Skocz do zawartości
Stjepan

Starfield temat oficjany

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Vulc napisał:

  Rozważam też porzucenie wszelkich towarzyszy, miło że uwzględniono to w drzewku rozwoju. Na razie jedyną postacią, która nie irytuje po 15 minutach, jest irytujący startowy robot. Reszta to pozbawione charyzmy manekiny robiące za magazyn złomu.

W dodatku notorycznie wchodzą pod lufę. Ich AI jest chyba jeszcze gorsze niż przeciwników. Też śmigam sam. Męczy trochę ta gra, ta wszędobylska przeciętność i nijakość jakoś nie pozwala mi wsiąkać na dłużej niż 2h ciągiem. Chyba skończę, bo zadania frakcji są serio fajne, ale radochy z tej giery to ja nie mam zbyt wiele. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, joloxx9 napisał:

"U mnie działa dobrze i mi się podoba" - @Userkamil

Ale Ty musisz mieć ból du*y, że tyle razy mnie cytujesz 🤣🤣🤣

Zrozum chłopie, że „MI” gra się podoba a „TOBIE” nie. 
I wiesz  co? Ja nie mam z tym problemu a Ty musisz jakoś nauczyć się z tym żyć. 🤷

  • Thanks 1
  • Confused 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra działa tragicznie na kartach Nvidia, coś jest spierdzielone bo gierka nie wykorzystuje GPU ( procesor nie był wąskim gardłem).

12600K 4100cl17 

3080 1700mhz 750mv 20Gb/s

1080P= 52-53fps 

3080 1875mhz 850mv 20Gb/s

1080P= 58-60fps 

540P (1/4 full hd 😆)

1700mhz = 73-74fps

1875mhz = 80fps

Właśnie o tym mówię.

8b394451853c3db7821727804281f577b1842da1 

Opcja 1) AMD maczało palce w kodzie gry żeby zdusić konkurencję.

Opcja 2) Bethesda to partacze 

Opcja 3) Nvidia nie dostała gry do testów/optymalizacji sterowników przed premierą. 

Edytowane przez Smogsmok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra działa wręcz fantastycznie, na RTX 4090 w 4K są spadki poniżej 60 fps, sytuacje ratuje FSR2 na 80%, dzięki temu upragnione 60fps jest osiągalne.  :E

To spojrzenie NPC jest niepokojące.

Photo-2023-09-09-052926.png

 

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Vulc napisał:

Dodatkowo ewentualne rozbieżności między tekstem a oceną końcową, będą tutaj zbyt widoczne, co prowadzić może do niepotrzebnych pytań. Generalnie nie jest to kwestia, którą można jakoś sensownie rozwiązać, pamiętając o interesie obu stron - recenzentów i graczy. Dlatego dla mnie ważne są opinie ludzi na forach i mała grupa recenzentów, którzy - jak reszta - ogrywają dopiero po premierze. Pomijając skrajne oceny aka "straszne gówno" lub "fantastyczna produkcja". Te z miejsca można zignorować.

Tak, jest tutaj z pewnością co zwiedzać i gdzie lecieć. Niestety za ilością nie idzie jakość, za często widać też zmarnowany potencjał. Przykład - spotkałem dziś na swojej drodze między systemami "babcię". Wywołała mnie i zaprosiła na coś do jedzenia. Okej, dokujemy. Jest babcia, jest jedzenie. Zjadłem, krótka wymiana zdań i... koniec. Śmiej się lub nie, ale byłem przekonany, że to pułapka, po zjedzeniu kanapeczki stracę świadomość, zostanę okradziony albo pozbawiony statku, zamknięty w kajucie lub magazynie, cokolwiek. Sytuacja aż się prosiła o takie rozwiązanie. Brakuje mi jak na razie fajnych, przypadkowych akcji, wszystko wydaje się sztywne, wyplute z generatora. Wątek główny ledwie liznąłem, więc się jeszcze nie wypowiem.

Największą bolączka tej gry jest to, że przeniesiono fundament z Fallouta/TES w nowy setting, nie zastanawiając się specjalnie nad tym jak on to przyjmie. A że świat w Starfieldzie siłą rzeczy nie jest tak skondensowany jak we wcześniej wymienionych seriach, dostaliśmy przede wszystkim pusty kosmos i generyczne planety. Sytuacji nie poprawia wspomniany brak randomowych wydarzeń (przynajmniej na ten moment), przez co każda kolejna trasa między systemami jest coraz bardziej nużąca.

To akurat dobry i konieczny start z ignorowaniem skrajnych smieciowych opinii.

Cos tam z randomowych "ponoc" jest, gdzies widzialem urywek z randomem trolujacym nas z uranusem. Aczkolwiek to nie poziom rockstara ktory tym zyje. 

Zdecydowanie wez sie za glowny watek, frakcje, misji towarzyszy. Tutaj naprawde potrafi byc ciekawie i wciagajaco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrzut-ekranu-2023-09-08-205838.png

Mamy prawie 2024 r, patrzę na drzewo.jpg w grze ( nawet brak animacji ) - procesor zużywa 140 W, GPU 308 W.

Kolejna gra z logo AMD, która jest tak skopana. 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo nie widzisz tego co jest za drzewem, ale komputer już tak :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie powinien być loading!

  • Haha 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kadajo napisał:

Bo nie widzisz tego co jest za drzewem, ale komputer już tak :E

Kiedyś była taka technika ( nie wiem czy nie NV ) która zwalniała zasoby sprzętowe w przypadku niewidoczności elementów na ekranie bądź zasłonięcia ich przez inne elementy. 

Chyba zapomniano tego dodać :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, RTX4090 napisał:

Kiedyś była taka technika ( nie wiem czy nie NV ) która zwalniała zasoby sprzętowe w przypadku niewidoczności elementów na ekranie bądź zasłonięcia ich przez inne elementy. 

Chyba zapomniano tego dodać :D 

ucoln8kedwfglsrlxvm5.gif

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, caleb59 napisał:

W takim razie powinien być loading!

Dobre 😆

2 minuty temu, RTX4090 napisał:

Kiedyś była taka technika ( nie wiem czy nie NV ) która zwalniała zasoby sprzętowe w przypadku niewidoczności elementów na ekranie bądź zasłonięcia ich przez inne elementy. 

Chyba zapomniano tego dodać :D 

To wręcz podstawy optymalizacji, a jak wiadomo tej zapomniano dodać, ale co się dziwić te "1000" planet nie zrobiło się same... a nie zaraz....  :whee:😅

 

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wodospad w grze:

x052bmr.jpg

Nie ogarniam tego, szara breja, w leciwym już Skyrimie wyglądały lepiej. Niech zgadnę, dodali możliwość oświetlania systemów cząsteczkowych, tylko nie potrafili tego zrobić poprawnie.
Dodatkowo usunęli chyba całkowicie Screen Space Reflections i zastąpili to Cube Mapami przez co woda wygląda fatalnie i wszystko to chodzi gorzej niż CP 2077 z Path Tracingiem a Todd klepie, że optymalizacja jest super, tylko sprzęt za słaby 🤣

  • Like 2
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co miałem do powiedzenia odnosnie tej gry w sumie już napisałem podsumowując

nie sprawia mi ona żadnej radosci z grania, nudne dialogi, drewniane postacie, durne drewniane nieciekawe lub niedopracowane questy,  walka szybko nudzi, iluzja latania nudzi jeszcze szybciej, eksploracja nie sprawia zadnej radosci . Więc dzisiaj polecał unistall. To już nawet stary Fallout był odrobinke ciekawszy. Startfield to jedna z najgorszych duzych gier w jaką próbowałem grać, przy nim takie gry jak Cyberpunk czy Assasiny to wysmienite produkcje (mimo że nie oceniam ich wcale wysoko, to tylko swiadczy jak nisko oceniam Starfielda). Odemnie 4-5/10 mały plusik za potencjał memiczny i kolekcjonerski (jesli kogos to bawi ofkors)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Ryszawy napisał:

chyba całkowicie Screen Space Reflections

jakby włączyli to jeszcze - 10 fps. I to się nazywa optymalizacja. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to tani efekt i był w Skyrimie SE i w Fallout 4 (chyba, bo nie grałem). Widzę, że zrobili downgrade silnika, żeby RTX 4090 wyciągał w okolicach 60 klatek 😉

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

8 minut temu, RTX4090 napisał:

jakby włączyli to jeszcze - 10 fps. I to się nazywa optymalizacja. 

No a co sie dziwisz? Skoro nawet AMD, ktore im zaplacilo ma na swoich kartach tragiczna optymalizacje ;) 

BETHESDA - extremely lazy programming at its best. I to im zajelo 8 lat... beka.

Tak dla porownania HZD zostal zrobiony w 6 lat (2011-2017) gdzie od podstaw opracowano kompletnie nowy silnik Decima.

Wystarczy sobie spojrzec jak wyglada wlasnie taki HZD albo AC:Origins - obie produkcje z 2017 - i porownac do Starfielda...

Edytowane przez amsztel
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Ryszawy napisał:

Wodospad w grze:

Nie ogarniam tego, szara breja, w leciwym już Skyrimie wyglądały lepiej. Niech zgadnę, dodali możliwość oświetlania systemów cząsteczkowych, tylko nie potrafili tego zrobić poprawnie.
Dodatkowo usunęli chyba całkowicie Screen Space Reflections i zastąpili to Cube Mapami przez co woda wygląda fatalnie i wszystko to chodzi gorzej niż CP 2077 z Path Tracingiem a Todd klepie, że optymalizacja jest super, tylko sprzęt za słaby 🤣

Te wodospady to już widzę legenda :E

Kiedy ktoś będzie miał na tyle jaj żeby podczas takiego "wywiadu" powiedzieć w prost Todd'owi żeby przestał trolowac i lepiej podał date pierwszego patcha poprawiającego optymalizacje. Ja bym go tak pocisną żeby się zgrzał jakby sam w atmosferę wchodził jakieś planety :D

245.gif

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę aż tak źle to wygląda? 

Kurde trochę szkoda, bo dwie flaszki wódki za kod AMD drogą nie chodzą...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Screen z Death Stranding który działa i wygląda 3x lepiej od Starfielda, pomyślcie jakby wyglądał taki Starfield na silniku Kojimy

ef51dfd4ce830eb2.jpg

  • Like 4
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa Atlantyda, jeżeli ktoś ciekawy jak działa na RTX 2070 Super, cosik koło 40 klatek i to z DLSS. Bez color gradingu od Beci, ze trzy klatki zjada ReShade.

 

Edytowane przez Ryszawy
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, bbandi napisał:

Screen z Death Stranding który działa i wygląda 3x lepiej od Starfielda, pomyślcie jakby wyglądał taki Starfield na silniku Kojimy

To nie silinik Kojimy tylko też DECIMA czyli silnik Guerrilla Games co siedzi Horizonach 

Sam silnik to pół biedy ale polecam sobie obejrzeć jak zachowuje się AI 

 

 

Edytowane przez frog67
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W DS jest sporo świetnie wyglądających miejscówek. Za to wnętrza gorsze od Crapfielda, ale w DS wewnątrz (z tego co pamiętam) spędza się niewiele czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...