DyndaS 519 Napisano 29 Maja 2023 (edytowane) Godzinę temu, SylwesterI. napisał: wiesz 13700kf też może być ograniczany ,ale może obaj mamy rację ,silnik jest tak zwalony że nie ma proca który by to ogarną aberracja chromatyczna jest w ustawieniach grafiki i to raczej nie pomaga , bo to , motion blur i jakieś inne lens flare , zawsze wyłączam w grach Ogólnie ta gra ma jakiś problem z artefaktrami koło postaci. Początkowo myślałem, że to wina FG, ale bez tego też to jest. Nawet jak dałem locka na 60 fps to i tak są dropy przy obracaniu się. Czyli prawdopodobnie zwalony silnik i nic na to nie poradzi... Edit. Sprawdziłem jeszcze nawet obciążenie rdzeni czy GPU. Nic nie dobija wtedy do 100%, a jest spory zapas, szczególnie przy CPU. Edytowane 29 Maja 2023 przez DyndaS Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SylwesterI. 1261 Napisano 29 Maja 2023 artefaktów nie widziałem w grze , u mnie dropy przy locku na 60fps też są ale wyraźnie mniejsze , skojarzyłem z procem , bo msi w obciążeniu proca jako całego , pokazywało skoki do 80% przy odblokowanym fps i mniejsze bo do 68-70% przy locku na 60fps , może u Ciebie tego tak nie widać i nie pomaga , bo grasz z FG , wiec masz dużo fps ale cześć z nich jest generowana , masz też mocniejszego proca , sprawdź jak gra się zachowuje bez dlss i fg i w zależności od fps zrób jakieś ograniczenie no nie wiem , wydaje mi się ze przy dużym fps to proc nie wyrabia i gwałtowny zwrot w grze powoduje wzmocnienie tego wrażenia , bo zdaje się coś z teksturami czy sharderami jest liczone na cpu , nie wiem też jak to wygląda u ciebie dokładnie , mnie na odblokowanym fps potrafiło zamrozić obraz na sekundę czy dwie co w walce powodowało , że zanim coś zrobiłem już było po mnie , lock to znacznie skrócił Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DyndaS 519 Napisano 29 Maja 2023 Gram bez FG, a jak szybko obracasz kamerą to da się zobaczyć takie poświaty/ghosting. Przypomina mi to efekt jaki widziałem w GoW z generatorem klatek w TV samsunga na konsoli. Zresztą jak włączysz FG i dasz locka fps jednocześnie, to pojawia się ogromny stutter i dokładnie to widać. Bez DLSS próbowałem, to mam niski fps. To jest jakaś zwalona optymalizacja/silnik, ale czy jest jakaś opcja, która jest w stanie to poprawić/naprawić, to właśnie nie wiem. Próbowałem wyłączać też e-core i jakby może trochę lepiej, ale może po prostu placebo. Ogólnie optymalizacja gier i ich dopracowanie w tych czasach to jest jakaś masakra... Bywa, że są gry długo po premierze i dalej problemy bugi. Ostatnio tak miałem w DL2. Bug w misji, której nie mogłem ukończyć, albo wielokrotnie podczas gry postać mi gdzieś utknęła na amen. Aż się boję ruszać Cyberpunka 2077 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebastianFM 1988 Napisano 29 Maja 2023 (edytowane) @DyndaS sprawdziłem przed chwilą i u mnie się nic nie przycina, początkowa lokacja, najwyższe ustawienia, RTX 4070 Ti, 1440p, DLSS Q. Procesor dużo słabszy, i9-9900K, i tak jest obciążony podczas gry w małym stopniu. Nawet przy włączonym DLSS czy obniżeniu rozdzielczości do 1080p to i tak karta graficzna ogranicza ilość FPS a nie procesor. Ja jednak mam niezaktualizowaną grę, jeszcze bez dodanego RT. Może to ta opcja powoduje przycięcia? Mogę ci tylko zasugerować, żebyś nie brał pod uwagę wypowiedzi jednej osoby, która tu się mądrzy a nie ma ani normalnej karty graficznej ani tej gry ani w ogóle pojęcia o działaniu nowych i wymagających gier. Edytowane 29 Maja 2023 przez SebastianFM 1 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiak 2163 Napisano 29 Maja 2023 Na 3070 też tego nie ma. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ronson 2179 Napisano 29 Maja 2023 Cholera. Na sentyment mnie i innych starych chcą wziąć. Zawsze chciałem mieć płytę i kartę VLB, ale zanim nazbierałem kasy na upgrade, to już było jasne, że PCI pokonało VLB i nigdy mi nie było dane: Ale na ten nowy typ to może się zdążę załapać: Jeszcze niech to będzie miało napis na pudełku Cirrus Logic albo S3 Trio 32 i mnie mają Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Minciu 5592 Napisano 29 Maja 2023 (edytowane) 6 godzin temu, DyndaS napisał: Czy ktoś grał w A Plague Tale: Requiem i wie jak naprawić stutter/dziwne przycięcia? Mam 4070 Ti. Sprawdzane w lokalizacji startowej. Jak się obrócę o 180 stopni to nagle jest takie przycięcie. Zresztą jak się sceny w przerywnikach zmieniają mam wrażenie, że jest to samo. Odpal HWinfo i włącz wykresy na stan pamięci, transfer dysków z grą i swapem, transfer szyny PCIE do GPU i co tam jeszcze się da. Próbkowanie daj sobie tylko jakieś nieco wyższe i powinno wyjść na wykresach coś. Systemowo jak nic nie brakuje to AltTab powinien też działać instant. W HwInfo wykres odpalasz na liście czujnikow klikając dwa razy w to co chcesz wrzucić na grafikę. Edytowane 29 Maja 2023 przez Minciu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcug 3939 Napisano 29 Maja 2023 5 minut temu, krzysiak napisał: Na 3070 też tego nie ma. Ja przeszedłem gierkę w całości na RX 6800 XT i też nie przypominam sobie istotnych problemów z przycięciami. Trochę pograłem ponadto na RTX 3080 Ti, podobnie było ok. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Minciu 5592 Napisano 29 Maja 2023 3 godziny temu, DyndaS napisał: Aż się boję ruszać Cyberpunka 2077 Ja jak go odpalam, to wystarczy kilka chwil żeby zobaczyć jak NPC idzie sobie w powietrzu między piętrami. Fajnie tam jest Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SylwesterI. 1261 Napisano 29 Maja 2023 21 minut temu, SebastianFM napisał: Mogę ci tylko zasugerować, żebyś nie brał pod uwagę wypowiedzi jednej osoby, która tu się mądrzy a nie ma ani normalnej karty graficznej ani tej gry ani w ogóle pojęcia o działaniu nowych i wymagających gier. aleś ty odważny , walisz prosto z mostu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DyndaS 519 Napisano 29 Maja 2023 23 minuty temu, SebastianFM napisał: @DyndaS sprawdziłem przed chwilą i u mnie się nic nie przycina, początkowa lokacja, najwyższe ustawienia, RTX 4070 Ti, 1440p, DLSS Q. Procesor dużo słabszy, i9-9900K, i tak jest obciążony podczas gry w małym stopniu. Nawet przy włączonym DLSS czy obniżeniu rozdzielczości do 1080p to i tak karta graficzna ogranicza ilość FPS a nie procesor. Ja jednak mam niezaktualizowaną grę, jeszcze bez dodanego RT. Może to ta opcja powoduje przycięcia? Mogę ci tylko zasugerować, żebyś nie brał pod uwagę wypowiedzi jednej osoby, która tu się mądrzy a nie ma ani normalnej karty graficznej ani tej gry ani w ogóle pojęcia o działaniu nowych i wymagających gier. 9 minut temu, krzysiak napisał: Na 3070 też tego nie ma. 5 minut temu, Minciu napisał: Odpal HWinfo i włącz wykresy na stan pamięci, transfer dysków z grą i swapem, transfer szyny PCIE do GPU i co tam jeszcze się da. Próbkowanie daj sobie tylko jakieś nieco wyższe i powinno wyjść na wykresach coś. Systemowo jak nic nie brakuje to AltTab powinien też działać instant. To musisz dokładniej sprecyzować co i jak. HWInfo używam do podstawowego monitorowania poza grami. RAM czy vram na pewno nie brakuje. Bez RT wychodzi na to, że tego nie ma. Dopiero z RT pojawia się problem. Jeszcze spróbuję sterowniki nvidia nowe wgrać, ale dosyć niedawno to robiłem. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcug 3939 Napisano 29 Maja 2023 Teraz, DyndaS napisał: Bez RT wychodzi na to, że tego nie ma. Dopiero z RT pojawia się problem. To może być problem z gierą Ja grałem bez RT wyłącznie. 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sideband 8725 Napisano 29 Maja 2023 3 godziny temu, DyndaS napisał: Gram bez FG, a jak szybko obracasz kamerą to da się zobaczyć takie poświaty/ghosting. Przypomina mi to efekt jaki widziałem w GoW z generatorem klatek w TV samsunga na konsoli. Zresztą jak włączysz FG i dasz locka fps jednocześnie, to pojawia się ogromny stutter i dokładnie to widać. Bez DLSS próbowałem, to mam niski fps. To jest jakaś zwalona optymalizacja/silnik, ale czy jest jakaś opcja, która jest w stanie to poprawić/naprawić, to właśnie nie wiem. Próbowałem wyłączać też e-core i jakby może trochę lepiej, ale może po prostu placebo. Ogólnie optymalizacja gier i ich dopracowanie w tych czasach to jest jakaś masakra... Bywa, że są gry długo po premierze i dalej problemy bugi. Ostatnio tak miałem w DL2. Bug w misji, której nie mogłem ukończyć, albo wielokrotnie podczas gry postać mi gdzieś utknęła na amen. Aż się boję ruszać Cyberpunka 2077 Spróbuj wyłączyć Reflex oraz HAGS w systemie. Wyłacz motion blur i aberracje. Możesz spróbować też wyłączyć E-Core grałem w to jak jeszcze nie wszedł patch ze sprzętowym RT to zero szarpania itp. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DyndaS 519 Napisano 29 Maja 2023 5 minut temu, sideband napisał: Spróbuj wyłączyć Reflex oraz HAGS w systemie. Wyłacz motion blur i aberracje. Możesz spróbować też wyłączyć E-Core grałem w to jak jeszcze nie wszedł patch ze sprzętowym RT to zero szarpania itp. Reflex jest wyłączony w grze. Co to jest HAGS w ogóle ? Aberracje próbowałem wyłączać. Motion blur, to w sumie nawet nie wiem czy tam jest, ale będę musiał zerknąć. Probowałem wyłączać e-core oraz nawet HT w sumie jeszcze. Miałem wrażenie jakby bez e-core było minimalnie lepiej, ale może po prostu placebo. Problem jednak dalej występował. No właśnie z wyłączonym RT problemu brak. Ogólnie nawet jak dałem locka na 40 fps, to dalej miałem dropy przy obracaniu się Coś jest ewidentnie spieprzone z tą implementacją RT w tej grze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SylwesterI. 1261 Napisano 29 Maja 2023 (edytowane) 44 minuty temu, DyndaS napisał: Co to jest HAGS w ogóle ? ustawienia ekranu> użyj protokołu HDR > wyłącz automatyczny tryb HDR czy wyłączenie vsync/gsync sprawdzałeś ? bo wydaje mi się że to robi problem , właśnie testuję kurcze niby wyłączenie gsync pomaga na użycie cepa , ścinki są mniejsze , ale żeby to całkowicie usunąć i mieć gładko jak masełko to trzeba wyłączyć RT w grze , co ciekawe jak biegnę/patrzę się w jednym kierunku to użycie karty mam na 99% fps 80-90 , ale jak kręcę gwałtownie kamerą to użycie gpu spada do 60-70% fps spada może o 10 , natomiast gra przycina , po wyłączeniu RT karta chodzi non stop na 100% , fps ponad 140 i zero ścinek w hwinfo sprawdzałem jeszcze wykresy użycia ssd systemowego i tego na którym jest zainstalowana gra , obciążenie magistrali gpu , kontrolera pamięci gpu , pamięci systemowej , wirtualnej , pliku wymiany , no wszystko co mi przyszło do głowy i nic nie zauważam niepokojącego Edytowane 29 Maja 2023 przez SylwesterI. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phoenix. 10951 Napisano 30 Maja 2023 7 godzin temu, DyndaS napisał: Reflex jest wyłączony w grze. Co to jest HAGS w ogóle ? Aberracje próbowałem wyłączać. W wyszukiwarce Windows wpisz ustawienia grafiki. Bez tego nie działa FG gdybys później chciał używać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phoenix. 10951 Napisano 30 Maja 2023 https://videocardz.com/newz/asus-announces-rog-matrix-geforce-rtx-4090-gpu-featuring-360mm-aio-and-liquid-metal Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkEater 558 Napisano 30 Maja 2023 (edytowane) Widzieliście propozycje ASUSA na zasilanie nowe RTX? dodatkowe złącze przy slocie PCI-express, minus taki że trzeba mieć też kompatybilną płytę. Rozwiązanie dobre, odchodzi plątanina kabli z przodu Edytowane 30 Maja 2023 przez DarkEater Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Reshala 18 Napisano 30 Maja 2023 | dalej nie wiem, kupował ktoś z was ostatnio 4070 i była fabrycznie nowa? chodzi mi o to czy ma folię na pudełku (tak jak wcześniej pisał kolega) czy jakieś plomby. Wolę się upewnić bo już jeden zepsuty szmelc ze zwrotów miałem, tylko to było 6800... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radio_Tirana 2199 Napisano 30 Maja 2023 @ReshalaPality, Gainwardy oraz Zotaki mają plomby na pudełku. MSI jest bez plomby. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phoenix. 10951 Napisano 30 Maja 2023 Ja na Gainward mialem jeszcze poza plombami folie na kartonie wiec 100% nowka. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablosz1 3 Napisano 30 Maja 2023 W MSI pudełko było bez foli, sama karta była w foli. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Reshala 18 Napisano 30 Maja 2023 Godzinę temu, Radio_Tirana napisał: @ReshalaPality, Gainwardy oraz Zotaki mają plomby na pudełku. MSI jest bez plomby. ok dzięki, będę patrzył czy są Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SylwesterI. 1261 Napisano 30 Maja 2023 2 godziny temu, DarkEater napisał: Rozwiązanie dobre, odchodzi plątanina kabli z przodu Zmiana płyty i obudowy , bo gniazda z tyłu zacnie wyglądają jeśli o estetykę biega , ale obudowy nie są z tym kompatybilne A zasilanie gpu z mobo , może w jakiś low power kartach , 4080/90 Ujarasz i pcb gpu I pcb mobo wtedy będzie problem , jak karta się przekrzywi pod własnym ciężarem to styku to niepoprawi , a i samo gniazdo będzie jeszcze mocniej podgrzewane niż z drugiej strony bo przez płytę ciepłe powietrze będzie blokowane Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wii 625 Napisano 30 Maja 2023 I to nie wszystko co Asus skombinował Matrix z ciekłym metalem zamiast pasty i clc. Akurat ciepło nie jest problemem do pewnego momentu chyba a dalej to już soczysty apetyt na prąd... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach