Skocz do zawartości
MroczneWidmo

Days Gone na PC

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 26.06.2021 o 17:26, DirtySouth napisał:

VRR? A cóż to takiego? Może i mi by pomogło. 

Zmienna częstotliwość odświeżania opcja od jakiegoś czasu dostępna w W10

c20442682dbd8.png

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, caleb59 napisał:

Nie wiem skąd masz takie rewelacje ale poprosiłbym o źródło. Z kolei ja wiem, że wsparcie dla VRR działa z grami pisanymi pod api DX 11: https://devblogs.microsoft.com/directx/os-variable-refresh-rate/

"According to Microsoft, this feature will augment Variable Refresh Rate technologies such as NVIDIA G-SYNC and the Adaptive-Sync VESA standard. Interestingly, enabling this setting should allow all DirectX 11 based games to properly engage Variable Refresh Rate while in full-screen mode, even if they didn't support VRR natively."

Wszystkie. Tyle w temacie. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.reddit.com/r/Games/comments/bx49yz/windows_10_gets_new_variable_refresh_rate_feature/

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/game-ready-drivers/13/300584/windows-10-1903-variable-refresh-rate-system-optio/

https://www.techspot.com/news/80369-microsoft-adds-variable-refresh-rate-setting-windows-10.html

https://mspoweruser.com/windows-10-may-2019-update-will-support-variable-refresh-rates/
"The feature is essentially aimed at Windows Store games since those lack adaptive sync support."

Umiecie czasem samodzielnie pomyśleć?
Opcja domyślnie jest wyłączona. Potrzebna tylko w przypadku gier pod DX11, które nie obsługują zmiennego odświeżania. Znacie w ogóle takie gry? Jak nie to jaki sens jest to włączać? Placebo?

Edytowane przez SebastianFM
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie tak jak napisałeś - z grami DX 11, które nie obsługują zmiennego odświeżania - po to właśnie jest ta opcja by takie gry mogły z tego skorzystać. Powiem Ci, że z mojej perspektywy ciężko stwierdzić czy VRR "coś daje" bo mam wiecznie włączony g-sync compatible ale z racji, że obie opcje ze sobą współpracują i uzupełniają się wzajemnie nie widzę powodu by nie włączać sobie dodatkowo VRR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi natomiast jest bardzo łatwo stwierdzić czy w grze działa zmienne odświeżanie, ponieważ mam monitor i telewizor, które pokazują aktualną częstotliwość odświeżania.

Napisałeś wcześniej, że włączasz VRR dla lepszego efektu a to jest jednak tylko placebo.

Edytowane przez SebastianFM
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie w zależności od gry - raz coś daje a raz placebo, jak pisałem z mojej strony ciężko stwierdzić bo mam dodatkowo g-sync compatible, a VRR traktuję jako uzupełnienie, czyli w sumie to czym miało być:

Cytat

Opcja ta pozwoli nam na wsparcie VRR w grach DX11 w trybie pełnoekranowym, niezależnie od tego, czy dany tytuł był dotychczas kompatybilny z VRR, czy też nie. Warto też wyjaśnić, że Variable Refresh Rate ma praktycznie bardzo podobne zastosowanie jak technologia G-Sync od NVIDII oraz VESA DisplayPort Adaptive-Sync (promowane przez AMD jako FreeSync) i mówiąc najoględniej, funkcja ta umożliwia synchronizację odświeżania monitora z renderowaniem klatek przez GPU, co skutkuje wyeliminowaniem efektu rozrywania ekranu (screen tearing).

Microsoft podkreśla jednak, że “nowa opcja wspierana przez OS ma na celu jedynie poprawić te doświadczenia, a nie je całkowicie zastąpić” i z tego powodu powinniśmy „kontynuować normalne korzystanie z G-SYNC/Adaptive-Sync”, ponieważ „funkcja ta nie zastępuje żadnych ustawień, które normalnie skonfigurowaliśmy w panelu kontrolnym G-SYNC lub Adaptive-Sync”.

 

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty cały czas nie rozumiesz jednej rzeczy. Żeby gra mogła wyświetlać klatki w zmiennych odstępach czasu to musi to obsługiwać karta graficzna i monitor. W przypadku części gier pod UWP korzystających ze starszego API i DX11 nawet jeżeli te dwa warunki zostaną spełnione gra nie będzie wyświetlać klatek ze zmienną częstotliwością. Tylko w takim przypadku włączenie opcji Zmienna częstotliwość odświeżania w Windows ma jakiekolwiek znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest trochę tak jak z wojenkami dotyczącymi PCI-E 4.0 czy Resize BAR, czy też trybem gier Windows 10 swego czasu. Wychodzę z założenia, że skoro mogę skorzystać z danej opcji to z niej korzystam bo od tego ona jest, skoro nic nie szkodzi i nie przeszkadza mi, a jednocześnie jest jakaś tam szansa, że może dodatkowo pomóc ze screen tearingiem to nie rozumiem dlaczego z niej rezygnować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie wojenki są właśnie przez takie zachowanie. Dlaczego nie docierają do ciebie żadne argumenty? Dlaczego dalej się upierasz?

Właśnie. Jaka jest szansa, że ta opcja ci pomoże? Żadna. Jakie problemy ze screen tearing'iem?  W jakiej grze i na jakich ustawieniach u ciebie występują? A może nie występują tylko napisałeś tak, ponieważ nie masz argumentów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Występują dlatego właśnie zdecydowałem się na monitor z Freesync Premium, LFC, obsługą VRR oraz g-sync compatible by mieć to z głowy i do tej pory pozbyłem się tego i nie mam problemu, na moim starym LG W2252TQ-PF to był dopiero koszmar - musiałem zawsze grać z v-sync i 60fps by nie rwało obrazu tak więc wiem co piszę.

Nie szukaj dziury w całym.

Edytowane przez caleb59
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś mojego pytania? Pisałeś, że ta opcja daje lepszy efekt i jest "szansa, że może dodatkowo pomóc ze screen tearingiem" to zapytałem, na jakie problemy według ciebie może pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstałeś dziś lewą nogą? :E Jak na co, nawet Ci cytat wkleiłem wyżej do czego to służy i jaki ma sens włączenie...

Cytat

“...nowa opcja wspierana przez OS ma na celu jedynie poprawić te doświadczenia, a nie je całkowicie zastąpić...”

Pytaj Microsoft co mieli na myśli pisząc "poprawić te doświadczenia". :E Ja ze swojej strony używam i dalej będę używał bo jest to dodatkowy dopalacz do g-sync compatible, który pomaga usunąć efekt rwania obrazu w zależności od gry. Jeśli tego nie potrafisz pojąć to albo nie wiesz o co w tym chodzi albo czepiasz się dla zasady bo masz gorszy dzień, luzuj rajtki panie kolego.

  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem wczoraj tą wybitnie dobrą grę, na PC grało mi się rewelacyjnie, cała grę ukończyłem z padem w ręku zaś na PS4 z powodu 30 fps i mydła skończyłem grać po 2 godzinach, na PC zajęło mi to ponad 60h ? Co prawda lizałem ściany, bawiłem się w fotografa i jeździłem bez celu, gra w żadnym momencie mnie nie znużyła, historia opowiedziana w grze jest rewelacyjna, po przejściu HZD na PC i teraz Days Gone uważam że Days Gone jest lepsze. 

 

Days-Gone-2021-06-27-18-15-32-677.jpg

  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że również niedawno ukończyłem grę, nie dodam niczego odkrywczego poza to co już było tu napisane na jej temat, bardzo mi się podobała i cieszę się, że preorder w tym przypadku był strzałem w 10. Na początku narzekałem na wielkość mapy jednak z biegiem fabuły wszystko jest odpowiednio dawkowane i mapa również ulega stopniowemu powiększeniu, był jeden problem techniczny ale spowodowany przez aktualizację klienta Steam, lecz uruchamianie gry jako admin rozwiązało ten problem, poza tym nic złego się nie działo o czym warto by było wspominać.

Przypomniało mi się o stutteringu wewnątrz Arki na terenie Wyspy Magów ale tego akurat doświadcza każdy.

Edytowane przez caleb59
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, caleb59 napisał:

Tak się składa, że również niedawno ukończyłem grę, nie dodam niczego odkrywczego poza to co już było tu napisane na jej temat, bardzo mi się podobała i cieszę się, że preorder w tym przypadku był strzałem w 10. Na początku narzekałem na wielkość mapy jednak z biegiem fabuły wszystko jest odpowiednio dawkowane i mapa również ulega stopniowemu powiększeniu, był jeden problem techniczny ale spowodowany przez aktualizację klienta Steam, lecz uruchamianie gry jako admin rozwiązało ten problem, poza tym nic złego się nie działo o czym warto by było wspominać.

Przypomniało mi się o stutteringu wewnątrz Arki na terenie Wyspy Magów ale tego akurat doświadcza każdy.

Zgadza się co do wyspy magów, też tam doświadczyłem stutteringu. Ja w zeszłym tygodniu skończyłem grę, jak pierwszy raz przechodziłem na ps4 pro to główna fabuła (bez sekretnego zakończenia) zajęła mi 42 godziny, natomiast na PC, gdzie starałem się lizać ściany + sekretne zakończenie, 86 godzin. Teraz dobijam hordy, których nie skończyłem przy przechodzeniu fabuły ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawda, przecież jest jakieś sekretne zakończenie, no to chyba coś przegapiłem. :E Najwyżej sprawdzę po "odinowemu", na youtube bo pewnie będzie się to wiązało z wybiciem wszystkich hord na mapie, a tego akurat nie chce mi się robić z lenistwa.

W sumie po napisach końcowych pojawiły się jakieś nowe misje to trzeba będzie to obadać z ciekawości.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, caleb59 napisał:

Prawda, przecież jest jakieś sekretne zakończenie, no to chyba coś przegapiłem. :E Najwyżej sprawdzę po "odinowemu", na youtube bo pewnie będzie się to wiązało z wybiciem wszystkich hord na mapie, a tego akurat nie chce mi się robić z lenistwa.

W sumie po napisach końcowych pojawiły się jakieś nowe misje to trzeba będzie to obadać z ciekawości.

Hord nie musisz wybijać, właśnie sekretne zakończenie pojawia się po zrobieniu kilku misji po napisach ;) Moim zdaniem warto te 2 godziny dołożyć, ewentualnie zostaje YouTube ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, w takim razie ogram te misje i dzięki za informację bo już miałem odpalać youtube. :E 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, caleb59 napisał:

Przypomniało mi się o stutteringu wewnątrz Arki na terenie Wyspy Magów ale tego akurat doświadcza każdy.

Chciałem ten etap jak najszybciej zakończyć przez to rwanie ?

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
997Xvdt.png
 
Cytat

 

Graphical Improvements
  • Fixed motion blur trails from the back of the bike when riding
Performance Improvements
  • Fixed simultaneous mouse and keyboard/gamepad input conflicting with rolling/sprinting actions
  • Fixed problems with turning in bounties or meat, while also unable to properly interact at other vendors
  • Crash fixes

 

Other Changes
  • Fixed alignment issues with UI elements in 16:10 format

 

Edytowane przez Reddzik
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie zauważyłem. Cholera 10 GB na takie cuś?!  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Reddzik sprawdź z ciekawości czy nadal trzeba .exe odpalać jako admin by przy wyjściu z gry nie generowało crasha w podglądzie zdarzeń jeśli możesz? Sam bym sprawdził ale grę skończyłem i odinstalowałem, a ciekawi mnie ta sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • No i oczywiście, że obcina detale. Jest jaśniej na pozór bo jest dokładnie jak na Asus, że świeci jaśniej w trybie 400, ale nie daje peak do 1000.
    • Typ sie konkretnie odkleja. Tu już faktycznie potrzeba dobrego specjalisty i pewnie pobytu na oddziale dobrego szpitala. Ale to też jakieś dobicie tego co musi być na konfederuskich stronach czy forach. Nowy ogromny pakiet broni i amunicji od USA bardzo ich zabolał. Aż czekam jak zaczną świrować jak do akcji wejdą f16
    • Jw. jeżeli zmieniamy i dostajemy 10% różnicy i ciut więcej vramu, ale musimy np dopłacić tysiaka albo więcej - to niestety ale się to średnio kalkuluje. Najoptymalniej byłoby się z kimś wymienić z ew. dopłatą, lub karta za kartę (strix to topowy model), ale tutaj możesz się naciąć na kulturę pracy jakiegoś golasa   Poczekałbym, 4070 jeszcze w wersji Ti to wciąż bardzo kompetentny sprzęt do grania. Nie żłopie bóg wie ile prądu a jest wydajna w 1440p. Wyjdzie seria 5070 to sprzedasz tego strixa i kupisz coś wyraźnie szybszego. Supki to zapychacze dziur a nie realne przyrosty, szczególnie dla posiadających modele bez S.
    • Wygląda na to, że Gigabyte inaczej podszedł do kwestii krzywej EOTF. Połączył tryby 400 i 1000 (pierwszy od 10-100%, drugi 1-10%) i uniknął spadku jasności w trybie 1000, który miał np. Asus.   
    • Rebel Moon część 2 sporo lepsza niż część pierwsza. Na początku trochę gadania i luzu a później zaczyna się akcja i uczta dla oka. Gdyby z pierwszej części wyciąć castingi do ekipy, fruwanie na kurczaku i inne pierdy i zastąpić je dłuższymi retrospekcjami które były przy stole w dwójce miało by to więcej sensu i zamiast 2 x 2h mógłby wyjść dobry film 3h. Mogli też zastąpić zboże jakimś rzadkim minerałem pożądanym przez wojsko np do napędzania tych dużych dział. Po obejrzeniu obu części P1 - 4/10, P2 - 6,5/10. Teraz szczerze czekam na część trzecią.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...