Skocz do zawartości
Siematoja

60 Fps kiedyś a dzisiaj

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, ketiw555 napisał:

Kiedyś grałem w Crysisa w 20 klatkach, dzisiaj nie wyobrażam sobie zejścia poniżej 60 fps, takie 100 fps to już jest dla mnie ultra płynnie, wszystko powyżej 100 fps nie widzę różnicy :E

Ja grałem na very high przy 8800GTX na 30 tylko żeby wymaksować detale wszystkie i bylo zajebiście :E wtedy jak miałeś w crysisie 35 to ludzie pisali na forach ee to już śmiga ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już wspominacie granie w przeszłości to ja też coś dorzucę od siebie. Mój pierwszy komputer to 386 SX 33 MHz z 8 MB RAM. Doom działał w rozdzielczości 320 x 200. U mnie żeby w ogóle dało się grać to dodatkowo musiałem ustawiać w grze wyświetlanie na mniejszej części ekranu. Wtedy jeszcze nie sprawdzało się FPS.
Później miałem już komputer z Pentim II 350 MHz i NVidia TNT z 16 MB VRAM. Nie pamiętam, żeby na nim jakaś gra słabo działała, jednak wtedy właśnie nie było problemu z graniem w niższej rozdzielczości jak była taka potrzeba. Po pierwsze to monitory CRT nie miały określonej ilości pikseli więc nie było problemu ze skalowaniem i związanym z tym pogorszeniem jakości obrazu. Po drugie to chyba wszyscy byli przyzwyczajeni do niskiej rozdzielczości w grach. Po trzecie to ekrany w monitorach były o wiele mniejsze niż teraz, 15 cali to był wtedy standard i nawet 640 x 480 nie wyglądało źle. W Quake III Arena miałem już włączone wyświetlanie FPS.
Pod koniec 2003 r. kupowałem komputer z Pentium 4 i NVidia FX 5700. Kolega mi go wybierał. Żałowałem później, że nie zaproponował mi droższej karty graficznej NVidia FX 5900. W FarCry musiałem obniżać rozdzielczość chyba do 800 x 600, żeby gra osiągała przynajmniej 30 FPS. Poniżej tej wartości oprócz mniejszej płynności animacji wzrastał znacznie input lag tak, że nie dało się grać.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to mawiają, apetyt rośnie w miarę jedzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, SebastianFM napisał:

Po pierwsze to monitory CRT nie miały określonej ilości pikseli więc nie było problemu ze skalowaniem i związanym z tym pogorszeniem jakości obrazu.

Na CRT też niższa rozdzielczość = gorsza jakość (pamiętam jakie było WOW jak na CRT chyba 19", widzialna poniżej 18", 4:3 odpaliłem Battlefield 2 w 1280x960).

Przewaga CRT nad LCD w przypadku wyświetlania niższych rozdzielczości, to była z powodu wielkości plamki (np. 0,24 mm i mniej, albo maski perforowane, które w ładny sposób ukrywały pikselowatość, podczas gdy LCD miał piksel 0,294 i ostry obraz na którym nic nie uchodziło uwadze kiedy pojawiło się rozmycie na niższej rozdzielczości, podczas gdy CRT zawsze trochę rozmydlał, więc było zawsze porównanie mydło vs mydło).

Jednak CRT też miało fizycznie skończoną rozdzielczość z powodu właśnie wielkości plamki. Dzisiaj 27" 4K wyświetlający 2560x1440 też robi to całkiem dobrze (nic tylko wyłączyć cleartype i porównać z CRT).

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chciałem się aż tak zagłębiać w temat CRT, dlatego napisałem tylko o skalowaniu. Na moim monitorze o rozdzielczości 2560 x 1440 obraz przeskalowany z 1920 x 1080 wygląda jak kupa. Nie wierzę, że w przypadku obrazu 2560 x 1440 wyświetlanego na monitorze o rozdzielczości 4K jest inaczej.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, SebastianFM napisał:

Ja nie chciałem się aż tak zagłębiać w temat CRT, dlatego napisałem tylko o skalowaniu. Na moim monitorze o rozdzielczości 2560 x 1440 obraz przeskalowany z 1920 x 1080 wygląda jak kupa. Nie wierzę, że w przypadku obrazu 2560 x 1440 wyświetlanego na monitorze o rozdzielczości 4K jest inaczej.

... to weź ekran o identycznej przekątnej jak masz teraz i sobie porównaj. Obraz 2560x1440 wyświetl na ekranie 27" 3840x2160 - wygląda o niebo lepiej, niż rozdzielczość 1920x1080 wyświetlona na ekranie 2560x1440.

Wielu ludzi popełnia ten błąd, że przy niewysokiej rozdzielczości (2560x1440), ekranie np. 27", uruchamiają niską (1920x1080) i twierdzą że kupa ... tak, kupa, bo 1920x1080 nieważne jak wyświetlę na większej powierzchni to wygląda jak kupa (np. w moim przypadku 31,5" - mogę wyświetlić na tym 1920x1080 integer, co wygląda jakbym miał natywne FHD i wygląda to i tak jak zapikselowana kupa)

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...