Skocz do zawartości
Kszyrztow

The Callisto Protocol

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Smogsmok napisał:

RTX 4090 za słaby do 4K

czekamy kolejne 2 lata na RTX 5090 ?

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, azgan napisał:

Z PurePC 

CYTAT:

"Twórcy ze studia Striking Distance Studios zdradzili kilka ciekawostek związanych z produkcją The Callisto Protocol. Gra od podstaw była tworzona na silniku Unreal Engine 4, jednak niektóre elementy nie do końca współgrały z wizją twórców na prezentację świata. Mowa m.in. o liczbie świateł generujących poszczególne cienie. Twórcom zależało na zaimplementowaniu ośmiu źródeł oświetlenia, które wpływałyby na generowanie cieni, tymczasem silnik UE4 ograniczony był do co najwyżej czterech takich źródeł. Wprowadzono zatem autorską modyfikację do silnika graficznego o nazwie "Hybrid Ray Traced Shadows", w której szczegóły poszczególnych cieni nakładane są na te fragmenty sceny, które mają znaczenie dla ogólnej jej prezentacji wizualnej.

Oprócz tego Ray Tracing zostanie wykorzystany również do prezentacji bardziej naturalnych odbić na powierzchniach. W połączeniu z ulepszonym cieniowaniem, The Callisto Protocol na maksymalnych detalach powinien zaoferować wysoką jakość oprawy graficznej. Twórcy potwierdzili również, że zaczerpnięto pewne elementy z nowszej wersji Unreal Engine 5 do zmodyfikowanego Unreal Engine 4. Udało się to dzięki współpracy z Epic Games. Nie podano szczegółów tego, co dokładnie wzięto z UE5, aczkolwiek podkreślono, że nie chodzi o system oświetlenia Lumen, który nie do końca pasował do projektu gry. Potwierdzono natomiast, że The Callisto Protocol na premierę będzie obsługiwał również technikę AMD FSR 2.0".

 

Aha i tera na PC nie działa bo jest 8 świateł a nie 4 :E

A na konsolach w perforamnce 60 fps nie ma RT wiec polowy cieni nie ma czy jak ? :E

 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, azgan napisał:

Pograłem trochę i jestem zachwycony klimatem oraz atmosferą jest mega i są ciary na plecach ale jeszcze mnie nie wystraszyli

Atmosfera jest, jakieś dreszcze momentami także, ale jumpscarów nie uświadczyłem (na szczęście, bo nie lubię się bać. :D). W ostatniej grze w której podskakiwałem to był Until Dawn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam ciężko przestraszyć.

Life with Bethie the Boo: Challenge accepted

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie robią żadnych problemów z oddaniem kasy

c0496b6ffe899c1e44d3b80a4304a2e8.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

Mnie tam ciężko przestraszyć.

Stutter sam w sobie już jest straszny jak psuje rozgrywkę :E  

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, frog67 napisał:

Stutter sam w sobie już jest straszny jak psuje rozgrywkę :E  

Może to taki bonus na PC - darmowy stutter w cenie czy coś. :E 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Element Wojny napisał:

I tak za każdym razem ? Pre-order, zwalona optymalizacja/bugi, negatywna ocena, patch - ale cenę nadal płacić pełną na premierę jakby nigdy nic ?

Rzeczywiście świetny pomysł... ?

Takie zycie PC-towca, deweloperzy maja wykopsane na ta platforme (chyba ze Nvidia posmaruje). To nie jest czasem tak ze zeby gra trafila na konsole to musi przejsc testy Sony/Microsoftu a na PC Steam przyjmuje wszystko, mozna kazdy szajs wrzucic? Jedyne co sie liczy to glos ludzi, a na Steamie mozesz wystawic recenzje tylko jak masz kupiona gre.

A co do samej gry, walka jest jakas taka dziwna ze mi kompletnie nie podchodzi. Ten system unikow jest jakis poroniony.

Edytowane przez cyberpunk2020
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, cyberpunk2020 napisał:

A co do samej gry, walka jest jakas taka dziwna ze mi kompletnie nie podchodzi. Ten system unikow jest jakis poroniony.

Mi tak samo na początku uniki nie leżały, ale już powoli się przyzwyczajam i płynniej mi wychodzą.  Recenzenci także na ten aspekt psioczyli. 

Co do reszty walki to jak odblokujesz broń i pewien gadżet to ciekawiej się robi.  Polecam strzelać w kończyny i dobijać pałką. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, skunRace napisał:

Proszę wszystkich żeby zejść z preorderowców, bo jeśli już caleb jest zadowolony, to znaczy, że premiera jest bardzo udana, a przy grze nie pracowali partacze i nieudacznicy, tylko profesjonaliści od Sony :P :E

Ale przepraszam bardzo, nigdzie nie napisałem, że port jest ok tylko, że po godzinie grania nie natrafiłem na problemy poza chwilowym stutteringiem shaderów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, kadajo napisał:

 

Aha i tera na PC nie działa bo jest 8 świateł a nie 4 :E

A na konsolach w perforamnce 60 fps nie ma RT wiec polowy cieni nie ma czy jak ? :E

 

Nie wiem i nie zastanawiałam się nad tym :szczerbaty:. Zainstalowałem grę, pobrałem Update, wł. i gram. Wygląda i działa dobrze tak jak pokazywał i pisał Jaycob więc nie drążyłem tematu ani nie musiałem robić żadnych fikołków żeby pograć :E

Zamieściłem tylko co niby użyli z UE5 bo The Callisto Protocol to hybryda UE4 z 5.

Godzinę temu, Smogsmok napisał:

RTX 4090 za słaby do 4K

 

image.jpeg.b554b247426aeaf55afabe35ec4da420.jpeg

 
26 minut temu, Tornado3 napisał:

czekamy kolejne 2 lata na RTX 5090 ?

Z interpolacją klatek ?

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, cyberpunk2020 napisał:

Takie zycie PC-towca, deweloperzy maja wykopsane na ta platforme (chyba ze Nvidia posmaruje). To nie jest czasem tak ze zeby gra trafila na konsole to musi przejsc testy Sony/Microsoftu a na PC Steam przyjmuje wszystko, mozna kazdy szajs wrzucic? Jedyne co sie liczy to glos ludzi, a na Steamie mozesz wystawic recenzje tylko jak masz kupiona gre.

A co do samej gry, walka jest jakas taka dziwna ze mi kompletnie nie podchodzi. Ten system unikow jest jakis poroniony.

Testy :E Sony to jak już jakieś robi to w kwestii cenzury jak im się coś nie spodoba ostatnio w np. Martha is Dead to każą twórcom wyciąć i ocenzurować 8:E.

A tak to oni mają wywalone jeśli coś może przynieść kasiorkę. Chyba pamiętasz CP2077 na PS4, ta gra w zasadzie nie działała na premierę :E, albo działała w 20fpsach i dopiero jak gracze zaczęli płakać to usunęli z sklepu i zaczęli respektować zwroty. Ostatni Batek na PS5 kolejna gra z dropami do ~20fps. Control na premierę konsolową też to było takie 20fps cinematic experience itd.

Raz się twórcom uda, innym razem się nie uda. Mimo, że na konsolach mają naprawdę łatwiej bo to zamknięta platforma i nie ma tysięcy setupów jak na PC.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat developmentu i nie zauwazyli problemu, a tu w kilka godzin po premierze zdazyli zrobic patcha ktory to wszystko naprawi? :D Chyba niezle baty dostali od szefostwa jak sie zle recenzje pojawily.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie napiszą "everyone" bo to PR strzał w stopę, a co było u Nvidii i jakoby 50 zgłoszeń z całego świata odnośnie palących się wtyczek RTX 4090? :E Ja to od dawna twierdzę, że profilaktyczna kula w łeb co drugiemu programiście gier na świecie byłaby z ogólnym pożytkiem dla ludzkości.

Edytowane przez caleb59
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, cyberpunk2020 napisał:

Kilka lat developmentu i nie zauwazyli problemu, a tu w kilka godzin po premierze zdazyli zrobic patcha ktory to wszystko naprawi? :D Chyba niezle baty dostali od szefostwa jak sie zle recenzje pojawily.

Przecież szefostwo o wszystkim wiedziało przed premierą. Wręcz to oni zdecydowali, aby grę wypuścić w takim stanie. Przecież gracze i tak łykną, a hajs ma spłynąć tu i teraz :E

Ten komentarz to tylko marketingowa zagrywka. Przecież nie naprawią czegoś w kilka dni czego nie ogarnęli w ostatnich miesiącach :E  Gracze dostaną placebo w postaci patchów i zapewnień o poprawie i będzie git :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uniki podczas walki są akurat fajne, zwłaszcza jak się gra na padzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, RozQ napisał:

some users

 

:E

Jakieś 70% na Steamie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, lukadd napisał:

Przecież szefostwo o wszystkim wiedziało przed premierą. Wręcz to oni zdecydowali, aby grę wypuścić w takim stanie. Przecież gracze i tak łykną, a hajs ma spłynąć tu i teraz :E

Ten komentarz to tylko marketingowa zagrywka. Przecież nie naprawią czegoś w kilka dni czego nie ogarnęli w ostatnich miesiącach :E  Gracze dostaną placebo w postaci patchów i zapewnień o poprawie i będzie git :E

No ja siedze i czekam dzisiaj az dostane obiecanego patcha :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Tornado3 napisał:

czekamy kolejne 2 lata na RTX 5090 ?

Nie ma sensu.

Do tego czasu zaczną wchodzić monitory/TV 8K i znowu 20FPS 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra jest naprawdę bardzo fajna.

Aczkolwiek trudna... ciężko mi wyskillować te uniki. Czasem wyjdzie, czasem nie. Wygląda na to, że jednak nie będzie to strzelanka jak Dead Space i walka w zwarciu będzie nieodłącznym elementem rozgrywki.

Czasem niektóre fragment powtarzam po kilka razy, bo np. muszę 6 przeciwników pokonać na 1 pasku zdrowia.

Obniżyłem cienie i jakoś to chodzi. Stuttering jest nadal...

Edytowane przez Szambo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, azgan napisał:

Nie robią żadnych problemów z oddaniem kasy

 

Tak, w ciągu godziny oddali, tylko rozwala mnie to, że środki zawieszone są. Konto zweryfikowane, 18 lat i restrykcje jak u nowych użytkowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Szambo napisał:

ciężko mi się wyskillować te uniki. Czasem wyjdzie, czasem nie.

Bo te uniki w ogole nie sa skillowe, to jest takie ukryte QTE. W ogole jak dla mnie za duzo QTE, za mało mechaniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...