Skocz do zawartości
Element Wojny

Dragon Age 4

Rekomendowane odpowiedzi

Ale remaster ME oprócz poprawienia graficznie jedynki za dużo nie wprowadził (przynajmniej tego nie czuć). Są stare bugi (np Javik dalej w Cytadeli okłada w cutscence ścianę z broni), można te same broken buildy robić etc. A zabrali Pinnacle Station.

I jeszcze oczy wyglądają gorzej :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, Pavel87 napisał:

Chyba już się BioWare kończy po prostu, tak jak napisałeś, to już inni ludzie niż 15 lat temu. 

O ile mnie pamięć nie myli, to siedzę w temacie Bioware gdzieś tak od 2009r., jakoś na parę miesięcy przed premierą ME2. Pamiętam jeszcze czasy słynnego forum Bioware BSN prowadzonego przez Chrisa Priestley'a, na którym od czasu od czasu udzielali się ówcześni devsi. Forum było toksyczne jak cholera (dlatego w końcu je zamknęli, a Chrisa krótko potem zwolnili), ale czasem dało się fajnie pogadać. Pamiętam trochę nazwisk z tamtego okresu i szczerze nie kojarzę by Ci ludzie jeszcze mieli cokolwiek wspólnego z obecnym Bioware. Zostało kilka osób związanych z ich najważniejszymi IP , takich jakich całkiem uzdolniony pisarz Patrick Weekes (który niestety bardzo dopasował się do obecnie pasujących w Bioware trendów) czy karierowicz-kłamca-przydupas Mike Gamble (obecnie dyrektor kreatywny ME5 ?), ale to są pojedyncze jednostki.

Kilka rzeczy daje do myślenia: w 2017r. po "porażce" Andromedy, zamknięciu studia pomocniczego które je robiło i totalnego zastoju w temacie Anthema/Dragon Age 4 wyleciał CEO Aaron Flynn i do studia jako strażak do gaszenia wszystkich pożarów wrócił Casey Hudson, ojciec serii ME. Mijają 4 miesiące, dostajemy przecieki że DA4 przechodzi totalny reboot i nagle Mike Laidlaw (pracował w Bioware od 2003, robił Jade Empire, DA1 i DA2) + wielu weteranów DA pracujących wraz z nim opuszcza studio - więc wiadomo coś w studio ostro pierdyknęło. Parę miesięcy później Casey Hudson nagle przekierowuje ludzi pracujących nad innymi projektami do Anthema, bo jest już 2018r, gra ma premierę za 12 miesięcy a nic nie jest gotowe. Jest już 2019r., Anthem wychodzi, klapa totalna, wszyscy wkur..., znowu ludzie odchodzą. Nagle gdzieś dostajemy info że DA4 ma mieć sporo elementów multiplayera i iść w kierunki wręcz gry-usługi co ostro podkurza fanów serii. Fani Anthema z kolei dostają obietnicę że gra zostanie przerobiona pod nazwą Anthem 2.0 (nazywano to też Anthem Next). Mija rok, jest 2020r. i nagle wybucha jedna bomba za drugą: Anthem nie dostanie 2.0 i zostaje kompletnie zarzucony a fani kopa w tyłek, DA4 znowu zmienia koncepcję, wszystkie elementy MP mają być wycięte gra ma być 100% SP, do tego chwilę po tym zarówno Casey Hudson (ojciec serii ME) i Mark Darrah (ojciec serii DA) w tym samym dniu ogłaszają swoje odejście. Co było potem już wiesz z poprzednich postów. 

Biorąc to wszystko pod uwagę, ciężko być optymistą i żaden piękny trailer tego nie zmieni. 

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że trzy razy zmieniali koncepcję, jeśli chodzi o Dragon Age 4, już woła o pomstę do nieba.

Do tego gra wyjdzie najwcześniej dekadę po po premierze Inkwizycji. Chyba już tylko najbardziej oddani fani czekają na domknięcie wątku Solasa. Reszta zapewne zagra bez znajomości poprzednich części i coś czuję, że to pod nich jest robiona walka nastawiona jeszcze bardziej na akcję.

Jeśli masz rację na temat wycieku i to nie był kontrolowany wypływ informacji, to Bio musi być naprawdę wkurzone, bo reakcja choć mieszana, była jednak w przeważającej części negatywna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Gakuto

DAI wyszło w 2014r., za moment będzie 10 lat od premiery - 10 LAT - dla porównania: DA1 2009, DA2 2011, DAI 2014 - 3 gry na przestrzeni 6 lat. 

Czy jest sens kontynuować wątki z gry sprzed 10 lat ? I tak, i nie. Dużo ludzi zlewa DA4 bo spora grupa starych graczy zwyczajnie przestała się interesować tematem - upływ czasu zrobił swoje - a nowi po Inkwizycję nie sięgną, bo to dla nich antyk (a bo nie ma DLSS, a bo nie ma RT, grafa nie ta itd. - sam widzisz co się dzieje na forum). Moim zdaniem DA4 powinien opowiadać całkowicie nową historię, a Solasy i temu podobne powinny być jedynie małymi epizodami, ukłonem w stronę starych fanów. Oczywiście Bioware bankowo wrzuci jakieś przypomnienie, filmik opowiadający o wydarzeniach z poprzednich gier, może nawet jakiś interaktywny rozdział w grze - ale to nie będzie to samo. Jako fan serii powiem Ci że w 2014r. wątek Solasa mnie intrygował, teraz mi wisi i powiewa, o wiele bardziej wolałbym kontynuację wątku Morrigan co jak wiemy od Claudii Black nie wydarzy się. 

Jak dla mnie to nie był wyciek kontrolowany tylko złamanie NDA, bo co Bioware chciałoby osiągnąć poprzez wypuszczanie gameplaya źle wyglądającej wczesnej alphy ? Dowiedzieć się że kijowo to wygląda ? No to już zapewne się o tym dowiedzieli. 

Najgorsze jest to że Ci ludzie sami nie wiedzą co zrobić z serią DA. Zakończenie DAI otwiera drogę do kolejnego rozdziału, ale 3-krotna zmiana koncepcji wyraźnie sugeruje że coś tam w Bioware nie działa: albo zarządzanie zasobami ludzkimi jest tam kompletnie do dupy co sugeruje fala odejść weteranów pracujących nad tym projektem (4 osoby decyzyjne w ciągu 4 lat ???), albo EA notorycznie im się wpierdziela nakazując ciągłe zmiany koncepcyjne/scenariuszowe przez co ludzie z pomysłami zwyczajnie wysiadają psychicznie i wolą pracować nad czymkolwiek innym, albo jest tam już tak źle że po tych falach odejść że nie mają tam już żadnych zdolnych scenarzystów którzy potrafili by napisać historię na poziomie wymaganym dla gry AAA. Moim zdaniem jak to w życiu - zapewne wszystko po trochu. 

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czuję w kościach, że zapowiedzą grę w czerwcu na targach EA - w między czasie czteroczęściowy komiks z Varrickiem, który ma być prequelem Dreadwolfa się skończy (i zdradzi fabularny kierunek).

Premiera to będzie jednak 2024. Może nawet początek roku. Już czas na odkrywanie kart.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy to dobra czy zła wiadomość. Jedno "źródło" pisze, że sam chciał wrócić, inne że go o to poproszono. Obiło mi się o uszy, że Darrah po odejściu skrytykował BioWare i kazał zapomnieć o "BioWare magic", a teraz nagle wraca by pomóc jako konsultant. Wydaje mi się, że gdyby DA4 było w dobrym stanie i twórcy byliby pewni swego, to raczej nie prosiliby o pomoc byłego pracownika. No ale może się mylę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Element Wojny napisał:

Pytanie czy to dobra czy zła wiadomość. Jedno "źródło" pisze, że sam chciał wrócić, inne że go o to poproszono. Obiło mi się o uszy, że Darrah po odejściu skrytykował BioWare i kazał zapomnieć o "BioWare magic", a teraz nagle wraca by pomóc jako konsultant. Wydaje mi się, że gdyby DA4 było w dobrym stanie i twórcy byliby pewni swego, to raczej nie prosiliby o pomoc byłego pracownika. No ale może się mylę. 

Dzisiaj dowiedziałem się, że Darrah ma swój kanał na YouTube.

Od września Dreadwolf ma być w postprodukcji, więc jak jeszcze rok będą grę szlifować, to może coś z tego będzie. Ludzie od Mass Effecta też poszli pomagać przy "czwórce", więc all hands on deck.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Gakuto napisał:

Od września Dreadwolf ma być w postprodukcji, więc jak jeszcze rok będą grę szlifować, to może coś z tego będzie. Ludzie od Mass Effecta też poszli pomagać przy "czwórce", więc all hands on deck.

Pamiętaj, że identyczna sytuacja była przed premierą zarówno Andromedy jak i Anthema (i każdy wie jak to się skończyło, wszystko opisane w artykułach Schreiera), dlatego podchodziłbym do takich informacji na chłodno. Według mnie kierowanie do prac nad DA4 zespołu, który od prawie 3 lat pracował tylko nad ME5 to lekki objaw paniki - w czym Ci ludzie mogą tak naprawdę pomóc, skoro temat jest im kompletnie obcy? Do tego zespół DA4 pracuje na silniku Frostbite, a zespół ME5 na Unreal Engine 5... 

Mam nadzieję że się mylę, ale takie informacje tylko utwierdzają mnie w przekonaniu że w temacie DA4 zbyt dobrze się nie dzieje.

 

Edytowane przez Element Wojny
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

David Gaider skarży się na BioWare i ubolewa nad traktowaniem scenarzystów | GRYOnline.pl (gry-online.pl)

Nawet w BioWare, które zbudowało swój sukces i reputację na dobrych opowieściach i postaciach, powoli zmieniono podejście i przestano nas traktować fair... zamiast tego byliśmy po cichu traktowani z niechęcią, a przez spory budżet przeznaczony na napisanie dobrej historii postrzegano nas jako osoby hamujące rozwój studia – czytamy w poście.

Może to brzmi jak zarzut, ale to właśnie przez to w 2016 roku odszedłem ze studia. Nagle wszystkie osoby decyzyjne zaczęły się zastanawiać: „dlaczego mamy coraz gorsze scenariusze?”. Przecież dobra historia robi się sama, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, a nie dlatego, że studio musi wspierać swoich scenarzystów i odpowiednio ustalać priorytety – dodał z ironią Gaider.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam okrutną chrapke na 4 część i oby gra była dobra bo jak nie to  w ciągu jednego dnia wszystkie zapachy marysi wypale i będzie dupa.:szczerbaty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.05.2023 o 20:57, Maryha145 napisał:

Mam okrutną chrapke na 4 część i oby gra była dobra bo jak nie to  w ciągu jednego dnia wszystkie zapachy marysi wypale i będzie dupa.:szczerbaty:

Premiera z każdą kolejną informacją zamiast przybliżać, to się oddala. ? Jak na grę, która powinna już być prawie gotowa to mają jeszcze przy wilczku dużo do dłubania. Półtora roku. Co najmniej.

https://www.eurogamer.net/dragon-age-dreadwolf-wont-be-out-before-next-april-according-to-ea

Może, któryś moderator zmieni tytuł tematu na oficjalny tytuł, czyli Dragon Age: Dreadwolf. W tej sytuacji każde pozytywne wibracje się przydadzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znowu to samo, jak zwykle data ustalona tak żeby zdążyli przed końcem FY zamiast kiedy gra będzie gotowa.

Jak nic będzie powtórka z rozrywki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marketing DAD jest dość osobliwy. Wrzucają taką bombę fabularna (jak grafika poniżej) do pudełka płyt winylowych z muzyką Dragon Age'a... To w zasadzie potwierdza czym było Czarne Miasto w Pustce.

Moja jedna nadzieja związana z tą grą, to to, że zwiedzimy to miejsce.

e19675ad4899c5d8f81f370adf9e22d04e4f6b08

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BioWare zwalnia pracowników, pomimo prac nad dwoma dużymi tytułami. Nowy Mass Effect nadal w fazie przedprodukcji | PurePC.pl

Jedna gra na etapie przed-produkcji, prace nad drugą idą tak opornie że szkoda gadać, a oni zwalniają.

To już chyba końcówka BioWare, a z tym ME5 to może być celowe opóźnianie produkcji - jeśli DA4 odniesie duży sukces to pewnie prace nad ME5 będą nadal trwały, a jeśli nie to EA ich zamknie i będzie do widzenia. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BioWare już dawno nie ma. Nie w takiej formie ani składzie w jakim tworzyli swoje największe hity. Teraz jest tylko EA i ich standardowa procedura wydawania(m.in.) gier sportowych, każdego roku i strzyżenia jeleni(a dużo ich nadal jest), na mikro transakcjach za "unikalne karty" w tych tytułach.

Dragon Age 4 obojętnie kiedy wyjdzie będzie musiało konkurować z Baldur's Gate 3 i szczerze wątpię aby z tego porównania wyszło obronną ręką, nie za rządów EA. Spodziewam się standardowej wtopy roku(w którym wyjdzie) i pośmiewiska; możliwy jest również scenariusz, że zwyczajnie anulują DA4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.08.2023 o 20:00, Mripper napisał:

 

Dragon Age 4 obojętnie kiedy wyjdzie będzie musiało konkurować z Baldur's Gate 3 i szczerze wątpię aby z tego porównania wyszło obronną ręką, nie za rządów EA. Spodziewam się standardowej wtopy roku(w którym wyjdzie) i pośmiewiska; możliwy jest również scenariusz, że zwyczajnie anulują DA4.

Może nie anulują skoro gra podobno jest w alfie od października 2022. Choroba wie ile czasu szlifuje się gry w dysfunkcyjnych środowiskach pracy, ale może do końca 2024 się wyrobią. 🙃

Odchodzenie scenarzystów i programistów weteranów to jedno, ale zwalnianie ludzi odpowiedzialnych za najbardziej ikoniczne postacie i questy to już inny poziom złego zarządzania. Raczej nie wpłynie to (bardzo) negatywnie na Dragon Age 4, bo sprawy scenariuszowe powinny na tym etapie być zakończone, ale z dzisiejszym Bioware nigdy nic nie wiadomo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DA4 nie zostanie anulowane, w ten projekt wrzucono już zbyt wiele środków, czasu i pieniędzy by teraz to wszystko wyrzucić do kosza, pomimo ogromnych problemów w fazie tworzenia - różnorakie problemy w studiu, fabuła przepisywana od nowa chyba ze 3 razy, ogromne zmiany w projekcie związane z przejściem z SP/MP na pełnoprawne SP, odejście wielu najbardziej doświadczonych osób w temacie DA itd.  

Wydaje się jednak wręcz pewne, że przyszłość ME5 zależy od tego jak DA4 zostanie przyjęte po premierze, dlatego gra tkwi w fazie przed-produkcji od praktycznie 3 lat. EA chyba nie zamierza im dawać więcej szans, i powoli przygotowuje się na każdą ewentualność, w tym zamknięcie BioWare, dlatego już w tym momencie dokonuje roszad personalnych. Pamiętacie jak raptem miesiąc temu BioWare "oddało" swoje MMO SWTOR zewnętrznemu studiu? 2+2 zawsze równa się 4, a jeśli nie wiadomo o co chodzi, to zawsze chodzi o kasę.

Jest to mimo wszystko trochę dziwne, bo można odnieść wrażenie że teraz to akurat jak najwięcej osób powinno nad tą grą siedzieć - poprawiać, sprawdzać, ulepszać poszczególne aspekty gry itd. a tymczasem oni zwalniają - wygląda na to jakby brakowało wiary w sukces tego projektu, a może po prostu alpha-build zrobił tak negatywne wrażenie na osobach odpowiedzialnych, że wiedzą co nadejdzie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, Element Wojny napisał:

Jest to mimo wszystko trochę dziwne, bo można odnieść wrażenie że teraz to akurat jak najwięcej osób powinno nad tą grą siedzieć - poprawiać, sprawdzać, ulepszać poszczególne aspekty gry itd. a tymczasem oni zwalniają - wygląda na to jakby brakowało wiary w sukces tego projektu, a może po prostu alpha-build zrobił tak negatywne wrażenie na osobach odpowiedzialnych, że wiedzą co nadejdzie. 

Ze wszystkim zgoda. Tylko odnośnie ostatniego akapitu, to właśnie Bioware ma chyba jednak wszystkie siły rzucone do zakończenia prac nad grą. Gdzieś czytałem, że ludzie robiący Mass Effecta pomagają w dopracowywaniu Dreadwolfa. Zwolnienia były narzucone z góry od EA, ale kogo zwolnić decydowało kierownictwo Bioware.

A co do braku wiary w projekt, to życie zweryfikuje czy to będzie coś udanego, średniak czy może Anthem ze smokami. Boje się zgadywać, bo cały (rozwleczony i pełny perturbacji) proces tworzenia tej gry nie napawa optymizmem. 🙃

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywalili Mary Kirby ?!

Ta Pani pracowała u nich +/- 17 lat, i na koncie miała chyba najlepsze questy, jakie stworzono we wszystkich częściach DA. 

Tam to już chyba seryjnie przygotowują wszystko pod zamknięcie. 

Jak zapewniano w ogłoszeniu o zwolnieniach, te nie nie wpłyną na rozwój Dragon Age: Dreadwolf, a drugi zespół złożony z weteranów studia i kierowany przez Mike’a Gamble’a przygotowuje się do produkcji kolejnej odsłony Mass Effect. 

Kierowany przez Mike'a Gamble'a

Mike'a Gamble'a

🤣

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzą słuchy, że premiera była zaplanowana na wrzesień 2023, ale popatrzono na sukces Baldura i tęgie głowy z EA/BioWare oceniły, że konieczne są zmiany/kolejny reboot(?), bo gra w takiej w jakiej jest postaci nie mogła stawać w szranki z innymi grami AAA z tego bieżącego okresu.

To tylko plotki, ale ta cisza i zwolnienia są bardzo wymowne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...