Skocz do zawartości
MroczneWidmo

Days Gone na PC

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Mi natomiast jest bardzo łatwo stwierdzić czy w grze działa zmienne odświeżanie, ponieważ mam monitor i telewizor, które pokazują aktualną częstotliwość odświeżania.

Napisałeś wcześniej, że włączasz VRR dla lepszego efektu a to jest jednak tylko placebo.

Edytowane przez SebastianFM
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pewnie w zależności od gry - raz coś daje a raz placebo, jak pisałem z mojej strony ciężko stwierdzić bo mam dodatkowo g-sync compatible, a VRR traktuję jako uzupełnienie, czyli w sumie to czym miało być:

Cytat

Opcja ta pozwoli nam na wsparcie VRR w grach DX11 w trybie pełnoekranowym, niezależnie od tego, czy dany tytuł był dotychczas kompatybilny z VRR, czy też nie. Warto też wyjaśnić, że Variable Refresh Rate ma praktycznie bardzo podobne zastosowanie jak technologia G-Sync od NVIDII oraz VESA DisplayPort Adaptive-Sync (promowane przez AMD jako FreeSync) i mówiąc najoględniej, funkcja ta umożliwia synchronizację odświeżania monitora z renderowaniem klatek przez GPU, co skutkuje wyeliminowaniem efektu rozrywania ekranu (screen tearing).

Microsoft podkreśla jednak, że “nowa opcja wspierana przez OS ma na celu jedynie poprawić te doświadczenia, a nie je całkowicie zastąpić” i z tego powodu powinniśmy „kontynuować normalne korzystanie z G-SYNC/Adaptive-Sync”, ponieważ „funkcja ta nie zastępuje żadnych ustawień, które normalnie skonfigurowaliśmy w panelu kontrolnym G-SYNC lub Adaptive-Sync”.

 

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty cały czas nie rozumiesz jednej rzeczy. Żeby gra mogła wyświetlać klatki w zmiennych odstępach czasu to musi to obsługiwać karta graficzna i monitor. W przypadku części gier pod UWP korzystających ze starszego API i DX11 nawet jeżeli te dwa warunki zostaną spełnione gra nie będzie wyświetlać klatek ze zmienną częstotliwością. Tylko w takim przypadku włączenie opcji Zmienna częstotliwość odświeżania w Windows ma jakiekolwiek znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest trochę tak jak z wojenkami dotyczącymi PCI-E 4.0 czy Resize BAR, czy też trybem gier Windows 10 swego czasu. Wychodzę z założenia, że skoro mogę skorzystać z danej opcji to z niej korzystam bo od tego ona jest, skoro nic nie szkodzi i nie przeszkadza mi, a jednocześnie jest jakaś tam szansa, że może dodatkowo pomóc ze screen tearingiem to nie rozumiem dlaczego z niej rezygnować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie wojenki są właśnie przez takie zachowanie. Dlaczego nie docierają do ciebie żadne argumenty? Dlaczego dalej się upierasz?

Właśnie. Jaka jest szansa, że ta opcja ci pomoże? Żadna. Jakie problemy ze screen tearing'iem?  W jakiej grze i na jakich ustawieniach u ciebie występują? A może nie występują tylko napisałeś tak, ponieważ nie masz argumentów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Występują dlatego właśnie zdecydowałem się na monitor z Freesync Premium, LFC, obsługą VRR oraz g-sync compatible by mieć to z głowy i do tej pory pozbyłem się tego i nie mam problemu, na moim starym LG W2252TQ-PF to był dopiero koszmar - musiałem zawsze grać z v-sync i 60fps by nie rwało obrazu tak więc wiem co piszę.

Nie szukaj dziury w całym.

Edytowane przez caleb59
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś mojego pytania? Pisałeś, że ta opcja daje lepszy efekt i jest "szansa, że może dodatkowo pomóc ze screen tearingiem" to zapytałem, na jakie problemy według ciebie może pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstałeś dziś lewą nogą? :E Jak na co, nawet Ci cytat wkleiłem wyżej do czego to służy i jaki ma sens włączenie...

Cytat

“...nowa opcja wspierana przez OS ma na celu jedynie poprawić te doświadczenia, a nie je całkowicie zastąpić...”

Pytaj Microsoft co mieli na myśli pisząc "poprawić te doświadczenia". :E Ja ze swojej strony używam i dalej będę używał bo jest to dodatkowy dopalacz do g-sync compatible, który pomaga usunąć efekt rwania obrazu w zależności od gry. Jeśli tego nie potrafisz pojąć to albo nie wiesz o co w tym chodzi albo czepiasz się dla zasady bo masz gorszy dzień, luzuj rajtki panie kolego.

  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GPU-voodo :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moderacja jego wulgarnych wypowiedzi też nie. Proszę dbać o język. 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem wczoraj tą wybitnie dobrą grę, na PC grało mi się rewelacyjnie, cała grę ukończyłem z padem w ręku zaś na PS4 z powodu 30 fps i mydła skończyłem grać po 2 godzinach, na PC zajęło mi to ponad 60h 😮 Co prawda lizałem ściany, bawiłem się w fotografa i jeździłem bez celu, gra w żadnym momencie mnie nie znużyła, historia opowiedziana w grze jest rewelacyjna, po przejściu HZD na PC i teraz Days Gone uważam że Days Gone jest lepsze. 

 

Days-Gone-2021-06-27-18-15-32-677.jpg

  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tak się składa, że również niedawno ukończyłem grę, nie dodam niczego odkrywczego poza to co już było tu napisane na jej temat, bardzo mi się podobała i cieszę się, że preorder w tym przypadku był strzałem w 10. Na początku narzekałem na wielkość mapy jednak z biegiem fabuły wszystko jest odpowiednio dawkowane i mapa również ulega stopniowemu powiększeniu, był jeden problem techniczny ale spowodowany przez aktualizację klienta Steam, lecz uruchamianie gry jako admin rozwiązało ten problem, poza tym nic złego się nie działo o czym warto by było wspominać.

Przypomniało mi się o stutteringu wewnątrz Arki na terenie Wyspy Magów ale tego akurat doświadcza każdy.

Edytowane przez caleb59
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, caleb59 napisał:

Tak się składa, że również niedawno ukończyłem grę, nie dodam niczego odkrywczego poza to co już było tu napisane na jej temat, bardzo mi się podobała i cieszę się, że preorder w tym przypadku był strzałem w 10. Na początku narzekałem na wielkość mapy jednak z biegiem fabuły wszystko jest odpowiednio dawkowane i mapa również ulega stopniowemu powiększeniu, był jeden problem techniczny ale spowodowany przez aktualizację klienta Steam, lecz uruchamianie gry jako admin rozwiązało ten problem, poza tym nic złego się nie działo o czym warto by było wspominać.

Przypomniało mi się o stutteringu wewnątrz Arki na terenie Wyspy Magów ale tego akurat doświadcza każdy.

Zgadza się co do wyspy magów, też tam doświadczyłem stutteringu. Ja w zeszłym tygodniu skończyłem grę, jak pierwszy raz przechodziłem na ps4 pro to główna fabuła (bez sekretnego zakończenia) zajęła mi 42 godziny, natomiast na PC, gdzie starałem się lizać ściany + sekretne zakończenie, 86 godzin. Teraz dobijam hordy, których nie skończyłem przy przechodzeniu fabuły ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Prawda, przecież jest jakieś sekretne zakończenie, no to chyba coś przegapiłem. :E Najwyżej sprawdzę po "odinowemu", na youtube bo pewnie będzie się to wiązało z wybiciem wszystkich hord na mapie, a tego akurat nie chce mi się robić z lenistwa.

W sumie po napisach końcowych pojawiły się jakieś nowe misje to trzeba będzie to obadać z ciekawości.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, caleb59 napisał:

Prawda, przecież jest jakieś sekretne zakończenie, no to chyba coś przegapiłem. :E Najwyżej sprawdzę po "odinowemu", na youtube bo pewnie będzie się to wiązało z wybiciem wszystkich hord na mapie, a tego akurat nie chce mi się robić z lenistwa.

W sumie po napisach końcowych pojawiły się jakieś nowe misje to trzeba będzie to obadać z ciekawości.

Hord nie musisz wybijać, właśnie sekretne zakończenie pojawia się po zrobieniu kilku misji po napisach ;) Moim zdaniem warto te 2 godziny dołożyć, ewentualnie zostaje YouTube ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, w takim razie ogram te misje i dzięki za informację bo już miałem odpalać youtube. :E 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, caleb59 napisał:

Przypomniało mi się o stutteringu wewnątrz Arki na terenie Wyspy Magów ale tego akurat doświadcza każdy.

Chciałem ten etap jak najszybciej zakończyć przez to rwanie 😏

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na konsoli tam też ostro rwało po czasie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
997Xvdt.png
 
Cytat

 

Graphical Improvements
  • Fixed motion blur trails from the back of the bike when riding
Performance Improvements
  • Fixed simultaneous mouse and keyboard/gamepad input conflicting with rolling/sprinting actions
  • Fixed problems with turning in bounties or meat, while also unable to properly interact at other vendors
  • Crash fixes

 

Other Changes
  • Fixed alignment issues with UI elements in 16:10 format

 

Edytowane przez Reddzik
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie zauważyłem. Cholera 10 GB na takie cuś?!  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Reddzik sprawdź z ciekawości czy nadal trzeba .exe odpalać jako admin by przy wyjściu z gry nie generowało crasha w podglądzie zdarzeń jeśli możesz? Sam bym sprawdził ale grę skończyłem i odinstalowałem, a ciekawi mnie ta sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@caleb59
 

Cytat

Nazwa aplikacji powodującej błąd: DaysGone.exe, wersja: 4.11.1.0, sygnatura czasowa: 0x60da91fd
Nazwa modułu powodującego błąd: crashhandler64.dll, wersja: 6.58.86.56, sygnatura czasowa: 0x60bfedfc
Kod wyjątku: 0xc0000409
Przesunięcie błędu: 0x0000000000032c91
Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x4118
Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01d7729334c21b43
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: F:\Gry\steam\steamapps\common\Days Gone\BendGame\Binaries\Win64\DaysGone.exe
Ścieżka modułu powodującego błąd: D:\Games\Steam\crashhandler64.dll

 

Taki sam? Odpaliłem gierkę pokręciłem się w obozie Mike'a i wyszedłem z gry, widać było, że wyjście trwa dłużej niż ostatnio, więc coś powoduje ten crash, ale nie wiem co.
Wracam do zaptaszkowania "uruchom jaki admin." bo z tym tego w.w błędu nie doświadczałem.

Edytowane przez Reddzik
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Taki sam, czyli czekamy na kolejną aktualizację klienta Steam, może te łachudry programistyczne lenie z Valve łaskawie to ogarną tak jak to zesrali razem z aktualizacją z 7 czerwca. Mało tego - takie gry jak np. Dark Souls 3, DayZ, Oxygen Not Included i wiele innych cierpią na ten sam problem i log kieruje do winowajcy, czyli pliku crashhandler64.dll, który jest jedną z części składowych klienta Steam.

Dzięki piękne za test.

Edytowane przez caleb59
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@caleb59 Jeszcze raz odpaliłem grę, tym razem po staremu i widzę, że też wywala. Obstawiam....  a nie czekaj, ja zaktualizowałem sterowniki na 471.11, wcześniej miałem 466.47.
Może to sterowniki od GPU? :szczerbaty:
Sterowniki GPU, chipset AMD bo wgrywałem bo był nowszy, jak i nowy patch do gry to różnica między starą wersją gry, która była bez problemów.

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • I w sumie tutaj nie omieszkam przyznać Ci racji. Bardzo wątpliwe, by nagle PO cofnęło choć garść tych wszystkich nowych opłat, ale... Przypominam Ci (jako wyborcy Konfederacji) słowa Mentzena, który dokładnie powiedział, że w obecnej sytuacji NIE MA SZANS, by owe podatki obniżyć/usunąć bo państwo, by runęło na ryj przy tak ogromnych zobowiązaniach socjalnych. Co do poniesienia odpowiedzialności, wiadome jest nie od dziś, że nikt takowej nie poniesie.
    • Tak samo jak by mogły się zrzucić na wyrównanie pensji między wschodem i zachodem oraz na wspólne bezpieczeństwo energetyczne 🤣
    • Właśnie chodzi o to, że nawet pomimo kosztów życia z Szwajcarii, dużo zostaje w portfelu. Kumpel siedział kilka lat i dobrze na tym wyszedł. Czytaj odkładał ponad dwie stówki PLN rocznie. W moim przypadku oferty z Holandii zazwyczaj opiewają na kwoty bardzo zbliżone do polskich, co po uwzględnieniu tamtejszych kosztów życia kompletnie się nie opłaca. Co prawda nie wiem, jak tam można kombinować z formami opodatkowania. W Polsce jest B2B, AKUP, itp. Nie mam pojęcia, co mi policzył pierwszy lepszy kalkulator z neta, ale wynik był odpychający. Być może da się to zoptymalizować podatkowo, nie wiem. Wracając do Szwajcarii, jeśli zatrudnisz się w CERN, nie bulisz podatków. Ja ogólnie nie wyobrażam sobie wyjazdu na stałe. Zrezygnować ze swoich nawyków, zostawić znajomych i rodzinę. To nie dla mnie. Jest to natomiast dobry kierunek emigracji zarobkowej w przypadku IT. Tyle że często wymagają niemieckiego. A jakbym się już go nauczył, to szukałbym oferty zdalnej, więc koło się zamyka. Ja jestem domator.
    • Z dobrej i ze złej można się pośmiać tak samo bez spiny
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...