Skocz do zawartości
Minciu

RTX 3080 - status realizacji zamowien w X-Kom - jakieś nowości?

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.10.2020 o 20:50, MRx21 napisał:

Jedyne co do X-coma leci to tylko przelewy za preordery od biednych frajerów napalonych na 3080.

Chcecie mieć 3080? Zamawiajcie karty ZA POBRANIEM. Jak karta jest zamówiona za pobraniem, to w tym samym miesiącu trzeba zapłacić VAT - skoro kaska się nie zgadza to jest większa szansa na dostawę.

Jak jest przelew z góry to co prawda też trzeba zapłacić, ale kaska już jest i można obracać.

W dniu 7.10.2020 o 04:09, David Bowl napisał:

A też dzisiaj właśnie patrzyłem na sklep i zauważyłem że zniknęła informacja o grze do karty. Wniosek jest taki że karty napewno nie będzie do końca Listopada ponieważ promocja na grę jest do 30 listopada. No to są dopiero jaja. Nic wycofuje zamówienie z xkom i pozostaje kupic za 5000 tys z allegro bo zostałem bez karty, chyba że co 14 dni będę brał inna ze sklepu i zwracał :).

 

Raz już mnie tak wydymali z Prockiem od AMD ciągle brak.Jak zadzwoniłem do konkurencji to było tylko jedno pytanie, ile sztuk potrzeba :) za 2 dniu kurier u mnie pod drzwiami. 

Jak doszły mnie słuchy gdzie karty powędrowały, to bez skrupułów zamówiłem coś z seri 20 na przeczekanie (z opcją zwrotu) tym razem mogę czekać na dostawę...

 

Edytowane przez Semi1
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, MRx21 napisał:

O ile faktura zaliczkowa powoduje, że trzeba zapłacić od tego VAT, to należność podatku dochodowego zależy dopiero po wystawieniu FV.

Niestety X-Kom mimo uiszczenia opłaty za produkt nie wystawia faktury zaliczkowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktura zaliczkowa nie jest dla klienta a dla urzędu skarbowego.

Wygląda to tak, że pojawia się kasa na koncie - to musi być glejt, że ma miejsce transakcja. Kasa = konieczność zapłacenia podatku. Niedogodnością jest konieczność zapłacenia VAT już - ale to jest niedogodność chwilowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17 Września złożone i opłacone zamówienie... do chwili obecnej otrzymałem jedynie telefon z zapytaniem czy będę czekał, czy chcę zrezygnować, brak konkretów, brak daty, brak ogólnego zorientowania się w sytuacji, czekam, już chyba tylko dla fun(u) ?

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też miałem tele od x komu akurat wczoraj, ciągle czekam ale mam tez zamowienie na trio w euro agd, obstawiam że prędzej tam przyjdzie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś wpłacił pieniądze X-Kom to może już wysyłać zawiadomienia do US o wykroczeniu skarbowym. Dziś bowiem mija ustawowy obowiązek wystawienia faktur zaliczkowych za zaksięgowane we wrześniu wpłaty, dział księgowości działa u nich do 16:00 więc raczej już dziś nie wystawi a hotline twierdzi że X-Kom nie wystawia faktur zaliczkowych.
Minimalna kara grzywny to 260zł, maksymalna to 52000zł.
Jeśli jednak suma podatku VAT za zaksięgowaną kasę przekroczy 13000zł to maksymalna grzywna za przestępstwo skarbowe rośnie do 25mln.

Edytowane przez Piasecznik
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj poprosiłem o zwrot pieniędzy bez wykreślenia z kolejki. Czyli o zmianę na płatność przy odbiorze.

Na razie czekam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Piasecznik napisał:

Jeśli ktoś wpłacił pieniądze X-Kom to może już wysyłać zawiadomienia do US o wykroczeniu skarbowym. Dziś bowiem mija ustawowy obowiązek wystawienia faktur zaliczkowych za zaksięgowane we wrześniu wpłaty, dział księgowości działa u nich do 16:00 więc raczej już dziś nie wystawi a hotline twierdzi że X-Kom nie wystawia faktur zaliczkowych.
Minimalna kara grzywny to 260zł, maksymalna to 52000zł.
Jeśli jednak suma podatku VAT za zaksięgowaną kasę przekroczy 13000zł to maksymalna grzywna za przestępstwo skarbowe rośnie do 25mln.

Czy po wystawieniu przez nich faktury zaliczkowej mają obowiązek wysłać towar w przeciągu XXX dni ?

Edytowane przez szczablik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, pod tym względem mają w zasadzie dowolność. Chociaż w dniu premiery w momencie zawarcia umowy, w cenie karty powinna być WatchDogs Legends i roczna subkrypcja Nvidia Now oraz brak dostatecznie jasnej informacji że nie jest to sprzedaż produktu znajdującego się na stanie tylko efektywnie przedsprzedaż może być podstawą do zainteresowania się sprawą UOKIK.
Natomiast mają obowiązek wystawić klientowi płatnikowi VAT fakturę zaliczkową do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu zaksięgowania wpłaty.
Nie muszą tego robić dla klienta który nie jest płatnikiem VAT.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Założyłem konto tylko po to, żeby dać wam znać o sytuacji.
Dzwoniłem teraz do Xkom i od niedawna istnieje szansa na sprawdzenie który jesteś w kolejce, czego wcześniej nie było.
Potrafią to oszacować w dokładności do 10 miejsc.
Ja złożyłem zamówienie 20.09 i dowiedziałem się dzisiaj, że jestem w przedziale 590-600.

Jeśli sytuacja dostawcza się nie zmieni to karty nie zobaczę do końca 2021. Tyle w temacie. Powodzenia.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje zamówienie było np. przez Xkom anulowane, nie wiedzieć czemu, więc spadłem z kolejki. Potem co prawda przywrócili mi zamówienie po mojej interwencji, ale już 800+ w kolejce...

 

Ktoś miał podobną sytuację?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@majkel84 Prosimy o wysłanie do nas numer zamówienia, sprawdzimy, dlaczego Twoje zamówienie zostało anulowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wy serio liczycie ze zamowione karty dostaniecie?

Ci co dawali w lape handlowca to dostaja karty poza kolejka ale w cenie wyzszej dlatego te kolejki tak wolno ida a kart z drugiej reki jest coraz wiecej i to z sklepow jak morele.net x-kom i inni.

Wina lezy tu po stronie sklepow jak i dystrybutorow. Mam to potwierdzone wraz z dowodami nawet w przypadku premiery RTX 3060. Dystrybutorzy sprzedawali te karty w cenach 2100-2350zl netto. Po ile sie pojawily to kazdy widzial.

Dystrybutorzy powinni sprzedawac te karty w cenie 1300-1400zl netto. Jak widac kazdy sobie dolicza podobna kwote i stad te kwoty.

Co ciekawe za granica takich problemow nie ma. tzn mozna zrobic zakup z czekaniem okolo 90 dni badz lepiej ale w ludzkiej cenie.

Jak chcecie karte zalatwic to pogadajcie z kierownikiem w sklepie i powiedzcie ze za kazda zalatwiona karte dostanie 100zl do reki. Karty ktore nie byly dostepne nagle sa dostepne :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Szczota Zapewniamy, że u nas takie praktyki nie mają miejsca, a zamówienia realizujemy zgodnie z kolejnością ich złożenia. Dostawy są cały czas mocno ograniczone, jednak każdego tygodnia udaje nam się zrealizować kolejne wysyłki. Dążymy do tego, aby wszyscy oczekujący Klienci otrzymali swoje zamówienia, jednocześnie możemy potwierdzić, że są one realizowane z cenami, które były w momencie zakupu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.02.2021 o 19:57, Szczota napisał:

Wy serio liczycie ze zamowione karty dostaniecie?

Ci co dawali w lape handlowca to dostaja karty poza kolejka ale w cenie wyzszej dlatego te kolejki tak wolno ida a kart z drugiej reki jest coraz wiecej i to z sklepow jak morele.net x-kom i inni.

Wina lezy tu po stronie sklepow jak i dystrybutorow. Mam to potwierdzone wraz z dowodami nawet w przypadku premiery RTX 3060. Dystrybutorzy sprzedawali te karty w cenach 2100-2350zl netto. Po ile sie pojawily to kazdy widzial.

Dystrybutorzy powinni sprzedawac te karty w cenie 1300-1400zl netto. Jak widac kazdy sobie dolicza podobna kwote i stad te kwoty.

Co ciekawe za granica takich problemow nie ma. tzn mozna zrobic zakup z czekaniem okolo 90 dni badz lepiej ale w ludzkiej cenie.

Jak chcecie karte zalatwic to pogadajcie z kierownikiem w sklepie i powiedzcie ze za kazda zalatwiona karte dostanie 100zl do reki. Karty ktore nie byly dostepne nagle sa dostepne :E

ludzie dostają karty po cenach, które obowiązywały w dniu zamówienia, więc post nietrafiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.03.2021 o 15:49, X-KOM.PL napisał:

@Szczota Zapewniamy, że u nas takie praktyki nie mają miejsca, a zamówienia realizujemy zgodnie z kolejnością ich złożenia. Dostawy są cały czas mocno ograniczone, jednak każdego tygodnia udaje nam się zrealizować kolejne wysyłki. Dążymy do tego, aby wszyscy oczekujący Klienci otrzymali swoje zamówienia, jednocześnie możemy potwierdzić, że są one realizowane z cenami, które były w momencie zakupu.

U was są inne praktyki. Mail od Was z 14-go grudnia w temacie RTX 3080 TUF:

"Z czego wynika problem Producent nie jest w stanie przekazać nam terminów i wielkości planowanych dostaw. Aktualnie Twoje zamówienie jest wśród pierwszych [10] w kolejce. Więcej informacji na temat problemu z dostępnością produktów znajdziesz na naszej stronie."

Mail od Was 3 miesiące później (z dzisiaj): 

"Dzień dobry,

informujemy, iż jest Pan między 10 a 20 miejscem. Z powodu mocnych ograiczeń nie jesteśmy w stanie zagwarantować żadnej daty. Proszę o informację czy zamówienie jest nadal aktualne.

W razie pytań jesteśmy do dyspozycji."

Żenada......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem RTX 3080 Gaming OC 27 listopada i dzisiaj na pytanie o miejsce w kolejce dostałem odpowiedź, że jestem ok. 200 w kolejce i przewidują, że dostępność poprawi się w 3-cim kwartale tego roku. Patrząc na to, że średnio ruszam się o 5 miejsc tygodniowo do przodu to chyba rzeczywiście będę musiał poczekać do tego 3-ciego kwartału...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@l3w1k zgodnie z wcześniejszą odpowiedzią - prosimy o wiadomość ze szczegółami zamówienia, abyśmy mogli zweryfikować i wyjaśnić sytuację :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, X-KOM.PL napisał:

@l3w1k zgodnie z wcześniejszą odpowiedzią - prosimy o wiadomość ze szczegółami zamówienia, abyśmy mogli zweryfikować i wyjaśnić sytuację :)

Odesłałem już Wam wiadomość. Z informacjami i numerem zamówienia w tytule. Cały czas czekam ze interesującą wersją odpowiedzi......Odpowiedziałem też po raz drugi, że nie anuluję tego zamówienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, X-KOM.PL napisał:

@l3w1k zgodnie z wcześniejszą odpowiedzią - prosimy o wiadomość ze szczegółami zamówienia, abyśmy mogli zweryfikować i wyjaśnić sytuację :)

"Dzień dobry,

 

Uprzejmie informujemy , iż problem z dostępnością posiada charakter globalny i nie jesteśmy w stanie przyspieszyć realizacji zamówienia.

 

Zamówienia są realizowane chronologicznie. Prosimy o wyrozumiałość.

 

W razie dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji."

To jest Wasza odpowiedź na moje pytanie dotyczące rozbieżności i faktycznej kolejności w kolejce!! Za kogo Wy mnie macie? Adekwatną odpowiedź dałem Wam po tym mailu i czekam za konkretną odpowiedzią! W innym przepadku zacznę szukać potwierdzenia moich domysłów dotyczących  procederów mających  na celu w pierwszej kolejność sprzedaż kart kupionych w wyższej cenie. Nie liczy się kolejność tylko cena ?? Czas pokaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.03.2021 o 16:33, l3w1k napisał:

U was są inne praktyki. Mail od Was z 14-go grudnia w temacie RTX 3080 TUF:

"Z czego wynika problem Producent nie jest w stanie przekazać nam terminów i wielkości planowanych dostaw. Aktualnie Twoje zamówienie jest wśród pierwszych [10] w kolejce. Więcej informacji na temat problemu z dostępnością produktów znajdziesz na naszej stronie."

Mail od Was 3 miesiące później (z dzisiaj): 

"Dzień dobry,

informujemy, iż jest Pan między 10 a 20 miejscem. Z powodu mocnych ograiczeń nie jesteśmy w stanie zagwarantować żadnej daty. Proszę o informację czy zamówienie jest nadal aktualne.

W razie pytań jesteśmy do dyspozycji."

Żenada......

Czy mógł byś powiedzieć kiedy zamówleś kartę. Ja złożyłem zamówienie na tą samą kartę 22.10.2020 i jestem nadal 200 w kolejce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile razy zadzwonię coś się dowiedzieć to ta sama śpiewka około 200 w kolejce i tłumaczenie bo to bo tamto to co wyżej w postach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.03.2021 o 20:00, mbowski napisał:

Czy mógł byś powiedzieć kiedy zamówleś kartę. Ja złożyłem zamówienie na tą samą kartę 22.10.2020 i jestem nadal 200 w kolejce.

Zamówiłem w dniu premiery 17-go września kilka minut po 15-tej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 6.03.2021 o 20:00, mbowski napisał:

Czy mógł byś powiedzieć kiedy zamówleś kartę. Ja złożyłem zamówienie na tą samą kartę 22.10.2020 i jestem nadal 200 w kolejce.

No to coś jest nie tak z kolejką  moje zamówienie  z 3 października na 3080 Tuf  i  z odpowiedzi od x-kom to jestem  na 390 miejscu . Nie panują nad tymi zamówieniami po całej mojej korespondencji wynika ,że  nie maja tych kart i niczego nie zrealizowali  albo zrealizowali w takiej kolejności ze najpierw za wyższa cenę a ci co zamówili za niższa to czekają . Niech ktoś napisze czy dostał TUFA od x-kom i z której daty zamówienie to szybko się wyjaśni ich kolejka. MOZE X KOM TO WYJASNI :-)

Edytowane przez G3258

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...