Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Można uznać że znikają? A co wyłapał @Subman w 1:54? Sekundę wcześniej jest konkretne przycięcie a później droga przed samochodem i pole robią się na chwilę białe.

Ja nie zakładałbym od razu, że to problem z kartą graficzną.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, SebastianFM napisał:

Można uznać że znikają? A co wyłapał @Subman w 1:54? Sekundę wcześniej jest konkretne przycięcię a później droga przed samochodem i pole robią się na chwilę białe.

Ja nie zakładałbym od razu, że to problem z kartą graficzną.

spr u kolegi i w gf now ale w innych grach to samo tylko slabiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LOD to wina gry z tego co piszą obniżenie FOV do 75 lub mniej pomaga.

Co do szarpania w niektórych momentach w grach to norma. Nawet w grach, które mają ponad 10lat to występuje i nic z tym się nie zrobi niezależnie od sprzętu.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, KawiorS napisał:

wspominałem że wolno ładuje tekstury można uznać ze znikają to far cry 5 akurat. Często

Ale to nie było ładowanie tekstur, one już były i zniknęły. Jeśli masz to samo w innych grach to tym bardziej wskazuje to niestety na kartę graficzną. Ja nigdzie takich cyrków nie mam. Należałoby sprawdzić z inną kartą graficzną (tak wiem - ciężko teraz zdobyć), albo sprawdzić czy na innym komputerze dzieje się to samo.

Możesz sprawdzić jeszcze i obniżyć zegar GPU. GDDR6X mają korekcję błędów, ale możesz spróbować obniżyć szybkość. Sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Subman napisał:

Ale to nie było ładowanie tekstur, one już były i zniknęły. Jeśli masz to samo w innych grach to tym bardziej wskazuje to niestety na kartę graficzną. Ja nigdzie takich cyrków nie mam. Należałoby sprawdzić z inną kartą graficzną (tak wiem - ciężko teraz zdobyć), albo sprawdzić czy na innym komputerze dzieje się to samo.

Możesz sprawdzić jeszcze i obniżyć zegar GPU. GDDR6X mają korekcję błędów, ale możesz spróbować obniżyć szybkość. Sprawdź.

2070 super to samo, to nie karta, 2060super to samo, obniże zegar i sprawdze

Edytowane przez KawiorS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby pamięci waliły błędami to byłby bardzo duży spadek wydajności tak działa to w 6X.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, KawiorS napisał:

2070 super to samo, to nie karta, 2060super to samo, obniże zegar i sprawdze

W sensie że giną ci we wszystkich grach tekstury? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Subman napisał:

W sensie że giną ci we wszystkich grach tekstury? 

ja bym to ujął ze późno ładuje w jednych bliżej w drugich dalej. PC na r3600 z plyta asusa oczywiscie i 2070s zachowuje sie tak samo w innym domu



PS:
https://forums.tomshardware.com/threads/rtx-3080-and-gtx-1060-frametime-spikes.3648925/

ludzi jest masa ;)

Edytowane przez KawiorS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tu widzisz jakiś problem?

Powoli zaczynam myśleć, że szukasz problemów tam gdzie ich nie ma.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dropy (telefon nagrywa tylko 30fps) 0:2, 0:13, 0:22, 

Czas już dłuższy dropu dwukrotnie niż na filmie.

Edytowane przez KawiorS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, KawiorS napisał:

ja bym to ujął ze późno ładuje w jednych bliżej w drugich dalej. PC na r3600 z plyta asusa oczywiscie i 2070s zachowuje sie tak samo w innym domu



PS:
https://forums.tomshardware.com/threads/rtx-3080-and-gtx-1060-frametime-spikes.3648925/

ludzi jest masa ;)

Identyczne dropy mam czasami nawet jak nic takiego się nie dzieje w grze to są dropy 

Edytowane przez VoVranic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na filmie nic nie widać. Z tego co pamiętam to masz pamięci 2133Mhz na tragicznych opóźnieniach to cudów się nie spodziewaj.

Poza tym tam gdzie masz problemy próbowałbym wyłączyć SMT to też może powodować problemy czasami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, arcticfox napisał:

Czy ktoś próbował zmienić kartę z Nvidii na AMD? Jeśli tak to jaki jest rezultat?

@KawiorS jaka to gra ?

Ja zmieniałem z rtx 2070 na rx 6800 xt i ścinki dalej były tylko w moim przypadku była to wina dysku m2 970 evo 250gb, ale widzę że tutaj akurat problemem nie jest dysk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem też o istotnym wyłączone poprawki spectre i meltdown?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, sideband napisał:

To na filmie nic nie widać. Z tego co pamiętam to masz pamięci 2133Mhz na tragicznych opóźnieniach to cudów się nie spodziewaj.

Poza tym tam gdzie masz problemy próbowałbym wyłączyć SMT to też może powodować problemy czasami.

Inni widza. Mój ram lata na 3600 już.
To popatrzcie na to ;) totalny shit. Komp złożony 2h temu 140km o de mnie 5900X + 3080 pallita
 

 

11 minut temu, sideband napisał:

Zapomniałem też o istotnym wyłączone poprawki spectre i meltdown?

nie chce się spectre wyłączyć, ryzen 5900x ma to samo a on nie ma takich poprawek prawda?

22 minuty temu, ppawel26 napisał:

Ja zmieniałem z rtx 2070 na rx 6800 xt i ścinki dalej były tylko w moim przypadku była to wina dysku m2 970 evo 250gb, ale widzę że tutaj akurat problemem nie jest dysk

już nie wiadomo co :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaż wyniki tego ramu z AIDY i jak to wygląda w ATC. 

Ale najpierw wyłącz poprawki.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"FeatureSettingsOverride"=dword:00000003
"FeatureSettingsOverrideMask"=dword:00000003

 

Stwórz plik .reg dodaj to do pliku i zapisz, a później dodaj do rejestru. By zaczęło to działać trzeba zrobić restart systemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@sideband gotowe, proszę. Możesz rozwinąć ATC?
Byo5CK1.png
2WFtuJt.png
 

Edytowane przez KawiorS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Asrock Timing Configurator

Ps. źle wklejony link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, sideband napisał:

Asrock Timing Configurator

Ps. źle wklejony link

poprawiłem już zmęczenie, apka nie wspiera mojej platformy

Edytowane przez KawiorS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś 4.03 i 4.04? Spróbuj obu, któreś może zaskoczyć. Ale to jest Z590 to może nie banglać.

Przepustowość trochę zaniżona, ale jest ok. Ale opóźnienia są tragiczne.

Zapodaj wpis, który Ci dałem zobacz czy masz poprawę.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test zrobiłem po wpisie. Jakie opóźnienia powinne być? 
4hQY2oH.png
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IOL i RT luźne, ale ok. Jest luźno + włączone łatki to też robi swoje.

Bez większego kombinowania wbij tREFI na 65535 i CR na 1T. Daj jeszcze później zrzut z tego programu i test z AIDY.

Ewentualnie później możesz wbić w biosie Memory Training Algorithms --> Round Trip Latency [Enabled] to RTL-e i IOL powinny ładnie zejść w dół

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CR na !T mi nie wbije bo sie PC nie odpala. Zaraz dołożę to co dopisałeś.
jx7Mv5g.png

V7zIhTG.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@sideband  jestem ci bardzo wdzięczny za to ze odp
jZxUJ4s.png

XfbGeDB.png

po zmianie tej opcji.
 

7 minut temu, Tornado3 napisał:

Czemu tRFC takie wysokie

XMP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • I ja się do takich zaliczam. Ja miałem aliena DWF, który ma krzywiznę 1800r i w zasadzie to niby to krzywe, ale promień tak mały że w praktyce odbierałem to jak płaski ekran. Nie ma to wpływu na immersję i łatwość ogarnięcia wzrokiem lewo-prawo. Taki w sumie pić na wodę mówiąc krótko. Miałem jeszcze wcześniej Samsunga odyssey g7 32 calowego, który ma 1000r i mi to pasowało, robiło robotę. Ja właśnie też jutro będę chyba zamawiał tego lg 34gs95qe. Liczę, że to będzie właśnie ten monitor, który mnie kupi w 100% i zostanie na kilka lat. 
    • To jest ogólnie śmieszne w moim przypadku bo na starym PC z GTX 1070 i Ryzenem 3600 gra działała bez losowego pierdzenia dźwięku i bez zamulonej mapy/menu pauzy. Dopiero na mocniejszej konfiguracji zaczęły się te cyrki. Pamiętam był tu taki jeden user, który miał identyczny problem w GTA 5 i też mu dźwięk pierdział i mapa świata gry się przycinała - pomogło mu ograniczenie fps do 60 w panelu Nvidii.  
    • Dla jasności to koszt dodatkowych punktów na etapie budowy względem tego co deweloper daje w standardzie. Biorąc pod uwagę że kierownik budowy będzie mieszkał obok to chyba maniany nie robią 
    • @maras2574 co się stało, to się nie odstanie  zgliszczy już chyba nie trzeba w wapnie topić  choć może dla przykładu  
    • @Lameismyname Chyba wiem co ci rozwala krzywą. A jak to nie to, to już nie mam pojęcia. Zrobiłem parę testów i myk jest taki z grubsza jak wcześniej było pisane, aby poprawić krzywą po restarcie. Ale trzeba ją poprawić na niskich temperaturach. Tu każde jedno gpu w idle mniej lub bardziej się nagrzewa tak samo jedno szybciej inne wolniej. Zrobiłem krzywą na ~35-40stopni, restart kompa i rozwaliło ją. Gdy skorygowałem w zakresie 30-35 stopni rozwalało po restarcie Więc skorygowałem na niskich tempach zakres gdzieś 25-29 i po kolejnych restartach śmiga jak należy i wchodzi prościutka krzywa z założonymi przeze mnie taktami. Jakie to dokładne zakresy są to ci nie powiem, trzeba by dokładniej potestować, ale kilkustopniowe i na jak najniższej temp gpu trzeba skorygować krzywą, aby przy chłodnym GPU podczas odpalenia kompa nie rozwalało krzywej przy wczytywaniu i będzie również działać przy wyższych temp np. podczas przełączania profili z krzywymi skrótami klawiszowymi podczas grania wszystko równo się wczytuje. Więc krótko po odpaleniu kompa na niskiej temperaturze gpu skoryguj szybko krzywą i zapisz. Jeśli twoje GPU w idle szybko nabiera temperatury i nie zdążysz w tym czasie skorygować krzywej to odpal sobie na sztywno wentyle na GPU na czas poprawiania krzywej, aby utrzymać niskie tempy. Jeśli ktoś ręcznie wczytuję profile to raczej nie będzie miał tego problemu jak z autostartem i wczytaniem profilu zaraz po odpaleniu systemu gdzie gpu jest zimne, bo po kilku chwilach złapie temp i profil ustawiony na wyższym temp wczyta się poprawnie z prostą krzywą.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...