Skocz do zawartości
karij

Gwarancja na pada a rękojmia na konsole a lockdown

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Niestety konczy sie roczna gwarancja na pada (zepsuta prawa galka) do ps4 i zastanawiam sie, czy jesli oddam go do sklepu z tytulu gwarancji, to czy moge potem oddac konsole kupiona razem z padem z tytulu rekojmi (konsola brudzila czasem plyty) nawet jesli pad nie zdazy do mnie wrocic naprawiony, czy jednak trace taka mozliwosc. Konsoli jeszcze bym nie oddawal, bo mam nadzieje ze juz przestala brudzic plyty, ale jak problem sie znow pojawi to trzeba tez taka mozliwosc rozwazyc.

Dodatkowo jeszcze wszystko moze utrudnic lockdown ktory chyba niestety sie zbliza jesli idzie o markety z rtv agd.

 

Z gory dziekuje za odpowiedz

 

Ps. na razie uzywam pada od znajomego

Edytowane przez karij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz konkretnie (i po polsku) o co ci chodzi, to dostaniesz konkretne odpowiedzi a nie dziwisz się, że nikt nie odpowiada na tego typu kombinacje w stylu "co by było gdyby"...

Po kiego używasz nic nie wnoszących sformułowań "oddam do sklepu z tytułu gwarancji", "oddam z tytułu rękojmi"? Istotniejszą sprawą jest to, czego będziesz z danego tytułu oczekiwał. Oddając do sklepu konsolę np. "z tytułu rękojmi", możesz żądać 4 różnych rzeczy (do wyboru przez ciebie): 1. obniżenia ceny konsoli (zestawu), 2. odstąpienie od umowy (zwrot całego zestawu), 3. wymianę na konsolę bez wady, 4. usunięcie wady.

Oddając wcześniej z tytułu gwarancji pada (domyślam się, że do naprawy) i nie posiadając go jeszcze fizycznie z powrotem (domyślam się, że o to ci chodzi), tylko realizując pkt 2 powyżej, będziesz go potrzebował (domyślam się, że pad kupiony razem z konsolą) bo musisz zwrócić cały zestaw. 

W innych przypadkach wskazanych wyżej, naprawa gwarancyjna pada nie ma nic do rzeczy z rękojmią na konsolę. A co z tym wszystkim ma mieć lockdown wspólnego, to już raczej nie ogarniam...

Proponuję poszukać trochę w necie o rękojmi, gwarancji, to nie są trudne rzeczy, publikacji jest tyle, że samemu ogarnie się w kilka chwil a nie czeka dniami aż ktoś łaskawie odpowie na forum...

Edytowane przez milekp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz

 

Wydaje mi sie, ze rozpisalem sie w miare skrotowo, ale jasno, pewne rzeczy mialy wynikac z kontekstu. Przykladowo zadalem nie dwa pytania, a jedno.

Podstawowa kwestia, to to, ze nie chce stracic mozliwosci oddania konsoli do naprawy (albo wymiany na nowke) z tytulu rękojmi.  I tu wlasnie zastanawialem sie, czy oddanie joypada (zakupionego razem z konsola) na zwykla gwarancje producenta nie odbierze mi mozliwosci uzycia rekojmi na konsole pozniej. To bylo by pierwsze pytanie, drugie, to to ktore zadalem - czyli, czy musze zapakowac do pudelka pada (w tym wypadku juz po naprawie, albo wymianie) razem z konsola ktora chce oddac do naprawy badz wymiany z tytulu rekojmi.

 

A lockdown niestety ma bardzo duzo wspolnego, bo jak go wprowadza, to raczej juz nie zdaze odebrac pada przed koncem rocznej gwarancji konsoli.

Edit:rzeczywiscie po zastanowieniu sie akurat to zdanie (powyzsze) nie ma sensu. Bo przeciez konsole na gwarancje moge oddac i bez pada.

 

Przypominam, ze rekojmia jest ze tak powiem dwuletnia, a gwarancja i na konsole i na pada 1-roczna. DLatego mi tak zalezy aby nie stracic prawa do rekojmi.

 

Inna sprawa jest to, czy pada oddawac do naprawy/wymiany z tytulu gwarancji producenta, czy rekojmi. Tutaj wydawalo mi sie ze mniej problematyczna bedzie opcja gwarancyjna (bo wydaje mi sie ze sklepy nie lubia rekojmi, ewentualnie moge oddac pada bezposrednio do serwisu sony). Ale moze sie myle. Nie chcialem jednak rozpisywac sie na ten temat w pierwszym poscie.

 

Edytowane przez karij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, karij napisał:

zastanawialem sie, czy oddanie joypada (zakupionego razem z konsola) na zwykla gwarancje producenta nie odbierze mi mozliwosci uzycia rekojmi na konsole pozniej. To bylo by pierwsze pytanie, drugie, to to ktore zadalem - czyli, czy musze zapakowac do pudelka pada (w tym wypadku juz po naprawie, albo wymianie) razem z konsola ktora chce oddac do naprawy badz wymiany z tytulu rekojmi.

na oba pytania odpowiedziałem wyżej - po pierwsze naprawa gwarancyjna pada nie ma nic wspólnego z rękojmią konsoli, po drugie pada nie musisz pakować do pudełka gdy naprawiasz bądź wymieniasz konsolę (no chyba, że sklep przy wymianie zażyczy sobie całego zestawu - wtedy musisz oddać wszystko, nawet pada po naprawie gwarancyjnej, która nie ma tu nic do rzeczy). 

21 minut temu, karij napisał:

Inna sprawa jest to, czy pada oddawac do naprawy/wymiany z tytulu gwarancji producenta, czy rekojmi. Tutaj wydawalo mi sie ze mniej problematyczna bedzie opcja gwarancyjna (bo wydaje mi sie ze sklepy nie lubia rekojmi, ewentualnie moge oddac pada bezposrednio do serwisu sony). Ale moze sie myle. Nie chcialem jednak rozpisywac sie na ten temat w pierwszym poscie.

a co ciebie interesuje co "lubi" sklep? To ty wybierasz co ci się bardziej opłaca - rękojmia czy gwarancja i jego lubienie nie ma tu nic do rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje ponownie za odpowiedz.

CHcialbym jeszcze dowiedziec sie dwoch rzeczy.

Mianowicie, czy w przypadku pada korzystajac z rocznej gwarancji producenta pozbawiam sie prawa do 2 -letniej rekojmi?

I drugie: Gdybym chcial oddac samego pada do naprawy/wymiany z tytulu rekojmi, to czy sklep  moze zazadac rowniez konsoli ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, karij napisał:

czy w przypadku pada korzystajac z rocznej gwarancji producenta pozbawiam sie prawa do 2 -letniej rekojmi?

nie, wykonanie uprawnień gwarancyjnych nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi

42 minuty temu, karij napisał:

Gdybym chcial oddac samego pada do naprawy/wymiany z tytulu rekojmi, to czy sklep  moze zazadac rowniez konsoli ?

jeśli zażądasz naprawy pada, nie widzę sensu żądania przez sklep konsoli. Jeśli zażądasz wymiany - sklep albo wymieni ci tylko pad (jeśli uzna roszczenie), bądź np. będzie warunkował wymianę całego zestawu (wszystko, co było w kartonie + np. gra, dodawana do konsoli - ale ta co jest w kartonie a nie dodatkowo dorzucane pudełko do sprzedaży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam uprzejmie

Ech, nie ten tam, ale pozdrawiam serdecznie! :)

Z poważaniem

Edytowane przez VAMET

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i oddalem pada do sklepu z tytulu gwarancji.

Niestety nie chcieli przyjac go z tytulu rekojmi bez konsoli chociaz tak jak napisales zazadalem jedynie naprawy. Dziwi mnie to i wydaje mi sie absurdalne, ale nie chcialem juz sie wyklocac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No , slyszalem o opcji oddawania pada bezposrednio do sony, ale ja chcialem go oddac na podstawie rekojmi, a to jedynie w sklepie jest mozliwe. Zreszta musialbym jechcac do serwisu jesli przyjmuja osobiscie, albo placic za wysylke. Tak poszlo szybko, gorzej pewno z terminem powrotu pada bo bedzie lockdown od soboty i boje sie ze pad moze utknac w sklepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pada odebralem wczoraj (we wtorek). Ponoc jest nowy, byl w jakims prowizorycznym opakowaniu, wyglada swiezo i na pewno ma inny numer seryjny. Po krotkim przetestowaniu pad jest wolny od usterki poprzednika i nie zauwazylem innych problemow, aczkolwiek testowalem go moze 5 minut.

Natomiast zmartwilo mnie ze nie chcial uruchomic konsoli chociaz byl do niej podlaczony kablem usb. Konsola zareagowala dopiero na pada od znajomego, a co by bylo gdybym go nie mial? No nie wiem, co bym wtedy zrobil, dziwne.

Druga sprawa, gdy juz wylaczylem konsole i po paru minutach chcialem ja uruchomic ponownie przy pomocy nowego pada, to niby zadzialalo, ale byla inna muzyczka niz zwykle, pad swiecil sie na pomaranczowo i na ekranie po dosc dlugim oczekiwaniu pojawil sie napis witamy ponownie, potem juz bylo normalnie, to tez mnie troche zastanawia....Edit po kolejnym uruchomieniu widze, ze moze troszke na sile doszukiwalem sie w tym drugim uruchomieniu czegos dziwnego, jakkolwiek teraz pad nie swiecil sie na pomaranczowo.

 

I ostatnie, jaka jest teraz gwarancja na tego "nowego" pada, zrozumialem ekspedienta ze niby od poczatku idzie, ale  mam watpliwosci na ile dobrze go zrozumialem, no i zreszta raczej sie czegos takiego nie spodziewalem

Edytowane przez karij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety "ponoć" nowy pad tez zaczal wariowac, zaczalem grac w the last of us remastered i niestety  kamera sama skreca w, jesli mnie pamiec nie myli ,lewo. Dziwi mnie to bo na call of duty infinite warfare gralem z 3 godziny i nie zauwazylem zadnych klopotow. Na padzie od znajomego problemow brak. WIec wyglada na usterke. Rok od zakupu konsoli juz minal, wiec jak teraz wyglada gwarancja na tego "nowego" pada u sony?

Prosilbym o odp

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwyczajnie tak jest, że pady same chodzą, ich ulubiony kierunek to lewo. Na to pomaga martwa strefa, ale w bardzo wielu grach nie da się jej ustawić (w COD-a noże masz większą, a może zbyt krótko grałeś).

Oczywiście pady się różnią, najbardziej lubiły chodzić te z X360, a i PS2, składanie reklamacji to głupota, bo zwykle po pół rok sam chodzi. Prościej kliknąć przycisk L3 i trochę pomachać gałką, zwykle pomaga. Oczywiście to także wina pada, bo np. na padach z Xbox One problemu prawie brak.

Jeśli masz kupę czasu to składaj reklamacje za reklamacją. Z pewnością sklep nie będzie ci dawał nowego pada co kilka miesięcy, ale zwróci kasę i da kopa. Jedynie u Sony (winowajcy) możesz tak się bawić (gwarancja na nowy zwykle biegnie od nowa).

Edytowane przez sino

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym, ze kamera sama chodzi szybko , wiec to nie bedzie problem martwej strefy. To jest tak, pare sekund pad dziala normalnie, az nagle kamera zaczyna sama skrecac, ale jak juz zacznie to raczej szybko skreca, jak przy maksymalnym wychyleniu.

Co do tego czy pad jest nowy, jak pisalem mam watpliwosci, nie dostalem pada w noym opakowaniu tylko w jakims zastepczym pojemniku.

I ostatnie, reklamowany pad byl z pudelka z konsola, wiec raczej sklep zadnych pieniedzy mi nie zwroci.

 

ALe tak jak pytalem w poprzednim poscie, jak wyglada gwarancja na pada otrzymanego w ramach reklamacji jesli gwarancja na pada oryginalnego juz minela?

JAk juz pisalem, ja nie mam pewnosci co do tego czy ten poreklamacyjny pad jest nowy, nie dostalem zadnego dokumentu, ani maila na ktorym jest napisane ze to nowka, jedynie gosc tak powiedzial, ale to raczej bylo jego przypuszczenie.

Edytowane przez karij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktos cos?

bo nie wierze ze gwarancja idzie od nowa na pada poreklamacyjnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, karij napisał:

Ktos cos?

bo nie wierze ze gwarancja idzie od nowa na pada poreklamacyjnego.

ja pierdzielę, naprawdę czekasz 2 tygodnie aż ktoś ci odpowie zamiast wrzucić zagadnienie w google i znaleźć odpowiedź w 10 sekund? Litości, błagam...

Wspomnę tylko, że twoja wiara nie ma tu nic do rzeczy, przeczytaj sobie art. 581 kodeksu cywilnego, będziesz wszystko wiedział. Już wcześniej próbowałem wyjaśnić ci sporo rzeczy, masz w tym interes, rusz cztery litery i zagłęb się w temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trolujemy.

Akurat nie moja wina ze rozne pierdoly sie pojawiaja w google i nie zawsze na temat, poza tym skad ja mam wiedziec czy dany paragraf w istocie mnie dotyczy.

Jak czytalem na ten temat na stronie sony to o ile dobrze zrozumialem, twierdzili , ze gwarancja w takim jak moj przypadku przedluza sie o 3 miesiace. A co tych "2 tygodni" to mi sie nie spieszy, bo mam pada znajomego ktory poki co dobrze sie spisuje.

 

https://www.playstation.com/pl-pl/legal/guarantee-for-repaired-or-replaced-product/

Edytowane przez karij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, karij napisał:

Nie trolujemy.

jakie trolujemy? Przeczytałeś artykuł kodeksu cywilnego, który ci podałem? Jeśli dobrze rozumiem to co piszesz, tam masz odpowiedź bezpośrednio odnoszącą się do ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, karij napisał:

Nie trolujemy.

Chłop Ci próbuje pomóc, a Ty do niego z ryjem :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, karij napisał:

ze gwarancja w takim jak moj przypadku przedluza sie o 3 miesiace.

To oznacza, że masz 3 miesiące, a o pozostałe będziesz walczyć z Sony w sądzie. Co zwykle oznacza 3 miesiące, bo komu się chce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...