Skocz do zawartości
podsiadlo

Samochód (prawie)rodzinny do 18000zł - szybki

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
Szukam samochodu (prawie)rodzinnego tj. większy od corsy, który potrafi w miarę sprawnie przyśpieszyć.
Wymagania:
- nadwozie kombi lub coś większego
- benzyna / lpg najlepiej bez turbo

Cena do 18000zł
Rocznik i przebieg bez znaczenia.

Obecnie w oko wpadły mi volvo v50 2.4 170km lub kia sorento v6.

Czy znacie coś podobnego wartego zainteresowania?

Edytowane przez podsiadlo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy takie sorento v6 będzie dobre pod kątem dostępności części. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy miał Sorento w 2.5 dieslu - paliło to 14-15 litrów na 100km. Nie chcę wiedzieć ie pali 2.4 benzyna :szczerbaty:

Ponadto - Sorento w 2.4 (1 gen bo tylko na taką wystarczy 18tys) ma 13,4 do setki - ciężko to podciągnąć pod "sprawne przyśpieszanie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

v50 z silnikiem volvo 2.4 odpycha się bardzo ładnie ale trzeba go wysoko kręcić. Mój S60 jest trochę cięższy więc ma gorzej. Części tanie (większość pasuje z focusa). Zwróć uwagę przy zakupie czy tylne koła nie leżą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A4 B6

E46 z końcówki produkcji

Accord VII

Mondeo MK4

V50/V70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o A4 B6 to polecalbym jednak 1.8T, obok 2.2T (tego starego) i 4.2 (MPI) to najlepsza i najtrwalsza benzyna u vaga. Omijac wolnossace 2.0 bo ono spala oleju wiecej niz benzyny :E

Edytowane przez Trepcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Kaktuch napisał:

a4 b6 rodzinne :E ?

Nooo... jednak wiekszy od Corsy :D Wymagania nie sa za duze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Kaktuch napisał:

a4 b6 rodzinne :E ?

Zgodnie z tytułem "Samochód (prawie)rodzinny". 😃

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecę zainteresować się Oplem Vectra 3.2 V6, ewentualnie 2.8 V6 turbo (tutaj może być ciężko o zadbany w zakładanym budżecie), lub 2.0t + chip jeśli liczy się sama moc, a nie zalety V6 :)

Bardzo przyzwoite auta, oferują niezły stosunek ceny do możliwości, praktyczności i frajdy z jazdy. Nawet GTS (taka usportowiona wersja, nadwozie hatchback) jest wystarczająco przestronny dla rodziny, a moim zdaniem najlepiej wygląda, ale jeśli bagażnik jest bardzo ważny to kombi lub Signum też są spoko.

Sam jeżdżę Vectrą C GTS 3.2 V6 i nie zamieniłbym jej na żadne inne, chyba że bym nagle wygrał sporo pieniędzy :D Świetne daily, które jednocześnie da frajdę z jazdy. Spalanie bardzo w porządku jak na silnik i masę (średnia z 28 tyś KM 12,5 LPG), 211 koni pozwoli się bardzo sprawnie poruszać, zawieszenie sportowe XJ2 da poszaleć w zakrętach, koszty utrzymania porównywalne do innych marek z silnikami R4, ale to też zależy od tego z jakiej półki cenowej się wsadza części. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, brzoza11 napisał:

Ja polecę zainteresować się Oplem Vectra 3.2 V6, ewentualnie 2.8 V6 turbo (tutaj może być ciężko o zadbany w zakładanym budżecie), lub 2.0t + chip jeśli liczy się sama moc, a nie zalety V6 :)

Też dobra propozycja, chociaż akurat 2.8 V6 turbo nie polecam, zdecydowanie bezpieczniejszym wyborem będzie 3.2 V6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za propozycję, przeglądam internet w posuzkiwaniu tych modeli w pobliżu mojego miejsca zamieszkania.

Przez przypadek trafiłem na 2 sztuki opla astra h:
- 1.6 180hp 2007 135000km 14.999 kombi, hak, klima, elektryka i inne te pierdoły, relingi itp+ bixenony i regulowane amortyzatory wersja cosmo
https://www.olx.pl/oferta/opel-astra-lift-xenon-serwis-zadbana-1-6-180ps-gwarancja-CID5-IDFS7n1.html
- 2.0 200hp 2005 170000km 14,999 takie samo tylko nie wiem czy były takie kombinacje czarna kierownica + srebrny środek?
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-2-0t200kmcosmoxenon1-wlklimaserwisbezwypadkowygwarancja-ID6Dtp4k.html?
Podjadę zobaczyć oba i porównam do volvo i kii ( tymi już jeździłem ).
Chyba nawet bardziej ciekawi mnie ten 1.8.

Niby "banalne" auto ale w sumie ma wszystko czego szukam.
Zaczepie rowery, fotelik wsadzę ( rodzinka 2+1 wkrótce ) i sprawnie pojedzie.

Głupie czy w miarę rozsądne?

Edytowane przez podsiadlo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, baQus napisał:

A4 B6

E46 z końcówki produkcji

Accord VII

Mondeo MK4

V50/V70

A4 i E46 to już będą zmęczone życiem. Auta jedynie dla tych co lubią dłubać.

 

W okolicach 20 tys zł pojawia się już Chrysler 300C kombi z 3.0 dieslem (silnik Mercedesa) albo 3.5l V6 benzyna (dobrze gaz znosi). Auto wielkie, wiele miejsca, trochę tandetne w środku, kiepska widoczność ale za to powinno być tańsze w utrzymaniu od niemieckiego premium z tamtych lat. Nie jest to może najlepsze auto pod słońcem, ale daje radę, można się nieco wyróżnić i jest ultra wygodne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli 2+1 wkrótce, to weź pod uwagę wózek, nosidło ( a później fotelik RWF najlepiej ) ;)

z podanych wcześniej A4 B6 jest bardzo małe, w accordzie też bieda z miejscem ( ale bagażnik duży ), V50 w środku miejsca jak w astrze H ( mieści się z tyłu za pasażerem axkid minikid 2.0 i britax romer max way +, a z przodu siądzie osoba do 175 wyprostowana ) plusem na pewno są spore szyby z tyłu, przez co dziecko nie będzie się nudziło :P

 

Ja w tym budżecie patrzyłbym za laguną II z końca produkcji, III z początku produkcji, jak CI pasuje diesel to mondziak MK4. Scenic II w 2.0T jest bardzo fajną propozycją, ale ich nie ma za dużo, Vectra 2.0T jest spora, ale ta deska ciosana siekierą :D

 

btw od narodzin mojej pociechy jeszcze nie zmieniłem auta, a już szukam 14 miesięcy 8:E aktualnie patrzę za 308 w HDI, bo przy krótkich trasach PB+LPG się nie opłaca ;)

Edytowane przez elkocuro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@elkocuro skoro na krótkie trasy benzyna + lpg się nie opłaca, to moim zdaniem diesel to jest jeszcze gorszy wybór na krótkie odcinki. Dużo dłużej się nagrzewa niż benzyna, bedziesz ciągle jeździł na niedogrzanym silniku, a to jest niezbyt zdrowe, plus do tego dochodzi kwestia turbiny i problemy z nią związane przy jeździe miejskiej, częste zimne starty, czekanie przed zgaszeniem itp. Ja wiekszość przebiegu robię w trasach, ale praktycznie codziennie jeżdżę też po mieście i tutaj pojemna benzyna + lpg się super spisuje :) Płyn chłodniczy łapie temperaturę roboczą po 3-4 kilometrach (zależnie czy jadę przez światła korki itp czy prosto przed siebie) i to przy obecnych temperaturach ok 5*, lpg załącza się zwykle po kilometrze max dwóch, a w lato po 300 metrach.

A co do designu vectry no to są różne gusta, mi się akurat podoba, bo lubię kanciaste i masywne auta zamiast obłych i jajowatych :D

20200808-144852.jpg

Edytowane przez brzoza11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od kilkunastu lat jeżdżę na LPG i szczerze powiedziawszy nawet jak diesel mi nie będzie się dogrzewać to wychodzić będzie mnie tak samo jak pb+lpg, a odchodzą mi koszty związane z regulacją, droższymi przeglądami, miejscem w bagażniku itp itd... 

aktualnie od odpalenia do zgaszenia silnika dziennie robię 3-4km ( od domu do żłobka, a później do pracy ) - w zimę na LPG auto przełącza mi się 300m przed dojechaniem do miejsca parkingowego pod pracą, a temp przełączania mam ustawioną na 25 stopni...

Opel astra II 1.6 16v z sekwencją przełącza się po ~2km, co drugie tankowanie LPG ( 45l na 350km ) tankuję PB za 50zł ( około 12l ) koszt przejechania 700km = 230zł = 32zł za 100km... średnie spalanie LPG z ostatnich 3 lat - 10.6l/100km LPG + 2.85l/100km PB ( 20000km ) 

Honda Civic VIII 1.8 z sekwencją przełącza się podobnie jak astra, LPG tankuję co 3 tankowanie LPG ( 42l na 350km ) + PB za 50zł koszt przejechania 700km = 218zł = 31zł za 100km.... średnie spalanie LPG z ostatnich 3 lat - 10.28l/100km LPG + 2.41l/100km PB ( 36000km ) 

 

z Diesla patrzę na 1.6HDI 109 lub 112km z grupy peugeota, przy podobnej jeździe wychodził mi maksymalnie 6.5l/100km, a nie jestem przyzwyczajony jeżdżeniem ropniakiem jeszcze ~30zł / 100km

 

kwestie napraw diesla, nie robią mi różnicy, bo teraz w PB podobne cyrki są :D EGR, cewki, wtryskiwacze, zintegrowane filtry z pompami paliwa, dwumasy, turbosprężarki, regulacje luzu zaworowego, koła zmiennych faz rozrządu  + częstsza wymiana świec i nie tylko na LPG

Edytowane przez elkocuro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukamy dalej.
1.6 180ps w asterce fajnie chodzi ale materiały względem volvo to dwie ligi niżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, elkocuro napisał:

aktualnie od odpalenia do zgaszenia silnika dziennie robię 3-4km ( od domu do żłobka, a później do pracy ) - w zimę na LPG auto przełącza mi się 300m przed dojechaniem do miejsca parkingowego pod pracą, a temp przełączania mam ustawioną na 25 stopni...

Sporo zależy od samochodu - w OPC miałem LPG i tam w zimie miałem temp. 25 stopni po 600-700 m.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.11.2020 o 20:53, Yab napisał:

A4 i E46 to już będą zmęczone życiem. Auta jedynie dla tych co lubią dłubać.

Szczegolnie tylni zawias w B6. Kazdy boi sie tak bardzo wielowahacza z przodu ale prawda jest taka, ze wielowahacz z przodu wymieni sie w pol dnia (jak tylko slawetna sruba w zwrotnicy pusci, jak nie to kolejne pol dnia). Naprawda tylnego zawiasu w B6/B7/Exeo to 2 dni bez quattro, 4 dni z quattro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.11.2020 o 16:26, podsiadlo napisał:

Szukamy dalej.
1.6 180ps w asterce fajnie chodzi ale materiały względem volvo to dwie ligi niżej.

 

Może dlatego że volvo to marka premium, wpadłeś kiedyś na to? 

 

W tej kwocie znajdzie się v50 zadbane tylko że silniczek 1.8 125 km

Edytowane przez pszemek233

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, pszemek233 napisał:

 

Może dlatego że volvo to marka premium, wpadłeś kiedyś na to? 

 

W tej kwocie znajdzie się v50 zadbane tylko że silniczek 1.8 125 km

pffff co w tym V50 jest premium? Większość na fordzie... silnik 1.8 z Forda... już lepiej 2.4 z Volvo wziąć nawet w słabszej 140km wersji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...