulli w historii, ostatnio nie było 5, myślałem, ze wpadnie mi Rosaria bo jej nie mam, ale jak na złość z wisha, który dostałem za daily poleciała Kokomi... healer :szczerbaty:
Raczej nie zastąpi mi Qiqi bo i tak wydaje się lepszym sub dps i healerem w jednym w porównaniu do tego "tanka" bo raczej widząc po Trialu trzeba pakować w HP. Nie sprawdziłem buildów na necie.

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@azgan Z punktu widzenia doświadczonego gracza, trochę głupoty opowiada. Znaczy się, w niektórych przypadkach mogę się domyślić o co mu chodzi, ale jak ten filmik obejrzy osoba, która nie grała to może wyciągnąć złe wnioski. :D

@Reddzik Sam Kokomi i nie mam i nawet chyba zbytnio nie patrzyłem jak ją budować. Na pewno jako zwyczajny healer będzie przydatna. Widziałem też szalone buildy, gdzie ludzie przebijają się przez barierę crit rate i robią ją pod kryty (ona ma pasywkę na stałe -100% crit rate :E). Ale nie wiem na ile to praktyczne. No i dość trudne do osiągnięcia. Poza tym Kokomi podczas bursta nawet trochę bije, o ile jest zrobiona pod HP (a powinna być). Jako postać do reakcji też powinna być dobra, bo praktycznie ciągle może nakładać hydro.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyszedł patch 2.4. Nowa mapka i ciąg dalszy Archon questa.

dhDR2kH.png

elEd0Ov.png

PSL90El.png

1c2r3EP.png

Są latające wyspy i na środkowej taka świecąca wieża po środku. Po całej lokacji porozstawiane są przełączniki którymi można manipulować światłem w tej wieży tj. wyłączać je lub włączać. I w zależności od tego czy jest jasno czy ciemno różne rzeczy się blokują, a inne odblokowują. Super się to eksploruje. ;) I jeszcze ta muzyczka.

 

A w 2.5 wychodzi Yae Miko, na którą długo czekałem.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobają mi się te przytłumione kolory. Fajny kontrast z resztą gry. Właściwie to co mapka to lepsza. Zobaczymy jak długo dadzą radę wydawać coś świeżego.

Nie podoba mi się tylko ta cenzura. Wprawdzie narazie tylko wersja CN została zmodyfikowana ale wpływ na przyszłe postacie raczej nieunikniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, elcaco napisał:

Podobają mi się te przytłumione kolory. Fajny kontrast z resztą gry. Właściwie to co mapka to lepsza. Zobaczymy jak długo dadzą radę wydawać coś świeżego.

W najbliższej chwili pewnie jeszcze będzie dużo świeżości jeśli chodzi o lokacje. Oby tylko utrzymali poziom z Inazumy. Bo eksploracja Inazumy znacznie przebija to co było w Mondstadt i Liyue. Jest dużo ukrytych rzeczy, pobocznych questów, podziemi, mechanizmów. 

W 2.x powinien jeszcze wyjść Chasm (w końcu), będą też Dendro postaci, no i 3.0 Sumeru, czyli perskie klimaty. Oby była jakaś fajna pustynia. :D

14 minut temu, elcaco napisał:

Nie podoba mi się tylko ta cenzura. Wprawdzie narazie tylko wersja CN została zmodyfikowana ale wpływ na przyszłe postacie raczej nieunikniony.

No niestety byli do tego zmuszeni, chociaż szczerze mówiąc niektóre wersje z cenzury wyglądają lepiej niż oryginał. Podobno u nas będą to opcjonalne skiny, ale nie wiem tego na 100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy Update 2.5 - sporo zmian i nowości 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trailer fajny, na Yae czekam, chociaż mam 50/50 więc nie wiem czy ją dostanę. Fajnie byłoby ją dołożyć do teamu z Raiden. A jeszcze fajniej jakby potem weszła Kokomi.

Ale im dłużej gram w Genshina tym więcej widzę jego wad. Może się trochę rozpiszę, bo w sumie dawno nic więcej o nim nie pisałem. Nie zrozumcie mnie źle, dla nowego gracza to nadal może być świetna gra warta uwagi, tym bardziej że jest darmowa. Ale to niżej piszę z perspektywy osoby, która gra od premiery.

1. W endgame oprócz eksploracji nie ma za dużo do roboty. Niby są eventy, ale ich poziom jest... różny? Jedne mają naprawdę ciekawe podstawy jeśli chodzi o gameplay np. Windtrace (Genshinowy odpowiednik trybu Prop Hunt z Garry's Mod), Theather Mechanicus (ciekawy aczkolwiek dość łatwy tower defence), teraz w 2.5 zapowiedzieli jakieś budowanie własnego toru przeszkód na czas. Ale są też eventy które są zrobione byle by były. No i nawet jeśli jest event to ile czasu dziennie on zajmie? Może z 10-15 minut jak ktoś jest już ograny i ze wszystkim radzi sobie bez problemu.

Eksploracja jest super, od czasów Inazumy powiedziałbym nawet że przebija poziomem eksplorację w Zeldzie: BotW. I prawdopodobnie gdyby nie ten element gry to już dawno przestałbym grać. A tak to wchodzę sobie porobić daily i tylko czekam na kolejne krainy (w 2.6 ma być Chasm i zgaduję że 2 update później, kolejna duża kraina, czyli Sumeru).

2. Podoba mi się też system walki, jest naprawdę oryginalny i daje dużo frajdy. Na pierwszy rzut oka wydaje się że jego zasady są proste, ale to tylko pozory, bo pod spodem jest ogrom mechanik, których zrozumienie może nie jest konieczne, ale może bardzo pomóc w grze. W czym więc problem? W tym, że jak już mamy silną drużynę, to zbytnio nie ma gdzie się tą walką pobawić. Mobki w świecie gry i w Domainach są śmiesznie łatwe. Za to Abyss... oj nie widziałem bardziej leniwie zaprojektowanej areny. Abyss co prawda nadal jest do zrobienia w całości przez graczy, którzy nie wydają ani grosza, ale jego wykonanie to tragedia. Całość można sprowadzić do: zabij moby na czas. Tyle że moby uciekają od siebie, tak żeby przypadkiem za szybko ich nie zabić, kolejne typy mobów które dochodzą z nowymi update robią się odporne na przyciąganie, a niektóre mają nawet fazy nieśmiertelności, które tylko marnują czas. Robię Abyss na 36 gwiazdek, czyli max. ale muszę czasem kilka razy zresetować dany poziom, bo nie wyrabiam się na czas i to nie zawsze ze swojej winy.

3. Fabuła i dialogi są beznadziejne. Co jest dziwne, bo lore tej gry jest naprawdę świetne. Na tak fajnie zbudowanym świecie i jego historii można było opracować naprawdę świetną fabułę. Co nie wypaliło? Nie mam pojęcia. Ale mogę zacząć od błędów, które twórcy popełnili już na samym początku gry. Główny bohater (Traveler) przez większość czasu się nie odzywa, a zamiast tego większość dialogów prowadzi jego mała towarzyszka, Paimon. Paimon z czasem robi się coraz bardziej irytująca i ma coraz głupsze dialogi, tak jakby osoba które je pisze robiła to specjalnie żebyśmy znienawidzili jej postać.

Gra traktuje odbiorcę jak idiotę, co chwilę przypominając mu coś co przed chwilą powiedział dany NPC. Tak jakby głównym odbiorcą było małe dziecko mające problem z kojarzeniem i zapamiętywaniem faktów.

Lore świata jest naprawdę fascynujące i warto sobie o nim poczytać, bo można się wciągnąć. Ale co z tego skoro questy często sprowadzają się do prostych, codziennych rzeczy? A nawet gdy zaczyna się dziać coś więcej, to wszystko jest zrealizowane w taki sposób że nie potrafimy się w to zbytnio zaangażować. Mam wrażenie że twórcy sami na początku nie wiedzieli co tak naprawdę chcą osiągnąć, a teraz jest trochę za późno na wprowadzanie większych zmian.

4. Jak na to ile Mihoyo zarabia, mam wrażenie że nadal oferują za mało. Stanowczo za mało. Wiadomo że mają cykl wydawania update co 6 tygodni, a przez 6 tygodni trudno zrobić coś porządnego. Ale kto powiedział że muszą robić coś na szybko na siłę, zamiast tworzyć np. ciekawsze i bardziej dopracowane eventy ale rzadziej? Jeśli zależy im na utrzymaniu graczy przy grze, to przecież jest wiele innych sposobów, które będą z korzyścią dla obu stron. Zresztą jeśli chodzi o development gry, to mają oni prawdopodobnie spory zapas. Jesteśmy prawie na 2.5, za kilka miesięcy będzie 3.0, a zgaduję że oni zaczynają już pracować nad 4.0.

Ta firma jest zbyt chytra i nie docenia tego ile dla nich jak i dla samej gry robi społeczność. Bo mam wrażenie że o Genshinie więcej się pisze i tworzy wokół niego jakiś fanowski content, niż gra.

Mam mieszane uczucia co do Genshina. Z jednej strony jestem przyzwyczajony że tak to wygląda, a z drugiej trochę boli jak się patrzy ile ta gra ma potencjału i jak słabo jest on wykorzystywany

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...