Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, darkmartin napisał:

Wzrost wydajności tylko z powodu wzrostu mocy poprzez dodanie kolejnych jednostek i wzrost poboru energii.

A przez ostatnie lata to jak dodawali same jednostki dzięki czemu był wzrost wydajności to tez tak marudziles?? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, MroczneWidmo napisał:

RTXDI, promienie w nowej wersji odbijaja się wiele razy a nie tylko raz jak w oryginale i odbicia w pełnej rozdzialce, a nie jak obecnie w polowce.

I

Czyli z "ray-tracing w grze robionej na konsole z 2013r. do tego zaszumiony jak cholera i szczątkowy" zamieniamy na "ray-cingw grze robionej pod konsole z 2013r".
I...
mamy 22fps w tym na karcie za 10 000.
No dobra. Przekonali mnie. RT to przyszłość i warto się na nim skupiać. ;]

Za 2 lata będzie w najlepszym razie 44fps. Za 6 lat od teraz to będzie 88fps. Za 8-10 lat będzie w końcu 120fps w grze robionej pod konsole z 2013 (no dobra, niech będzie, że pod konsole z 2016 gdzieś, bo wyższy poziom detali jednak, a Xbox Series S to gdzieś tak technologicznie rok 2016, bo wtedy mogli ją spokojnie wydać)

To mamy rok 2030 w hurraoptymistycznym scenariuszu, gdzie można normalnie pograć w gry z lat 2010-2020 w 120fps, a w niektóre i tak tylko w 60fps. Realnie to ten hurraoptymistyczny scenariusz zamieniłbym na 2035-2040. A gdzie więcej detali i pełny raytracing lub taki, który faktycznie da to, co najfajniejsze czyli np. fajne odbicia w szkle, które wymagają nie 2 czy 4 promieni a np. 500?
A jak do tego czasu wejdą wyświetlacze HFR, to kiedy RT będzie miało sens? W 2060?
 

Apropo DLSS 3 na starych kartach. Zobaczcie, że ta nowa seria zmarnowała jakąś chyba połowę na nie-gamingowe bzdury typu AI, Tensory, RT. I przede wszystkim ten cache. On jest podpięty chyba tylko pod shadery i te segmenty AI/Tensor/RT. Inaczej w rasteryzacji byłaby większa różnica, choć jeśli 4060 aka 4080 12GB faktycznie by była na poziomie 3080ti (w co bardzo wątpię) to może. 
W każdym razie, tego cache'u jest tam od cholery. Może to, akurat tym razem, nie jest ściema Nvidii.
Z drugiej strony oni już raz skłamali, że blokują kopanie sprzętowo, a potem ludzie to złamali przez software, więc absolutnie im nie można wierzyć.

Gdyby AMD zależało na rynku PC gaming to by mogli wydać kartę odchudzoną, zupełnie bez AI i skomplikowanych shaderów. I by mogło ceną i wydajnością rasteryzacji konkurować z półką wyżej Nvidii. 
Kiedyś tak było, więc Nvidia po serii GPU robionej nie dla graczy a bardziej dla innych rynków, czyli 480, wydała następnie karty typu 560 i 660. I o dziwo można było natychmiast uzyskać więcej wydajności połową tej ilości tranzystorów. Jeśli AMD też idzie w tensory a na pewno do rynków non-gaming idzie, to nie będziemy nawet wiedzieć ile tranzystorów w 4090 się marnuje. Moim zdaniem jeśli przyrosty są przy 10nm -> 6nm tak niskie, a konferencja na gry poświęta 1% czasu, to gdzieś połowa to balast tak zbędny jak funkcje do zaawansowanych obliczeń w GTX Fermi 480. Tylko tym razem Nvidia nie wyda GPU do gier. Bo już im się nie będzie chciało projektować. Jak ludzie kupią GPU do "pracy" jako gamingowe, za 10 000, a projektowanie układu GPU w nowych procesach jest coraz droższe i dochodzić ma w 2nm do 500mln $. Powiedzą, żeby DF testowało z DLSS3 bo to bardzo dobra rzecz jest, i tyle. Problem solved. ;)

Przypomnę: 700mln 8800gt, 16 ROP, 64 TMU. 70 miliardów 4090 i gdzie te 1600 ROP i 6400 TMU?

 

 


No i na koniec zostaje kwestia czy ten DLSS3 w ogóle jest warty używania. Na moje to jak nie wyodrębnią go na osobną funkcję, to mogą z tym spadać na drzewo. Nienawidzę rozmyć i mydła. Nawet obraz przepuszczony przez DSR czy jakikolwiek postprocess AA, już traci na żywości i ostrości. Jak wychodził Max Payne 3 to było widać jak leci na pysk nie tylko ostrość, ale i blakną kolory. Chyba to wynika z tego, jak dane są przepuszczane przez GPU. Jak leci przez filtr cała klatka, to pewnie dochodzi jakaś lekka kompresja albo przesyłane jest w stratnej jakości. Przynajmniej DSR na 7xxx i 9xxx wygląda gorzej niż powinien, nawet na suwaku smoothness na 0. Może na nowszych już nie. W każdym razie mając to na uwadze, najpierw muszę zobaczyć obraz jak natywny, a potem mogę myśleć, czy chcę używać interpolatora klatek.

Edytowane przez Ronson
  • Confused 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Kyle_PL napisał:

Testów nie widziałem. (nie licząc slajdów od Jensena) Bo jeśli te karty będą miały dużo wyższą wydajność/W, to dla mnie coś one wnoszą, bo tego potrzebuję.

Rdzenie CUDA czyli shadery są takie same jak w 3X00 modyfikacja dotyczy tylko tensorów i RT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, darkmartin napisał:

Rdzenie CUDA czyli shadery są takie same jak w 3X00 modyfikacja dotyczy tylko tensorów i RT.

Czyli twierdzisz, że w zwykłych grach, bez używania DLSS i/lub RT nie będzie różnicy w wydajności/W między RTX3xxx a RTX4xxx?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że będzie... w końcu jest niższa litografia ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Kyle_PL napisał:

Czyli twierdzisz, że w zwykłych grach, bez używania DLSS i/lub RT nie będzie różnicy w wydajności/W między RTX3xxx a RTX4xxx?

Przy tym samym taktowaniu i takiej samej liczbie rdzeni cuda będzie wolniej bo jest węższa magistrala pamięci.

Myślę, że niższe modele serii 40X0 są tak zaprojektowane aby nie konkurowały z 30X0

Czyli będzie to fajnie wyglądać na papierze w 4K w stosunku do 30X0 ale robotę będzie robił upscaling.

Niektórzy to kupią i chętnie wydadzą na to kasę.

30X0 i 40X0 będzie długo żyć obok siebie - pełne magazyny i koparki.

Nie ma co się ekscytować 4090 dlatego, że niższe modele są drastycznie przycięte co widać już na 4080

  • Confused 3
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Np. Stable Diffusion działa na RTX 3060 3x szybciej niż na GTX 1060 6GB, tak jak wskazują flopsy fp32. Te nvidiowe 10x, 20x itp. się nie sprawdza. 3x więcej zwykłych flops, 3x wyższa wydajność. 3x więcej tranzystorów, 3x wyższa wydajność, proste. Z CPU jest podobnie. i9-12900KS ma 6 i pół raza więcej tranzystorów niż i7-990X, więc ma też 6,5-krotnie wyższą wydajność. Tak to zwykle działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Ronson napisał:

Czyli z "ray-tracing w grze robionej na konsole z 2013r. do tego zaszumiony jak cholera i szczątkowy" zamieniamy na "ray-cingw grze robionej pod konsole z 2013r".
I...
mamy 22fps w tym na karcie za 10 000.
No dobra. Przekonali mnie. RT to przyszłość i warto się na nim skupiać. ;]

Oczywiście jak to w CDPR Brutal Force i nie można bylo posiedziec na jakimis sztuczkami, które usprawniłyby obliczenia. 4A Games zmieniła silnik globalnego oświetlenia w Metro tak by rowniez dostarczac wiele odbic promieni, gdzie wzrosla jakosc a wydajnosc wlasicwie zostala taka sama.

Na tyle to usprawnili ze nawet konsole daly rade 60 klatek zrobic w niezlej rozdzialce.

Edytowane przez MroczneWidmo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to nic nowego, że gry pod stare konsole ciężko wymaksować na wiele nowszych kartach. Mój 1060 6GB nie daje rady Tomb Raider Underworld uciągnąć w stabilnych 60 fps na Ultra w 4K. A to przecież gra z 2008 pod PlayStation 2 jeszcze. No i co z tego? Cienie na Ultra ubijają wydajność. Dopiero 6700 XT sobie poradził ale czasem dźwięk mi przerywał. RTX 3060 też powinien dać radę.

Teraz, MroczneWidmo napisał:

Na tyle to usprawnili ze nawet konsole daly rade 60 klatek zrobic w niezlej rozdzialce.

Widziałeś o ile mniej NPC jest na ulicach i do jakich rozdzielczości spada gra przy 60 fps?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już jensen wydał polecenie żeby opędzlować starocie :szczerbaty:

 

307958453_792235832092357_998996645032285198_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo zobaczcie sobie to:

Do grania w Quake 1 w 1280x1024 w 50 fps potrzeba przynajmniej Pentium 4 3,6 GHz lub Athlon 64 3400+. Pentium 200 MHz robi jedynie 46,5 fps320x200! Ale wtedy było. Nowy komputer ledwo sobie radził. Aż trudno w to uwierzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
14 minut temu, MroczneWidmo napisał:

Oczywiście jak to w CDPR Brutal Force

To nawet nie chodzi o jakies slabe programowanie u CDP, poprostu ktos musi po premierze zrobic test tego RT Overdrive i pokazac co to za sciema. Bo to jest tak jak z antyaliasingiem, mozna w nieskonczonosc zwiekszac rozdzielczosc/ilosc promieni w RT bez zadnej nawet roznicy w wyniku koncowym. CDP poprostu zrobilo demko reklamowe ze swojego produktu, widac ze juz maja ta marke w pupie i uciekaja robic Wiedzmina. Nie wiem czy Jensen do konca sobie zdaje sprawe jak idiotycznie wygladaja te 22 FPSy na 4090, gdy ta sama gra w nieco gorszej jakosci chodzi w 60 FPS na 2 razy wolniejszych kartach.

5 minut temu, KamcioGF napisał:

Już jensen wydał polecenie żeby opędzlować starocie :szczerbaty:

To jest to naganianie o ktorym pisalem juz :E Zaczelo sie kilka dni temu.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, frog67 napisał:

FdLX8pvXgAM5vip?format=jpg&name=4096x409

Może na TV tego ludzie nie dostrzegą, ale monitory to co innego, a jeszcze jak dodamy tytuly co uderzają kiepskim AA po oczach to już całkiem

 

Czym się różnią te skryny? :szczerbaty:

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Armage169 napisał:

Do tego chyba będzie służyć NVIDIA remix i tak szczerze to jedyna rzecz z tej patopremiery, która jestem zainteresowany.

 

Pewnie nie wiadomo czy będzie to działać na dowolnej grze czy po prostu przygotują parę tytułów i zapomną o tym? Jeżeli by to działało na dowolnej grze to taki "ficzer" by już mnie skłonił do wymiany w przyszłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, KamcioGF napisał:

Pewnie nie wiadomo czy będzie to działać na dowolnej grze czy po prostu przygotują parę tytułów i zapomną o tym? Jeżeli by to działało na dowolnej grze to taki "ficzer" by już mnie skłonił do wymiany w przyszłości.

A w ilu grach było PhysX? W niewielu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Video_games_using_PhysX

https://list.fandom.com/wiki/List_of_games_with_hardware-accelerated_PhysX_support

https://www.nvidia.com/en-us/drivers/nzone-physxgames-home/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto by w 1993 wpadł na to, że w 2022 ktoś zmoduje Dooma by dodać mu ray-tracing i zwiększy wymagania o wiele rzędów wielkości? Idę o zakład, że w 2050 ludzie też będą modować stare gry, tak by wcale nie było trywialnie prosto je uciągnąć, dodając rozmaite zmiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, KamcioGF napisał:

Pewnie nie wiadomo czy będzie to działać na dowolnej grze czy po prostu przygotują parę tytułów i zapomną o tym? Jeżeli by to działało na dowolnej grze to taki "ficzer" by już mnie skłonił do wymiany w przyszłości.

Działać ma w grach na DX9 i DX8. O ile oczywiście ci ktoś tego moda zrobi albo sam zrobisz. Bo przecież narzędzie do modowania gier i to raczej nie Nvidia będzie te gry przygotowywać, tylko sama społeczność modderów.

3 minuty temu, Kynareth napisał:

Ty chyba te odpowiedzi losujesz czasem :E Co ma do rzeczy PhysX implementowany przez deweloperów do narzędzia stworzonego do robienia modów przez modderów? :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, darkmartin napisał:

Przy tym samym taktowaniu i takiej samej liczbie rdzeni cuda będzie wolniej bo jest węższa magistrala pamięci.

Nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz zielonego pojęcia.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Kynareth napisał:

Widziałeś o ile mniej NPC jest na ulicach i do jakich rozdzielczości spada gra przy 60 fps?

Metro Exodus i NPC na ulicach? No no, ciekawe :E

  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, BlindObserver napisał:

Ty chyba te odpowiedzi losujesz czasem :E Co ma do rzeczy PhysX implementowany przez deweloperów do narzędzia stworzonego do robienia modów przez modderów? :E 

Miałem na myśli DLSS 3.0. A narzędzia dla moderów fajne ale karty jeszcze są za słabe (i za drogie) do ray-tracingu. No ale w zmodowanego Morrowinda z ray-tracingiem był pograł...

Teraz, tomcug napisał:

Metro Exodus i NPC na ulicach? No no, ciekawe :E

A to nie było o Cyberpunku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Kynareth napisał:

A to nie było o Cyberpunku?

"4A Games zmieniła silnik globalnego oświetlenia w Metro tak by rowniez dostarczac wiele odbic promieni, gdzie wzrosla jakosc a wydajnosc wlasicwie zostala taka sama."

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Widac po waszych postach, ze jest 10 rano i jeszcze kawka nie weszla :E

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne aktualnie

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Ależ mnie zachęcili tym filmikiem zapowiadającym grę, muszę się streszczać z zaległościami i brać się za jedynkę. Lubię takie zapowiedzi znikąd i premierę w niedalekiej przyszłości a nie za rok, lub dłużej jak to nie raz bywa. Ostatnio tak było chyba przy Fallout 4, zapowiedź znikąd, trailer i premiera za kilka miesięcy. Choć znając życie, jakaś obsuwa się może przydarzyć i niewykluczone, że na przykład z Q4 2024 zrobi się Q1 2025.
    • https://www.ppe.pl/news/340922/playstation-krytykowane-przez-graczy-powodem-kolejne-premiery-na-pc.html
    • Nie w erze produkcji na ilość nie jakość. Wszystko jest składane w Chinach na szybko przez ludzi, którzy nie są specjalistami, tylko robią za michę ryżu, bo szybciej i taniej. A reklamacje ich nie obchodzą, produkt uszkodzony idzie na straty i jego miejsce zastępuje następny na szybko, byle jak złożony. Swego czasu kupowałem płytę główną Epox 8rda3+pro jak dobrze kojarzę i tam na laminacie jak byk made in germany. Następna płyta była 9npa ultra i już była made in china i od tego czasu wszędzie widzę te podróbki niestety.
    • Kup wersję day1 w pudełku i sprzedaj po ograniu. Raczej nie będzie to taka kolekcjonerska gra, jak Elden Ring, którego ukończyłem w ten sposób za darmo na PS4, ale po odsprzedaży niewiele stracisz. Potem sobie kupisz na promocji, lub gdy ceny używek się ustabilizują   A pro po Elden Ring..., tylko mi uświadomił, że nie lubię otwartych światów i statystyk + setki przedmiotów z ulepszeniami. Na dodatek Soulsowe prowadzenie fabuły w tak otwartym świecie to dla mnie strzał w kolano i nie zamierzam biegać po mapie z nadzieją trafienia na odpowiedni czas i miejsce, by spotkać kolejny raz jakąś postać, lub zrobić odpowiedni gest itd.
    • Wbiłem w końcu GDM bo nawet na 1.45V ram nie był w stanie stabilnie ustać na 3800 MT/s CR1. A wyżej niż 3800 nie pójdę bo mi FCLK pluje WHEA-20 na 1933 MHz.  Jednego nie rozumiem. Patrząc tutaj po wpisach to ludzie mają fajne wyniki typu 14-16-16-16-32 na dobrych pamięciach a u mnie opóźnienia to jakaś rozstrzelona loteria w każdą stronę  ramy to irp3600d4v64l18/16g  Na razie tylko kręciłem pierwszymi 5 timingami widocznymi z zentimings.   tRCDRD nie mogę ruszyć w ogóle z 22 (XMP) w dół, bo wali błędami, mimo dorzucanie 100 mV względem XMP 1.35 V (no i +200 MT/s). Ja wiem że te goodramy to jakieś zwykłe budżetowe kości ale mimo wszystko jednak myślałem że pójdą lepiej po dowoltowaniu. Pytanie czy jest sens dalej się bawić z timingami 2 i 3 rzędowymi jeśli to jest 5800X3D?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...