Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

1440 p + MAKS z gry + TYLKO FG 

w benchmarku bez FG 80 fps, z FG 141. W grze pomiędzy 100 a 125 fps. 

Nie czuć totalnie NIC żadnego opóźnienia ani przekłamań obrazu , FG jest w wersji 1.05. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sensie ty nie czujesz ani nie widzisz ;)

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, SebastianFM napisał:

Niedługo będę w domu to ci podam dokłdanie w jakich grach i na jakich ustawieniach tak jest.

To jaką konkretnie grę mam sprawdzić? Tylko proszę nie jakieś starocie. ?

W Crysis 3 I GTA 5 jest, ale to starocie. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, tomcug napisał:

Z czego dokładnie wynika kalectwo Ady w 4K, nie wiadomo, ale jakiś powód musi być i wykluczanie przepustowości z powodu wskazań programu to dość odważne założenie.

Odważnym to jest stwierdzanie, że przepustowość pamięci jest winowajcą tylko na podstawie, że jest mniejsza. 

GPU składa się z wielu głównych składowych elementów w różnych proporcjach. Przy skalowaniu całości mogą zachodzić różne zachowania. 

Analiza z debuggera nv jest konkretnym argumentem, ale jak widzę, panuje tutaj przekonanie, nie zmam się ale się wypowiem, 'bo przecież mniejsza przepustowość i wszystko jasne'. To nie takie proste przy tak skomplikowanych układach.

Przysiadając na dłużej do debuggera można dokładnie określić w czym jest problem i wstępnie patrząc na przytoczony przykład, to nie wygląda aby był problem w przepustowości pamięci (przynajmniej w tej konkretnej grze).

 

PS. O jakiej grze mowa, która wolniej działa na 4070ti od 3080? 

Edytowane przez MaxaM
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, kadajo napisał:

W sensie ty nie czujesz ani nie widzisz ;)

Moje odczucia - to trzeba samemu sprawdzić. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, MaxaM napisał:

Odważnym to jest stwierdzanie, że przepustowość pamięci jest winowajcą tylko na podstawie, że jest mniejsza.

Nie twierdzę, że "wina" jest stricte po stronie przepustowości, jedynie że jest taka możliwość, że jest to składowa "problemu".

Edytowane przez tomcug
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem jakby wyglądały te układy ADA i te GPU gdybyśmy nie mieli tego całego syfego multi kryzysu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, kadajo napisał:

W sensie ty nie czujesz ani nie widzisz

Też byłem sceptycznie nastawiony na to FG, ale prawda jest taka, że wszystko chodzi "ostro" i nie czuć żadnego laga. Mam porównanie do 6900XT, którego miałem w kompie jeszcze tydzień temu.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie bardziej denerwuje w FG ze nie można blokować FPS z poziomu Rivy,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, kadajo napisał:

Mnie bardziej denerwuje w FG ze nie można blokować FPS z poziomu Rivy,

blokada działa poprawnie z panelu NV 

DLSS3-CB-1.jpg

MIT o wielkim input lap obalony. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, ju-rek napisał:

Też byłem sceptycznie nastawiony na to FG, ale prawda jest taka, że wszystko chodzi "ostro" i nie czuć żadnego laga. Mam porównanie do 6900XT, którego miałem w kompie jeszcze tydzień temu.  

Jeszcze nie miałem okazji spróbować FG, ale wydaje mi się, że odpowiedniejszym pytaniem byłoby jakie ma się odczucie po długiej sesji w grze. Czy nie ma nadwymiarowego zmęczenia i poczucia, że coś jest nie tak z grą.

To, że nie widać artefaktów, to nie znaczy, że mózg tego nie widzi. Analogicznie mózg też nie widzi pikseli na ekranie, ale widzimy lepszy obraz z większą rozdzielczością, czy też możemy mieć źle dobrane okulary, w których się widzi super, ale głowa boli od dłuższego noszenia :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, RTX4090 napisał:

blokada działa poprawnie z panelu NV 

DLSS3-CB-1.jpg

MIT o wielkim input lap obalony. 

Input lag na poziomie 60 FPS nie powinien przekraczać 16 ms :E

 

2 minuty temu, MaxaM napisał:

Jeszcze nie miałem okazji spróbować FG, ale wydaje mi się, że odpowiedniejszym pytaniem byłoby jakie ma się odczucie po długiej sesji w grze. Czy nie ma nadwymiarowego zmęczenia i poczucia, że coś jest nie tak z grą.

To, że nie widać artefaktów, to nie znaczy, że mózg tego nie widzi. Analogicznie mózg też nie widzi pikseli na ekranie, ale widzimy lepszy obraz z większą rozdzielczością, czy też możemy mieć źle dobrane okulary, w których się widzi super, ale głowa boli od dłuższego noszenia :) 

Pewnie się przyzwyczaić i nie ma problemu. Czego by tam złego o tym nie pisać to na pewno gra się lepiej niż w zwykłych 30 fps. A skoro do tego można się przyzwyczaić to tym bardziej do FG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą chyba DL2 też dostał FG, właśnie ściągam poprawkę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, kadajo napisał:

Mnie bardziej denerwuje w FG ze nie można blokować FPS z poziomu Rivy,

A w czym Rivia jest lepsza od ustawienia capa w panelu nv? Pytam serio. Bo jak dla mnie to zbędny 'kolejny program' :) 

 

Z tą tabelką coś chyba jest nie halo. 213ms w jakiejś grze i to na 3090ti? CP RT w 8k czy jak? Przecież to mocno pływający kursor... 

Edytowane przez MaxaM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, kadajo napisał:

Input lag na poziomie 60 FPS nie powinien przekraczać 16 ms :E

Ta, na pewno dla całego systemu :E

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, MaxaM napisał:

A w czym Rivia jest lepsza od ustawienia capa w panelu nv? Pytam serio. Bo jak dla mnie to zbędny 'kolejny program' :) 

Kiedyś już rozmawialiśmy na ten tematy wyszło ze ogólnie Riva sprawdzona się w tym najlepiej i nie powoduje żadnych problemów, jak dodasz do tego możliwość profilowania i zmiany FPS w locie bez wychodzenia z gry i używasz tez Rivy do wyświetlania OSD to nie jest wcale taki "kolejny program".

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, kadajo napisał:

Kiedyś już rozmawialiśmy na ten tematy wyszło ze ogólnie Riva sprawdzona się w tym najlepiej i nie powoduje żadnych problemów, jak dodasz do tego możliwość profilowania i zmiany FPS w locie bez wychodzenia z gry i używasz tez Rivy do wyświetlania OSD to nie jest wcale taki "kolejny program".

To ustawisz sobie dla JEDNEJ KONKRETEJ gry limit klatek w panel NV i problem rozwiązany ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, MaxaM napisał:

To, że nie widać artefaktów, to nie znaczy, że mózg tego nie widzi. Analogicznie mózg też nie widzi pikseli na ekranie, ale widzimy lepszy obraz z większą rozdzielczością, czy też możemy mieć źle dobrane okulary, w których się widzi super, ale głowa boli od dłuższego noszenia

Posłuchaj, w moim monitorze mogę włączyć podświetlenie stroboskopowe. które u większości osób powoduje ból głowy itp. Ja mogę grać z ustawieniem na max i nic mi nie jest. Pisałem już wyżej, stary jestem. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, galakty napisał:

To ustawisz sobie dla JEDNEJ KONKRETEJ gry limit klatek w panel NV i problem rozwiązany ;) 

That Could Work GIFs | Tenor

?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpaliłem DL2 bo też dostało FG - 1440p + MAKS + LOD 300% ( zarzyna kartę ) = 120 - 140 fps 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, kwiatek13 napisał:

Jeśli Vertex GX 1000w będzie kosztował faktycznie jak w preorderze na Proline 1350zł to moim zdaniem kompletnie nie ma sensu skoro najprawdopodobniej lepszy Be Quiet Dark Power 13 jest praktycznie w tej samej cenie i ma być ponoć dostawa w X-Kom 3-6 lutego.

To się wszystko zgadza, natomiast osobiście bardziej zależy mi na trybie półpasywnym niż na wyższym certyfikacie. Bo jego brak przekłada się na większą ilość kurzu wewnątrz, a jednak przez większość czasu (przynajmniej w moim przypadku) komputer będzie działał w idle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Crossair HX1500i. Będzie pasywny do 700-800W.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, SebastianFM napisał:

To jaką konkretnie grę mam sprawdzić? Tylko proszę nie jakieś starocie. ?

Tylko starsze gry mają MSAA ;)

Godzinę temu, RTX4090 napisał:

MIT o wielkim input lap obalony. 

To teraz wklej DLSS 2.0 vs 3.0. Poza tym to nie jest tak pięknie bo lag mocno się zmienia w tabelkę też sobie mogę wbić jak stoję w miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, sideband napisał:

Tylko starsze gry mają MSAA ;)

To teraz wklej DLSS 2.0 vs 3.0. Poza tym to nie jest tak pięknie bo lag mocno się zmienia w tabelkę też sobie mogę wbić jak stoję w miejscu.

chodzi mi o Native v DLSS 3.0 - bo większość co widziała działa FG tylko na YT mówi że dramatycznie wzrasta input lag względem native. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, RTX4090 napisał:

LOD 300% ( zarzyna kartę )

a co to ten LOD?

Przed chwilą robiłem test DL 2.

FG bez dlls i w 1440p mam między 160~210 FPS czyli średnio gdzieś ~180

Bez FG koło 108 k/s średnio. Czyli spory przyrost.

Benchmark w Dying Light 2 nie wiem czemu zaniża wynik przy włączonym FG i pokazuje że mam średnią tylko 85FPS choć Msi Afterburner pokazuje non stop ponad 180.

W  Cyberpanku benchmark pokazuje faktyczny wynik.

Edytowane przez Mistol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...