Skocz do zawartości
harwog

Problem z windowsem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakieś 2 tygodnie temu wyłączyłem komputer, a kiedy go chciałem ponownie włączyć miałem czarny ekran i pisało: reboot and select proper boot device. Pobrałem obraz windowsa 10 i próbowałem naprawić z dysku, oraz odzyskać poprzednią wersje systemu. Nic z tego nie pomogło, ale w końcu powpisywałem jakieś komendy w konsoli na odzyskanie pliku odpowiedzialnego za rozruch systemu i zadziałało. Potem zrobiłem pełny skan avastem, ale nic nie wykryło. Kilka tygodniu później komputer znów nie chciał się uruchomić, ale tym razem był tylko czarny ekran, bez żadnych napisów. Myślałem że padła karta graficzna, wymieniłem na inną i zadziało, ale był jakiś problem ze sterownikami, jakby nie działały poprawnie, co dziwne bo obie karty to gtxy. Pobrałem je na nowo, a potem włożyłem znów starą kartę i wszystko działało. Wiedziałem że coś jest nie tak, więc pobrałem sobie innego antywirusa kasperskiego i przeskanowałem cały system. Wykryło mi trojana i rzekomo usunęło, avast musiał go nie wykryć, bo od tego czasu nie pobierałem nic co mogłoby zawierać trojana. No ale myślałem, że jest już git. do dzisiaj kiedy znów włączyłem komputer i miałem czarny ekran i reboot and select proper boot device. Na szczęście po restarcie zadziałał normalnie, ale coś ewidentnie jest nie tak. Zgodnie z poradami microsoftu (https://support.microsoft.com/pl-pl/help/929833/use-the-system-file-checker-tool-to-repair-missing-or-corrupted-system) użyłem komend DISM oraz SFC, ale pokazało mi że wszystko jest git. Macie jakieś porady co jeszcze robić, żeby już nie było żadnych problemów? Zaznaczam że nie chce robić reebota systemu, bo mam zainstalowane masę ważnych aplikacji i nie mam czasu i sił, żeby je instalować od nowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kondycję dysku systemowego np. przy użyciu CrystalDiskInfo. 

A tak w ogóle to najpierw powinna się znaleźć w temacie pełna specyfikacja pc-ta, ze szczególnym uwzględnieniem marki i mocy zasilacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 CrystalDiskInfo pokazuje że stan dysku jest dobry, co mnie nie dziwi bo kupowałem go niecały rok temu. Zasilacz mam dobry, markowy o wystarczającej mocy, więc to na pewno nie jest problemem (thermaltake 550w, dokładnego modelu nie pamiętam).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pada ci SSD. Ostatnio tak padał Goodram irdm 120GB w kompie rodziców po dwóch latach od zakupu aż w końcu przeszedł w tryb serwisowy (czytaj był wykrywany jako nazwa kontrolera). Zaczęło się od psującego rozruchu. Potem wywaliło całą partycję. A na koniec była zwiecha systemu i kaplica. Lepiej rób backup żebyś się potem nie obudził z ręką w nocniku. Acha! A ten raportowany dobry stan w crystal to taki pic na wodę.

Edytowane przez Atak_Snajpera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest akurat dysk HDD. Może i coś w tym jest, bo teraz jak włączałem to strasznie długo coś mielił dysk przy starcie i był ten dźwięk dysku, ale w końcu się włączył. Aczkolwiek jest dla mnie rzecz bardzo dziwna, dysk mam równy rok, nowy ze sklepu, Toshiba i tutaj takie cyrki? Na opakowaniu pisze, że 2 lata gwarancji, ciekawe czy mógłbym się ubiegać o jakiś zwrot. Choć wątpię...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź to o czym pisałem w 1 poście. Jak smart w CDI pokaże realokowane czy uszkodzone sektory, będzie podkładka do zwrotu gwarancyjnego.

Edytowane przez toska78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, harwog napisał:

To jest akurat dysk HDD. Może i coś w tym jest, bo teraz jak włączałem to strasznie długo coś mielił dysk przy starcie i był ten dźwięk dysku, ale w końcu się włączył. Aczkolwiek jest dla mnie rzecz bardzo dziwna, dysk mam równy rok, nowy ze sklepu, Toshiba i tutaj takie cyrki? Na opakowaniu pisze, że 2 lata gwarancji, ciekawe czy mógłbym się ubiegać o jakiś zwrot. Choć wątpię...

 

Na SSD miałem 3 lata gwarancji więc wymienili mi od ręki. Nie sugeruj się tym że sprzęt ma tylko rok. Mi nowy zasilacz po dwóch dniach eksplodował...

Ps. Rodzicom kupiłem SSD bo właśnie również był problem z rozruchem na ich HDD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...