Skocz do zawartości
azgan

Lepsza fizyka oraz AI czy tego potrzebujemy w nowych grach?

Rekomendowane odpowiedzi

Warto obejrzeć 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.06.2021 o 16:03, sideband napisał:

 

 

To kiedy zobaczymy to w grach ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większych postępów w fizyce ani AI raczej nie będzie póki nowe konsole nie staną się minimum. Jeśli nowe gry jak Cybercrap muszą działać na PS4, którego CPU jest 25% szybsze od Xboxa 360 z 2005, to jak mogą być w tym względzie znacznie bardziej rozwinięte niż np. Oblivion z 2006 albo GTA IV z 2008? No wymagało by to jakiś cudów w oprogramowaniu, a Redzi mistrzami kodu nigdy nie byli. Jak widzę w minimalnych wymaganiach gier Haswell i3 to sobie myślę "nic specjalnego tu raczej nie ujrzę". Alternatywą jest GPGPU i obliczenia tradycyjnie wykonywane przez CPU na GPU. Grafika 3D też była początkowo liczona przez CPU. Taki Quake dopiero później dostał wersję z hardwarową akceleracją przez karty graficzne. Początkowo miał być liczony przez Pentium MMX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co imo przydałoby się na 1szym miejscu, to lepsze wykrywanie kolizji, bo ono na prawdę jest słabe nawet w nowych grach. W Control i Battlefield V normą jest przenikanie obiektów przez obiekty (np. wyciągniętych rąk Jesse), mimo tego całego ray-tracingu, wysokiej rozdzielczości tekstur i szczegółowych modeli. Do tego trzeba też bardziej uniwersalnych animacji, dostosowywujących się sytuacji.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Next-Gen Physics

I pomyśleć że takie cuda można już osiągnąć na Unreal Engine 4.

Ciekawe kiedy to zobaczymy w grach bo możliwości jak widać już są?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedynie czego potrzebujemy to grywalności w grach.

Za każdym razem jak studio Rockstar wypuszcza grę to automatycznie przypomina mi się po co składałem komputer.Do grania a jakże.

RDR 2 to idealny przykład jak powinna wyglądać współczesna gra.Tak samo jak GTA V,które wyszło w 2013 i do tej pory cieszy podczas grania.

Wniosek jest prosty,trzeba zbanować wszystkie firmy i studia które wydają gry i zostawić tylko rockstara.

Już nie pamiętam,żeby jakakolwiek inna gra niż z tego studia wciągnęła mnie na dłużej.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, GoodUser napisał:

Jedynie czego potrzebujemy to grywalności w grach.

 

 

Pleciesz farmazony, grywalnosc jest wypadkową różnych cech także fizyki , grafiki, animacji,  gdyby było tak jak mówisz to wszystkie gry wyglądałyby tak

 

639474-bruce-lee-atari-8-bit-screenshot-

 

 

Edytowane przez Azakiel
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, GoodUser napisał:

Jedynie czego potrzebujemy to grywalności w grach.

Za każdym razem jak studio Rockstar wypuszcza grę to automatycznie przypomina mi się po co składałem komputer.Do grania a jakże.

RDR 2 to idealny przykład jak powinna wyglądać współczesna gra.Tak samo jak GTA V,które wyszło w 2013 i do tej pory cieszy podczas grania.

Wniosek jest prosty,trzeba zbanować wszystkie firmy i studia które wydają gry i zostawić tylko rockstara.

Już nie pamiętam,żeby jakakolwiek inna gra niż z tego studia wciągnęła mnie na dłużej.

 

No nic dziwnego jak oni jedna grę tworzą po 4-6 lat albo i wiecej i tak naprawdę tworzą a nie siedzą 5 lat a potem przez rok próbują wszystko zrealizować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Azakiel napisał:

Pleciesz farmazony, grywalnosc jest wypadkową różnych cech także fizyki , grafiki, animacji,  gdyby było tak jak mówisz to wszystkie gry wyglądałyby tak

 

639474-bruce-lee-atari-8-bit-screenshot-

 

 

Wystarczy dobra grafika w 2021 to chyba nie jest problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, GoodUser napisał:

Jedynie czego potrzebujemy to grywalności w grach.

Za każdym razem jak studio Rockstar wypuszcza grę to automatycznie przypomina mi się po co składałem komputer.Do grania a jakże.

RDR 2 to idealny przykład jak powinna wyglądać współczesna gra.Tak samo jak GTA V,które wyszło w 2013 i do tej pory cieszy podczas grania.

Wniosek jest prosty,trzeba zbanować wszystkie firmy i studia które wydają gry i zostawić tylko rockstara.

Już nie pamiętam,żeby jakakolwiek inna gra niż z tego studia wciągnęła mnie na dłużej.

 

A ja nie lubię stylu gier Rockstara. Doceniam dopracowanie i rozmach ale nie leży mi ich styl tworzenia sandboxów z misjami na mapce to odhaczenia. Po to jest różnorodność w gatunku a nie "mi się podoba xx to zakażmy wszystkiego innego".

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, bleidd napisał:

A ja nie lubię stylu gier Rockstara. Doceniam dopracowanie i rozmach ale nie leży mi ich styl tworzenia sandboxów z misjami na mapce to odhaczenia. 

Bardzo szanuję i doceniam ilość włożonej pracy, wiele ciekawych rozwiązań, skupienie na różnorakich detalach i rozmach świata w grach Rockstara. Niemniej jednak muszę się z Tobą zgodzić, mi też nie do końca podchodzą ich gry - od RDR2 odbiłem się po kilkunastu godzinach grania i szczerze nie do końca umiem wyjaśnić czemu. Możliwe że to częściowo przez ten setting - nie jestem wielkim fanem westernów czy Dzikiego Zachodu i średnio mnie kręcą te klimaty; do tego grając w RDR2 czułem się trochę za bardzo jakbym grał w GTA V a ta gra mnie nigdy nie kręciła. Inne zaś elementy w RDR2 są wywalone w kosmos - szczególnie reakcje NPC'ków które są bardzo różne i które zmieniają się w zależności od naszego zachowania - takie coś chciałbym zobaczyć w każdej innej grze. 

Jakiś czas temu chciałem wrócić i skończyć, miałem nadzieję że tym razem odniosę inne wrażenie i przekonam się do tej gry, ale po niecałych 2 godzinach jakoś znowu się od niej odbiłem. Trochę szkoda bo zapłaciłem za nią kupę kasy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.09.2021 o 10:40, bleidd napisał:

A ja nie lubię stylu gier Rockstara. Doceniam dopracowanie i rozmach ale nie leży mi ich styl tworzenia sandboxów z misjami na mapce to odhaczenia. Po to jest różnorodność w gatunku a nie "mi się podoba xx to zakażmy wszystkiego innego".

Gry od R☆ to klasa sama w sobie i myślę że to właśnie od niech możemy zobaczyć lepsze AI w GTA 6 nie mówiąc już o fizyce a co do ich stylu no jest specyficzny dla jednych to wada dla innych zaleta.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Jest jednak jedna gra w której fizyka odgrywa całkiem dużą rolę ;)

 

Edytowane przez Ryszawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam i przenoszę dyskusję o fizyce z tematu Forza Horizon 5. Wszystkich zainteresowanych proszę o wypowiedzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko wkleję to co azgan dał w temacie Forzy Horizon

Samo to zmienia kompletnie wrażenia. Z nowych gier robi się takie uncanney valley. Oświetlenie już niemal fotorealistyczne ale spróbuj tylko coś dotknąć i szybko się przekonasz jak bardzo prymitywne to wszystko jest...

  • Like 5
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Kris194 napisał:

Ja tylko wkleję to co azgan dał w temacie Forzy Horizon

Samo to zmienia kompletnie wrażenia. Z nowych gier robi się takie uncanney valley. Oświetlenie już niemal fotorealistyczne ale spróbuj tylko coś dotknąć i szybko się przekonasz jak bardzo prymitywne to wszystko jest...

A ja od siebie dodam jeszcze to co napisałem w temacie o Forza Horizon 5 bo niektórzy chyba dopiero teraz odkryli że od lat praktycznie nie nastąpił oczekiwany postęp a pod pewnymi względami nawet zaliczyliśmy regres. Wystarczy zobaczyć ile osób od nas z forum skupia się na temacie grafiki w takich tematach jak ten o RT albo UE5 a jak znikome jest zainteresowanie również ważnym jak nie ważniejszym tematem jakim jest AI oraz fizyka. W czasach Half-Life 2 oraz GTA IV mogłoby się wydawać że to dopiero początek pięknej "przygody" a jak się okazuje ponownie cała para idzie w pompowanie grafiki. Gry z czasów X360 mają często lepszą fizykę niż to co mamy teraz, taki Battlefield 2042 (mimo że to tylko skrypty) nie specjalnie wypada lepiej od tego co widzieliśmy już w Bad Company 2. Weźmy taki przykład Cyberpunk 2077 i co tam mamy? AI leży, fizyka leży ale zachwytom nad grafiką i ilością naładowanych efektów RT nie ma końca mimo że poniewierają nawet topowym sprzętem. Dziwić się później że Devsi olewają temat i fizyka czy AI wygląda tak jak 15 lat temu ?

Godzinę temu, kadajo napisał:

Teraz? Jak już się wszyscy wygadali i wypalili ? :E

Od czerwca jest założony ten temat okazji do dyskusji było sporo ale jak widać większy ruch na forum generuje grafika i tylko garstka osób tutaj próbowała się wypowiedzieć ?

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam w 2003r wyszła taka gra jak Silent Storm, świetna fizyka jeśli chodzi o strzelanie przez obiekty które mogły zostać zniszczone i np budynek mógł się zawalić etc, animacje postaci które się składały do strzału itd. Minęło 18 lat i jakoś teraz nawet nikt nie robi gier z takimi elementami, battlefield 2042 ma mniejsza destrukcję niz bad company 2 pomijając niektóre o skryptowane rzeczy. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ogóle to strasznie smutne, że w erze, w której sprzęt rozwija się coraz gorzej, a ceny są coraz wyższe, producenci zamiast próbować nadrabiać oprogramowaniem, to wręcz zastopowali rozwój poza grafiką. Wykorzystanie wielowątkowości leży, fizyka leży, SI leży...

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie czasy. Idealny przykład, to wielokrotnie powtarzany już Far Cry 2, gdzie kolejne części to fizyka na poziomie "low" przy "ultra" FC2, że tak określę :lol2:

@up

Co raz niższa średnia wieku graczy. Dlatego jak jest ładne, to się lepiej sprzeda. Nieważne, że głupie, ma walić po gałach. To samo dotyczy skórek, pierdyliarda dlc itd. Łatwiej coś wcisnąć dziecku. I to pokazuje również chamstwo wydawców, żerowanie, kasa ponad wszystko. Najlepszy przykład? Acti...:heu:

Edytowane przez Pawelek6
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie, a kto by grał w tę fizykę? Ludkowie z Pclaba? :) 

Zobaczcie ile osób gra w DCS, Steel Beats i tym podobne. Nie ma dla kogo robić tych gier, a jak już są to są mega drogie żeby się opłaciło wydawać na rynek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Pawelek6 napisał:

Takie czasy. Idealny przykład, to wielokrotnie powtarzany już Far Cry 2, gdzie kolejne części to fizyka na poziomie "low" przy "ultra" FC2, że tak określę :lol2:

@up

Co raz niższa średnia wieku graczy. Dlatego jak jest ładne, to się lepiej sprzeda. Nieważne, że głupie, ma walić po gałach. To samo dotyczy skórek, pierdyliarda dlc itd. Łatwiej coś wcisnąć dziecku. I to pokazuje również chamstwo wydawców, żerowanie, kasa ponad wszystko. Najlepszy przykład? Acti...:heu:

 

Ja to widzę tak, że teraz gry są zwyczajnie "głupsze" i za takiego też mają gracza. Kiedyś co najwyżej był tutorial i tyle a teraz jebiąpo oczach strzałkami itd gdzie iść co użyć, szzystko jest podświetlone, ma być szybko i efektownie. 

Kiedyś się grało w cs'a który był dość powolny i quake 3 z rocket jumpami, teraz mamy coda/bf'a w których zamiast obu masz wślizgi i jakieś skakanie etc. 

 

Gry stały się papka, papka która ludzie chlona, widzę jak strasznie do mnie nie przemawiają te nowe tytuły które nie wymagają nic, ego oprócz bezmyślnego wciskania klawiszy. 

 

Technologia poszła do przodu jak mówisz, ale niestety nie jest używana tak jak my byśmy chcieli, masz takiego half life 2 i gravity gun, portal i podobne, stare gry sprzed 15 lat i dalej nie widać by nowe były jakoś lepsze pod tym względem. 

3 minuty temu, galakty napisał:

Panie, a kto by grał w tę fizykę? Ludkowie z Pclaba? :) 

Zobaczcie ile osób gra w DCS, Steel Beats i tym podobne. Nie ma dla kogo robić tych gier, a jak już są to są mega drogie żeby się opłaciło wydawać na rynek. 

Ja gram w obie do tego HLL, squad (rzadko) i xplane 11 :)

 

Przy czym to są typowe symulatory więc one nigdy dużej bazy graczy nie będą mieć. Ale to nie znaczy że gry w 2021 mają mieć fizykę na poziome 2005

Edytowane przez joloxx9
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, joloxx9 napisał:

Ja gram w obie do tego HLL, squad (rzadko) i xplane 11

HLL i Squad to takie pseudo symulatory :P W Squada to ja kiedyś grałem codziennie po 2-4h... Niestety polskie serwery się wysypały :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...