Skocz do zawartości
VanKrejw

Brak pełnej prędkości pobierania

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry. Problem następujący. Od kilku dni mam problem z internetem. Prędkości strasznie świrowały, a samo połączenie nie było zbyt stabilne. Dziś jakby się to naprawiło, lecz po całym zamieszaniu został jeden mały mankament. Tak jak na telefonie, tablecie i laptopie wszystko działa z solidną/maksymalną prędkością, tak na pc jakbym miał jakiś dziwny limit prędkości pobierania. Zamiast 300/40, tak jak mam w umowie, speedtest cały czas pokazuje mi maksymalnie 100-120/40. Czyli upload jest taki jak powinien być, ale prędkość pobierania jakby była przez coś blokowana. Na speedteście wygląda to tak, że prędkość skacze nagle do ~160-170 poczym zaczyna spadać do tych 100-120 i tak się zatrzymuje. 

W ustawieniach karty sieciowej mam 1 ustawione 1 gbps. Przeinstalowałem sterowniki. Zmieniłem kabel. Jednakże to nie może być wina kabla, bo łączę tym samym kablem się z laptopem i tam prędkości są takie jak powinny być. 

Co może być nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jakim speedtestem testujesz? Może spróbuj zmienić serwer, zobaczyć czy coś to zmienia w rezultatach, czasami pojedyncze serwery są może zbyt obciążone?

Ja obserwowałem taki wielodniowy spadek jakości pomiarów na "wiodących" speedtestach w Polsce ale ostatnio znów się poprawiło, więc warto porównać wyniki z innymi testerami albo innymi serwerami.

U mnie najlepsze wyniki dostaje na https://testujpredkosc.pl albo https://speedomat.pl albo https://speedomat.net przy czym na tym ostatnim nie wybieram serwera który mi pokazuje tylko serwery głownych operatorów z Warszawy i wtedy te wyniki są najwyższe.

Oczywiście mogą byc inne przyczyny, nie wykluczam, ale warto sprawdzić od sprawdzenia mierników - zakładam że na telefonie masz dedykowane aplikacje, a na laptopie testujesz przez www.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie wina speedtesta. Na każdym pokazuje mi teraz podobne wyniki w okolicach 70/40. Tak jak pisałem. Na laptopie pokazuje normalną prędkość, a na PC jest lipa z prędkością pobierania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, VanKrejw napisał:

W ustawieniach karty sieciowej mam 1 ustawione 1 gbps. Przeinstalowałem sterowniki. Zmieniłem kabel. Jednakże to nie może być wina kabla, bo łączę tym samym kablem się z laptopem i tam prędkości są takie jak powinny być.

Czym różni się laptop i stacjonarny pod kątem antywirusa, jakiegoś dodatkowego firewalla?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Qwinto napisał:

Czym różni się laptop i stacjonarny pod kątem antywirusa, jakiegoś dodatkowego firewalla?

Na laptopie mam darmowego avasta a na pc nod32. Poza tym nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, VanKrejw napisał:

Na laptopie mam darmowego avasta a na pc nod32. Poza tym nic.

Wyłącz Eseta i sprawdź prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez zmian. Prędkość skacze do 200 i zaczyna spadać podczas testu do 120.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz na routerze jakiegoś QoS ustawionego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie wiem. Modem to Technicolor cga 2121 z Vectry a oni blokują dostęp i nie można się na niego logować.

[edit] Coś limituje prędkość pobierania na 120 mbps. Pytanie tylko co

Edytowane przez VanKrejw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możesz pokazać zdjęcie wtyczki od skrętki, którą wpinasz w PC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

92ffd4af2539a52ffcc35ac9d0a02edb.jpg

Nada się takie zdjęcie? Słaby aparat :P Kabel jest 5e

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, w miarę wyraźne ;) Ale wcześniej na ty kablu było OK? A spróbuj włożyć drugi koniec tego kabla w inny port na routerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wkładałem już po 100 razy :D  Ten kabel jest nowy, kupiony wczoraj. Na każdym kablu jest to samo. Odpinam go od pc, podpinam do laptopa i tam sekunde później na teście mam już dobre wyniki. Na poprzednim kablu było wszystko ok i nagle zaczął dawać te same wyniki co nowy kabel. Więc problem raczej tkwi w moim pc. Tylko nie wiem gdzie. Może po prostu z kartą sieciową jest coś nie tak. Ale wtedy limitowała by tak dziwnie na 120/40? 

Edytowane przez VanKrejw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz zainstalowane jakieś dodatkowe oprogramowanie od karty sieciowej?
Z tego co kojarzę, któreś powodowały problemy. Miały niby poprawiać pingi w grach, a dławiły przepustowość.

Można też przetestować jak sieć będzie działała pod jakimś linuxem live. Wyeliminuje się problemy z systemem operacyjnym i oprogramowaniem.
Jeżeli też będzie problem, to wina będzie na 90% w sprzęcie. Jak poprawna, to coś w systemie jest namieszane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, Bono[UG] napisał:

Masz zainstalowane jakieś dodatkowe oprogramowanie od karty sieciowej?
Z tego co kojarzę, któreś powodowały problemy. Miały niby poprawiać pingi w grach, a dławiły przepustowość.

Można też przetestować jak sieć będzie działała pod jakimś linuxem live. Wyeliminuje się problemy z systemem operacyjnym i oprogramowaniem.
Jeżeli też będzie problem, to wina będzie na 90% w sprzęcie. Jak poprawna, to coś w systemie jest namieszane.

Intel Network Connections 23.5.2.0. Takie oprogramowanie było na stronie producenta płyty głównej x570 aorus elite. Poza tym nic.

Edytowane przez VanKrejw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, VanKrejw napisał:

Intel Network Connections 23.5.2.0. Takie oprogramowanie było na stronie producenta płyty głównej x570 aorus elite. Poza tym nic.

Tak jak Bono[UG] napisał, następny krok to sprawdzenie na jakimś Linuxie Live, ewentualnie sprawdzenie lokalnie iPerfem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Działam. Nigdy tego nie robiłem, więc pewnie nie za szybko mi się to uda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, VanKrejw napisał:

Działam. Nigdy tego nie robiłem, więc pewnie nie za szybko mi się to uda.

Tutaj masz co i czym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.03.2021 o 13:08, VanKrejw napisał:

Działam. Nigdy tego nie robiłem, więc pewnie nie za szybko mi się to uda.

Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy problem został rozwiązany. Jeśli tak to jak?. Przyznam , że mam podobny problem z moim laptopem tj: Lan i Wifi na moim laptopie jest spowolnione o jakieś 60%. Dzisiaj odwiedził mnie serwisant od dostawcy internetu i u niego na Laptopie łącze ma pełną prędkość tak jak na moim telefonie przez wifi także jest pełna prędkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, adyyy napisał:

[..] mam podobny problem z moim laptopem tj: Lan i Wifi na moim laptopie jest spowolnione o jakieś 60%. Dzisiaj odwiedził mnie serwisant od dostawcy internetu i u niego na Laptopie łącze ma pełną prędkość tak jak na moim telefonie przez wifi także jest pełna prędkość.

Napisz jakie masz prędkości łącza (zakładane i oczekiwane) oraz jakim kablem łączysz laptopa z routerem. Napisz też jaką masz kartę WiFi w laptopie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Prędkość łącza to 400 Mb/s. Prędkość osiągana przez laptop to 150 Mb/s przez LAN i WIFI. Mam 3 różne kable Rj45 (od modemu ISPa , dokupiony 2 m Firmy "Artdom", oraz stary 1,5 m który używany był ze stacjonarką kilka lat temu). Karta WiFi to Intel AC 9260. 

Edit.

Posiadam również router Archer C80. Prędkości są takie same z routerem czy z samym modemem przez port WAN czyli wolne.

 

Edytowane przez adyyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, adyyy napisał:

Prędkość łącza to 400 Mb/s. Prędkość osiągana przez laptop to 150 Mb/s przez LAN i WIFI.

Czyli problem po stronie laptopa. Pewnie wina sterowników. WiFi to Intel AC 9260 a karta LAN? Możesz pokazać wyniki obu poleceń z tego wpisu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto wyniki:

C:\Users\XXX>netsh wlan show interface

There is 1 interface on the system:

    Name                   : Wi-Fi
    Description            : Intel(R) Wireless-AC 9260 160MHz
    GUID                   : 6c4f6a8c-1f73-4f81-93df-aabbd4d59ff7
    Physical address       : d8:3b:bf:b8:a9:57
    State                  : connected
    SSID                   : TP-Link_EE31221
    BSSID                  : 60:32:b1:99:ee:31
    Network type           : Infrastructure
    Radio type             : 802.11n
    Authentication         : WPA2-Personal
    Cipher                 : CCMP
    Connection mode        : Profile
    Channel                : 3
    Receive rate (Mbps)    : 173.3
    Transmit rate (Mbps)   : 144.4
    Signal                 : 92%
    Profile                : TP-Link_EE31221

    Hosted network status  : Not available

 

C:\Users\XXX>netsh wlan show driver

Interface name: Wi-Fi

    Driver                    : Intel(R) Wireless-AC 9260 160MHz
    Vendor                    : Intel Corporation
    Provider                  : Intel
    Date                      : 20.01.2021
    Version                   : 22.30.0.11
    INF file                  : oem148.inf
    Type                      : Native Wi-Fi Driver
    Radio types supported     : 802.11b 802.11g 802.11n 802.11a 802.11ac
    FIPS 140-2 mode supported : Yes
    802.11w Management Frame Protection supported : Yes
    Hosted network supported  : No
    Authentication and cipher supported in infrastructure mode:
                                Open            None
                                Open            WEP-40bit
                                Open            WEP-104bit
                                Open            WEP
                                WPA-Enterprise  TKIP
                                WPA-Enterprise  CCMP
                                WPA-Personal    TKIP
                                WPA-Personal    CCMP
                                WPA2-Enterprise TKIP
                                WPA2-Enterprise CCMP
                                WPA2-Personal   TKIP
                                WPA2-Personal   CCMP
                                Open            Vendor defined
                                WPA3-Personal   CCMP
                                Vendor defined  Vendor defined
                                WPA3-Enterprise GCMP-256
                                OWE             CCMP
    IHV service present       : Yes
    IHV adapter OUI           : [00 80 86], type: [00]
    IHV extensibility DLL path: C:\WINDOWS\system32\IntelIHVRouter08.dll
    IHV UI extensibility ClSID: {1bf6cb2d-2ae0-4879-a7aa-a75834fbd0e3}
    IHV diagnostics CLSID     : {00000000-0000-0000-0000-000000000000}
    Wireless Display Supported: Yes (Graphics Driver: Yes, Wi-Fi Driver: Yes)


 

Karta Lan to Realtek PCIe Gbe Controller (Gigabit)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, adyyy napisał:

    Description            : Intel(R) Wireless-AC 9260 160MHz

    SSID                   : TP-Link_EE31221
    Radio type             : 802.11n
    Channel                : 3
    Receive rate (Mbps)    : 173.3
    Transmit rate (Mbps)   : 144.4
    Signal                 : 92%

Przede wszystkim karta łączy się z routerem w standardzie Wi‑Fi 4 (802.11n) a mogłaby w Wi‑Fi 5 (802.11ac). Ten SSID to od tego Archer C80? Jak masz jeden SSID dla obu pasm to zrób oddzielne SSIDy dla 2,4 i 5 GHz. Z jakiegoś powodu karta nie dogaduje się z tym routerem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...