Skocz do zawartości
War_MachinE

Anulowanie zamówień , blokada ocen ceneo

Rekomendowane odpowiedzi

Może warto wspomnieć z nowości o "zmianie polityki zamówień kart rtx " gdzie zamówienie karty rtx 3060 anuluje zamówienie z września na rtx 3080 który nigdy nie dotarł i preorder na 3090 który miał być w teorii 30.03 .

No i można też wspomnieć o tym że ktoś zapomniał o tym drobnym detalu napisać w rozumiały sposób lub dać jakiś regulamin i poinformować że zamówienie karty "teraz" dostępnej anuluje poprzednie zamówienia bo sobie ktoś wymyślił zmianę polityki.  Do tego pracownicy na infolinii podają jeszcz inne informacje nie zgodne z tym co jest napisane.

Oraz wisienka na torcie czyli opinie na ceneo oraz " zaufane opinie" . Czyli jeśli nie dostaniesz maila z zaproszenie do oceny to zapomnij o wystawienia jakiejkolwiek oceny . To wyjaśnia dlaczego xkom ma tylko 318 negatywów z ostatniego czasu.  Od kilku miesięcy nie dostałem maila z możliwością wystawienie oceny z xkom mimo że regularnie dostaję z innych sklepów.

Na jakiej zasadzie są niby wysyłane maile dotyczące opinii ceneo?

Xkom z jednego z najlepszych lepszych sklepów pod względem podejścia do klienta stał się teraz najbardziej " januszowym" przez takie nie jasne zagrywki .

Z zasilaczami też się zaczyna jakiś żart robić i musiałem tłumaczyć że naprawdę potrzebuję zasilacza 1200W ( który i tak pewnie będzie za słaby) do rtx 3090 w sli ponieważ przy 1000W wyłącza komputer . A teraz pojawiła się informacja: " liczba sztuk produktu możliwych do zamówienia przez pojedynczego klienta jest ograniczona do jednej sztuki - niezależnie od modelu"  - przy zasilaczu który mam zamówiony i nie dostałem od 3 miesięcy. Czy jeśli zamówiłem inny zasilacz w między czasie to też pewnie anulują.

Łaski bez, nie chcą sprzedawać to nie będe kupował na siłe . Wystarczyło poinformować O SWOJEJ POMERDANEJ POLITYCE PRZED ZŁOŻENIEM ZAMÓWIENIA!!!!

 

Skoro nie mogę napisać na ceneo to zostawię to tutaj ;) 

  • Like 3
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo gdzie idą zasilacze o mocy ponad 1000W - do koparek :D

Ale na serio.to mogli informować przed złożeniem zamówienia,że przysługuje tylko jeden RTX/zasilacz na konto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - Regulamin sklepu to nie prawo. Nie może go stanowić ani być ponad nim. Jest też coś takiego jak klauzule niedozwolone, które wciąż usilnie sklepy próbują przeredagowywać i wprowadzać do swoich regulaminów.

Po drugie - kiedy te zmiany zostały wprowadzone i jakim cudem działają wstecz - do zamówień sprzed daty zmiany wprowadzonej do regulaminu?

Po trecie - pisz do rzecznika - tylko opisz sytuację. Masz maile z datami zamówień? Masz maila od sklepu o wprowadzeniu takiego lub innego zapisu/zmiany w regulaminie? Bo jak nie poinformowali klientów o zmianie (istniejących klientów - nowi powinni się zapoznać z regulaminem przed złożeniem zamówienia) a wprowadzili i na tej podstawie teraz działają to grubo ich to może kosztować (oby). Opisz też podejrzenie blokowania wystawiania opinii na ceneo jako podmiotu biznesowego opiniotwórczego funkcjonującego w świadomości Polek i Polaków oraz cieszącego się zaufaniem społeczeństwa jako usiłowanie wpływania na opinię publiczną / świadomość konsumentów i w sposób potencjalnie krzywdzący potencjalnych klientów poprzez wypaczanie opinii dot. tego sklepu. Jeżeli nie można zamieścić opinii (negatywnej lub pozytywnej to coś jest nie halo). 

Po czwarte - sprawa cywilna - poszukaj ogarniętą kancelarię i jedziesz.  

Ogólnie to współczuję. Straszne skur..ństwo się porobiło przez ostatni rok w naszym kraju pod tyloma względami, że po prostu głowa mała.

Edytowane przez Permanenta_Invigilacja
  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, xkom u mnie "from hero to zero". Z domyślnego sklepu spadł do tego, że patrzę czy na pewno nie idzie gdzie indziej. Choć nadal chciałbym wierzyć, że z rzeczami na które nie ma z dostępnością, mogą trzymać poziom... Ale no właśnie, czy mam ochotę testować to na sobie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat z x-kom jest tak,że jak mają towar w magazynie to zamówienia realizują wzorowo.Co do innego gdy danego towaru często nie ma na stanie bądź w ogóle jak z RTX/RX-ami,wtedy się zdarzają cyrki o których mowa w temacie.Jeżeli w grę wchodzi dochodzenie praw przez np.UOKiK to radzę składać zbiorowo,ponieważ pojedyńczy przypadek bardzo często olewają.Także nie należy się poddawać,sklep w międzyczasie zmienił regulamin,bo wiedzą że kryptowalutowe szaleństwo położyło cały rynek GPU.

Edytowane przez Spl97

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy x-kom był dobrym sklepem?? To był zawsze jeden z najdroższych sklepów w Polsce. Do tego prowadzi perfidną politykę marketingową na forach, ogłupiając użytkowników pseudo rabacikami czy promocjami.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym bronił...ale przynajmniej mi przysłali 3070 kiedy jeszcze był we w miarę normalnej cenie na dzisiejsze czasy (~3k), gdy inne sklepy anulowały praktycznie wszystko co zamówiłem :E 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, krzysiak napisał:

Nie żebym bronił...ale przynajmniej mi przysłali 3070 kiedy jeszcze był we w miarę normalnej cenie na dzisiejsze czasy (~3k), gdy inne sklepy anulowały praktycznie wszystko co zamówiłem :E 

Inne sklepy też niektórym wysłały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, B@nita napisał:

Inne sklepy też niektórym wysłały.

Tak samo jak i anulowały zamówienia "bo się miało więcej niż 1 szt jakiegokolwiek RTX zamówionego", także uważam że wszyscy siebie warci ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też anulowali zamówienia na 3070 i 3060ti. Po zapytaniu dlaczego to przytoczyli punkt, który ostatnio się u nich pojawił, a który mnie i moich zamówień nie dotyczył(od listopada nie złożyłem żadnego zamówienia na kartę RTX, a dodatkowo nie działa taki zapis wstecz). W odpowiedzi napisałem im, że w momencie składania przeze mnie oferty nie było takiego zapisu na stronie produktu(był inny, który tyczył się zamówienia jednego konkretnego modelu, a nie np. RTX 3070, 3060ti, itd., czyli podwójnych zamówień na np. MSI 3060 ti Trio X). Dodatkowo przyjęli te zamówienia(czyli zawarliśmy umowę) i na bieżąco byłem informowany o miejscu w kolejce(na 3 dni przed anulowaniem pracownik sklepu nic nie mówił o łamaniu regulaminu). Dodatkowo realizowali mi poprzednie zamówienia. Gdybym łamał jakiś wymyślony punkt to tego by nie robili, tylko anulowali wszystko. Nie może być tak, że zamówienia z tego samego okresu podlegają pod inny regulamin(późniejsze na 3060ti i 3070 mam zrealizowane, a wcześniejszych nie :D). W moim przypadku będę to załatwiał przez Rzecznika Praw Konsumentów i tyle. Nic to nie kosztuje, a może się czegoś nauczą. Po wystosowaniu maila z moją argumentacją, odpisała mi jakaś pracownica która w jednym zdaniu coś wspomniała o sprzedaży hurtowej :D. Żadnej merytorycznej odpowiedzi, a jedynie że nie prowadzą takowej. Moich zamówień(w sumie) nie ma nawet 10 :)(zupełnie różne modele RTXów)... Kogo tam zatrudniają to nie wiem. 

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie zrobili w bambuko 3 razy (2x3080 i raz 3070), mimo że na stronie towar był dostępny z informacją "kup do godziny którejś tam... , a otrzymasz towar jutro"

A ten ich nowy pseudo regulamin to już w ogóle żenada !

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.03.2021 o 10:40, B@nita napisał:

Od kiedy x-kom był dobrym sklepem?? To był zawsze jeden z najdroższych sklepów w Polsce. Do tego prowadzi perfidną politykę marketingową na forach, ogłupiając użytkowników pseudo rabacikami czy promocjami.

Wszystko zależy od tego czy kupujesz jedną rzecz czy kilka/zestaw.

Jak brałem kompa do roboty to tylko oni mieli wszystko na stanie, choć wyszło po opłaceniu, że jednak coś tam nie dojechało to chociaż zadzwonili, przestawili sprawę, zaproponowali wymianę ewentualnej części na coś innego.

A to, że mogłem pojedyncze części pozamawiać w 5 sklepach i zaoszczędzić te 20 czy 30zł to mi szkoda czasu było.

 

A rabaty owszem, często mają z doopy, bo nawet z obniżką idzie kupić taniej u konkurencji wiele pozycji  :lol2:

 

A do ogólnej sytuacji z RTX to raczej doprowadziła góra, bo normalnie jak czegoś brakuje to się wstrzymuje zamówienia. Ale ktoś już liczył "piniążki" i wyszło jak wyszło. Należy kategorycznie piętnować takie zachowania.

Edytowane przez blabla123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, marian666666 napisał:

chyba coś mieli bo zwiekszyli właśnie na 7100 zł a po co zwiększac gdy się czegoś nie ma : ]

?https://videocardz.com/newz/polish-retailer-cancels-10-month-old-rtx-3070-order-offers-rtx-3060-in-return

Po co sprzedawać karty których się nie ma? @X-KOM.PL. Proszę o wyjaśnienie sytuacji. 

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

A po co ? i tak prawdy wam nie napiszą, tylko jakieś korpo bzdury. Bycie sprzedawcą, to tez bycie umiejętnym kłamcą.Taka chora rzeczywistość. 

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Kyriakos napisał:

Bycie sprzedawcą, to tez bycie umiejętnym kłamcą.Taka chora rzeczywistość. 

Tylko gdzie tu umiejętność - oni przechodzą już samych siebie. Poniżej sytuacja z przed kilku dni. 

Skorzystałem z podlinkowanej oferty.

 

Na liście moich zamówień pojawiło coś takiego. 

image.png.0f71abb639f9a2804bfd69f430023f43.png

By po paru godzinach zamówienie zmieniło się na magicznie LHR i dopisek "PROMOCJA"  - bez jakiejkolwiek informacji ze strony sklepu.
 

 

image.png.f242b1102eea499db02cfe81343dad48.png

Napisałem do sklepu, że to chyba pomyłka bo zamawiałam bez LHR, oferta LHR byłą droższa i kosztowała pond 7 tys. o to właśnie ta poniższej: 

https://www.x-kom.pl/p/675941-karta-graficzna-nvidia-msi-geforce-rtx-3080-suprim-x-lhr-10gb-gddr6x.html

Poniżej odpowiedź - oczywiście kłamliwa bo w opisie również nie było wzmianki o LHR. 

 

image.png.54efe3cbc36162bf05614a0c26283a1f.png

Okazuje się że są karty non LHR ale dla wybranych i wolniej dochodzą :)
Klientom podmienia się przedmioty w zamówieniu bez och poinformowania  - 
X-KOM wyznaczacie nowe standardy.

Edytowane przez Griszah
  • Sad 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Taki niby dobry sklep ,a traktuje własnych klientów jak głupków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W uzupełnieniu dodam, że X-kom informacje przekazywane klientom dot. gwarancji czepie z archiwalnych artykułów w necie, wprowadzając jednocześnie w błąd. 

Gdyby kopanie krypto wiązało się z utratą gwarancji to modele LHR powinny mieć zablokowane kopania a nie ograniczone.

 

RCoZ8Ls.png

Edytowane przez Griszah
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Griszah napisał:

 

Gdyby kopanie krypto wiązało się z utratą gwarancji to modele LHR powinny mieć zablokowane kopania a nie ograniczone.

A może po prostu całkowite ograniczenie kopania ma negatywny wpływ na użytkowanie GPU w grach, itp.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, mark2468 napisał:

A może po prostu całkowite ograniczenie kopania ma negatywny wpływ na użytkowanie GPU w grach, itp.?

Tu nie powinno być miejsca na domysły - wiadomo że większość GPU jest obecnie kupowana do miningu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sklep nie jest pośrednikiem. Sklep nie jest też przedstawicielem kupującego — brokerem szukającym dla niego kart po hurtowniach. Jest wystawiony produkt, ktoś klika i kupuje, płaci, to powinien otrzymać produkt.

Nie ma tłumaczeń, że potem zdrożało. Byłoby wytłumaczenie, gdyby pobrali 2000 zł, a następnego dnia karta kosztowałaby 10000 zł. Ale sam fakt, że straciliby marżę, wysyłając klientowi zamówiony towar (nikogo nie obchodzi, z której partii dostawy, na podstawie jakiej umowy z którym dostawcą itd. — umowa klienta jest ze sklepem), nie oznacza, że mają prawo anulować zamówienie. Były karty? Za dwa razy tyle, co na premierze, albo ewentualnie +50%, ale były. Można było — i trzeba! — wysłać tym, co opłacili z góry.

Jeśli wystawili towar jako dostępny w magazynie, a zwłaszcza jeśli przyjmowali płatności z góry, to nie ma wytłumaczenia, że im w międzyczasie marżowość spadła ani ewentualnie że koszt zakupu tej karty od dystrybutora byłby wyższy o ileś tam procent (nie 500%, ale np. 50%) niż cena zapłacona przez klienta.

Zachowanie sklepów, które umożliwiały normalnie zakup jak towaru będącego na stanie, a potem się wycofały, mimo że karty były, ale po prostu ceny wzrosły, jest nie do zaakceptowania. Co innego warunkowe preordery z płatnością przy odbiorze.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...