Skocz do zawartości
Kalop9

Dziwne kwadraty na ekranie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam kartę graficzną xfx rx 580 i czasami ( głównie pod wyższym obciążeniem ) pojawiają się białe, czerwone lub niebieskie kwadraty na ekranie.

Da się to jakoś naprawić?

Zasilacz silentium vero l3 500w

procesor i5 9400f

płyta główna msi b365m pro-vh

Edytowane przez Kalop9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, allas napisał:

Możesz dać zdjęcie tych artefaktów ??

 

artefakt.jpg

Teraz, Kalop9 napisał:

 

artefakt.jpg

potem monitor się tak jakby resetuje i włącza a gra ma brak odpowiedzi. Albo się nie włącza i trzeba wylaczyc komputer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karta odchodzi do zaświatów. Możesz spróbować obniżyć takty pamięci tak o 100 mhz, zobacz czy pomoże. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, AndrzejTrg napisał:

Karta odchodzi do zaświatów. Możesz spróbować obniżyć takty pamięci tak o 100 mhz, zobacz czy pomoże. 

Komputer jest jeszcze na gwarancji. Kupiłem go we wtorek. Mam go zwrócić czy na gwarancję dać? Wolałbym to drugie bo już takich nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem lepiej zwrócić. Ale niech ktoś się jeszcze wypowie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwracaj na gwarancję w karcie graficznej padła pamięć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Kalop9 napisał:

 

artefakt.jpg

potem monitor się tak jakby resetuje i włącza a gra ma brak odpowiedzi. Albo się nie włącza i trzeba wylaczyc komputer.

Artefakty na GPU świadczą o tym, że jest uszkodzona. Chyba lepiej oddać na gwarancję jeśli zależy ci na tym żeby mieć PC bo przy obecnym dostępie do części jest licho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, andriejek69 napisał:

Artefakty na GPU świadczą o tym, że jest uszkodzona. Chyba lepiej oddać na gwarancję jeśli zależy ci na tym żeby mieć PC bo przy obecnym dostępie do części jest licho.

Tylko boję się że powiedzą że wszystko dobrze działa, a będzie za późno na zwrot

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Kalop9 napisał:

Tylko boję się że powiedzą że wszystko dobrze działa, a będzie za późno na zwrot

 

Nagraj krótkie video i porób zdjęcia jak to wyglądało u Ciebie podczas pracy. Ja tak reklamowałem blokopompę w krakenie x72 i od razu wysyłałem w zgłoszeniu zdjęcia żeby mi nie cudowali. W najgorszym razie trochę się pokopiesz ale finalnie powinno stanąć na Twoim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, andriejek69 napisał:

Nagraj krótkie video i porób zdjęcia jak to wyglądało u Ciebie podczas pracy. Ja tak reklamowałem blokopompę w krakenie x72 i od razu wysyłałem w zgłoszeniu zdjęcia żeby mi nie cudowali. W najgorszym razie trochę się pokopiesz ale finalnie powinno stanąć na Twoim.

To tak zrobię bo szkoda mi trochę wymieniać komputer z rx 580 na taki sam z rx 570. 

8 minut temu, andriejek69 napisał:

Nagraj krótkie video i porób zdjęcia jak to wyglądało u Ciebie podczas pracy. Ja tak reklamowałem blokopompę w krakenie x72 i od razu wysyłałem w zgłoszeniu zdjęcia żeby mi nie cudowali. W najgorszym razie trochę się pokopiesz ale finalnie powinno stanąć na Twoim.

a wiesz ile by to mogło im zająć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I najważniejsze, nie zwracaj na gwarancję tylko powołaj się na rękojmie.

 

Edytowane przez koniu22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, koniu22 napisał:

I najważniejsze, nie zwracaj na gwarancję tylko powołaj się na rękojmie.

 

Wiesz jak to zrobić na x-komie? komputer to shiru 7200

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaką procedure ma X-kom, ale jak składałem kilka lat tremu reklamacje w Morele to po prostu w treści zgłoszenia tam gdzie opisywałem usterkę powołałem się na rękojmie,  podałem tez dokładny paragraf ustawy itp.

W mojej sytuacji była to karta RX 480, wysłałem ja na rękojmie żądając naprawy(sam wybierasz sposób usunięcia usterki ale z pierwszym razem sprzedawca może odmówić i wybrać formę lepszą dla siebie). Po 2 tygodniach wróciła naprawiona,

3 miesiące później znowu wystąpiła usterka GPU. Znowu wysłałem na rękojmie, ale zarządzałem zwrotu pieniędzy. Jako ze było to 2 zgłoszenie na rękojmie dla tej karty, sprzedawca nie miał prawa mi odmówić zwrotu kasy i oddał mi całą kwotę zakupu łącznie z kosztami przesyłki

Edytowane przez koniu22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, koniu22 napisał:

Nie wiem jaką procedure ma X-kom, ale jak składałem kilka lat tremu reklamacje w Morele to po prostu w treści zgłoszenia tam gdzie opisywałem usterkę powołałem się na rękojmie,  podałem tez dokładny paragraf ustawy itp.

W mojej sytuacji była to karta RX 480, wysłałem ja na rękojmie żądając naprawy(sam wybierasz sposób usunięcia usterki ale z pierwszym razem sprzedawca może odmówić i wybrać formę lepszą dla siebie). Po 2 tygodniach wróciła naprawiona,

3 miesicie póżniej znowu wystąpiła usterka GPU. Znowu wysłałem na rękojmie ale zarządzałem zwrotu pieniędzy. Jako ze było to 2 zgłoszenie na rękojmie dla tej karty, sprzedawca nie miał prawa mi odmówić zwrotu kasy i oddał mi całą kwotę zakupu łącznie z kosztami przesyłki

A co to wogóle to rękojmie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rękojmia to prawie to samo co gwarancja. Różnica polega na tym ze gwarancja to umowa miedzy tobą a producentem/sprzedawcą co do obsługi sprzętu w razie awarii po sprzedaży i jest dobrowolna. Sprzedawca ani producent nie musi udzielać gwarancji na produkt.

Rękojmia jest to zestaw praw jakie posiada kupujący (osoba fizyczna, rękojmia nie obejmuje zakupu na firmę) wobec sprzedawcy (tylko sprzedawcy, rękojmi nie podlega producent jeśli nie kupiłeś bezpośrednio u niego) i jest ona zapisana  ustawą w kodeksie cywilnym w prawie Polskim jak i prawie UE.

W 99.9% przypadków lepiej jest powoływać się na rękojmie gdyż ma ona umocowanie w prawie i daję więcej narzędzi w przypadku gdyby sprzedawca "stawiał opór". Zwłaszcza w 1 roku po zakupie gdy to sprzedawca musi ci udowodnić ze coś jest sprawne, a nie ty ze coś jest zepsute

Edytowane przez koniu22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.01.2021 o 18:29, koniu22 napisał:

Rękojmia to prawie to samo co gwarancja. Różnica polega na tym ze gwarancja to umowa miedzy tobą a producentem/sprzedawcą co do obsługi sprzętu w razie awarii po sprzedaży i jest dobrowolna. Sprzedawca ani producent nie musi udzielać gwarancji na produkt.

Rękojmia jest to zestaw praw jakie posiada kupujący (osoba fizyczna, rękojmia nie obejmuje zakupu na firmę) wobec sprzedawcy (tylko sprzedawcy, rękojmi nie podlega producent jeśli nie kupiłeś bezpośrednio u niego) i jest ona zapisana  ustawą w kodeksie cywilnym w prawie Polskim jak i prawie UE.

W 99.9% przypadków lepiej jest powoływać się na rękojmie gdyż ma ona umocowanie w prawie i daję więcej narzędzi w przypadku gdyby sprzedawca "stawiał opór". Zwłaszcza w 1 roku po zakupie gdy to sprzedawca musi ci udowodnić ze coś jest sprawne, a nie ty ze coś jest zepsute

Tylko, że ja kupiłem na x-komie z który jest klientem tej marki. Komputer to Shiru 7200 od Shiru. Czyli rękojma nic nie da?

Edytowane przez Kalop9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Kalop9 napisał:

Tylko, że ja kupiłem na x-komie z który jest klientem tej marki. Komputer to Shiru 7200 od Shiru. Czyli rękojma nic nie da?

Sprzedawcą jest  x-kom. Paragon/Fakturę masz on od nich?  Jeśli tak to x-kom ma obowiązek rękojmi.

Edytowane przez koniu22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasami jak ma się możliwość zwrotu 14 dniowego to lepiej jest towar oddac i wziąc kasę szybko niż przepychać się czy to z rękojmią czy gwarancją. Ale to zalezy od tego czy dostaniesz gdzies za tą cene podobny zestawi od ręki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...