Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

nVidia "rozegrała to dobrze" ? : ) hehe...

Kurczę, trza kupić teraz coś, bo potem to tupet będzie, z drugiej strony - jak mam wymieniać zasilacz pod 3xxx, to wolę kupić ATX 3.0...

Ktoś tu pisał, że te złączki to lipa? Topią się? OMFG... czyli jednak kupujemy na fulla AM4 + ATX obecny + 3xxx pod nos i czekamy 2 lata aż rynek się unormuje.

Nie wiem, czy to jest dobre rozegranie. Mam nadzieję, że AMD nie będzie aż tak prądożerne... masakra, w tych czasach takie coś "zinżynierować"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje części użytkowników czytać temat i nie wrzucać co chwile czegoś co już było ;)

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli do nowych rtxów ale tylko 4090? potrzeba zasilacza z nowym złączem które jest słabo zaprojektowane i zasilacz taki kosztuje obecnie minimum 1k zł?
Przejściówki rozwiążą sprawę ale trzeba dobrej jakości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Keken napisał:

Czyli do nowych rtxów ale tylko 4090? potrzeba zasilacza z nowym złączem które jest słabo zaprojektowane i zasilacz taki kosztuje obecnie minimum 1k zł?
Przejściówki rozwiążą sprawę ale trzeba dobrej jakości?

Zasilacz jest dobrze zaprojektowany, przejsiowki sa nie najlpeszym rozwiazaniem. Jak kupisz zasilacz z natywnym zlaczem to bedzie ok ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Phoenixsuple napisał:

Zasilacz jest dobrze zaprojektowany, przejsiowki sa nie najlpeszym rozwiazaniem. Jak kupisz zasilacz z natywnym zlaczem to bedzie ok ;)

Przy 12-15k złotówek za kartę, zasilacz za 1,5-2k złotówek to taniocha. :E

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównanie AD102, AD103 oraz AD104. Jezu, jaki ten tańszy 4080 jest przykrojony... mniej niż połowa!

5BwLuDjFczOlwJib.jpg

RTX 4060 będzie ile, 25% pełnego chipu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest 4070. A Nvidia jeszcze bezczelnie nam wmawia ze on jest taki super ze dlatego go nazwali 4080.

Historycznie patrząc xx70 zawsze odstawał +/- 30% od xx80, ciekawe jak będzie tutaj.

  • Like 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Ronson napisał:

Wstaw tam "tanie" przed VR, to będzie poprawnie ;)

Od pikselozy z Rifta 1 i Vive, to już trochę czasu minęło. Są już HP Reverb G2, PImax 8KX, a jak Ci tego mało to możesz albo wyskoczyć z 3 tysięcy Euro i kupić Vario, albo poczekać kilka miesięcy lub kilka miesięcy + tradycyjny u nich poślizg, i kupić Pimaxa 12K. To ma ekrany 6K na oko. Chyba starczy ;)
Będzie też Pimax Crystal za 1500-2000€, ale to badziewie jest pozbawione jedynej dużej zalety chińskich PImaxów - dużego FOV, więc bez sensu. No ale w kwestii PPI będzie bardzo dobrze.
Do tych VR o wysokiej rozdzielczości to by się przydał 4090. Nieszczęściem jest sytuacja. Jakby skupić się na wydajności VR, to połowa chipu z 4090 i 1/3 jego ceny dałyby te same efekty. A AMD w VR potrafi mocno kuleć z racji sterów, także też na wybawienie nie ma co liczyć.
Na tych "średnich", czyli np. Reverb G2 i tak przyda się 3090 lub lepiej, do supersamplingu, który mocno w VR się przydaje.

Sprawa jest prosta: bez szybkich i przystępnych kart, VR się nie rozwinie. W mobilne VR nie wierzę, bo przecież nawet pecety (jak mój np.) nie dają rady, a co dopiero działające na baterii. Pimaxa 12K oczywiście nigdy nie próbowałem, więc nie wiem jak to wygląda. Ale Quest 2 jest niewygodny, wąskie pole widzenia i nadal pikseloza, nie wiem jak można twierdzić inaczej. Tylko jedna osoba, którą znam używa VRa, u reszty się gdzieś kurzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Kynareth napisał:

RTX 4060 będzie ile, 25% pełnego chipu?

Kto wie, czy w ogóle dostaniemy 4060 w obecnym kształcie. Skoro przez cały okres kryptocyrku rzeźbili RTX 2060, tak do 2024 mogą rzeźbić RTX 3060 dla mało wymagających konsumentów. 

  • Confused 1
  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
10 minut temu, Kynareth napisał:

Quest 2

To zabawka dla dzieci ;)  Niestety do porządnego VR jest potrzebna bydlęca moc :E, ciekawe jak 4090 będzie sobie tam radziła :hmm:

Edytowane przez maras2574
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dodam, że ta jedna osoba ma Pimax 5K + PC, a reszta ma zestawy z mniejszą rozdzielczością i węższym polem widzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 godzin temu, ŁowcaPisowców napisał:

Untitled.jpg.a700de150253368cbb71c1bec71d76bf.jpg

Ale to jest porównanie do kosztu karty z i tak już wielką, rozdmuchaną Nvidiową marżą. No i wliczają na pewno w  ten koszt GPU ogrom kasy na badania. Tylko, ze ta kasa poszła w badania nad AI i inne pierdoły potrzebne graczom jak gospodarce Glapiński. 
Do tego 3080 była wycinana z całego chipu. Ogromnego, drogiego chipu. Inaczej by to wyglądało jakby chip od razu był projektowany mniejszy. Spodziewali się 700. Moim zdaniem tyle będzie jak się już 30tki wyprzedadzą, ale ta karta mogłaby spokojnie kosztować 450-600, jakby Nvidia nie nakładała chorych marż. I nie ważne, że przy 600 byłaby ta marża mniejsza. Cena wafli mogła se wzrastać, ale 4080 12GB ma ponad DWA razy miej powierzchni. Czytam strony o technologiach produkcji proców. Nie to, że taki mądry jestem, bo rozumiem tak jakoś 30% tego co piszą na np. semiwiki ;) ale coś tam czytam, śledzę, interesuję się jak są wywiady z ludźmi z TSMC czy opis spotkań z nimi na konferencjach. NIGDZIE nie było "łojezu, ceny +200% za wafel!"
Marża jest chora i tyle. To jest karta o powierzchni 60tek. Nawet 700 za to "4080" to przegięcie pały. 

Apropo przegięć pały to też fajnie producenci kart jadą widzę. Jak high-endowa karta za 4000 jest droższa o 700zł, bo ma droższe PCB i chłodzenie, to się da, ale jak taka sama karta tylko z droższym chipem i powiedzmy jeszcze trochę drożśzym PCB i chłodzeniem, to już 2000 albo 4000? Seems legit. Przecież 4090 FE nie ma taniego PCB i chłodzenia. To nie tak, że CAŁĄ różnicę sobie liczymy. W każdym razie za 1500zł to się kupowało nie tak dawno całą kartę ze sporym chłodzeniem z segmentu mid-to-high end. Dowalanie cen typu +2000zł to jest też golenie frajerów ze strony producentów kart, choć po tych wypowiedziach od EVGA ostatnio, to taką pazerność przynajmniej rozumiem i potrafię w jakimś stopniu usprawiedliwić. Nie, że calkiem. W jakimś procencie. I tak są wuje. ;)

 

3 godziny temu, maras2574 napisał:

Za mało, kupiłem i zwróciłem, bo 3080Ti nie dawała rady w starej grze jaką jest Assetto Corsa :( ACC nawet nie odpalałem, to by się mijało z celem. A co dopiero do VR o których piszesz, to chyba dopiero 60xx

Za mało czego? Rozdzielczości? W którym headsecie? W Asetto Corsa to ja w VR na 760tce grałem. Coś mi się wydaje, że to była kwestia ustawień, może źle dobrana pamięć i leciałeś na uspcalingu. Competitione to fakt. Ta gra już wymaga w VR bardzo dużo. A może proc był słaby?

Bydlęca moc do VR owszem, potrzebna, ale bardziej od CPU i czasów dostępu do pamięci (lub duuużo cache) i w GPU w sekcji ROP i tego co ogarnia geometrię. Jakby przeprojektować dzisiejsze układy GPU pod VR to by nie potrzeba monstrów po 500W. Patrząc na Questa i PSVR, zakładam, że spokojniei wydajność 3090ti w VR możnaby osiągnąć na karcie biorącej 100W. No może 150, bo PS5 potrafi połowę tego, a i tak ma mnóstwo "zbędnych" tranzystorów. 
Jak PS4pro w Wipeout z PS3 potrafi wypluć 120fps w 1080p, a 60fps w 4K, to sobie sam dopowiedz, czy faktycznie do 4K potrzebujemy 6090ti. Na mobilnym Snapdragonie 845 modyfikowanym lekko pod VR na Queście są gry w stałych 120fps. Nieważne jak biedne. Są. To już jest szok, bo jakby ten Quest został z tą samą wydajnością, ale dodali mu takie ciężkie shadery i inne RT/tensor/whatever, to byś miał 50W zamiast tych 5ciu czy ilu tam (max 10W na GPU, skoro całość bierze z 10-20 a to całe APU, RAM, kamery i wyświetlacz)
 

@Kynareth

 

Tryb standalone w Q2 otwiera możliwości. No nie graficzne, wiadomo, że do PC VR to nie ma startu w tej kwestii. Ale są gry, które działają i przy słabej grafie. Możliwość chodzenia na dworzu to jest coś naprawdę fajnego (o ile nie świeci słońce akurat)
Co do rozdzielczości - większość gier na standalone idzie poniżej natywnej, a do PC wszystko mieli kompresja niestety. Trzeba na PC DSR z 4x wrzucić najlepiej i ręcznie zmienić przepustowość kabla USB na 250, żeby zobaczyć max tego, co to potrafi w trybie VR. No ale co kto lubi. Moim zdaniem rozdzielczość w VR jest ostatnim najważniejszym elementem. Dla tych, którzy mają sokoli wzrok i muszą mieć jak na monitorze, to są Vario https://varjo.com/ tylko one też mają sporo wad. Dobrego headsetu do PC VR to obecnie nie ma, niestety. Bo dla mnie PC VR to obowiązkowo powinien być FOV przynajmniej jak w PImaxie 5K. Jako absolutne minimum. Bo na to wydałbym moc obliczeniową w pierwszej kolejności a zwykłe pole widzenia to ogarnia PS4 i Quest 2 (jakoś). Niestety mamy chińskie Pimaxy i zero zainteresowania innych tym rynkiem, a jak już to w chorych cenach, bo tak jak piszesz - bez tanich i wydajnych kart (wydajność w VR 3060tki za 600zł, 3070tki za 1000zł i 3090ti za 2000) ten rynek nie rozkwitnie, a skoro producent HMD wie, że kupi tylko ten, co już wydał 4000zł na kartę, to doi na HMD też, bo zakłada, że jego grupa docelowa jest bogata.

Co do kurzenia się po zakupie, to jest to często kwestia błędów popełnianych przez właścicieli i nie tyczy tylko tej technologii. Ale to wchodziłbym w  temat psychologii i mechanizmów typu "im dłużej nie grasz, tym mniej chcesz wracać" - i tyczy tak gier 2D, jak VR, jak i w ogóle każdego typu rozrywki.  Poza tym w VR trzeba na PC przebierać w śmietniku i to długo, żeby znaleźć coś fajnego, do tego mieć akcesoria i chęć ich używania (PC VR to w 2/3 gry na kierowncach/wolantach) i na koniec mieć taki headset, który nie ma wad tak wielkich, że aż się właścicielowi odechciewa (dla mnie za mały FOV to taka wada w wielu grach/scenach)

Edytowane przez Ronson
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Ronson napisał:

Za mało czego? Rozdzielczości? W którym headsecie? W Asetto Corsa to ja w VR na 760tce grałem. Coś mi się wydaje, że to była kwestia ustawień, może źle dobrana pamięć i leciałeś na uspcalingu. Competitione to fakt. Ta gra już wymaga w VR bardzo dużo. A może proc był słaby?

Że 3090 to za mało, chodzi o Reverb V2. Proc 12700k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Aha. No to albo były problemy z przycinkami o których wspomniano wcześniej, że występują na serii 30xx od którychśtam sterów, albo coś w tle psuło wydajność, albo ustawienia. Bo G2 ma niestety soft Windows Reality, więc sporo mocy się marnuje na dzień dobry, a do tego dość wysoka rozdzielczoś. Mimo wszystko w grze z 2013-14r. to nie może sobie nie radzić, skoro ja miałem te 75fps na low na GTX 760 w tej grze na Oculus Rifcie. Coś ewidentnie nie tak i na pewno 4090tka nie jest jedynym rozwiązaniem problemu 
PS. Dopisałem w edicie trochę do poprzedniego posta tuż przed tym jak dodałeś swój, ten wyżej teraz.

Apropo.
Bardzo. Nie, nie bardzo. BARDZO mnie ciekawi czy ten cache da się wykorzystać w VR na 4090tce.

Edytowane przez Ronson
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Quest 2 to bardzo fajne gogle dla odpowiednio napisanych gier. Po podłączeniu do PC tez dają radę. Marudzić zamiast grać zawsze można. Ogolnie gogle uwiązane kablem do PC to zaprzeczenie najważniejszej cechy takich gogli, czyli swobody ruchu. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Ronson napisał:

Aha. No to albo były problemy z przycinkami o których wspomniano wcześniej, że występują na serii 30xx od którychśtam sterów, albo coś w tle psuło wydajność, albo ustawienia. Bo G2 ma niestety soft Windows Reality, więc sporo mocy się marnuje na dzień dobry, a do tego dość wysoka rozdzielczoś.

Nie nie, żadnych przycinek, chodzi o samą wydajność. W Assetto nie było nawet 90fps :(  

9 minut temu, Ronson napisał:

PS. Dopisałem w edicie trochę do poprzedniego posta tuż przed tym jak dodałeś swój, ten wyżej teraz.

:thumbup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VR jest teraz w moim odczuciu na takim etapie jak gry 3D były we wczesnym PlayStation 1. Czyli wygląda to źle, jest słabo i kiepsko. Widzieliście gry 3D PS1 bez ulepszeń graficznych? Strasznie wyglądają. Mam wrażenie, że analogicznie prezentuje się obecny VR. Różnica jest taka, że wtedy jak poczekałeś rok, to sprzęt sporo taniał i wychodził sporo lepszy przez ten rok. Więc jak cię nie było stać, to po prostu czekałeś trochę i już cię prawdopodobnie było. A jak cię w 2020 nie było stać na RTXa 3090, to cię prawdopodobnie nadal nie stać (chociaż z drugiej strony to staniał z 1500 USD do 1000 USD: https://www.amazon.com/ZOTAC-Graphics-IceStorm-Advanced-ZT-A30900J-10P/dp/B08ZL6XD9H).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako gracz PC który przywykł do grafiki raczej wysokiej jakości, VR traktuje jako ciekawostkę, fajne to i imersja kosmiczna ale jakość grafiki w porównaniu do tego co mamy w 2d wola o pomstę do nieba.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Kynareth @kadajo Powiem Wam tak, spróbowałem VR, grałem na Rifcie i Reverb, i na tym pierwszym faktycznie kicha, ale na Reverb już było fajnie, dzień do nocy. Tylko niestety brak mocy, 3080Ti się :kupa:;)  Oczywiście można zejść z detalami, ale.....

Edytowane przez maras2574
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, xtn napisał:

Quest 2 to bardzo fajne gogle dla odpowiednio napisanych gier. Po podłączeniu do PC tez dają radę. Marudzić zamiast grać zawsze można. Ogolnie gogle uwiązane kablem do PC to zaprzeczenie najważniejszej cechy takich gogli, czyli swobody ruchu. 

Ja sam i tak VR brałbym do głównie samochodówek czy FS2020. Questa 2 miałem, nie spełnił moich oczekiwań, za słaba rozdzielczość i za mały FOV. Jak zmienię GPU to będę myślał, ale o czymś lepszym od Q2.

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, kadajo napisał:

W sumie po tym co odwalila Nv to teraz gornicy z ta wyprzedaza sie spieszyc i tak nie musza, cala seria 3xxx będzie pewnie trzymała ceny.

Chyba ze AMD zrzuci bombę ;)

Są tacy co i tak nigdy od zielonych nie odejdą. AMD jeszcze długo tego nie zmieni. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że wam by się chciało te chełmy do samochodówek zakładać to podziwiam. Ja mam obok biurka składany stojak z zestawem thrustmastera t300rs alcantara, który rozkłada sie może minutę a i tak może raz na dwa tygodnie to podłączam albo rzadziej bo lenistwo bierze górę i gram na padzie :szczerbaty:

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz a drugiemu taki stojak będzie przeszkadzał i powie ze vr jednak jest lepszy.. punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :] 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...