Skocz do zawartości
DjTechnics

Zbyt mała czcionka w starszych grach w 4K

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Pykam sobie w starsze gierki na tv w 4K. Problem polega na tym, że tekst w grach jest tak malutki, że nie idzie go przeczytać z trzech metrów. Czy jest jakiś sposób by to przeskalować na większą czcionkę? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.05.2021 o 04:37, DjTechnics napisał:

Cześć. Pykam sobie w starsze gierki na tv w 4K. Problem polega na tym, że tekst w grach jest tak malutki, że nie idzie go przeczytać z trzech metrów. Czy jest jakiś sposób by to przeskalować na większą czcionkę? 

interface nie jest dostosowany do rozdzialki 4K i nic nie zrobisz ... sam probowalem szukac rozwiązania jak grałem Command and Conquer tyberium wars i nic nie znalazłem, 

możesz probować szukać jakichś łatek do tych gier o których mowisz ale na wiele bym nie liczyl 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak ustawisz w grze FHD a w TV ustawisz dopasowanie obrazu albo skaler do natywnej to powinieneś lepiej raczej widzieć napisy tylko jak reszta będzie wyglądała to musisz sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze wyjście to... nie grać w 4K w stare gry, różnicy i tak nie ma praktycznie żadnej ze względu na małą ilość polygonów (lub jeśli gra jest w 2D), a stwarza tylko problemy. Chyba, że mówiąc "stare" masz na myśli np. z 2008, dla mnie "stara gra" to lata 90 - początek 2000, a przy tych 4K nie ma za bardzo sensu : D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Poniekąd faktycznie w bardzo starych grach, z prostą grafiką, niespecjalnie się coś zyskuje jak zaczynamy ustawiać bardzo wysoką jakość renderingu, ale jednak czytelność lepsza (aliasing staje się zupełnie nieprzeszkadzający, bo jest tak mało widoczny). Widać po prostu wrogów jak na dłoni.

ps. problem z małym "HUD" miałem też w Hitman z 2000r - nic z tym nie mogłem zrobić, a w takim GTA 3 niektóre elementy HUD się skalują (np. mini mapa się rozciąga) a niektóre nie (np. niektóre znaczniki na tej minimapie stają się mikro-kwadracikami).

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie w takim Fear 1 widać różnicę między 1080p a 4k tekstury są dużo ostrzejsze, po prostu jak odpalę 4k to już nie chce wracać do 1080p.

Przykladowa gierka to Cień Czarnobyla z 2008 na modzie graficznym, odświeżona wersja wygląda super, ale nie mogę prawie nic przeczytać z trzech metrów na tv 65 cali. 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.06.2021 o 22:57, Isharoth napisał:

@DjTechnics Jedynym rozwiązaniem są mody. Na szybko wyszukałem i znalazłem coś takiego: High Resolution Font's (For 4K) + WS Mouse Cursor addon - S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Mod DB

Ktoś pisał że podobno działa też na Cieniu Czarnobyla.

Próbowałem właśnie tego i lipa nawet nie wykrywa. Tak to wygląda, musiałbym mieć chyba głowę w telewizorze... 

20210612-013949.jpg

Najgorsze jest to, że w telewizorach 4k nie można ustawić np. rozdzielczości pośredniej 2560x1440 żeby działała w 60fps, jest tylko maks 30fps, 1080p wygląda kiepsko strasznie rozmazane tekstury, jeszcze większość gier ma taki postprocesing, że obraz jest jakby rozmyty, przykładowo Fear 1, tekstury mega ostre, a w dwójce jest taki blur, że aż oczy bolą, nie da się tego za cholere wyłączyć, nawet modów żadnych nie ma na to... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@DjTechnics Autor moda pisał że trzeba coś dodatkowo zmienić w pliku localization.ltx

zLDoSso.png

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@DjTechnics A zobacz jeszcze dgVoodoo2, jest tam scaler który bardzo dobrze sobie radzi, a dodatkowo można ustawić AA i AF.

Poniżej screen z pierwszej Syberii w 1440p

20210515000136-1.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

RTX i Integer Scaling :)

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Intel i AMD też mają integer scaling.

Edytowane przez Lypton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W starych grach ? Człowieku - w Black Mesa z tamtego roku w 4K nic nie widać na 100 calowym ekranie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...