Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety - pojawiło się FG w CP2077 i DL2 i... wraz z nim crashe (jak i w W3 NG), gdy ktoś używa ReShade. :(

 

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Air napisał:

Panowie i panie krótka piłka.
Jaką wersję 4070ti kupić bo już się zgubiłem :E
Czy muszę wymieniać mój zasilacz spc supremo fm2 gold 650w oraz na co wymienić r5 3600 (myślałem nad r7 5800)
W esportowe giery śmigam na 1080p 165hz a inne gry raczej chciałbym z padem w ręku pograć na tv 4k, jak nie 4k to chociaż 2k z tymi 60fps.

Mam nadzieję że to nie jest nazbyt spam w tym temacie.

 

Zasilacz powinien dać radę bez problemu ale r5 3600 to jest dziadek koniecznie do zmiany na 5800X3D.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwna zależność, moim zdaniem o ile jest to możliwe wypadałoby skontaktować się z twórcą reshade i pogadać z nim o poprawkach stricte pod RTX 4xxx i FG. Wygląda na to, że to nie wina gier tylko właśnie tego moda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, sideband napisał:

DLSS Quality jest akceptowalne, ale nie w każdej grze. Ale ludzie to ślepoki więc DLSS better than native :szczerbaty:

To zależy :-)

Ja mam dwa monitory. Na 1440p DLSS zamydla. Na 4K wygląda tak ostro jak native w quality i balance. Mogę powrzucać screeny z gier 4K => Zła opinia o DLSS bierze się chyba od użytkowników 1440p, dobra od grających w 4K.

Edytowane przez MSky7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ju-rek napisał:

Chyba mówisz o graniu bez RT? Bo wychodzi jakbyś mówił o Cyberpunku.

Podałem konkretny przykład. Generowanie klatki przez FG w każdej grze zajmuje tyle samo czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, caleb59 napisał:

Dziwna zależność, moim zdaniem o ile jest to możliwe wypadałoby skontaktować się z twórcą reshade i pogadać z nim o poprawkach stricte pod RTX 4xxx i FG. Wygląda na to, że to nie wina gier tylko właśnie tego moda.

Nic innego nie pozostaje. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, sideband napisał:

FG to śmietnik.

DLSS Quality jest akceptowalne, ale nie w każdej grze. Ale ludzie to ślepoki więc DLSS better than native :szczerbaty:

Dla mnie DLSS jest lepsze. Eliminuje uciążliwe migotanie krawędzi, działa jak temporalny antyaliasing. Tylko lepiej, bo dodaje klatek zamiast je zabierać.

  • Like 3
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Input lag na poziomie 40ms i wyżej da się już spokojnie odczuć. Nie wszystkim to przypadnie do gustu, szczególnie ze obraz będzie się wydawał plynny ale sterowanie już nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, caleb59 napisał:

Dziwna zależność, moim zdaniem o ile jest to możliwe wypadałoby skontaktować się z twórcą reshade i pogadać z nim o poprawkach stricte pod RTX 4xxx i FG. Wygląda na to, że to nie wina gier tylko właśnie tego moda.

Temat chyba nieaktualny.
Install najnowszego ReShade chyba załatwia temat. Testuję...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż, żeby wygenerować metodą interpolacji klatkę pośrednią między dwiema natywnymi klatkami, trzeba dysponować obiema. Zatem trzeba buforować wyświetlanie zwiększając Input Lag.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, MSky7 napisał:

To zależy :-)

Ja mam dwa monitory. Na 1440p DLSS zamydla. Na 4K wygląda tak ostro jak native w quality i balance. Mogę powrzucać screeny z gier 4K => Zła opinia o DLSS bierze się chyba od użytkowników 1440p, dobra od grających w 4K.

W 3440x1440 również złego słowa nie powiem o dlss, jedynie w RDR2 na krawędziach drzew robi się coś dziwnego ale taki control czy cp2077 nie jestem w stanie odróżnić.

No i w Uncharted trochę się obraz jednak psuł widocznie, na tv w 4k pewnie nie do wyłapania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, Andree napisał:

Dla mnie DLSS jest lepsze. Eliminuje uciążliwe migotanie krawędzi, działa jak temporalny antyaliasing. Tylko lepiej, bo dodaje klatek zamiast je zabierać.

Mam tak samo. Pal licho już te + fps, ale jakość wygładzania jest świetna i teraz, gdy odpalam gierkę bez DLSS, to KAŻDA dotychczas stosowana technika AA jest dla mnie nieakceptowalna i rażąco słaba.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, MSky7 napisał:

To zależy :-)

Ja mam dwa monitory. Na 1440p DLSS zamydla. Na 4K wygląda tak ostro jak native w quality i balance. Mogę powrzucać screeny z gier 4K => Zła opinia o DLSS bierze się chyba od użytkowników 1440p, dobra od grających w 4K.

Uwierz mi, że ludzie są ślepi ;) Jeżeli mam coś w uwierzyć to mniej niedoróbek widzą ludzie na małych monitorach o wysokim zagęszczeniu pikseli ;)  Na dużym ekranie to nawet ten kto ma denka od butelki na nosie będzie widział różnice.

Poza tym mydło to jest pikuś dochodzą inne artefakty. Ile razy można wałkować ten sam temat. To samo jest z FG zrobisz z 35fps na 60fps tylko jest taki lag, że mam odruchy wymiotne.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem CP2077.

Moje wrażenia takie: 

a) 4K wszystko na maxa - ponad 100 płynnych klatek razem z DLSS 2.0 - CP nigdy tak płynnie nie chodził.

b) input lag czuję - pewnie dlatego, że większość gier mam na 140 klatek, czasami nawet pod 200. Więc tutaj te realne 50 robi różnicę. Ale nie jest to coś dyskwalifikującego - do odruchów wymiotnych daleko (no chyba, że mówimy o grze bez DLSS 2.0 z 70 klatkami FG :-) ).

 

Co do DLSS 2.0 w tej grze to załączam zdjęcia do porównania

1) native 4K - full size

1native4k.jpg

 

 

2) DLSS jakość - full size

2jakosc.jpg

 

3) DLSS balans - full size

3balans.jpg

 

 

Edytowane przez MSky7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Andree napisał:

Dla mnie DLSS jest lepsze. Eliminuje uciążliwe migotanie krawędzi, działa jak temporalny antyaliasing. Tylko lepiej, bo dodaje klatek zamiast je zabierać.

Poproszę o DLAA w każdej grze to możemy pogadać ;) Za kilka generacji do przodu starsze gry pozostaną tylko wsparciem "generatora artefaktów".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, MSky7 napisał:

Odpaliłem CP2077.

Moje wrażenia takie: 

a) 4K wszystko na maxa - około 100 płynnych klatek razem z DLSS 2.0 - CP nigdy tak płynnie nie chodził.

b) input lag czuję - pewnie dlatego, że większość gier mam na 140 klatek, czasami nawet pod 200. Więc tutaj te realne 50 robi różnicę.

 

Co do DLSS 2.0 w tej grze to załączam zdjęcia do porównania

1) native 4K - full size

1native4k.jpg

 

 

2) DLSS jakość - full size

2jakosc.jpg

 

3) DLSS balans - full size

3balans.jpg

 

 

Nie użyłeś jakiegoś wyostrzenia obrazu ? Jakoś nienaturalnie ostre krawędzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, kadajo napisał:

Nie użyłeś jakiegoś wyostrzenia obrazu ? Jakoś nienaturalnie ostre krawędzie.

Możliwe, że podciągnięte, chyba nawet z reshade coś zostało (lumasharpen). Ale ja z tych ślepych jestem i mi się tak podoba :-)

 

Zrzut-ekranu-2023-02-01-002118.jpg

 

Edytowane przez MSky7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, sideband napisał:

To samo jest z FG zrobisz z 35fps na 60fps tylko jest taki lag, że mam odruchy wymiotne.

 

Ta technologia dopiero raczkuje. Tu jest fajne video jak (kiedyś ) będzie można pozbyć się lagu.

https://www.youtube.com/watch?v=f8piCZz0p-Y

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez MSky7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, kadajo napisał:

Input lag na poziomie 40ms i wyżej da się już spokojnie odczuć. Nie wszystkim to przypadnie do gustu, szczególnie ze obraz będzie się wydawał plynny ale sterowanie już nie.

Przy czym on na natywce (pierwsza część filmu) ma okolice 50ms więc... ;) Pewnie 4k i wszystko na ultra tak gniecie. 

Co ciekawe po włączeniu dlss quality i fg też mu pokazuje okolice 50ms a według tych wszystkich kalkulatorów powinno być nieco więcej. 

Edycja. Chociaż w sumie nie dziwne, że okolice 50ms na natywce jak tam ledwo 40 fps wyrabia gierka. 

 

Edytowane przez AvengerGT
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, AvengerGT napisał:

Przy czym on na natywce (pierwsza część filmu) ma okolice 50ms więc... ;) Pewnie 4k i wszystko na ultra tak gniecie. 

Co ciekawe po włączeniu dlss quality i fg też mu pokazuje okolice 50ms a według tych wszystkich kalkulatorów powinno być nieco więcej. 

Natywna 50ms

DLSS Q 35ms

Natywna + FG 67ms

DLSS Q + FG 50ms

 

Każda z tych wartości prócz DLSS Q jest lipna. Obciąłbym coś jeszcze, żeby dociągnąć do 80-90FPS wtedy lag będzie spoko pod myszkę. Pod pada chyba te 50 bym zaakceptował. 

A co do zbyt małego wzrostu laga .. DLSS Q 35ms 68FPS - Gdzie z samego frame time powinien być 15ms dla 68FPS. I tutaj licząć FG dla 15ms *2 (Bufor dla FG) +3ms ( czas renderu FG) = 15ms vs 32ms  Przy tych 15ms jest jeszcze reszta ktora dodaje laga +20ms. Dodaj te 20ms do 32ms i wszystko się zgadza. 

Wzrosty laga nie są liczone z całości PC, klawiatura, mysz, PC, monitor. Tylko na czasach renerów. 

Więc w tym konkretnym przypadku przy tym FPSie tak wychodzi, że FG z DLSS Q dobija do czasów z natywki. Pewnie jakby użyć tam 4070TI, to dałoby się ukręcić nawet lepszego laga całościowego z DLSS + FG vs natywka. Tylko to i tak byłoby nie grywalne i coś z detala zejść by trzeba.

Ze wszystkich tych kombinacji, najlepszy i tak jest Reflex :) Wywalasz Reflexa i lag całościowy x2 ponad 100ms. Nawet z padem to już śmierdzi ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jak ty grałeś zanim pojawił się Reflex.

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najwięcej o strasznym input lagu i że nie da się grać mają do powiedzenia ludzie, którzy nie mają FG ?

W komentarzach piszą że ustawiając odpowiedni V-sync w panelu można zniwelować laga i jest dużo lepiej, a autor w filmie nawet nie wie co się stało z Vsync bo mu FG zablokował opcję... 

Edytowane przez galakty
  • Like 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...