Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Więc słyszałem i czytałem dużo o tym, że 240hz może okazać sie w niektórych przypadkach gorsze od 144hz. Głównie było to wytłumaczone tym, że ciężko utrzymać tak wysokie STAŁE fpsy.

Ja już mam 240hz od dość dawna i mam pytanie, czy jeśli scapuje fpsy na niższe, powiedzmy na takie na jakie mój komputer na luzie może utrzymać stale, to czy nadal pod jakimiś względami 240hz może być gorsze od 144hz? 
Mam na myśli nawet capowanie na mniej niz 144, byle żeby były stałe. Wiem, że wtedy nie wykorzystywałbym możliwości monitora, ale no cóż, już taki kupiłem i jakoś musze z tym żyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weryfikowałeś cokolwiek z tego samodzielnie?

Porównaj sam i oceń, jak odczuwasz różnice przy ograniczaniu fps do konkretnych wartości, użyciu niższego odświeżania (bo jak najbardziej na monitorze 240Hz możesz ustawić 144/120).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

240hz nigdy nie bedzie gorsze od 144Hz niezaleznie ile ustawisz fps wiec nie zawracaj sobie tym glowy.

Podasz jeszcze wgl sens robienia capa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stabilniejszy FR jest zawsze lepszy od skaczącego ze o poborze prądu i cieple nie wspomnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Phoenixsuple napisał:

240hz nigdy nie bedzie gorsze od 144Hz niezaleznie ile ustawisz fps

Jak na 240 Hz ustawi 144FPS, to będzie gorsza płynność niż przy ustawionych 144Hz @ 144 FPS.

2 godziny temu, Misiaqq napisał:

Więc słyszałem i czytałem dużo o tym, że 240hz może okazać sie w niektórych przypadkach gorsze od 144hz. Głównie było to wytłumaczone tym, że ciężko utrzymać tak wysokie STAŁE fpsy.

NA ekranie 240 Hz możesz ustawić 144Hz, więc w czym problem?

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W gorszych parametrach obrazu, zaczynimy od tego ze pewnie będzie smużył niemiłosiernie.
Monitor zawsze powinien działać w najszybszym możliwym odświeżaniu, niezależnie od ilości klatek. Chyba ze używasz Gsync czy Freesync.

Z tym 240hz@144fps i 144fps@144fps tez nie zawsze prawda, dużo zależy od matrycy i samej elektroniki.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Kyle_PL napisał:

Jak na 240 Hz ustawi 144FPS, to będzie gorsza płynność niż przy ustawionych 144Hz @ 144 FPS.

 

Tak tak klep sobie dalej te bzdury .... Czas dodac cie do ignorowanych bo ile mozna czytac ta debiliade w twoim wykonaniu ;/  Nie wypowiadaj sie w tematach, o ktorych nie masz pojecia.

35 minut temu, Kyle_PL napisał:

Jak na 240 Hz ustawi 144FPS, to będzie gorsza płynność niż przy ustawionych 144Hz @ 144 FPS.

NA ekranie 240 Hz możesz ustawić 144Hz, więc w czym problem?

Zapewne wszyscy kupujacy monitory z wysokim odswiezaniem ustawiaja mniej Hz kiedy maja mniej fps zeby bylo plynniej :rotfl::boink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
17 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Tak tak klep sobie dalej te bzdury .... Czas dodac cie do ignorowanych bo ile mozna czytac ta debiliade w twoim wykonaniu ;/  Nie wypowiadaj sie w tematach, o ktorych nie masz pojecia.

Zawsze jak masz różny czas wyświetlania klatek to masz gorszą płynność. Zacznij się zachowywać jak człowiek.

28 minut temu, kadajo napisał:

Z tym 240hz@144fps i 144fps@144fps tez nie zawsze prawda, dużo zależy od matrycy i samej elektroniki.

Eletronika cudów nie zdziała. Przy 144 fps przy ustawionych stałych 240 Hz, zakładając wyświetlanie całych klatek jedne klatki będą wyświetlane 2x dłużej niż inne, co pogorszy płynność.

17 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Zapewne wszyscy kupujacy monitory z wysokim odswiezaniem ustawiaja mniej Hz kiedy maja mniej fps zeby bylo plynniej :rotfl::boink:

Praktycznie tak - ustawiając zmienny Hz by był równy chwilowemu FPS (tak działa freesync / Gsync) doprowadzają do sytuacji, że ich monitory podczas typowej gry zwykle działają z niższym odświeżaniem niż maksymalne, właśnie po to, by uniknąć sytuacji znacznej różnicy w czasie wyświetlanych sąsiadujących klatek (tak będzie przy stałych 240Hz i 144fps - niektóre klatki będą wyświetlane przez 4,17ms a inne 8,33ms.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
13 minut temu, Kyle_PL napisał:

Zawsze jak masz różny czas wyświetlania klatek to masz gorszą płynność. Zacznij się zachowywać jak człowiek.

 

Zacznij pisac z sensem to moze potraktuje cie kiedys powaznie bo piszesz bzdury za bzdura, gdyby na monitorze 60hz i capie na 60fps byl ten sam czas wyswietlania klatek to nie byloby tearingu a niestety jest on ogromny, mam w domu monitor 60hz i 165Hz i wiem o czym pisze za to Ty nie masz zielonego piszac takie bzdury i nigdy na wyzszym odswiezaniu matrycy mniejsza ilosc klatek nie bedzie gorzej wygladac bo czas odswiezania tych klatek jest  wiekszy niz na matryc z wolniejszym odswiezaniem. Od wyswieltania rowno klatek masz synchronizacje ale zapewne nie wiesz co to jest sadzac po glupotach ktore piszesz :boink:

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Zacznij pisac z sensem to moze potraktuje cie kiedys powaznie bo piszesz bzdury za bzdura, gdyby na monitorze 60hz i capie na 60fps byl ten sam czas wyswietlania klatek to nie byloby tearingu

I faktycznie nie ma, tylko punkt synchronizacji trzeba przesunąć "pomiędzy klatkami", bo przy samym limicie na 60 FPS przy ekranie 60 Hz bez tej osobliwej synchronizacji (czyli bez v-sync) mamy rozdarty obraz w jednym miejscu.

5 minut temu, Phoenixsuple napisał:

a niestety jest on ogromny, mam w domu monitor 60hz i 165Hz i wiem o czym pisze za to Ty nie masz zielonego piszac takie bzdury i nigdy na wyzszym odswiezaniu matrycy mniejsza ilosc klatek nie bedzie gorzej wygladac.

Wygląda gorzej - też odpalałem niższe FPS od Hz ekranu (mowa o niewielokrotnej różnicy, czyli np. 46 fps na ekranie 60Hz). Bo przy 30 FPS na 60 Hz jest już OK (nie licząc kiepskiego FPS oczywiście)

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Kyle_PL napisał:

I faktycznie nie ma, tylko punkt synchronizacji trzeba przesunąć "pomiędzy klatkami", bo przy samym limicie na 60 FPS przy ekranie 60 Hz bez tej osobliwej synchronizacji (czyli bez v-sync) mamy rozdarty obraz w jednym miejscu.

Kolejny raz pokazales swoja debiliade, nie wiedzac nawet, ze przy wyzszym odswiezaniu tearing jest mniej widoczny :rotfl: EOT!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Phoenixsuple napisał:

Kolejny raz pokazales swoja debiliade, nie wiedzac nawet, ze przy wyzszym odswiezaniu tearing jest mniej widoczny :rotfl: EOT!

Co to ma do rzeczy że jest może mniej widoczny, w związku z tym co napisałem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to ze i tak 99% userów nie zauważy tego o czym tu piszemy :E
A ten 1% ogarniętych nie będzie się pytał na forum o takie rzeczy ?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
17 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Ty nie masz zielonego piszac takie bzdury i nigdy na wyzszym odswiezaniu matrycy mniejsza ilosc klatek nie bedzie gorzej wygladac bo czas odswiezania tych klatek jest  wiekszy niz na matryc z wolniejszym odswiezaniem.

I co z tego, jeśli to większe odświeżanie zostanie "zużyte" na dwukrotne wyświetlenie jednych klatek, a innych na jednokrotne? (no chyba, że się wyłączy synchronizację, to będziemy mieli tearing przy sztywnych 240Hz i np. 144 fps) - to zjawisko pogarsza płynność i aby tego nie było powstało gsync itp. rozwiązania zmiennej częstotliwości odświeżania.

4 minuty temu, kadajo napisał:

Najlepsze jest to ze i tak 99% userów nie zauważy tego o czym tu piszemy :E
A ten 1% ogarniętych nie będzie się pytał na forum o takie rzeczy ?

Czasem jest tak że się widzi pewne rzeczy, ale myśli się "że tak musi być".

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak monitor przełączy się ze 144Hz na 60hz to matryca tak zaczyna smużyć ze bez sprawdzania widzę że odświeżanie jest źle ustawione.

2 minuty temu, Kyle_PL napisał:

Czasem jest tak że się widzi pewne rzeczy, ale myśli się "że tak musi być".

Ja bym raczej rzekł, "olewam to".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

U mnie jak monitor przełączy się ze 144Hz na 60hz to matryca tak zaczyna smużyć ze bez sprawdzania widzę że odświeżanie jest źle ustawione.

Tak, bo tutaj przy LCD dochodzi jeszcze kwestia działania overdrive itd. Także mając monitor 144Hz i chcąc wyświetlać stałe 60 FPS spróbowałbym 120 Hz i 60 FPS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak monitor ma variable overdrive to będzie lepiej trochę ale generalnie zawsze czuć że to nie to :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Misiaqq napisał:

Więc słyszałem i czytałem dużo o tym, że 240hz może okazać sie w niektórych przypadkach gorsze od 144hz. Głównie było to wytłumaczone tym, że ciężko utrzymać tak wysokie STAŁE fpsy.

Ja już mam 240hz od dość dawna i mam pytanie, czy jeśli scapuje fpsy na niższe, powiedzmy na takie na jakie mój komputer na luzie może utrzymać stale, to czy nadal pod jakimiś względami 240hz może być gorsze od 144hz? 
Mam na myśli nawet capowanie na mniej niz 144, byle żeby były stałe. Wiem, że wtedy nie wykorzystywałbym możliwości monitora, ale no cóż, już taki kupiłem i jakoś musze z tym żyć.

Ustaw capa, tak jak pisałeś, na takie fps, które bez problemu wyciąga komputer, ale WŁĄCZ FREESYNC/GSYNC - to jest kluczowe.

4 godziny temu, Phoenixsuple napisał:

Tak tak klep sobie dalej te bzdury .... Czas dodac cie do ignorowanych bo ile mozna czytac ta debiliade w twoim wykonaniu ;/  Nie wypowiadaj sie w tematach, o ktorych nie masz pojecia.

Zapewne wszyscy kupujacy monitory z wysokim odswiezaniem ustawiaja mniej Hz kiedy maja mniej fps zeby bylo plynniej :rotfl::boink:

Dokładnie tak się dzieje żeby było płynniej, nazywa się to w ogólnym pojęciu VRR i ustawia mniej HZ automatycznie za użytkownika.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Baadm napisał:

Ustaw capa, tak jak pisałeś, na takie fps, które bez problemu wyciąga komputer, ale WŁĄCZ FREESYNC/GSYNC - to jest kluczowe.

Rozwinę: dzięki temu na ekranie 240 Hz przy stałych np. 144 FPS ekran będzie "taktowany" na 144Hz i będzie płynniej niż przy stałych 240Hz wyświetlających 144 FPS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Baadm napisał:

Ustaw capa, tak jak pisałeś, na takie fps, które bez problemu wyciąga komputer, ale WŁĄCZ FREESYNC/GSYNC - to jest kluczowe.

Okej, tak zrobie. Dziękuje!

Wtedy odświeżanie będzie adaptowało się do tego ile mam fpsów, i powinno być płynnie tak?

Jeszcze jedno, GSYNCa włącza się tylko raz w panelu nvidii i już jest, czy w grach też trzeba? (mam na mysli opcje w ustawieniach) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...