Skocz do zawartości
podsiadlo

Samochód (prawie)rodzinny do 18000zł - szybki

Rekomendowane odpowiedzi

Pocieszające jest, że nie ma w LETcie tych zj..ych kół zmiennych faz rozrządu - bo w 1.6/1.8 nt potrafią polecieć po 150tys km. O ile obecnie da się kupić po 300-400/szt (w aucie są dwa) tak jeszcze niedawno trzeba było wybulić po ok 1000zł/szt.

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, mógł chłop kupić francuza i nic by nie musiał robić, a tak to wtopił.

Nie wiem też ile dla Ciebie "niedawno", ale w tematach sprzed 5-8 lat padaja kwoty rzedu tysiaca zlotych za dwa koła.

Edytowane przez resistance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5-8 lat  ciężko było totalnego chinola dostać za tyle. Cokolwiek nadającego się na dłuższe użytkowanie niż "na handel" kosztowało okolice 1000.

Pojawiające się "od czasu do czasu" produkty Schafllera nie są dobrym wyznacznikiem - można zapytać Grzecha jak wyglądała sytuacja z napinaczami do 1.8t - "rzucone" raz na pół roku kilkadziesiąt szt na całą Polskę /po około 1100zł/ - a potem pół nigdzie dostępności (do wyboru China za 500zł - żywotność 10tys km lub OE w ASO za 2100).

Nikt nie każe kupować francuza, chociaż nawet tak "wredne" auto jak żelazko jest obecnie lepszym wyborem (w benzynie) niż Astra H - te Ople sypią się na potęgę.

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy od wersji. Jakieś wolnossące 1.4 wątpię żeby sprawiało komuś kłopot.

Ja widzę INA dwa koła za 730zł. 

Pytanie jakie ma znaczenie obecnie to, że jakaś część była niedostępna albo droga 5 lat temu?

Edytowane przez resistance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolnossące 1.4 to chyba ciężej spotkać niż OPC.

A w tym przypadku jeśli ktoś nawet nie wymienił tulejek wahaczy (przednia z Lemfordera 15zł, tylna 50) czy też tulei belki (Febi po 60zł) to czuję, że to będzie "egzemplarz nie wymagający wkładu własnego".

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, bergercs napisał:

Wolnossące 1.4 to chyba ciężej spotkać niż OPC.

A w tym przypadku jeśli ktoś nawet nie wymienił tulejek wahaczy (przednia z Lemfordera 15zł, tylna 50) czy też tulei belki (Febi po 60zł) to czuję, że to będzie "egzemplarz nie wymagający wkładu własnego".

Nie wiem o czym Ty piszesz ale samochód ma normalnie prowadzoną książkę serwisową z cyklicznymi przeglądami.
Ma udokumentowane wymiany turbiny, rozrządu 20.000km temu i na wszystko jest "gwarancja", piszę w cudzysłowie ponieważ nie pojadę 300km na serwis jakby coś się zepsuło :E
Sprzedający nawet trzymał w bagażniku starą cewkę ( jest nowa ).

Wczoraj byłem astrą na okręgowej stacji oraz u mechanika i wyszły fajne bonusy:
- konserwacja podwozia
- zamontowane obniżające zawieszenie tj. amortyzatory + sprężyny
- układ wydechowy jest jakośtam porobiony na rurkach z nierdzewki + oryginalny tłumik i fajne końcówki

Nie wiem skąd wniosek, że ktoś dziadował - teraz nastał moment na wymianę elementów, o których pisałem.
Przejechałem już 560km i nie wydarzyło się nic niepokojącego.
GbujZHq.jpg
lNBlmdd.jpg

Przez chwilę miałem wątpliwość czy np nie był powypadkowy ponieważ ma spryskiwacze a brakuje bixenonów ale rozkodowany vin utwierdził mnie w przekonaniu, że autko jest OK.

Kod= Opis
***Ogólne informacje:***
2HU= FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
BRG= IDENTYFIKACYJNY PUNKT ZWROTNY 2007 1/2 M.Y
CT7= DLA DANII
E4Q= WERSJA ENJOY
NC0= WYPOSAŻENIE: KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
OHA= LOKALNY GM W EUROPE OHA
W7Z= PAKIET ZIMOWY, ZAWIERA: SPRYSKIWACZE REFLEKTORÓW, PODGRZEWANE PRZEDNIE FOTELE,
OPCJONALNIE NAWIEWY POWIETRZA W DRUGIM RZĘDZIE SIEDZEŃ
Z1F= PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
***Napęd (silnik, skrzynia biegów):***
FX1= PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94
LLU= Z16LET[LLU] SILNIK BENZYNOWY
MM3= WYPOSAŻENIE DLA RĘCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW
MZ0= RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,6 BIEGOWA (M32-6 WR)
NT4= NORMA EMISJI SPALIN: EEC 05
***Zawieszenia i koła:***
6Y4= KOŁO ZAPASOWE USUNIĘTE, W ZAMIAN ZESTAW NAPRAWCZY DO OPON
G62= MOCOWANIE FELG NA 5 ŚRUB
P92= KOŁPAK,KOŁA 16-CALOWEGO WZÓR CAMPAGNE MY07
QBE= OPONY,205/55 R 16-89V
QN1= FELGI STRUKTURALNE 6.5J X 16, 5-RAMIENNE
WTR= ZESTAW DO NAPRAWY OPON
***Szyby i lusterka:***
A14= PRZYCIEMNIONE SZYBY DRZWI TYLNYCH I KLAPY BAGAŻNIKA
DDG= LUSTERKA ZEWNĘTRZNE STEROWANE ELEKTRYCZNIE Z PODGRZEWANIEM, SKŁADANE RĘCZNIE
DDU= LUSTERKA ZEWNĘTRZNE STEROWANE ELEKTRYCZNIE
DP6= LUSTERKA ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA
***Oświetlenie:***
C95= OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE PRZEDNIE Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
CE4= SPRYSKIWACZ REFLEKTORA
T61= UKŁAD AUTOMATYCZNEGO WŁĄCZANIA ŚWIATEŁ DO JAZDY DZIENNEJ
T96= PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
TR0= OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE TYLNE Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
TSP= PAKIET OŚWIETLENIA WNĘTRZA: LAMPKI DO CZYTANIA PRZÓD/TYŁ,
PODŚWIETLENIE LUSTERKA W OSŁONACH PRZECIWSŁONECZNYCH
***Nadwozie:***
B86= BOCZNE LISTWY OZDOBNE W KOLORZE NADWOZIA
BNS= LISTWA WEWN. DRZWI, SATYNOWY KAMIEŃ
BW4= LISTWY OZDOBNE OKIEN BOCZNYCH: CHROMOWANE
D75= KLAMKI ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA
T56= SPOJLER TYLNY DACHOWY, SPORT
TPV= OSŁONA CHŁODNICY CZARNA Z CHROMOWANĄ LISTWĄ OZDOBNĄ
V3E= RELINGI DACHOWE, SREBRNE
VG9= WOSK ZABEZPIECZAJĄCY KAROSERIĘ
VGB= RELINGI DACHOWE, ANODYZOWANE
***Wnętrze:***
2J1= POKRYCIE PODŁOGI: STANDARDOWE
80I= WYKOŃCZENIE WNĘTRZA: CZARNE
80X= WYKOŃCZENIE SIEDZEŃ: CZARNE
80Y= WYKOŃCZENIE BOCZKU DRZWI: CZARNE
B75= POKRYWA / ROLETA / PÓŁKA BAGAŻNIKA
BPI= LISTWA OZDOBNA TABLICY ROZDZIELCZEJ, SATYNOWY KAMIEŃ
BS9= DODATKOWA USZCZELKA W DOLNEJ CZĘŚCI DRZWI
DT4= PAKIET DLA PALĄCYCH: POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA
DVA= CZARNE TARCZE ZEGARÓW Z CHROMOWANYMI OBWÓDKAMI, CZARNE WNĘTRZE PIERŚCIENI
E94= POKRYWA / ROLETA BAGAŻNIKA
LHD= KIEROWNICA PO LEWEJ
N34= KIEROWNICA 3-RAMIENNA POKRYTA SKÓRĄ
PHP= TKANINA WYKOŃCZENIOWA,TABITA/ELBA
T9W= WYKOŃCZENIE WNĘTRZA: TABITA
***Bezpieczeństwo:***
A88= AKTYWNE ZAGŁÓWKI SIEDZEŃ PRZEDNICH
AJ0= DWA ZAGŁÓWKI TYLNE BOCZNE POKRYTE TKANINĄ
AJT= UCHWYTY DO MONTAŻU SIATKI ZABEZPIECZAJĄCEJ W PRZEDZIALE BAGAŻOWYM
AY0= PRZEDNIE I BOCZNE PODUSZKI POWIETRZNE ORAZ KURTYNY POWIETRZNE DLA KIEROWCY I PASAŻERA
FX3= UKŁAD STABILIZACJI TORU JAZDY (ESP) Z KONTROLĄ TRAKCJI (TC)
JL9= ABS
***Multimedia:***
TRP= RAMKA DO ZAINSTALOWANIA RADIA
TTO= WYPOSAŻENIE RADIA - UKŁAD CHŁODZENIA
U66= GŁOŚNIKI, 7 SZTUK
UAC= WYŚWIETLACZ WIELOFUNKCYJNY MONOCHROMATYCZNY (BID)
VIM= INSTALACJA DO RADIA,BEZ WBUDOWANEGO DO TELEFONU GPS/VC1/VC2/DAB
W1Y= PRZYCISKI STEROWANIA RADIEM NA KIEROWNICY
WBE= WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
***Ogrzewanie i klimatyzacja:***
C61= PÓŁAUTOMATYCZNA KLIMATYZACJA
KA1= SIEDZENIA PRZEDNIE PODGRZEWANE
KCL= NAWIEWY POWIETRZA DLA SIEDZEŃ DRUGIEGO RZĘDU
***Wyposażenie komfortowe:***
A51= PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE
AH4= FOTEL KIEROWCY: KOMFORTOWY Z REGULACJA RĘCZNA, 6-CIO KIERUNKOWĄ I REGULACJĄ ODCINKA LĘDŹWIOWEGO
AHA= FOTEL PRZEDNI LEWY Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AY5= ZAGŁÓWEK TYLNY ŚRODKOWY POKRYTY TKANINĄ
DA7= PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
ECA= KLUCZYK SKŁADANY TYPU SCYZORYK
K34= TEMPOMAT ELEKTRONICZNY
NS2= WSPOMAGANIE KIEROWNICY ZALEŻNEGO OD PRĘDKOŚCI
***Układ elektryczny:***
K09= ALTERNATOR,120A
TN6= AKUMULATOR,55AH


Ogólnie to dziękuję wszystkim za pomoc , temat można zamknąć.

Edytowane przez podsiadlo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tym, że zużyte  tuleje belki słychać i czuć. No chyba, że zagłusza je wydech lub np "walące" zawieszenie - a tak może być przy tak posadzonym mocno przodzie. Sprawdź sobie chociaż górne mocowania bo rdzewieją w Astrach/Zafirach i amortyzator potrafi przywalić w maskę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że je słychać i czuć, dlatego zostaną wymienione.
Wydech jest praktycznie bezgłośny, brzmi chyba jak fabryczny.
Zawieszenie nie wali, jest na tyle spoko, że nawet nie wpadłem na pomysł, że to nie oryginał i myślałem, że wszystkie mocniejsze wersje są fabrycznie tak niskie ale dla mnie to plus ponieważ fajnie wygląda, dobrze się prowadzi a obniżenie nie jest jakoś przesadzone. 
Bilstein b8 + h&r, które mam w GTI są dużo twardsze.

Z mocowaniem amortyzatorów masz rację, tam jest nalot rdzy.

Edytowane przez podsiadlo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nalot, nalotem, ja u siebie w VC swego czasu też miałem nieco nalotu, wyjąłem całe kolumny, oczyściłem (się okazało, że to jedynie nalot był) i walnąłem podkładówką antykorozyjną. Pół dnia roboty i mam spokój na jakiś czas, może kiedyś zrobię czymś bardziej przystosowanym do konserwacji podwozia ale nie ma strachu, że mi kielich się urwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...