Skocz do zawartości
Spl97

Socket AM5/Zen 4 - wątek zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie.Chodzi o procka 7900x3d.Na 6 rdzeni podczas rozgrywki jest 3d v-cache.A następne 6 rdzeni co śpi jest nieaktywne? Jeśli gra potrzebuje np 8 rdzeni tak teoretycznie to chyba te pozostałe bez 3d -cache też się uruchamiają? Taki procesor z połową rdzeni 3d kasze to będzie się jeszcze nadawał do grania na premiere gta 6 ? Jak wyłączyć parkowanie rdzeni? Wytłumaczy ktoś z kolegów ?

Edytowane przez special5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.09.2024 o 01:23, special5 napisał:

eśli gra potrzebuje np 8 rdzeni tak teoretycznie to chyba te pozostałe bez 3d -cache też się uruchamiają

Gra nie operuje na rdzeniach. Moze sobie watki stworzyc, ktore i tak dla procesu gry rozloza sie po 6 rdzeniach - na tym polega parkowanie - gra widzi tylko 6 rdzeni. Ilosc gier, ktore umieja cos sensownego zrobic z 6 rdzeniami jest rowna zeru - bo nikt nie ma czasu tak tego optymalizowac. Glowny bottleneck w grach to istnienie jakiegos watku ktory robi znaczaco wiecej pracy od innych. Niestety silniki gier sa na tyle skomplikowane ze ciezko odkrecic dekady architektur opartych o jeden rdzen.

W dniu 28.09.2024 o 01:23, special5 napisał:

Taki procesor z połową rdzeni 3d kasze to będzie się jeszcze nadawał do grania na premiere gta 6 ?

Przeciez GTA to bedzie glownie wisiec na GPU. Obcizenie CPU bedzie maksymalnie na tym co konsole obecnej generacji sa w stanie pociagnac. Twoj procek ma duzy zapas mocy.

 

W dniu 28.09.2024 o 01:23, special5 napisał:

Jak wyłączyć parkowanie rdzeni? Wytłumaczy ktoś z kolegów ?

Szukaj CCD control w biosie i filmow na YT

W dniu 23.09.2024 o 22:11, wrobel_krk napisał:

Wie ktoś czemu są takie różnice w AIDA MEMORY read na prockach 1 ccd vs 2 ccd:

Dwa kontolery pamieci w przy dwoch chipletach, wiec odczyty x2, ale dla pojedynczego rdzenia to polowa tej predkosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, sultan_kosmitow napisał:

na tym polega parkowanie - gra widzi tylko 6 rdzeni

A to nie działa tak, że gra widzi wszystkie rdzenie, tylko Windows rozmieszcza wątki tylko na rdzenie niezaparkowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, tomcug napisał:

A to nie działa tak, że gra widzi wszystkie rdzenie, tylko Windows rozmieszcza wątki tylko na rdzenie niezaparkowane?

Tak widzi, ale dobrze napisana gra jest swiadoma ze na tym typie procesora masz w uzyciu maks polowe bo inaczej tracisz. Oczywiscie jesli kod jest z czapy i stworzy 30 watkow zajmujacych 50% CPU kazdy to scheduler w systemie rodzieli je na wszytskie rdzenie. Ogolnie scheduler windows (a wlasciwie sterownik od AMD) wie, ze dany proces to gra i wszystkie watki stara sie wrzucic na CCD z cache. Jesli tam braknie mocy to pojdzie na drugie CCD - ale to chyba rzadkosc. Gry nadal sa pisane tak, ze tylko 2-3 watki cos robia sensowengo, a reszta wisi na IO

Edytowane przez sultan_kosmitow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

edit: nevermind - źle przeczytałem o co chodzi

Edytowane przez michaelius33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...