Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Panowie od kiedy mam RTX 3080 ciągle mam problem z zacięciami się niemal wszystkich gier. Największe zacięcia pojawiają się przy grach z włączonym rtx. W grach bez rtx też się zdarzają ale są delikatne. Byłem przekonany, że to problem z kartą. Ostatnio czytając inny temat trafiłem na program Nvidia Nsight System i sprawdziłem kilka gier korzystających z DX 12 i zdziwiłem się bo wychodzi na to, że to procesor powoduje te zacięcia.. 

 

Darmowy hosting zdjęć i obrazków


 

Mam wrażenie, że na poprzedniej karcie RTX 2060 Super wszystko działało ok. Może dlatego, że wtedy procesor nie miał tyle do zrobienia :) 

Od razu napiszę, że próbowałem wielu rzeczy:

  • Czysta instalacja Windows na 2 różnych dyskach NVME
  • Różne sterowniki
  • Inny zasilacz
  • Temperatury w normie
  • Dużo bawiłem się w ustawieniach Nvidii
  • Memtest

Czy myślicie, że to może być wina procesora ? Czy program może to błędnie pokazywać i mogą to być np problemy z płytą główną lub ramem ? 

 

Edytowane przez Angelomike91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Procesor moze nie wykramic dobrze karty jednak zaciecia nie powinny miec miejsca. Co najwzyej uzycie gpu nie bedzie max.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Angelomike91 Wrzuc filmik z benchmarku SotR albo HDZ z wlaczonym overlayem MSI AB. Wysokie ustawienia + vsync off.

Edytowane przez amsztel
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 godzin temu, Phoenixsuple napisał:

Procesor moze nie wykramic dobrze karty jednak zaciecia nie powinny miec miejsca. Co najwzyej uzycie gpu nie bedzie max.

Dokładnie tak to powinno wyglądać.. Niestety ścinki są bardzo widoczne szczególnie przy grach używających rtx ale w innych też są odczuwalne. Program jednoznacznie wskazuje na CPU ale rożnie to bywa.. Np w Metro Exodus mam newralgiczne miejsce gdzie zawsze w tym samym miejscu występuje zacięcie. Ogólnie jak wezmę detale na minimum ale zostawię włączony RTX to ścinki są bardzo duże.. Jeżeli wyłączę RTX to ścinki są ale dużo mniejsze nawet przy ustawieniach "extreme"

@amsztel Z tych gier mam tylko demo SotR. Wcześniej jak robiłem to jak na złość wtedy nie ma ścinek.. Postaram się coś nagrać i udostępnić.

Edytowane przez Angelomike91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jakas inna gre, ktora dobrze sie skaluje i jest DX12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udało mi się uchwycić SotR. Ścięcia zawsze występują w tych samych momentach. Nagrałem telefonem na szybko ale myślę, że w miarę widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nagraj jeszcze raz z wlaczonymi grafami Framerate i frametime:

Capture.JPG.50c4f88d182d1b2e5f6c6aea6313c604.JPG

PS. A benchmark w wersji demo jest? Jesli tak to go nagraj i wrzuc - tylko normalnie nagrane PC a nie telefonem :E 

Edytowane przez amsztel
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, amsztel napisał:

Nagraj jeszcze raz z wlaczonymi grafami Framerate i frametime:

Capture.JPG.50c4f88d182d1b2e5f6c6aea6313c604.JPG

PS. A benchmark w wersji demo jest? Jesli tak to go nagraj i wrzuc - tylko normalnie nagrane PC a nie telefonem :E 

Ok. Później nagram:) Jest benchmark ale tam wszystko dobrze działa.. Chciałem telefonem na szybko heh ? 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem komputer korzysta z pamięci wirtualnej (pliku wymiany) albo doczytuje mapę lub tekstury w momencie "przycinki".

Rozwiązaniem pierwszego problemu jest zainstalowanie dużej ilości pamięci RAM i całkowite wyłączenie pamięci wirtualnej Windows.

Można to łatwo sprawdzić. Jeżeli gra w tej sytuacji się nie wczytuje lub wywala w trakcie gry, to znaczy że skończyła się pamięć RAM i system chciałby skorzystać z pamięci wirtualnej.

Niestety jest ona znacznie wolniejsza, co skutkuje "przycinką", gdy pamięć wirtualna jest włączona.

Jeżeli gra dynamicznie doczytuje mapę lub tekstury, to rozwiązaniem problemu jest zainstalowanie jej na szybszym nośniku (np. szybkim NVMe).

  • Thanks 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Andree napisał:

Moim zdaniem komputer korzysta z pamięci wirtualnej (pliku wymiany) albo doczytuje mapę lub tekstury w momencie "przycinki".

Rozwiązaniem pierwszego problemu jest zainstalowanie dużej ilości pamięci RAM i całkowite wyłączenie pamięci wirtualnej Windows.

Można to łatwo sprawdzić. Jeżeli gra w tej sytuacji się nie wczytuje lub wywala w trakcie gry, to znaczy że skończyła się pamięć RAM i system chciałby skorzystać z pamięci wirtualnej.

Niestety jest ona znacznie wolniejsza, co skutkuje "przycinką", gdy pamięć wirtualna jest włączona.

Jeżeli gra dynamicznie doczytuje mapę lub tekstury, to rozwiązaniem problemu jest zainstalowanie jej na szybszym nośniku (np. szybkim NVMe).

Gry mam zainstalowane na dyskach NVMe samsung 970 plus lub WD_Black SN750. Posiadam 16GB ram Corsair Vengeance 3600mhz z opóźnieniem CL18. Myślałem, że 16 GB to nadal wystarczająca ilość. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Andree napisał:

Moim zdaniem komputer korzysta z pamięci wirtualnej (pliku wymiany) albo doczytuje mapę lub tekstury w momencie "przycinki".

Rozwiązaniem pierwszego problemu jest zainstalowanie dużej ilości pamięci RAM i całkowite wyłączenie pamięci wirtualnej Windows.

Można to łatwo sprawdzić. Jeżeli gra w tej sytuacji się nie wczytuje lub wywala w trakcie gry, to znaczy że skończyła się pamięć RAM i system chciałby skorzystać z pamięci wirtualnej.

Niestety jest ona znacznie wolniejsza, co skutkuje "przycinką", gdy pamięć wirtualna jest włączona.

Jeżeli gra dynamicznie doczytuje mapę lub tekstury, to rozwiązaniem problemu jest zainstalowanie jej na szybszym nośniku (np. szybkim NVMe).

Wolne zarty. CALKOWITE wylaczenie pamieci wirtualnej jest tragicznym pomyslem wplywajacym negatywnie na wydajnosc calego komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz pamięć wirtualną Windows, to się przekonasz.

 

Ja mam 64 GB i komp śmiga.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Andree napisał:

Moim zdaniem komputer korzysta z pamięci wirtualnej (pliku wymiany) albo doczytuje mapę lub tekstury w momencie "przycinki".

Rozwiązaniem pierwszego problemu jest zainstalowanie dużej ilości pamięci RAM i całkowite wyłączenie pamięci wirtualnej Windows.

 

Fajnie ale mamy 21 wiek i nie trzeba nic grzebac z plikiem wymiany majac miejsce na dysku  rozwiazanie slabe i przedpotopowe ;)

5 minut temu, amsztel napisał:

Wolne zarty. CALKOWITE wylaczenie pamieci wirtualnej jest tragicznym pomyslem wplywajacym negatywnie na wydajnosc calego komputera.

Dokaldnie tak, nie ma sensu usprawwniania tego co dziala dzis dobrze na automacie.

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę jeszcze dodać, że na starszym zasilaczu (bw quiet Straight Power 11 650w) w momentach gdy obraz się przycinał było słychać kliknięcie.. Teraz mam Thor 850w i nie ma tego ale ścinki zostały więc domyślam się, że to nie była wina zasilacza :E  Kiedyś gdzieś w czeluściach internetu znalazłem podobny problem do mojego na anglojęzycznym forum. Teraz nie mogę tego odszukać ale wiem, że ktoś stwierdził, że takie klikanie w zasilaczu przy jednoczesnym zacinaniu się gry może oznaczać problem z VRM. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
13 minut temu, Angelomike91 napisał:

Mogę jeszcze dodać, że na starszym zasilaczu (bw quiet Straight Power 11 650w) w momentach gdy obraz się przycinał było słychać kliknięcie.. Teraz mam Thor 850w i nie ma tego ale ścinki zostały więc domyślam się, że to nie była wina zasilacza :E  Kiedyś gdzieś w czeluściach internetu znalazłem podobny problem do mojego na anglojęzycznym forum. Teraz nie mogę tego odszukać ale wiem, że ktoś stwierdził, że takie klikanie w zasilaczu przy jednoczesnym zacinaniu się gry może oznaczać problem z VRM. 

Swoja droga podaj specyfikacje plyty glownej ,ramu. Sprawdzales czy do plyty jest nowy bios?? Resetowales bios do zera i po wczytaniu samego xmp nadal to samo ?? Jaka predkosc pamieci jest domyslnie na twoich kosciach ?? Podaj model plyty glownej. Byc moze jest jakas niekompatybilnosc z nowym gpu i bios pomoze. Stawialbym ze bios gryzie sie z nowym gpu.

Edytowane przez Phoenixsuple
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
  • Płyta główna: Msi mpg z390 gaming edge ac
  • RAM:  Vengeance 3600MHZ Opóźnienia: 18-22-22-42 CMK16GX4M2D3600C18
  • i9700k
  • WD Black SN 750 
  • Samsung 970Evo PLUS
  • MSI XTRIO 3080
  • Asus Thor 850w

Resetowałem bios. Mam wgrany najnoszy bios ale sprawdzałem też na starszych. Aktualizowałem sterowniki chyba do wszystkiego. Pamięć domyślna ? Tzn bez xmp ? 2133MHZ

Edytowane przez Angelomike91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, amsztel napisał:

Wolne zarty. CALKOWITE wylaczenie pamieci wirtualnej jest tragicznym pomyslem wplywajacym negatywnie na wydajnosc calego komputera.

Dlaczego? Jeśli wszystko się mieści w RAM, to wyłączenie pamięci wirtualnej wpływa zdecydowanie pozytywnie na wydajność. To oczywiste - pamięć wirtualna to emulacja brakującej pamięci operacyjnej za pomocą pamięci masowej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz bylo prawda... 20 lat temu za czasow Win 2K/XP.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 minuty temu, Andree napisał:

Dlaczego? Jeśli wszystko się mieści w RAM, to wyłączenie pamięci wirtualnej wpływa zdecydowanie pozytywnie na wydajność. To oczywiste - pamięć wirtualna to emulacja brakującej pamięci operacyjnej za pomocą pamięci masowej. 

bzdura!

6 minut temu, Angelomike91 napisał:
  • Płyta główna: Msi mpg z390 gaming edge ac
  • RAM:  Vengeance 3600MHZ Opóźnienia: 18-22-22-42 CMK16GX4M2D3600C18
  • i9700k
  • WD Black SN 750 
  • Samsung 970Evo PLUS
  • MSI XTRIO 3080
  • Asus Thor 850w

Resetowałem bios. Mam wgrany najnoszy bios ale sprawdzałem też na starszych. Aktualizowałem sterowniki chyba do wszystkiego. Pamięć domyślna ? Tzn bez xmp ? Zaraz sprawdzę i wrócę z edycją. 

Tak sprawdz bez xmp czyli po resecie bios. Sciagnij cpuz i pokaz zakladke "mainboard"

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Proszę o uzasadnienie.

Ja mam Windows 7 i jak grałem w Crysis 2 to miałem wielosekundowe przycinki na moim sprzęcie. Gdy wyłączyłem pamięć wirtualną, problem zniknął jak ręką odjął.

Edytowane przez Andree

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Andree napisał:

Proszę o uzasadnienie.

Na Win 10 nie trzeba nic grzebac a wylaczanie pliku nie dodaje zadnej magicznej wydajnosci. Obudz sie bo takie rzeczy to sie robilo jak wyzej kolega pisal 20lat temu.

I jesli nie masz nic do powiedzenia w kwesti pomocy koledze to nie spamuj tym plikiem wymiany ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, Andree napisał:

Proszę o uzasadnienie.

Prosze. Chociaz nie zbliza nas to do rozwiazania problemu ze scinkami w tym watku.

Edytowane przez amsztel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z wyłączonym profilem XMP jest to samo. Jeżeli zresetuje bios to i tak muszę zrobić aktualizacje biosu bo z tymi płytami był jakiś problem i Windows nie startuje. Tylko ja już też próbowałem na rożnych wersjach biosu.. Ogólnie kiedyś świeżo po złożeniu miałem problem, że gry wszystkie łapały friza obrazu i dzwięku i pomagał tylko twardy reset;p Wtedy pomogło mi ustawienie napięcia Vcore na sztywno.. Dlatego ogólnie zastanawiam się nad tym VRM.

Darmowy hosting zdjęć i obrazków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Panowie, a z czego może wynikać że u mnie na płycie jest Max. Supported 8.0 GT/s a nie 16.0? 16.0 GT/s jest tylko przy PCI-E 4.0?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Angelomike91 napisał:

 Mam wgrany najnoszy bios ale sprawdzałem też na starszych.

Jak mamy ci pomoc i wierzyc w to co piszesz skoro nie masz najnowszego bios a pomimo tez piszesz, ze masz??

https://www.msi.com/Motherboard/support/MPG-Z390-GAMING-EDGE-AC

Godzinę temu, Angelomike91 napisał:

Darmowy hosting zdjęć i obrazków

Nie bez powodu poprosilem o ten screen bo jak widzisz jestem wrozka i jednak nie masz nowego bios.

Edytowane przez Phoenixsuple
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...