Skocz do zawartości
kowaljanok

TASM książki dla laika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów :)

Mam pytanie odnośnie asemblera. W letnim semestrze na mojej uczelni rozpoczyna się przedmiot na którym będziemy pracować w asemblerze (TASM). Jako że w tym temacie jestem laikiem (jestem na 1 roku studiów) zacząłem szukać do niego jakiś fajnych książek/kursów omawiający temat od podstaw. Książki polecane w literaturze przedmiotu (np. Asembler dla procesorów intel Vademecum Profesjonalisty,Turbo Asembler Biblia Użytkownika,Kowalczyk A. Assembler,Wróbel E. Praktyczny kurs asemblera) są dość stare (np. 2001 rok wydania), więc zacząłem przeszukiwać internet. Niestety jak widzę MASM jest znacznie bardziej popularny. 
Tu moje pytanie, czy ktoś poleciłby jakiś kurs/ksiązkę do TASMA, omawiającą temat w miarę od podstaw? Może byc po polsku lub angielsku, chociaż oczywiście łatwiej uczy się w ojczystym :D

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Ja się początkowo uczyłem z Kompendium Wiedzy Secret Service (albo czegoś podobnego, były efekty graficzne oraz pong), a potem przeskoczyłem na Biblię Użytkownika. Na studiach miałem 8051 oraz motorolę 332. Jeśli nic się nie zmieniło (w programie zajęć będziesz mieć wykaz rzeczy do opanowania), to powinno wystarczyć. Nie powinno być czegoś wyżej ponad: mov, dec, sub, inc, lda, jmp, je itd.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

• Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

• Popularne aktualnie

• Tematy

• Odpowiedzi

• Ekspert przed ogłoszeniem pandemii: Ekspert po ogłoszeniu pandemii: Ekspert w trakcie trwania pandemii