Skocz do zawartości
azgan

Lepsza fizyka oraz AI czy tego potrzebujemy w nowych grach?

Rekomendowane odpowiedzi

Może jednak AI przyda się we współczesnych grach. W mniej oczywisty sposób. Przeciwnicy dalej będą głupi jak but, ale te "kocie ruchy":

 

Edytowane przez Ryszawy
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze to trochę lepsza imersja :D

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było, że kompletny zastój w fizyce. Myślę, że po prostu nie jest ona tak widoczna. Tutaj ciekawy materiał o roślinności w ostatnim God Of War. Niektórych rzeczy po prostu się nie zauważa, bo ich nie widać spoza hałd pokonanych przeciwników :)

 

Edytowane przez Ryszawy
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brakuje fizyki, która zmieniałaby gameplay w zasadniczy sposób.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brakuje też gier, które zmieniałyby utarte schematy. Właściwie gameplay we wszystkich współczesnych grach AAA (symulatory i przygodówki pomijam) jest taki sam. Leziesz do przodu wybijając milion niezbyt rozgarniętych przeciwników na swojej drodze. Progres, który umożliwia ci podpakowanie i wybicie kolejnego miliona. Powtórzyć.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tam chciał aby AI było mądrzejsze, żeby poziom trudności nie skalował się na zasadzie więcej przeciwników z lepszym aimbotem na wyższych poziomach trudności, tylko aby AI co raz lepiej "myślało". Problem w tym, że to nie przejdzie, bo głupiutcy gracze dostaną piany, jak zamiast kosić hordy przeciwników będąc wielkim herosem, to np. w takim CoD-e (single rzecz jasna) zwykłych dwóch przeciwników, niby mięso armatnie, po prostu będzie mądrzejsze i jeden odciągnie uwagę, a drugi zrobi plecy graczowi.

  • Like 5
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Ryszawy napisał:

Brakuje też gier, które zmieniałyby utarte schematy. Właściwie gameplay we wszystkich współczesnych grach AAA (symulatory i przygodówki pomijam) jest taki sam. Leziesz do przodu wybijając milion niezbyt rozgarniętych przeciwników na swojej drodze. Progres, który umożliwia ci podpakowanie i wybicie kolejnego miliona. Powtórzyć.

Jedno z drugim jest powiązane ograniczenia technologiczne powodują, że gameplay wygląda tak, a nie inaczej.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wygląda to tak:

Rozgrywka ma być łatwa, niestresująca i przyjemna - księgowi i producenci.

Rozgrywka ma być łatwa, niestresująca i przyjemna - miliony graczy.

Zobacz jak wygląda współczesne, wysokobudżetowe kino (z kilkoma wyjątkami). Współczesne gry AAA, przy ich budżetach, idą właściwie tą samą ścieżką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy na jaką grę patrzymy

gra, która ma wsparcie do VR i ambicję symulatora - OK
gra, która ma być competetive, skillowa lub wręcz przeciwnie ; z niskim progiem wejścia umiejętności - wielkie NIE.  

Granie w np "realistyczne" fpsy kiedy postać musi kilka sekund przeładować broń po naciśnięciu przycisku moim zdaniem jest kompletnie bez sensu. 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.01.2022 o 20:47, reQ_21 napisał:

wszystko zależy na jaką grę patrzymy

gra, która ma wsparcie do VR i ambicję symulatora - OK
gra, która ma być competetive, skillowa lub wręcz przeciwnie ; z niskim progiem wejścia umiejętności - wielkie NIE.  

Granie w np "realistyczne" fpsy kiedy postać musi kilka sekund przeładować broń po naciśnięciu przycisku moim zdaniem jest kompletnie bez sensu. 

Dobrze to ująłeś, TWOIM zdaniem. Dlatego masz CoD'a z wslizgami żeby było dynamicznie, a my gramy w HLL.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.01.2022 o 21:47, reQ_21 napisał:

Granie w np "realistyczne" fpsy kiedy postać musi kilka sekund przeładować broń po naciśnięciu przycisku moim zdaniem jest kompletnie bez sensu. 

Wyjdź ze swojej piwnicy, możesz się nieźle zaskoczyć że ludzie mają odmienne poglądy XD

Realistyczne FPSy to najlepsze co powstało, uwielbiam takie symulacje. A nie pew pew dwa magazynki z dwóch metrów żeby powalić żołnierza LGBT ?

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.01.2022 o 02:50, Ryszawy napisał:

Brakuje też gier, które zmieniałyby utarte schematy.

nie brakuje jesli ktos gra takze w gry indie, ale jesli chodzi o gry z wyzszym budzetem to niestety producent nie chce ryzykowac wtopy bo smarkate nastolatki chcą co roku kupowac nowe call of duty i nową fifę i nowego assasina wiec robienie czegos innego z wysokim budzetem moze sie okazac tragiczne w skutkach

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Dominix1910 napisał:

yep, patrz ostatni bf :E

To jes tidealny przykład pokazujący jak firma na włsnej chciwości potrafi się "pogrązyć". Od lat EA ma z tym problem, przypomne tylko battlefront'a 2, jaki tam shitstorm powstał i ile tą grę zmieniali żeby wyjśc choc troche z twarzą.

Tutaj wzieli dobrą markę z dużą baza graczy a zrobili grę dla tych z których sa w stanie najwięcej wycisnąc, czyli dzieciaków. Jak wyszło finalnie to już wszyscy dobrze wiemy :E 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby więcej takich gier to może coś się ruszy w temacie 

 

  • Like 2
  • Thanks 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, azgan napisał:

Oby więcej takich gier to może coś się ruszy w temacie 

 

Ahh fizyka.. Jaką to daje satysfakcję dla oka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież to słabe jest, domki wiszą na jednym voxelu.

Dajcie spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, DeIntegroo napisał:

Ahh fizyka.. Jaką to daje satysfakcję dla oka :)

I oceny też zgarnia ładne na Steamie aż 96% werdyktów graczy jest pozytywnych https://store.steampowered.com/app/1167630/Teardown/

PC Gamer 9/10 https://www.pcgamer.com/teardown-review/

PS>

Recenzje Teardown. Rozwałka na całego https://www.gry-online.pl/newsroom/recenzje-teardown-rozwalka-na-calego/zc21b61

Grafika to nie wszystko - destrukcja otoczenia w Teardown to rewelacja! https://www.gry-online.pl/newsroom/grafika-to-nie-wszystko-destrukcja-otoczenia-w-grze-teardown-to-r/zf21b4f

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, galakty napisał:

Przecież to słabe jest, domki wiszą na jednym voxelu.

Dajcie spokój.

Klawiatura w dłoń, skrzyknij ziomeczków i napisz lepszy ślinik, droga wolna.  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Stjepan666 napisał:

Klawiatura w dłoń, skrzyknij ziomeczków i napisz lepszy ślinik, droga wolna.  ;)

Najlepszy argument!

Pamiętacie Crysisa i edytor sandbox? Wysadzanie tysięcy beczek i ścinanie drzew? Ile lat temu? I porównajcie do tych voxeli. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, galakty napisał:

Najlepszy argument!

Pamiętacie Crysisa i edytor sandbox? Wysadzanie tysięcy beczek i ścinanie drzew? Ile lat temu? I porównajcie do tych voxeli. 

Ja robiłem tak z GTA IV różne testy fizyczne, ale na tamte czasy E4500 wymiękał i to ostro, było 1-5fps czasami. :E Ta gra do dzisiaj ma bardzo dobrą fizykę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Stjepan666 napisał:

Ja robiłem tak z GTA IV różne testy fizyczne, ale na tamte czasy E4500 wymiękał i to ostro, było 1-5fps czasami. :E Ta gra do dzisiaj ma bardzo dobrą fizykę.

Pod tym względem GTA V to krok w tył :( 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, galakty napisał:

Najlepszy argument!

Pamiętacie Crysisa i edytor sandbox? Wysadzanie tysięcy beczek i ścinanie drzew? Ile lat temu? I porównajcie do tych voxeli. 

Taa Crysis i predefiniowane rzeczy, które są do zniszczenia. I tak płotek albo drzewo jest niszczalne, ale już byle ściana nawet z blachy była niezniszczalna albo inne elementy przycementowane do podłoża. Tak samo te zniszczalne budynki, które potrafiły się trzymać na jednym kijku:

1Y6lbSF.png

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...