Skocz do zawartości
skunRace

The Ascent

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie nie mam, odpaliło się po angielsku. Chyba ze Windows mi sam przestawił opcje.

W DX11 działa lepiej? Bo w DX12 na high przynajmniej na początku niby jest 50 kl/s, ale ciągle jakieś chrupnięcia.

BTW - ten RT działa? Bo niby włączony, a w tych kilku początkowych minutach GPU siedziało mi na 1200 MHz i maks. chyba 60 st. przy 38% obrotów wentylatorów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Day 1 path miał poprawić dx12 mode według DF ale widzę nic takiego się nie stało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przełączyłem się na DX11 i xD jak puszczę GPU pod 2 GHz i 0.98v to pobór prądu jest ponad 400W xD co w porównaniu do 1.6GHz i poboru 220W daje jakieś 10fps. Teraz albo mi się coś z oczami porobiło albo ta gra reaguje na CPU w 4k :E CPU na 4.5 GHz gra sttuteruje, ustawiam 4.6 i jakby jest płynnie a i fps jakby wyższy choćby na oko. Ram mam na 3800 MHz CL16 a suby w sumie tak ciasno jak się dało więc jest szybko. Jeśli ta gra potrzebuje w 4k zena3 na b-die do płynnego działania w DX11 to powiem krótko grubo     

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo innaczej, male studio i UE=jak często i gęsto kicha optymalizacyjna :D. U mnie wersja z passa nie reaguje na zmiane RT, fps ten sam, uzycie gpu bez zmian, fps tragiczny :D dx11 nie dziala i przy tym pierwszym bossie pokaz slajdów.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobawiłem się i delikatnie reaguje na OC cpu ale to pojedyncze fps. Cała tajemnica tkwi w tym, że dopiero po kilkunastu minutach gra przestaje szarpać. Jak już wciągnie około 8 GB ram to można walić z RPG gdzie popadnie i nie ścina. Tak to stestowałem manualne OC do 4.7 GHz i auto OC na 4.85 GHz i tnie się na każdym ustawieniu na początku. Przerobiłem właśnie ubojnie z rpg i nie ścięło ani razu na DX11. Kurczę czyli odpalamy grę i idziemy sobie zrobić kawę czy herbatę i po powrocie można grać xD  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Art385 napisał:

Kurczę czyli odpalamy grę i idziemy sobie zrobić kawę czy herbatę i po powrocie można grać xD  

Tak to mniej więcej wygląda, pobiegasz w jednym miejscu chwile ze ścinkami, za 10min w tym samym miejscu biegasz płynnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, bbandi napisał:

Tak to mniej więcej wygląda, pobiegasz w jednym miejscu chwile ze ścinkami, za 10min w tym samym miejscu biegasz płynnie ?

Może asety zassysa czy wuj wie co. No ale mogę z tym żyć, bo gierka całkiem spoko. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że prędzej czy później to naprawią, bo czasami te "ścinki" wyglądają jak jakieś losowe wydarzenie w świecie gry :D Sama gra całkiem przyjemna, też właśnie skończyłem ubojnie. Gra ma bardzo fajny, mroczny i brudny klimat (te wszechobecne neony mimo wszystko tylko to potęgują), graficznie jest mega.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Zas napisał:

No właśnie nie mam, odpaliło się po angielsku. Chyba ze Windows mi sam przestawił opcje.

W DX11 działa lepiej? Bo w DX12 na high przynajmniej na początku niby jest 50 kl/s, ale ciągle jakieś chrupnięcia.

BTW - ten RT działa? Bo niby włączony, a w tych kilku początkowych minutach GPU siedziało mi na 1200 MHz i maks. chyba 60 st. przy 38% obrotów wentylatorów...

Cytat
edit: for now, -culture="en" and such does the job!

To add to this, if you're playing the PC gamepass version, the usual "change windows regional settings solution doesn't work", but you can combine the solution above with the Doom Eternal .bat solution.

So for The Ascent it would be:
1. Create a shortcut on your desktop.
2. Create a new .txt file on the desktop.
3. Write the following in the .txt file, as is, double quotations and all and save the file:
".\The Ascent.lnk" -culture="en"
4. Change the extension to ".bat".
5. Launch the game through the .bat file you made. It will take a few seconds longer than usual, but it will be in English.

Here is the original Steam dev post with the -culture solution. It also lists some other languages you might want to play in:
-culture="pl"
-culture="ja"
-culture="ko"
-culture="zh-hans"

Nie wiem czy działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. jednak poprzednio grałem w DX11 bez RT, z RT karta ciśnięta po całości, bez RT to samo, maksymalne zegary, tylko się nie gotuje aż tak mocno, ale nadal w DX11 sporo chłodniej i zegary niższe, tylko są te szarpnięcia. Może zarządzanie pamięcią w DX11, ale w DX12 leży optymalizacja.

No ale UE to taki trochę g...o silnik, żaden mały dev tego nie ogarnia, co gra AA na UE, to porażka optymalizacji.

Sposób z tłumaczeniem działa, ale oczywiście część jest pomieszana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale na PC obecny build gry to jakaś pomyłka. Na tym da się grać tylko na konsoli.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eee. chyba coś mi się wczoraj popsuło, dziś wróciłem na DX 11 i jest taki sam dramat jak na DX12, zegary na maksa i duże zużycie, to tego faktycznie co wybuch to pokaz slajdów. Crap na UE, tradycja. :E
Nie wiem tylko co tam żre tyle zasobów, mapa z lotu ptaka i kilka dynamicznych świateł (reszta zapewne wypalona)

Ale to chyba jedyna gra, w której ogarniam strzelanie i nawet jest to przyjemne!

Z wad to jeszcze:
Interfejs słaby, skrót tylko do mapy, a potem trzeba przerzucać zakładki...
Wszystko ogólnie średnio czytelne.
Popsute tłumaczenie.
Przestało mi działać wyjście do menu głównego, trzeba wyłączać przez alt+f4 :E

Generalnie odpuszczam, technicznie porażka, wbrew peanom bogaczy z 3090 w sieci...

Edytowane przez Zas
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem sobie gierkę z Game Passa, by sprawdzić jak działa co i jak. Ta gra jest tak niedopracowana, że dziwne, że w ogóle wyszła.
Każdy wybuch to ścina co skutkuje dropem fpsów, tłumaczenie tzw pół na pół, english and polish... może nie umieli przetłumaczyć? albo ktoś zapomniał o tych linijkach tekstu, wygląda to beznadziejnie.
Gra mi  automatu ustawiła DX11 i ultra detale, fpsy trzymają nawet 60fps, ale ni stąd ni zowąd drop fps, slutter, gram na padzie i czuć jak lecą fpsy jak rwie kamera/obraz.

Aż dziw, że grafa w tej grze się nie męczy, mam ok 30C w pokoju a tam temperatura była dosyć niska, okolice 60C, ale też użycie GPU w tej grze, od początku do bossa i dojście do miasta, to jest dosyć niskie i niski zegar GPU.
 

Edytowane przez Reddzik
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, eagle napisał:

Sorki ale na PC obecny build gry to jakaś pomyłka. Na tym da się grać tylko na konsoli.

Potwierdzam na XSX gra się przyjemnie w ten tytuł 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że gra nie ma opcji blokady fpsów, jest tylko vsync- w menu miałem 200fps, więc musiałem wyjść z gry, w sterowniku nvidii zablokować na 60fps i heja, ale z racji, że gra dropi fpsy, detale nie mają nic do tego, bo to zepsuta optymalizacja, to ustawiłem 30fps i zobaczę jak wtedy będzie, czy nadal będą dropy i ściny, dawno żadna gra tak nie "rwała obrazu."

fR3oSao.jpg


Sprawdziłem to wersja steamowa ma przetłumaczone na PL to co ja mam po angielsku:szczerbaty:

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównanie RT on vs RT off

 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, bbandi napisał:

Porównanie RT on vs RT off

 

Dla mnie on/off ŚLADOWE różnice przy tym typie grafy i oświetlenia IMO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, JeRRy_F3D napisał:

Dla mnie on/off ŚLADOWE różnice przy tym typie grafy i oświetlenia IMO.

no to dziwne , już 5 czy 6 sekunda jak się patrzy na odbicia w kałużach , to to moim zdaniem ma lepszy RT niż cp2077 , genialny wręcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta gra wygląda jak krzyżówka Contry i Diablo 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Reddzik napisał:

Dodam, że gra nie ma opcji blokady fpsów, jest tylko vsync- w menu miałem 200fps, więc musiałem wyjść z gry, w sterowniku nvidii zablokować na 60fps i heja, ale z racji, że gra dropi fpsy, detale nie mają nic do tego, bo to zepsuta optymalizacja, to ustawiłem 30fps i zobaczę jak wtedy będzie, czy nadal będą dropy i ściny, dawno żadna gra tak nie "rwała obrazu."

fR3oSao.jpg


Sprawdziłem to wersja steamowa ma przetłumaczone na PL to co ja mam po angielsku:szczerbaty:

dropy i ściny znikają po kilkunastu minutach od uruchomienia. W sumie później to dropy są sporadyczne nawet zaraz po odpaleniu gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy, ale u mnie nic nie znika, no ale ja mam słabą grafę, cóż, nawet dałem blokadę 35fps i w mieście gdzie zbieram questy to mam ściny co jakiś czas, zależy od miejscówki, ta gra tak ma, i muszę się do tego przyzwyczaić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka gra spokojnie musi śmigać na 1660Ti i podobnych, jeśli tak nie jest to programista gry jest nieudacznikiem i tyle w temacie.

Poza tym objawy jakie opisuje @Art385 pasują mi do znanej bolączki gier na silniku Unreal, tj. streaming tekstur. Czy widać w tej grze popup tekstur co jakiś czas, w sensie jest jakiś element słabej jakości i nagle "na oczach" robi się wyraźny i ostry? Szczególnie jest to widoczne podczas odkrywania nowego obszaru lokacji, jeśli gra jest dobrze zoptymalizowana to popup tekstur występuje tylko raz i potem jest już płynnie i tekstury są ostre.

Edytowane przez caleb59
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, caleb59 napisał:

Taka gra spokojnie musi śmigać na 1660Ti i podobnych, jeśli tak nie jest to programista gry jest nieudacznikiem i tyle w temacie.

Poza tym objawy jakie opisuje @Art385 pasują mi do znanej bolączki gier na silniku Unreal, tj. streaming tekstur. Czy widać w tej grze popup tekstur co jakiś czas, w sensie jest jakiś element słabej jakości i nagle "na oczach" robi się wyraźny i ostry? Szczególnie jest to widoczne podczas odkrywania nowego obszaru lokacji, jeśli gra jest dobrze zoptymalizowana to popup tekstur występuje tylko raz i potem jest już płynnie i tekstury są ostre.

Otóż nie ma popupów. Teraz jak jestem na 12 lvl to w porównaniu do tego co było to praktycznie nie tnie może przytnie raz czy dwa przez pierwsze 10 minut a potem już luz. No a że latam z rpg to powinno siekać non stop a jest płynnie nawet gdy leci horda. Tu jest coś zwyczajnie skopane. Ja gram z vsync i oprócz wind czy jakiś drobnych sytuacji to jest praktycznie stałe 60 fps przy karcie na 1.6 GHz i CPU na 4.6   

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem, po 15 min delete. Spróbuje ponownie jak skończą z betą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, joloxx9 napisał:

Odpaliłem, po 15 min delete. Spróbuje ponownie jak skończą z betą.

Kompletnie nie wciągają mnie już gry izo. Nie jestem zainteresowany (nawet diablo), ale po tych komentarzach z wydajnością zaciągnąłem na chwilę z tabletkowni - dla testów i... nie widzę niedomagań, tyle że odpaliłem na 15 min max (ale nie było dropów) - może za krótko pomęczyłem (?)

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...