Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Reshala napisał:

| dalej nie wiem, kupował ktoś z was ostatnio 4070 i była fabrycznie nowa? chodzi mi o to czy ma folię na pudełku (tak jak wcześniej pisał kolega) czy jakieś plomby. Wolę się upewnić bo już jeden zepsuty szmelc ze zwrotów miałem, tylko to było 6800...

Dzisiaj odebrałem PNY 4070Ti i miała sticker na folii oraz na pudełku. 

Co do FG to nie sądziłem że będzie aż tak dobrze w w3 i HL ;-)

  • Like 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, maguu napisał:

Co do FG to nie sądziłem że będzie aż tak dobrze w w3 i HL

To jest magia FG, na YT blee, ale realnie działa bardzo fajnie. 

NVIDIA-1-TRILLION.png

Edytowane przez RTX4090
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz pokazane jest ile daje SER. 

  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tylko, że to ściema ponieważ SER nie daje aż takiego wzrostu wydajności w Cyberpunk 2077 z PT. Po pierwsze to ja znalazłem 2 proste sposoby na wyłączenie SER i już to przetestowałem. Po drugie, gdyby była aż taka różnica jak pokazują na filmie, 14 FPS vs 23 FPS, to RTX 4070 Ti miałby w testach znacznie więcej FPS niż RTX 3090 Ti.

SER zwiększa wydajność samego etapu śledzenia promieni i rzeczywiście może go skrócić, w zależności od miejsca testowego, nawet o 45%. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że w Cyberpunk 2077 z PT śledzenie promieni to 40% całego czasu generowania obrazu.

A tak w ogóle to niedawno pisząc w temacie o Cyberpunk z PT na Reddit zainspirowałem inżyniera pracującego w Microsoft i publikującego w Chips and Cheese do napisania artykułu o SER na przykładzie Cyberpunk 2077 z PT. Przesłałem mu do porównania przechwycone z gry za pomocą profilera NVIDIA Nsight Graphics wykresy z wyłączonym i włączonym SER a także odpowiednie shadery.
https://chipsandcheese.com/2023/05/16/shader-execution-reordering-nvidia-tackles-divergence/

Sprawdziłem w tym samym miejscu co pokazane na filmie, w nocy i u mnie w natywnym 1440p jest różnica 20,5 FPS vs 23,3 FPS.
https://i.imgur.com/QKl3bZ7.jpg
https://i.imgur.com/MpA08BW.jpg

Edytowane przez SebastianFM
  • Like 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DLLS 3 multiplies performance


:lol2:
Dziwne, że ich jeszcze za ten false advertising nikt w USA nie pozwał. Przecież to jest bezczelne i ordynarne kłamstwo. Jakby powiedzili na tym filmiku tej reklamie "multiplies frames" to by było OK.
 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są juz wymagania Lords of the Fallen na UE5.

Procesor Intel Core i5-8400
AMD Ryzen 5 2600
Intel Core i7-8700
AMD Ryzen 5 3600
Karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 1060
AMD Radeon RX 590
NVIDIA GeForce RTX 2080
AMD Radeon RX 6700
Pamięć RAM 8 GB 16 GB
Miejsce na dysku 45 GB (SSD zalecany, HDD wspierany) 45 GB (wymagany SSD)
System Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit
Biblioteki DirectX 12 DirectX 12
Jakość gry 1280 x 720, niskie detale 1920 x 1080, wysokie detale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, DarkEater napisał:

Widzieliście propozycje ASUSA na zasilanie nowe RTX?  dodatkowe złącze przy slocie PCI-express, minus taki że trzeba mieć też kompatybilną płytę.

Rozwiązanie dobre, odchodzi plątanina kabli z przodu 

Sądziłem, że głupszych pomysłòw niż to nowe złącze 12VHPWR nie będzie a tu proszę, 600W przez płytę główną...

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, SebastianFM napisał:

Sprawdziłem w tym samym miejscu co pokazane na filmie, w nocy i u mnie w natywnym 1440p jest różnica 20,5 FPS vs 23,3 FPS.

różnice mogą być większe na filmie gdyż zapewne korzystali ( jak to zazwyczaj ) z rozdzielczości 4k oraz 4090. Jakby nie patrzeć to 4070TI to praktycznie połowa 4090. 

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Kris194 napisał:

Sądziłem, że głupszych pomysłòw niż to nowe złącze 12VHPWR nie będzie a tu proszę, 600W przez płytę główną...

Tak tak 600W na 4070 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Kris194 napisał:

Sądziłem, że głupszych pomysłòw niż to nowe złącze 12VHPWR nie będzie a tu proszę, 600W przez płytę główną...

Nie ma nic w tym głupiego to raz, a dwa jakie 600W ;) Ale jak będą chcieli to i 4090 będzie działać na takim rozwiązaniu bez żadnego problemu. Ale to tylko podnosi koszt płyt, które już teraz są za drogie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam aż ktoś zintegruje zasilacz z płytą :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Do tej płyty Asusa podpina się dodatkowe 8 lub 16 pin?

edit
Dobra, już widać na zdjęciach, że 3x8 pin lub/i 12 pin.

Edytowane przez wamak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, RTX4090 napisał:

różnice mogą być większe na filmie gdyż zapewne korzystali ( jak to zazwyczaj ) z rozdzielczości 4k oraz 4090. Jakby nie patrzeć to 4070TI to praktycznie połowa 4090. 

Ten film to ściema. SER skraca czas cieniowania do 2x(NV zawsze chwali się najbardziej extremalnymi scenariuszami) tylko to nie ma nic wspólnego z ogólnym wzrostem wydajności.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
25 minut temu, RTX4090 napisał:

różnice mogą być większe na filmie gdyż zapewne korzystali ( jak to zazwyczaj ) z rozdzielczości 4k oraz 4090. Jakby nie patrzeć to 4070TI to praktycznie połowa 4090. 

Nie wiem jak ty to wykombinowałeś, że niby różnica będzie wyższa na wydajniejszej karcie skoro SER zwiększa % wydajność śledzenia promieni. Poza tym ja w 4K też sprawdzałem i rozdzielczość też nie ma znaczenia w tym przypadku.

Może sam sprawdzisz zamiast gdybać?

Wystarczy pobrać mod Cyber Engine Tweaks, rozpakować do katalogu z grą, po uruchomieniu przypisać jakiś klawisz, np. F12, wcisnąć i w konsoli wpisać:
GameOptions.SetBool("RayTracing", "EnableReferenceSER", false)

Teraz, sideband napisał:

Ten film to ściema. SER skraca czas cieniowania do 2x(NV zawsze chwali się najbardziej extremalnymi scenariuszami) tylko to nie ma nic wspólnego z ogólnym wzrostem wydajności.

 

Napisałem to samo na poprzedniej stronie.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, wamak napisał:

Do tej płyty Asusa podpina się dodatkowe 8 lub 16 pin?

z tego co widziałem to tam się podpina 3x8pin + 12VHPWR + oczywiście standardowo dla cpu :E

dajcie już spokój temu 4090 , klęcznik przygotowany , nowa tele msza załadowana , niech się modli

Edytowane przez SylwesterI.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.05.2023 o 18:45, DyndaS napisał:

Ogólnie ta gra ma jakiś problem z artefaktrami koło postaci. Początkowo myślałem, że to wina FG, ale bez tego też to jest.

Nie wiem, czy to to, ale wyłącz abberację chromatyczną, gra z tym jest do niczego, efekt jest zbyt silny i umieszczony zbyt blisko centrum ekranu, przy krawędziach ekranu to już prawie wygląda jak obraz pod okulary 3D
plague.jpg

W dniu 29.05.2023 o 14:19, xede napisał:

pytam ogolnie, oczywiscie ze zwracac nie bede bo nie jestem dzwiekowym purysta, jak gram to na sluchawkach itd, pytam sie czy crap czy moze byc

Miałem, gdyby nie terkoczące wentyle to bym nie oddał, bo świetnie boostował, dobrze się kręcił, stabilny pod mocnym UV i ma bdb chłodzenie. Ze słuchawkami to chyba każdy 4080 jest dobry.

W dniu 29.05.2023 o 16:56, DyndaS napisał:

Czy ktoś grał w A Plague Tale: Requiem i wie jak naprawić stutter/dziwne przycięcia? Mam 4070 Ti.

Tak, to jest wina RT, który w grze jest zaimplementowany po prostu źle i ma mały wpływ na ogólną jakość obrazu (z tego co pamiętam to tylko cienie roślin poprawia, a raczej - rysuje te cienie w sposób nienaturalny). Nawet najstarsi górale nie wiedzą, dlaczego z RT trawa nagle robi się czarna, jakby ja ktoś spalił, ale tam gdzie jej nie ma, podłoże nadal jest zielone.
rt1.jpg

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takiego czegoś jak z tą trawą to przez całą grę nie widziałem , a grałem z RT 🤯

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak się zastanawiam jak to ma niby działać te 16GB pamięci w 4060ti,

czy zwiększenie dwukrotne pojemności pamięci bez zwiększenia szerokości szyny nie spowoduje problemu w postaci że jeśli gra przekroczy 8GB używanego vramu to nagle spadnie drastycznie fps? (mimo że tekstury będą poprawnie załadowane)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, SylwesterI. napisał:

takiego czegoś jak z tą trawą to przez całą grę nie widziałem , a grałem z RT 🤯

Akurat porównywałem trawę, to faktycznie to RT dorzuca jej dużo cieni i całość przyciemnia. 

Niby w dalszej części gry te przycięcia nie są z RT aż tak irytujące, ale oczywiście występują.

Ogólnie nawet jak gram na zablokowanych 90 fps, to gra wydaje się jakaś taka mało płynna i to nawet bez RT. Gdzieś dopiero przy 150-200 fps jest lepiej, ale do tego to już trzeba FG. Dziwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, arczi001 napisał:

czy zwiększenie dwukrotne pojemności pamięci bez zwiększenia szerokości szyny nie spowoduje problemu w postaci że jeśli gra przekroczy 8GB używanego vramu to nagle spadnie drastycznie fps? (mimo że tekstury będą poprawnie załadowane)

Nic takiego się nie stanie. Już wielokrotnie wcześniej karty były w dwóch wariantach pojemności VRam.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, DyndaS napisał:

Akurat porównywałem trawę, to faktycznie to RT dorzuca jej dużo cieni i całość przyciemnia. 

Niby w dalszej części gry te przycięcia nie są z RT aż tak irytujące, ale oczywiście występują.

Ogólnie nawet jak gram na zablokowanych 90 fps, to gra wydaje się jakaś taka mało płynna i to nawet bez RT. Gdzieś dopiero przy 150-200 fps jest lepiej, ale do tego to już trzeba FG. Dziwne.

jeśli o płynność chodzi to tak , rzeczywiście jak wyłączy się RT dopiero chodzi jak masełko , ale żeby tak trawę zaczerniało jak na screenie to nigdy nie widziałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SylwesterI. napisał:

jeśli o płynność chodzi to tak , rzeczywiście jak wyłączy się RT dopiero chodzi jak masełko , ale żeby tak trawę zaczerniało jak na screenie to nigdy nie widziałem

No właśnie problem w tym, że aby ta gra była płynna to potrzebuje jakieś 150-200 fps. Lock na 90 dps sprawia wrażenie, że ta gra jest mało płynna. Jakby tych fps w rzeczywistości było mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, SylwesterI. napisał:

Zmiana płyty i obudowy , bo gniazda z tyłu zacnie wyglądają jeśli o estetykę biega , ale obudowy nie są z tym kompatybilne

A zasilanie gpu z mobo , może w jakiś  low power kartach , 4080/90

Ujarasz i pcb gpu I pcb mobo wtedy będzie problem , jak karta się przekrzywi pod własnym ciężarem to styku to niepoprawi , a i samo gniazdo będzie jeszcze mocniej podgrzewane niż z drugiej strony bo przez płytę  ciepłe powietrze będzie blokowane

coś musi być na rzeczy z gniazdami z tyłu bo MSI zaprezentował podobne rozwiązanie dla AMD

MSI.jpg

image.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Zasilacz da rade. Pomijajac juz fakt, ze karta i tak nie bedzie w pelni obciazona gdyz Twoj procesor jest dla niej za slaby.
    • DCP Latency tester jest dobry jedynie do pobieżnego i ogólnego sprawdzenia ale ten program jest za bardzo czuły i podatny na inne zmienne systemowe i co się dzieje w tle choćby na optymalizację systemu i jego sterowników. Do takich celów używam LatencyMon by dostosować najlepsze sterowniki np: sterowniki od internetu itp. nie zawsze najnowsze sterowniki są najlepsze itd. A przy optymalizacji sytemu kontrolnie też używam WinTimerTester tym bardziej po tym co zrobili z windowsami po 7mce (w grach multi to nawet czuć gdy ma się dobrze dobrane sterowniki ze to od  Win10 zmieniono rozdzielczość timera systemu Windows a DCP Latency nie jest pod te zmianę programowo dostosowany jak LatencyMon) i już po takiej optymalizacji DCP Latency potrafi zejść na zielono w porównaniu do nie optymalizowanego systemu. Potwierdzenie na szybko DCP Latency będzie pokazywał lepsze wyniki w trybie awaryjnym, dodatkowo na dowód wystarczy użyć Timeresolution i też będą lepsze wyniki w DCP Latency. Po pełnej optymalizacji systemu w uzupełnieniu z LatencyMon to on się nadaje jedynie  do ogólnego poglądu   Być może dlatego też ze zawsze kontroluje i walczę z każdymi możliwymi opóźnieniami systemu u mnie niestabilny FCLK objawia się przycinaniem dźwięku. Dlatego powtórzę sens tego co pisałem wyżej:  Najszybciej taką niestabilność FCLK wykrywa y-cruncher jak on przejdzie to jeszcze nie znaczy ze jest w pełni stabilne FCLK ale ze jesteśmy już blisko i z doświadczenia dodam pewnie trzeba będzie zejść o te 33Mhz oczko/krok lub nawet dwa kroki do tyłu, tak aby był w pełni stabilny zegar FCLK. Co do zabawy jest zabawą i fakt faktem ze na tych optymalizacjach platformy AM5 można ugrać tylko, lub aż do 5-7% wydajności a ze chcemy wycisnąć ile się da to się bawimy i to gdzieś tu leży sens tego 
    • W sumie chyba zaryzykowałbym z obecnym zasilaczem. Testy na PPC pokazują że set ciągnie 600W no ale z 13900K po OC. Imo obecny zasilacz da radę (przy Twoim CPU) niemniej poczekaj jeszcze na opinie innych Forumowiczów.
    • Koszt kabla to połowa ceny słuchawek. Jako posiadacz HD9999 chyba będę bardzo uważał na kabel od tego momentu.
    • NPC całe życie stanęło przed oczami.    
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...