Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w styczniu zakupiłem Crucial 500 gb SSD, przychodzę dziś z pracy próbuje odpalić kompa a tu co ? Nic, system nie startuje. Posiadam Windows 7 home premium, dochodzi do ładowania systemu i nagle charakterystyczny "pyk" i komp się resetuje od nowa i tak ciągle. Próbowałem zmieniać gniazda, kable, aż w końcu podłączyłem z powrotem stary HDD na tych samych kablach i gniazdach - wszystko ok. Tutaj link do tematu z zakupem:

 

Dodam, że na początku też miałem z nim problemy, np. nie chciał ruszyć z czarnego gniazda jedynie z białego (płyta główna Gigabyte GA-B85M-D3H), potem było ok, od kilku dni co 10 uruchomienie np. czerwona lampa pali się na stałe i nie chciał się uruchomić ale po resecie startował i podczas pracy nie było żadnych problemów. Kur** to przecież dopiero 3 miechy.

Poradzicie coś ? Mam tam sporo ważnych rzeczy,

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Awarie SSD zdarzają się niestety, jak odpaliłeś system ze starego HDD to możesz sprawdzić czy ten Crucial jest widoczny w systemie, bo nie napisałeś tego. Jak jest całkiem niewidoczny i padł na nim kontroler albo pamięć to nic z niego nie odzyskasz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy na stronie Cruciala nie ma aktualizacji firmware dla tego modelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.04.2021 o 23:20, mario91 napisał:

Dodam, że na początku też miałem z nim problemy, np. nie chciał ruszyć z czarnego gniazda jedynie z białego (płyta główna Gigabyte GA-B85M-D3H), potem było ok, od kilku dni co 10 uruchomienie np. czerwona lampa pali się na stałe i nie chciał się uruchomić ale po resecie startował i podczas pracy nie było żadnych problemów. Kur** to przecież dopiero 3 miechy.

Poradzicie coś ? Mam tam sporo ważnych rzeczy,

 

Ja Ci szczerze poradzę. Ale będzie bolało. Masz na dysku 'sporo ważnych rzeczy' i mimo niepokojących symptomów nie pomyślałeś o backupie? To jest bardzo dobra nauczka.

 

Ze wszystkich ludzi, którzy w różnych sprawach się do mnie zwracają, czy to zakupowych czy pomocowych - najbardziej mnie irytują ci, którym padł dysk czy inna karta pamięci i płaczą, wyją wręcz, że mają tam zdjęcia i filmy z całego życia i ja MUSZĘ im to odzyskać, bo nie mają kopii...

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@cervandes ludzie dzielą się na tych co robią backup i dopiero zaczną robić :E 

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@huudy - dlatego zawsze trzymam pod poduszką jeden dysk, dla wróżki backupuszki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepiąłem przed chwilą i w biosie jest dysk widoczny, jednak nie uruchamia nawet w trybie awaryjnym. Pozostaje chyba jeszcze format partycji systemowej.

W dniu 1.05.2021 o 22:01, caleb59 napisał:

Sprawdź czy na stronie Cruciala nie ma aktualizacji firmware dla tego modelu.

Ale jak to zrobic skoro nie mogę w ogóle ruszyc dyskiem, aktualnie działam na starym hdd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa, jak puściłem oba dyski tylko jako główny HDD to w moim komputerze widoczne oba dyski, do tego mogłem sobie wbijać na partycje i różne foldery z dysku SSD. Tak jakby SSD nie mógł ruszyć, ale wszystkie dane są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam jeszcze screeny z programów, bo aktualnie mam podłączony HDD i SSD i wszystko gra. Jednak ruszył tylko na HDD. Jest sens w ogóle zaczynać proces odnośnie gwarancji ? Planuje też zakupić zasilacz nowy, bo mój Corsair 450 W ma już jakies 6-7 lat. Jest sens próbować jeszcze i robić format partycji systemowej na SSD ?

https://ibb.co/qWqXcL3
https://ibb.co/Nmx2tYj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reklamuj go, bo skoro robi takie problemy to może paść w każdej chwili ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...