Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
12 minut temu, kadajo napisał:

Hmm może wyższy FR nie powoduje tych problemów, no ale na pewno ktoś i na takim sprawdzał.
U mnie te problemy co widziałeś na filmiku występują w każdej grze w której włączę FG, CP2077, MFS, Wiedzmin 3 i zablokuje klatki przez Rive.
Jak wyłączę blokowanie Rivy wszystko wraca do normy. Mam skróty do różnych FPS dla Rivy i on/off na klawiaturze wiec bez wychodzenia z gry mogę to wszytko sprawdzać.

 

10 minut temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

Prosta rzecz. Zblokuję to co mam, ale na 60 fps i dam Wam znać.

Znalazłem jeszcze coś takiego, że znaczenie ma to ile FG jest w stanie tych klatek wygenerować a jak nisko chcemy je zablokować. 

https://forums.guru3d.com/threads/dlss-3-frame-generation-stutter-issue.445583/#post-6105389

Jest też ten filmik z W3 :E

https://forums.guru3d.com/threads/msi-ab-rtss-development-news-thread.412822/page-210#post-6172420

 

Edytowane przez skunRace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz się okaże ze problem występuje tylko przy 60 fps :E

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

Obejrzałem film (dramat! i nie da się tego przeoczyć).
U mnie przy blokadzie w riva & FG nie ma takich anomalii.

Efekty uboczne są zależne od gry i generowanego fps a lag rośnie w kosmos niezaleznie od gry. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
17 minut temu, kadajo napisał:

Zaraz się okaże ze problem występuje tylko przy 60 fps :E

BINGO!
Co prawda CP2077 zablokowany na 60 nadal nienaganny (tylko lekko kiślowaty), to już W3 jest absolutnie niegrywalny!
Czyli znaczenie ma sama wartość blokady.
Przy 60 lock fps = W3 = niegrywalny zupełnie i skok fr na 16,6ms.

 

27 minut temu, Element Wojny napisał:

Przecież ograłem całego Cybera z DLC ledwo 2 miesiące temu, seryjnie ktoś wierzy że grałbym tyle godzin z takimi rwaniami i NIE ZAUWAŻYŁBYM ICH ?

W cyberze, nie czuję.
W3 = nie do grania przy 60 fps lock by riva.

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, kadajo napisał:

Hmm może wyższy FR nie powoduje tych problemów, no ale na pewno ktoś i na takim sprawdzał.
U mnie te problemy co widziałeś na filmiku występują w każdej grze w której włączę FG, CP2077, MFS, Wiedzmin 3 i zablokuje klatki przez Rive.
Jak wyłączę blokowanie Rivy wszystko wraca do normy. Mam skróty do różnych FPS dla Rivy i on/off na klawiaturze wiec bez wychodzenia z gry mogę to wszytko sprawdzać.

Ilość fps nie ma znaczenia na jakiej blokujesz, problem wystąpi zawsze. Sam mam blokadę 177fps i w każdej grze generator zachowuje się tak samo. Zreszta masz FG i gry, sam się przekonaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co okazuje się ze wszyscy blokują do 60 fps ? :E

16,6ms to norma przy 60 FPS :)

1 minutę temu, Phoenix. napisał:

Ilość fps nie ma znaczenia na jakiej blokujesz, problem wystąpi zawsze. Sam mam blokadę 177fps i w każdej grze generator zachowuje się tak samo. Zreszta masz FG i gry, sam się przekonaj.

W sumie mam zainstalowaną Forze Horizon 5 to zaraz przetestuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kadajo napisał:

16,6ms to norma przy 60 FPS :)

A, to nie wiedziałem.
To by tłumaczyło płynność, a jednak "kiślowatość" cybera przy locku 60. ;)

I to jest dowód na to (!), że czasami - czegoś nie wiesz / nie masz świadomości - a jednak jako stary gamer "czujesz", że coś pod palcem nie bangla, jak powinno. ;) 

A przy okazji pokazuje "stopień przyzwyczajenia" i odpowiada na pytania - po co Ci więcej jak 60 fps?!
No po to, że ja od razu poczułem, że coś jest topornie przy locku 60 fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten kisielek i topornosc to właśnie wysoki lag przy blokadzie :D W spiderman takiego laga mam z lockiem ze jak ruszam myszka to obraz reaguje z opóźnieniem i pływa po prostu. 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ej ale jaja w FH5 nie ma takich problemow jakie widziałem w Widzeimnie czy CP2077.

Jak włączę blokadę w rivie na 165fps z włączonym FG nic się nie zmienia... gra działa tak samo dobrze.

Ale jak zablokuje rive na 60 to już jest kicha, widać ze niby jest płynniej jak 30 fps ale lag i sama sterowność zdecydowanie odczuwalna jak dla 30 fps.

Ale nie ma takich jakichś czkawek czy kompletnie skopanego renderingu.

 

Chłopaki dobrze piszą, ale jaja :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w W3 zauważyłem jeszcze, że pomimo dużego zapasu mocy 4090 i locku na 60, to skacze on regularnie 60 - 58 - 60...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zablokowałem Riva na 120 FPS i można normalnie grac z FG, z obciążenia karty mniej więcej wynika ze faktycznie generuje tylko jakieś 60 prawdziwych FPS.

No to grubo :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
15 minut temu, kadajo napisał:

Chłopaki dobrze piszą, ale jaja :E

A ja, wywołany do tablicy i testów ;)
a) nauczyłem się czegoś (kisiel i 16,6ms dla 60 fps - thx),
b) przyczyniłem się do rozwikłania zagadki długiej sieciowej batalii, kto ma rację ;)

To wartość lock 60 ponosi winę (!), a nie samo blokowanie w riva.

 

11 minut temu, kadajo napisał:

Zablokowałem Riva na 120 FPS i można normalnie grac z FG, z obciążenia karty mniej więcej wynika ze faktycznie generuje tylko jakieś 60 prawdziwych FPS.

No to grubo :E

Nie dziękujcie! 😜

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz sprawdzę jeszcze wiedźmina i CP2077, ale MFS jestem pewien ze tam nie dziala bo czasem zapomnę wyłączyć rivy jak go uruchomię i są cyrki.

 

Edit.

W Wiedźminie nie działa, jest tak jak było zawsze tzn. jest mega czkawka i nie da się grac, jak zablokuje z poziomu sterowników to wszytko jest ok. Ale jak włączę blokadę na 165 fps to jest ok pomimo że karta nie osiąga mi tyle.

Zaraz jeszcze sprawdzę FH5, czy jak zablokuje 60 FPS ze sterownika to będzie tak samo źle jak była z blokadą Rive.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kadajo, czkawki itp zależa od silnika oraz ilości fps i jak wysoka jest blokada. Ja przy 177 locku czkawek nie miałem, ale lag i pływanie tak. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok FH5 przy zablokowaniu na 60FPS ze sterownika działa znacznie lepiej niż blokowana Riva.

Czyli problem tkwi w FR, wygląda na to że przy 120 FPS i wyżej można blokować riva i powinno działać tak samo jak ze sterownika. 

Ale poniżej trzeba koniecznie blokować sterownikiem.

 

Jeszcze sprawdzę wiedźmina, czy jak zablokuje na 120 fps riva, czy będzie czkawka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Kurtyna.
Cwaniaczki z pclola rozwiązały problem świata. ;)

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

BINGO!
Co prawda CP2077 zablokowany na 60 nadal nienaganny (tylko lekko kiślowaty), to już W3 jest absolutnie niegrywalny!
Czyli znaczenie ma sama wartość blokady.
Przy 60 lock fps = W3 = niegrywalny zupełnie i skok fr na 16,6ms.
 

W cyberze, nie czuję.
W3 = nie do grania przy 60 fps lock by riva.

U mnie akurat nie ma to znaczenia, czy W3, czy Cyberpunk w jednym i drugim, przy blokadzie w Riva jest nie grywalna czkawka, za to w panelu wszystko w porządku.

Czyli w sumie zrobiłem "niepotrzebną" gównoburze jako całość na kilka stron, ale przynajmniej coś się wyjaśniło :E

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, *** ChOpLaCz *** napisał:


To wartość lock 60 ponosi winę (!), a nie samo blokowanie w riva.

 

 

Bzdura, przeciez ja robie locka na 177 i sa niegrywalne kwaitki w tych grach co sprawdzalem.

3 minuty temu, kadajo napisał:

 

Czyli problem tkwi w FR, wygląda na to że przy 120 FPS i wyżej można blokować riva i powinno działać tak samo jak ze sterownika. 

 

nope ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wyjasniles, problem jest i bedzie poki w rivie nie da sie wlaczyc reflexa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, skunRace napisał:

Czyli w sumie zrobiłem "niepotrzebną" gównoburze jako całość na kilka stron, ale przynajmniej coś się wyjaśniło :E

Dlaczego. Po to są fora!
Wyjaśniliśmy temat w 24h. 
Podaj dalej lamom innych forów świata. ;)

 

3 minuty temu, Phoenix. napisał:

Bzdura, przeciez ja robie locka na 177 i sa niegrywalne kwaitki w tych grach co sprawdzalem.

A ja udowodniłem, że przy locku 120 jest OK (= ja nie widze niczego niegrywalnego),
a wystarczy zblokować na 60 i dzieją się cyrki, czyli zaporowe jest owe 60 fps - a nie riva, jako taka.

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Phoenix.

Tak jak piszesz, faktycznie w wiedźminie nadal jest czkawka tyle że mniejsza. Ciekawe co w silniku powoduje ten problem.
Ale chociaż czegoś nowego się dzis dowiedziałem.

Dobra tam, czas wracać do Cyberka :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu chodzi mi o to ze w zaleznosci od silnika, liczby  fps oraz jak wysoko jest lock problemy sa czesciej lub mniej i maskowane.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, skunRace napisał:

U mnie akurat nie ma to znaczenia, czy W3, czy Cyberpunk w jednym i drugim, przy blokadzie w Riva jest nie grywalna czkawka, za to w panelu wszystko w porządku.

A tu jest dla odmiany nauka, że robi różnicę czy jest lock z panelu czy z riva,
(i że to nie jest to samo, choć logika podpowiada, że nie powinno robić różnicy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

A ja udowodniłem, że przy locku 120 jest OK (= ja nie widze niczego niegrywalnego),
a wystarczy zblokować na 60 i dzieją się cyrki, czyli zaporowe jest owe 60 fps - a nie riva, jako taka.

W wiedźminie jest czkawka u mnie nawet na 120. Może to kwestia że masz więcej pary w GPU ale to, czemu u @Phoenix. nie działa na 177 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...