Skocz do zawartości
Element Wojny

Dragon Age 4

Rekomendowane odpowiedzi

A to z Inkwizycją nie było podobnej historii? Też zaczynała jako projekt multiplayerowy?

Update: yep.

Cytat

 

Q: Was the change in audience one of the reasons for introducing multiplayer to the franchise?

Mark Darrah:Weirdly we actually had a project code-named Blackfoot which was the first game we had that was looking at Frostbite. It was a Dragon Age game, multiplayer only, that was in development before Dragon Age II came out. That became the core of what became Dragon Age Inquisition, the techlines, more than any of the development, so we've actually been looking at this a long time.

 

https://www.gamesindustry.biz/articles/2014-11-03-biowares-inquisition

Plany zmieniły po sukcesie Skyrima.

Edytowane przez Lypton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to szykuje się powtórka z rozrywki chyba... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seria Dragon Age utraciła doświadczonego dyrektora kreatywnego | GRYOnline.pl (gry-online.pl)

Coraz gorzej to wygląda, niestety. Wpierw w 2017r. odszedł poprzedni dyrektor kreatywny DA4, ojciec serii i weteren BioWare Mike Laidlaw po czym gra dostała totalnego "reebota" na skutek zmiany wizji; potem w 2020r. odszedł główny producent DA4 Mark Darrah (znowu mówiło się o jakimś reebocie i przejście na model bez MP), teraz z kolei odchodzi doświadczony Matt Goldman. 

Widać że totalnie im to nie idzie, bo w międzyczasie widziałem też nazwiska innych, mniej znanych ludzi odchodzących z BioWare które mieli duże doświadczenie w temacie Dragon Age. Lipa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta seria jest już stracona. Jedynka była święta choć miała sporo wad ale czuć było, że ktoś z pasją do gier RPG nad tym trzymał piecze. Dwójka była sklejona naprędce o czym sami developerzy przyznali. Trójka ma kryzys tożsamości, między singlowym RPG a MMORPG. Widać, że też w trakcie zmieniali koncepcje. Teraz czwórka zapowiada się tak samo. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5zc9oaAaxZxeSGpF3jhAMn.jpg

Wybory podobno będą miały duże znaczenie w nowej części Dragon Age. Trzymam ich za słowo.

Niech też w końcu zaczną dzielić się konkretami. Ileż można czekać :)

https://www.eurogamer.pl/articles/2022-01-07-w-dragon-age-4-wybory-beda-mialy-duze-znaczenie-zapewnia-bioware

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Gakuto napisał:

5zc9oaAaxZxeSGpF3jhAMn.jpg

Wybory podobno będą miały duże znaczenie w nowej części Dragon Age. Trzymam ich za słowo.

Niech też w końcu zaczną dzielić się konkretami. Ileż można czekać :)

https://www.eurogamer.pl/articles/2022-01-07-w-dragon-age-4-wybory-beda-mialy-duze-znaczenie-zapewnia-bioware

Trzymasz ich za słowo ? ? Przypadki Inwiwizycji, Andromedy i Anthema niczego nie nauczyły ?

BioWare nie można ufać - oni mają świetny PR i marketing, piękne trailery i wiele obiecują... a kiedy przychodzi co do czego ?‍♂️

Edytowane przez Element Wojny
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Element Wojny napisał:

Trzymasz ich za słowo ? ? Przypadki Inwiwizycji, Andromedy i Anthema niczego nie nauczyły ?

BioWare nie można ufać - oni mają świetny PR i marketing, piękne trailery i wiele obiecują... a kiedy przychodzi co do czego ?‍♂️

Ciężko ich za to słowo nie trzymać - tylko je mamy dopóki nie zaczną na poważnie akcji promocyjnej "czwórki". Poza tym jeśli to rzeczywiście będzie tylko i aż gra dla jednego gracza, to może coś z tego tym razem wyjdzie. Inkwizycja nie była taka zła, a dwójka fabularnie całkiem przyzwoita.

PS Bardzo chcę zobaczyć Tevinter. ?Dragon-Age-4-Tevinter.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Gakuto

Gram w gry BioWare od lat 90-tych i zawsze wspierałem to studio, ale po tym co odwalili z Andromedą i Anthemem nigdy w życiu żadnej gry od nich nie kupię czy to w pre-orderze czy po jakiejkolwiek opłaconej recenzji - tak samo mam wylane na ich akcje promocyjne, kampanie marketingowe, wszelkiego rodzaju obietnice czy zapewnienia.  Ja doskonale pamiętam wszystkie kłamstwa ludzi takich jak Mike Gamble (obecnie główny dyrektor projektu Mass Effect 5), którzy jak szczury pochowali się po premierach obu tych gier i nawet pokasowali ze swoich profili wszelkie informacje które łączyłyby ich z tymi projektami. 

Obecnie z BioWare pozostała jedynie nazwa - jakieś 80% ludzi obecnie tam pracujących przy DA/ME to ludzie którzy nie mieli nic wspólnego z najlepszymi odsłonami tych gier; a weterani już dawno uciekli i założyli własne studio. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się już naciąłem na kupienie Inkwizycji parę dni po premierze po hurraoptymlistycznych recenzjach w branży, np. GOL i 9.5 "Najlepszy RPG od czasów Skyrim". Że im kur&a nie wstyd. Do dziś nie odżałowałem tych 150 zł :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, bleidd napisał:

Ja się już naciąłem na kupienie Inkwizycji parę dni po premierze po hurraoptymlistycznych recenzjach w branży, np. GOL i 9.5 "Najlepszy RPG od czasów Skyrim". Że im kur&a nie wstyd. Do dziś nie odżałowałem tych 150 zł :E

Mi się w Inkwizycji podobało kilka rzeczy: przede wszystkim niezła fabuła GŁÓWNA, niektóre postacie i bardzo duża ilość nawiązań do poprzednich części. Na plus była też fajna grafika i całkiem przyjemna muza. Ale to wszystko. Interfejs, sterowanie i gameplay to była masakra. Tak fatalnego systemu walki nie widziałem już dawno (a przecież system walki z DA2 był przyjemny i bardzo dynamiczny !), do tego zniesienie leczenia na rzecz barier... kpina i tyle. Questy poboczne to był syf jakich mało, 3/4 z nich przynieś 10 skór, ubij 15 wilków itd. a najgorsze że w wielu z nich trzeba było latać jak ostatni idiota po tych wielkich mapach które zabijały przyjemność z gry - te wielkie, ogromne wręcz mapy wypełnione szczątkowym i mało interesującym contentem. O wiele bardziej wolałbym żeby ta gra nie miała otwartego świata, a mniejsze zamknięte lokacje jak w poprzednikach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pamiętam z tej gry żadnej muzyki poza motywem główny, przez większość eksploracji w ogólnie nie było ambientowej muzyki co tylko potęgowało wrażenie pustki i sterylności tego świata. Meh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, bleidd napisał:

Ja się już naciąłem na kupienie Inkwizycji parę dni po premierze po hurraoptymlistycznych recenzjach w branży, np. GOL i 9.5 "Najlepszy RPG od czasów Skyrim". Że im kur&a nie wstyd. Do dziś nie odżałowałem tych 150 zł :E

Za taki kształt Inkwizycji odpowiada właśnie fascynacja devów Skyrimem. DLC Intruz to już inna historia i chciałbym żeby w takim kierunku poszedł DA4. Jest nadzieja, że wyciągnęli z tego lekcję i nie będzie już takich (pustych) otwartych światów. Frostbite to jeszcze inna historia ?

Sam dorwałem DAI Goty na świątecznej wyprzedaży po latach za 20 zł, ale zdarzyło mi się kupować gry po pełnej cenie i jakby mi się nie spodobała, to też byłbym wkurzony. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Gakuto napisał:

Sam dorwałem DAI Goty na świątecznej wyprzedaży po latach za 20 zł, ale zdarzyło mi się kupować gry po pełnej cenie i jakby mi się nie spodobała, to też byłbym wkurzony. ?

Ja brałem w preorderze i grałem na premierę :D 

To było niezłe zderzenie z rzeczywistością, bo przedpremierowe zapowiedzi i gameplay'e DAI zawierały bardzo dużo rzeczy i rozwiązań które w finałowej wersji w ogóle się nie pojawiły bądź zostały wycięte na ostatnią chwilę... 

Edytowane przez Element Wojny
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, bleidd napisał:

Ja nie pamiętam z tej gry żadnej muzyki poza motywem główny, przez większość eksploracji w ogólnie nie było ambientowej muzyki co tylko potęgowało wrażenie pustki i sterylności tego świata. Meh

Ja też nie pamiętam muzyki podczas eksploracji, ale tawernowe piosenki były fajne.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Element Wojny napisał:

ale po tym co odwalili z Andromedą i Anthemem

Nie BioWare odwaliło z Anthemem i Andromedą, tylko EA, bo księgowi w EA ubzdurali sobie że wszystkie projekty od EA mają powstawać na Frostbite.

To nic że Frostbite nie nadawał się do RPG, to nic że BioWare miało lata doświadczenia w pracy z Unreal Engine, to nic że mieli przygotowaną pod UE całą masę wewnętrznych narzędzi - no ale jak użyją przejdą na Frostbite to nie trzeba będzie płacić licencji za UE. Wiele razy ludzie z BioWare wypowiadali się że największym wyzwaniem był właśnie silnik - mówili, że łatwiej byłoby napisać własny od zera niż dostosować Frostbite pod potrzeby BioWare.

Dobrze że ktoś tam poszedł po rozum do głowy i ME5 powstaje już na UE5, ale decyzja dalej wyszła od księgowego i jego komórek w Excelu ze względu na finansową klapę projektów, a nie ze względu na dobro gry, studia czy jaką podstawową logikę.

Także przypadek BioWare to kolejny dowód na to że EA to najgorsze co przytrafiło się branży.

Edytowane przez mag_zbc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, mag_zbc napisał:

Nie BioWare odwaliło z Anthemem i Andromedą, tylko EA, bo księgowi w EA ubzdurali sobie że wszystkie projekty od EA mają powstawać na Frostbite.

A kto im kazał podpisać cyrograf z diabłem ? Sami są sobie winni. 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EA po prostu kupiło BioWare od ich spółki-matki Elevation Partners. BioWare nie miało przy okazji tego dealu nic do powiedzenia.

Edytowane przez mag_zbc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, mag_zbc napisał:

EA po prostu kupiło BioWare od ich spółki-matki Elevation Partners. BioWare nie miało przy okazji tego dealu nic do powiedzenia.

No to ktoś ich ładnie wrzucił pod pociąg. I pomyśleć że BioWare zostało założone przez 3 lekarzy - fascynatów, którzy po prostu chcieli robić dobre gry. Life is a bitch. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wszystko jest winą Forstbite-a. Przecież totalna mielizna Inkwizycji czy Andromedy to nie jest wina silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, bleidd napisał:

Ale nie wszystko jest winą Forstbite-a. Przecież totalna mielizna Inkwizycji czy Andromedy to nie jest wina silnika.

Trzeba oddać sprawiedliwość że Frostbite to było główne źródło ich problemów - artykuły Schreiera odnośnie powstawania Inkwizycji, Andromedy i Anthema wyraźnie podkreślały jak wielką przeszkodę stanowił ten silnik przy tworzeniu tych gier. Wielu planowanych wcześniej rzeczy które miały się w tych grach znaleźć porzucono bądź wycięto, bo to zwyczajnie nie chciało działać albo sprawiało ogromne problemy z którymi nikt nie mógł sobie poradzić - to jest dobry silnik do fps'ów ale nie do rpg'ów. Wywoływało to ogromną frustrację, tracono jedynie czas i zasoby, a w końcu porzucano te czy inne elementy gry i na szybko próbowano zastąpić je czym innym - a jak finalnie wyszło każdy wie. 

Pamiętam że oryginalnie w Andromedzie miało być nawet do 100 światów które mieliśmy eksplorować, kilkanaście z nich miało być zrobionych manualnie a reszta generowana w czasie rzeczywistym coś na wzór No Man's Sky by każdemu zapewnić unikatowe doświadczenie. 2 lata stracono bo się okazało że pod Frostbite to generowanie w czasie rzeczywistym w ogóle nie działało; potem to obcięto do chyba 20-30 światów ale znowu coś nie działało i tak cięto aż nagle się okazało że zostało raptem kilka światów, wiele innych elementów nadal nie działa a do premiery zostało im 18 miesięcy... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpływ na pewno miało to że programiści zamiast zajmować się gameplayem musieli marnować czas na użeranie się z silnikiem, albo na tworzenie od zera narzędzi które od lat mieli gotowe i dostosowane pod UE. Wpływ miał też czas - premiery nie można przekładać w nieskończoność, a czas przepalony na pracę nad silnikiem mógł być spożytkowany na coś innego. Pieniądze - jeżeli nie trzeba byłoby zatrudniać ludzi do pracy przy silniku, to można było za te same pieniądze zatrudnić więcej/lepszych artystów, scenarzystów etc.

Poza tym ogromna część krytyki która spadła np. na Andromedę to były kwestie techniczne czy drewniane animacje, czyli coś bezpośrednio wynikające z silnika.

Oczywiście, nie wszystko było winą silnika. Ale jeżeli zarząd spółki-matki podjął tak absurdalną i nie mającą żadnych podstaw decyzję w kwestiach technicznych do których nie mieli kompetencji, to można przypuszczać że w innych kwestiach podjęli i narzucili równie bezsensowne decyzje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
19 godzin temu, bleidd napisał:

Ja się już naciąłem na kupienie Inkwizycji parę dni po premierze po hurraoptymlistycznych recenzjach w branży, np. GOL i 9.5 "Najlepszy RPG od czasów Skyrim". Że im kur&a nie wstyd. Do dziś nie odżałowałem tych 150 zł :E

To ładnie przepłaciłeś gdzie na voidu.com była promocja jeszcze na początku stycznia 2022 na cyfrową edycję specjalną (całe 14,94 zł). I gdzie w tym samym czasie można było kupić np. days gone za całe 55,24 zł.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, mag_zbc napisał:

Wpływ na pewno miało to że programiści zamiast zajmować się gameplayem musieli marnować czas na użeranie się z silnikiem, albo na tworzenie od zera narzędzi które od lat mieli gotowe i dostosowane pod UE. Wpływ miał też czas - premiery nie można przekładać w nieskończoność, a czas przepalony na pracę nad silnikiem mógł być spożytkowany na coś innego. Pieniądze - jeżeli nie trzeba byłoby zatrudniać ludzi do pracy przy silniku, to można było za te same pieniądze zatrudnić więcej/lepszych artystów, scenarzystów etc.

Poza tym ogromna część krytyki która spadła np. na Andromedę to były kwestie techniczne czy drewniane animacje, czyli coś bezpośrednio wynikające z silnika.

Oczywiście, nie wszystko było winą silnika. Ale jeżeli zarząd spółki-matki podjął tak absurdalną i nie mającą żadnych podstaw decyzję w kwestiach technicznych do których nie mieli kompetencji, to można przypuszczać że w innych kwestiach podjęli i narzucili równie bezsensowne decyzje.

Z Andromedą popełniono też kilka innych rażących błędów - do jej produkcji zaangażowano studio pomocnicze które jedyne doświadczenie jakie miało to DLC Omega do ME3; doświadczonych ludzi z kolei którzy robili trylogię zaangażowano zaś do robienia Anthema. Sorry ale to było absurdalne zagranie. Dopiero na 2 lata przed premierą Andromedy kiedy cały projekt się walił na szybko zaczęli przerzucać do produkcji weteranów od trylogii ale to było za mało i za późno. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, toska78 napisał:

To ładnie przepłaciłeś gdzie na voidu.com była promocja jeszcze na początku stycznia 2022 na cyfrową edycję specjalną (całe 14,94 zł). I gdzie w tym samym czasie można było kupić np. days gone za całe 55,24 zł.

No, fajnie ale ja kupowałem na premierę a nie po 6 latach :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, bleidd napisał:

No, fajnie ale ja kupowałem na premierę a nie po 6 latach :E 

Pamiętam że inkwizycja miała fajne momenty, ale srogo się rozczarowałem gdy się okazało że zakończenie jest totalnie z czapy, a te prawdziwe zakończenie będzie w DLC oczywiście za $$$ i to w zasadzie jest jedyne dobre DLC warte kupna z tego wszystkiego co wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...