Skocz do zawartości
koniuloniu

Laptop do grafiki 5-5,5k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuję laptopa dla siostry do grafiki czyli praca głównie w programach Photoshop Illustrator oraz Premiere after effects. Sporadycznie używa też programów do projektowania wnętrz. Zależy jej przede wszystkim na 15.6 calach i dobrej matrycy, do żadnych gier nie będzie wykorzystywany. Maksymalna kwota jaką może przeznaczyć na zakup to 5500 zł.

Widziałem również opinie, że lepiej wstrzymać się troszkę i poczekać na nowe mobilne procesory AMD (może ktoś wie to czy to kwestia miesiąca, dwóch czy jednak więcej). Tu pojawia się pytanie czy jest to gra warta świeczki i różnica będzie widoczna gołym okiem, tym bardziej, że na aktualnego laptopa ma chętnego na już i nie bardzo jest skory do czekania.

Pozdrawiam i czeka na waszą opinię!

Edytowane przez koniuloniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@koniuloniu System pewnie wymagany?

Lenovo Legion 5-15 R5/16GB/512/Win10X GTX1650Ti 144Hz 4 899 zł
Procesor 6 rdzeniowy na poziomie i7H 9 generacji. Matryca FULL HD IPS z pokryciem barw 100% sRGB przyda się przy pracach z grafiką, stonowany design, podświetlana klawiatura, możliwość rozbudowy pamięci ram oraz zamontować dodatkowy dysk SATA. Wygodne rozmieszczenie portów, większość portów znajduje się z tyłu obudowy. Jest to nowsza odsłona Y540.

Alternatywa HP OMEN 15 Ryzen 5-4600H/8GB/256 GTX1660Ti 144Hz 4899 zł
Konfiguracja podobna z wydajniejszą kartą graficzną, lecz bez system i mniejsza ilość ram, choć to możesz dokupić. Dobrej jakości matryca FULL HD IPS, stonowany design przyzwoita jakość wykonanie aluminiowa obudowa.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Legion 5 jest OK, aczkolwiek dla maksymalnej wydajności można wziąć:

Lenovo Legion 5-15 Ryzen 5/8GB/512/Win10X GTX1650Ti 144Hz + Lexar 8GB (1x8GB) 3200MHz CL19 

Przy takiej konfiguracji laptop będzie miał wydajniejsze pamięci, przez co ogólna wydajność też będzie wyższa.  Cena za całość nie wyjdzie dużo wyższa niż w w/w przez Czekoladkę wersji .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o programy to najlepszym rozwiązaniem będzie CPU Ryzen 7 4800h, 16gb ramu. Zerknij na legiona 5i z xkom.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.12.2020 o 20:11, przemekan napisał:

Legion 5 jest OK, aczkolwiek dla maksymalnej wydajności można wziąć:

Lenovo Legion 5-15 Ryzen 5/8GB/512/Win10X GTX1650Ti 144Hz + Lexar 8GB (1x8GB) 3200MHz CL19 

Przy takiej konfiguracji laptop będzie miał wydajniejsze pamięci, przez co ogólna wydajność też będzie wyższa.  Cena za całość nie wyjdzie dużo wyższa niż w w/w przez Czekoladkę wersji .

Z tego co udało mi się ustalić, w legionie siedzi pamięć o CL 22. Szybsza pamięć dostosuję się do tej wolniejszej? Nie lepiej wymienić dwie kości na takie same, o takich samych parametrach? Legion 5 obsługuje tylko standard JADEC czy profile XMP również? 

Każdy mówi co innego, jedni polecają szybkie pamięci o CL poniżej 20, jednak sporo z nich może nie być kompatybilnych z legionem. 

Mam zamiar kupić właśnie taki konfig, ryzen 7 + rtx i chciałbym od razu dokupić szybkie pamięci, jednak jest problem w doborze... Ballistix Crucial znalazłem, ale one podobno nie są kompatybilne z legionem, nie wiem jak HyperX Impact i te Lexary które podałeś.... pomoże ktoś? 

Edytowane przez etam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.12.2020 o 19:19, Czekoladka2 napisał:

@koniuloniu Matryca FULL HD IPS z pokryciem barw 100% sRGB przyda się przy pracach z grafiką,

Takie pokrycie (co najmniej) to wręcz podstawa do zaglądania w kolory. Wszelkie laptopy z gamutem o wielkości ~60% względem sRGB można sobie odpuścić do pracy z kolorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siedze w grafice od 20 lat i nie chce wyjsc na zgreda ale jak dla mnie nie ma mowy o zadnej pracy na 15 calach a juz na pewno w sofcie typu Premiere After Effects (wczesniej miałem monitor 27 calowy i momentami było ciężko , teraz mam 43 calowy), no chyba ze mówimy tutaj o zabawie w grafikowanie a nie o powaznej pracy dla klienta.

Edytowane przez Azakiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, Kyle_PL napisał:

Takie pokrycie (co najmniej) to wręcz podstawa do zaglądania w kolory. Wszelkie laptopy z gamutem o wielkości ~60% względem sRGB można sobie odpuścić do pracy z kolorem.

teoretycznie tak ale tak naprawde w realnym zyciu to wszystko mozna sobie w buty włożyc, co z tego ze grafik bedzie miał dobry monitor jak klient bedzie miał na 90% zły monitor, duzo zalezy od tego co konkretnie robimy i dla kogo, inne są teoretycznie wymagania dla druku a inne dla ekranu telewizyjnego.

Parę rzeczy o jakich graficy kupujący monitor do grafiki byc moze nie wiedzą:

1) To ze ty masz dobry monitor nie znaczy ze klient bedzie miał dobry, najczęsciej ma bardzo zły monitor, wiec np cała rozmowa telefoniczna o kolorach w twoim projekcie nie ma zadnego sensu.

2) Oczywiscie lepiej miec dobry monitor niz zły jesli chodzi o odwzorowanie kolorów ale samo kupno monitora to jedna rzecz a to jak bedą na nim działały programy to druga rzecz (o tym ponizej w punkcie 4)

3) Samo kupno dobrego monitora do kolorów to jedno ale trzeba go jeszcze skalibrować, softwarową kalibrację radziłbym wogole zostawic, potrzebujecie sprzętowego kalibratora z dobrym softem, im lepszy kalibrator i soft oraz monitor tym lepszy efekt na ekranie.

4) Obsługa kolorów i ich odwzorowanie na ekranie moze sie róznic w zaleznosci od aplikacji, to nie tak ze nawet skalibrowany monitor wam to załatwi, w tej materii jest na razie w branzy jeden wielki bałagan, opisze to na przykładzie Adobe illustratora:

- Adobe Illustrator na skalibrowanym monitorze wymaga dodatkowo odpowiednich ustawien w menu EDIT-> COLOR SETTINGS

dla wiekszosci zastosowań do druku nalezy ustawic w opcji CMYK - COATED FOGRA 39 (lub 27)

- Adobe Illustrator nawet po skonfigurowaniu kolorów i na skalibrowanym monitorze będzie "w miarę" dobrze wyswietlał tylko kolory CMYK-owe, natomiast barwy PANTONE będą wyswietlane w dalszym ciągu zle (czasami bardzo zle) z tą zasadą ze im bardziej kolor Pantone jest mniej jaskrawy (a więc miesci się w gamucie kolorystycznym CMYKA lub do niego zbliża) tym lepiej bedzie odwzorowany na ekranie lub na proofie z atramentówki (proofowej).

- Niektóre Pantony w programach Adobe potrafią się mocno różnic na ekranie w zaleznosci od tego czy włączony jest tryb overprint preview czy nie (i czasami wersja z OP-off jest bliższa wzornikowi a czasami przy innym kolorze Pantone jest na odwrót (wersja z OP-on jest bliższa wzornikowi).

- jesli dostaniecie od klienta materiał w wersji fizycznej do oceny kolorystyki i sami macie skalibrowany monitor to potrzebuje w pomieszczeniu w ktorym pracujecie skalibrowanego swiatła zeby taki materiał (wydruk proofowy lub jakies np opakowanie) sensownie oglądać, mozna to rozwiązać tanszym kosztem stosując specjalne stanowiska lub urządzenia stawiane na biurku (do mniejszych rzeczy sie sprawdzą)

proof-4000x5000.jpg

Edytowane przez Azakiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Azakiel napisał:

teoretycznie tak ale tak naprawde w realnym zyciu to wszystko mozna sobie w buty włożyc, co z tego ze grafik bedzie miał dobry monitor jak klient bedzie miał na 90% zły monitor, duzo zalezy od tego co konkretnie robimy i dla kogo, inne są teoretycznie wymagania dla druku a inne dla ekranu telewizyjnego.

Powodzenia w oglądaniu detali w bardziej nasyconych miejscach na ekranie z gamutem o wielkości 60% wzgl. sRGB

Godzinę temu, Azakiel napisał:

1) To ze ty masz dobry monitor nie znaczy ze klient bedzie miał dobry, najczęsciej ma bardzo zły monitor, wiec np cała rozmowa telefoniczna o kolorach w twoim projekcie nie ma zadnego sensu.

To trzeba klienta uświadomić, że ekran mu kłamie i z nim nawet nie rozmawiać przez pryzmat tego co widzi na swoim rozjechanym ekranie, bo po prostu widzi wszystko przekłamane.

Godzinę temu, Azakiel napisał:

4) Obsługa kolorów i ich odwzorowanie na ekranie moze sie róznic w zaleznosci od aplikacji, to nie tak ze nawet skalibrowany monitor wam to załatwi, w tej materii jest na razie w branzy jeden wielki bałagan, opisze to na przykładzie Adobe illustratora:

- Adobe Illustrator na skalibrowanym monitorze wymaga dodatkowo odpowiednich ustawien w menu EDIT-> COLOR SETTINGS

dla wiekszosci zastosowań do druku nalezy ustawic w opcji CMYK - COATED FOGRA 39 (lub 27)

- Adobe Illustrator nawet po skonfigurowaniu kolorów i na skalibrowanym monitorze będzie "w miarę" dobrze wyswietlał tylko kolory CMYK-owe, natomiast barwy PANTONE będą wyswietlane w dalszym ciągu zle (czasami bardzo zle) z tą zasadą ze im bardziej kolor Pantone jest mniej jaskrawy (a więc miesci się w gamucie kolorystycznym CMYKA lub do niego zbliża) tym lepiej bedzie odwzorowany na ekranie lub na proofie z atramentówki (proofowej).

- Niektóre Pantony w programach Adobe potrafią się mocno różnic na ekranie w zaleznosci od tego czy włączony jest tryb overprint preview czy nie (i czasami wersja z OP-off jest bliższa wzornikowi a czasami przy innym kolorze Pantone jest na odwrót (wersja z OP-on jest bliższa wzornikowi).

Przecież ekran kalibrujesz do standardu (pełny gamut ekranu, gamma 2.2, temp. barwowa 6500K) i profilujesz tor wyświetlania (by ustandaryzowane przestrzenie typu sRGB, AdobeRGB, DCI-P3, ProPhoto RGB, REC2020 wyświetlały się poprawnie dzięki CMS), a symulacja gamutu druku to softproofing (profil drukarni wgrany jako profil do tej symulacji i znowu CMS skaluje i ew. przycina przestrzenie). Także wszystko pomieszałeś. Jeśli przy softproof Ci się kolory nie zgadzają, to problem jest w rozkalibrowanym/źle skonfigurowanym sprzęcie/oprogramowaniu.

Godzinę temu, Azakiel napisał:

dla wiekszosci zastosowań do druku nalezy ustawic w opcji CMYK - COATED FOGRA 39 (lub 27)

Wolę wstawić profil urządzenia drukującego, tam gdzie ma on się znajdować a nie jakąś "fogrę". Każda drukarka ma inny gamut, więc ustawianie jakiejś fogry do każdej drukarki/drukarni, to jak ustawianie profilu sRGB jako profil każdego ekranu - nie muszę chyba mówić do jakiego poziomu przekłamań kolorów to doprowadza.

Godzinę temu, Azakiel napisał:

- jesli dostaniecie od klienta materiał w wersji fizycznej do oceny kolorystyki i sami macie skalibrowany monitor to potrzebuje w pomieszczeniu w ktorym pracujecie skalibrowanego swiatła zeby taki materiał (wydruk proofowy lub jakies np opakowanie) sensownie oglądać, mozna to rozwiązać tanszym kosztem stosując specjalne stanowiska lub urządzenia stawiane na biurku (do mniejszych rzeczy sie sprawdzą)

Wiadomo, że jak oświetlisz cokolwiek różnym światłem, to będzie różnie wyglądać. Także zamiast kupować jakieś cuda wianki prywatnie, może lepiej skontrolować przy świetle słonecznym, w bezchmurny dzień, w okolicach południa.

ps. światła z lampek się nie kalibruje

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe no dobrze miszczu a więc po kolei:

Uji13s0.png

 

Miałem na mysli  jak to wygląda realnie w wieloletniej pracy, a wygląda tak że czasami sie ten skalibrowany monitor przydaje bardzo (jak np robisz cos pod druk cmykowy) a czasami wcale  (jak np robisz coś na ekran a klient ogląda to na swoim lapku z biedronki który był w gratisie do czipsów)

QAR12L6.png

 

Jak bylem młodszym bojownikiem (takim jak ty) to uswiadamiałem bardzo czesto , tyle ze czesto to gówno dawało bo jasniepan klient siedział sobie przed laptopem i to był jedyny jego punkt odniesienia w dupy ruszyć nie chciał nawet do drukarni zeby rzucic okiem na wzornik czy sie Pantone zgadza a za proofa zapłacić nie chciał bo był cebularzem do kwadratu, jesli tego nie przeżyłes to znaczy ze mnie nie zrozumiesz i nie za bardzo jest sens prowadzic dyskusje na ten temat

 

hfLwPIY.png

Nic nie pomieszałem tylko podałem proste ustawienia dla początkujących grafików do druku cmykowego. Profil drukarni wgrany jako softproofing przerabialismy i to sie nie sprawdza w wielu firmach bo to wymaga najlepiej jednej maszyny i stałych nastaw maszyn oraz stałej chemii a przypadku druku fleksograficznego maszynisci często kręcą maszyną i aniloksami po swojemu podczas kazdej pracy, jesli te parametry są zmienne to tworzenie profilu maszyny nie ma sensu w praktyce, czesto jest taka ze drukarnia ma rozne maszyny (kazda nawet przy załozeniu ze jest ustawiona tak samo ma troche inną charakterystykę ) wiec nie da sie tego załatwic jednym profilem a nie wiadomo czasami na jakiej maszynie bedzie dana praca drukowana, długo by pisać na ten temat, w naszym przypadku sprawdza sie fogra, my dostosowujemy prace do standardu fogra na monitorze (drukarka proofowa tez jest ustawiona na fogre) a drukarnia mając proofa w ręku celuje w proof mając go w ręku podczas druku (eliminuje to tez problemy z oswietleniem w hali produkcyjnej oraz roznymi rodzajami maszyn i matryc drukarskich)

Fm5SxpM.png

To zalezy czy tworzysz tylko na ekranie czy też współpracujesz z czyms fizycznym co dostales od klienta, kolejnym czynnikiem jest twoja stała pora pracy, jesli pracujesz głównie wieczorami to punkt odniesienia do swiatła w okolicach południa nie ma zadnego sensu , co wytłumacze na przykładzie:

założmy ze grafik dostał od klienta cos fizycznego np opakowanie które wczesniej było drukowane nie wiadomo gdzie.

Klientowi podoba sie kolorystyka i odcien tła opakowania i chce zeby to powtórzyc, grafik ma do dyspozycji tylko plik cyfrowy ale on pochodzi z jakiejs tam agencji i nie ma zadnej pewnosci czy to ten sam plik (czy nie był modyfikowany), rzut oka na skalibrowanym monitorze pokazuje ze jest spora odchyłka w kolorze wiec trzeba kolory dociągnąć patrząc sie na fizyczne opakowanie i porównując je z monitorem, dlatego wlasnie sprawdza sie dobrej klasy oswietlenie zeby móc to zrobic o dowolnej porze (pozatym znając realia to zadna pora dnia bez takiego oswietlenia nie da dobrej oceny koloru względem skalibrowanego monitora)

Swiatła z ze specjalnych lampek mają odpowiednią do pracy temperaturę wiec nie ma potrzeby ich kalibrować (nigdzie nie napisalem ze jest taka potrzeba, poprzez określenie skalibrowane swiatło miałem na mysli ze swiatło lampki miesci sie w odpowiednim zakresie do pracy )

 

Edytowane przez Azakiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale to wszystko co napisałeś i tak nie zmienia faktu, że na ekranie z gamutem o wielkości 60% względem przestrzeni sRGB będzie kupa w bardziej nasyconych miejscach. I to nawet nie mam na myśli zdjęć typu:

04c61c82f81a.jpg

 

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczeń własnych: Legion solidny, bardzo wygodna w użytku klawiatura  (jest też numeryczna)- nie wiem czy nie lepsza niż w Dellach. Omen na plus ma pojemniejszą baterię -  w Legionie trochę widać, że nie jest z tym za cudownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Trudne się wylosowało... Monitorów z tunerem jest jak na lekartwo a szybszych niz 60hz tym bardziej. Nie ma mowy też o oledzie ani miniledzie z tunerem chyba że chodzi o telewizor to już prędzej coś znajdziesz.  Nie podałeś specyfikacji swojego komputera to też niezbyt można powiedzieć czy poradzi sobie z monitorem 4k np. (Samsung monitor m7 i m8) mają smart tv ale tunera już nie mają... Dodatkowo są na matrycy VA co nie każdemu może przypaść do gustu. Najlepszym rozwiązaniem będzie kupno możliwie najlepszego monitora na miniledzie/oled (jeżeli nadal mówimy o budżecie 4000zł) i jakiegoś smartboxa (googletv) z tunerem i podłączenie go do monitora poprzez HDMI.
    • Witam Proszę o ocenę zestawu do grania w 1440p i ewentualne propozycje zmian, chciałabym żeby wszystko zamknęło się w 7tys. Preferuję połączenie Intel/Nvidia, najlepiej jak najmniej RGB, dyski już posiadam (2 SSD Sata). Procesor i5 14600KF Karta Gigabyte GeForce RTX 4070 Super Windforce OC 12GB Płyta główna MSI B760 Gaming Plus WIFI lub MSI MAG B760 Tomahawk WIFI (wcześniej rozważałam również Gigabyte B760 Gaming X AX) Zasilacz Seasonic Focus GX - 750W Lexar Ares RGB 32GB 6400MHz CL32 Obudowa Genesis Irid 505F Z chłodzeniem mam problem, ponieważ chciałam zakupić Deepcool'a AK620, jednak nie jest dostępny w sklepie komputronika (sklep wybrałam ze względu możliwości odbioru komputera w moim mieście). Niestety ten ma dość ograniczony wybór chłodzeń. Tak samo jak widać mocno zastanawiam się nad płytą główną, jestem otwarta na propozycje.
    • https://www.rtings.com/monitor/learn/research/vrr-flicker  
    • Ja czego nie rozumiem? No ja rozumiem jaka jest różnica pomiędzy odbiornikiem prądu a generatorem. Z tego co widzę hybrydy się zgłasza. Czy Ci się to podoba czy nie. To nie jest offgrid.  Tak samo jak magazyn energii. Mimo iż ludzie używają je wewnątrz domu, to muszą być zgłaszane.  To że chińczyk mówi, że falownik nie wysyła nadmiaru energii poza sieć nie ma żadnego znaczenia jeśli podepniesz to do sieci.  Czy na rondo nie ma liczników? Na enmasz umowy tam z energetyka? Nie da się zamontować normalnej instalacji? Co powiedział Ci dostawca prądu? Jeśli sąsiada z działki wywali choćby radio na drugi tydzień po montażu Twojego lewego PV, to spodziewaj się problemów.  Jak udowodnił aż że Twój chiński szajs jest przekozak wówczas? Będziesz miał na to jakieś papiery?  Ze specyfiki pracy jaką oczekujesz. Ta sama zasada działania Cię interesuje. Będziesz szukał paneli gruntowych? A czym różnią się takie od paneli dachowych albo balkonowych? Zestaw balkonowy to jest to co szukać powinieneś. Bo zestawów RODo nie robi a raczej?  Zacznijmy od tego, że zacząłeś od złej strony, bo zamiast falownika i budowania hybrydy, podpina się takie rzeczy prosto w panele. Pompa na prąd stały o szerokim napięciu działania pyrka sobie jak ma napięcie i tyle. 
    • 40 powinno na górkę styknąć. I to na luzie jako dodatkowe.  Ewentualnie powinieneś pomyśleć nad jakimiś listwami przypodlogowymi z systemem dowolnego dodawania gniazdek.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...