Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz PCMR kibicująca AMD, wcześniej spuszczająca się nad 4k, będzie zapewne twierdzić, ze rozciągnięte FHD z wyostrzaniem daje nową, lepszą jakość :E
Ależ to się robi cyrk, coraz większy... 

Edytowane przez Zas
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, Element Wojny napisał:

Nie wiem jak to jest możliwe ale zarówno na moich screenach jak i innych które oglądam w tej chwili na necie widać większą szczegółowość na zdjęciach w trybie FSR Ultra Quality niż w natywnej - przyjrzyjcie się murom zamku więcej detali jest na drugiej fotce. 

Nawet z moim fatalnym wzrokiem widzę, że szczegółów jest mniej, po prostu część "cieni" na kamieniach jest inaczej wyrenderowana. A wąłściwie nie cieni, tylko w tym przypadku krawędzi - FSR tozwykłę wyostrzanie ,wieć tak, krawędzie będą ostrzejsze..

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli bieda wersja DLSS. 

Ktoś naprawdę spodziewał się czegoś innego? 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Zas napisał:

Nawet z moim fatalnym wzrokiem widzę, że szczegółów jest mniej, po prostu część "cieni" na kamieniach jest inaczej wyrenderowana.

Tak ?

 

FSR

FSR.jpg

 

NO FSR

NO FSR.jpg

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i co mi pokazujesz? :D 
Ta sama rozmazana kupa w powiększeniu, tylko z wyostrzonymi krawędziami. 

No jednym słowem QED - AMD jest w marketingu lepsze od CDPR. Nagle upscaling z wyostrzaniem to Mekka PCMR spod znaku czerwonych :E Jezus też widzę odpowiednią narracje przyjął w recenzji, bo inaczej nie będzie nowych Radków i Ryśków za free.... ROTFL

I nie, że jak gram tylko w 4k, gram w FHD zwykle, pomimo monitora 1440p, bo i tak mam FHD w systemie, a z moim wzrokiem różnicy właściwie nie widzę z normalnej odległości... 

Tyle że jeszcze niedawno ci z sokolim wzorkiem od pikselozy na 24" 144)p by mi te oczy wydrapali, że mi taka jakość starcza, a tu nagle - magia, FHD na 1440p będzie OK, 1440p czy tam ciut wyżej styknie na wielkim monitorze 4k, gdzie jeszcze niedawno potrzebne było 8k...

Mnie to nawet cieszy i bawi, chociaż to tak trochę i śmieszno, i straszno.

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Zas napisał:

No jednym słowem QED - AMD jest w marketingu lepsze od CDPR. Nagle upscaling z wyostrzaniem to Mekka PCMR spod znaku czerwonych :E Jezus też widzę odpowiednią narracje przyjął w recenzji, bo inaczej nie będzie nowych Radków i Ryśków za free.... ROTFL

To samo było z DLSS 1.0. Ludzie też się zachwycali jakby to była jakaś rewolucja. Przerażające jak się zastanowisz jak ludzie są podatni na manipulację. Tu marketing jednej firmy, a na co dzień propaganda z TV, wzmaganie konsumpcjonizmu przez korporacje, polityczna sraczka.

Przy czym @Element Wojny ma rację. Na screenach akurat tamta gra rzeczywiście wygląda lepiej, widać to właśnie nie po krawędziach, a samych teksturach. Niestety nie potrafię powiedzieć z czego to wynika. Za to inne gry z FSR wyglądają już jak rozmazane kupsko w porównaniu do rozdzielczości natywnej. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Isharoth napisał:

Przy czym @Element Wojny ma rację. Na screenach akurat tamta gra rzeczywiście wygląda lepiej, widać to właśnie nie po krawędziach, a samych teksturach. Niestety nie potrafię powiedzieć z czego to wynika. 

Cholera a już miałem iść po okulary...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tu jakby ktoś nie wierzył - magia dokonana na obrazku FSR OFF - kolejno filtr Clarity 45%, a następnie to, co na zrzucie.

Dało się to nawet wyostrzyć ciut lepiej, wciąż bez przeginania i negatywnych efektów, ale chciałem osiągnąć ten sam efekt co przy wyostrzaniu AMD.

Fakt, wyostrzone są i krawędzie i lekko sama tekstura.

lY6tZAC.jpg

Edytowane przez Zas
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś jeszcze nie oglądał porównania od DF to polecam. Oczywiście nie chodzi mi tylko o wyniki ale przede wszystkim komentarz.

Według nich FSR daje gorsze rezultaty niż TAAU czyli TAA ze zwiększaniem rozdzielczości, opcja dostępna w większości nowych gier (i silników), różnie nazywana, np. Shading rate, Resolution scale czy po prostu Temporal upscaling.

Edytowane przez SebastianFM
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, crush napisał:

Czyli bieda wersja DLSS. 

Ktoś naprawdę spodziewał się czegoś innego? 

Od AMD? Nigdy... 

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przydał by się taki FSR  w tych tytułach co gniotą GPU wybitnie, czyli powiedzmy CP2077/Borderlands3/Valhalla ale pewno nic takiego się nie stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, frog67 napisał:

Przydał by się taki FSR  w tych tytułach co gniotą GPU wybitnie, czyli powiedzmy CP2077/Borderlands3/Valhalla ale pewno nic takiego się nie stanie.

Szczerze mam nadzieję że pojawi się jakaś łatka do CP2077, bo chciałbym spróbować ustawień z RT ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, SebastianFM napisał:

Jak ktoś jeszcze nie oglądał porównania od DF to polecam. Oczywiście nie chodzi mi tylko o wyniki ale przede wszystkim komentarz.

Według nich FSR daje gorsze rezultaty niż TAAU czyli TAA ze zwiększaniem rozdzielczości, opcja dostępna w większości nowych gier (i silników), różnie nazywana, np. Shading rate, Resolution scale czy po prostu Temporal upscaling.

No bez szału. Tak się spodziewałem, że AMD nawet może mieć problemy, aby dogonić inne techniki skalowania stosowane obecnie w grach. Nie mówiąc o DLSS 2.0.

Na obecnym etapie to FSR to bardziej marketingowe zagranie, aby coś mieć swojego.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Element Wojny czemu sam nie skomentowałeś porównania, które wstawiłeś?

Pomogę ci zacząć. Ja zrobiłem zrzuty z filmu w 4K z 1:14 i wybrałem fragment.

Pamiętajcie, że to najwyższa jakość FSR, UltraQuality.

9YBExp7.png

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, lukadd napisał:

No bez szału. Tak się spodziewałem, że AMD nawet może mieć problemy, aby dogonić inne techniki skalowania stosowane obecnie w grach. Nie mówiąc o DLSS 2.0.

Na obecnym etapie to FSR to bardziej marketingowe zagranie, aby coś mieć swojego.

Ja bym powiedział że to jest stuprocentowe zagranie marketingowe. NV ma zaplecze technologiczne i przede wszystkim GPU które posiada przyśpieszenie sprzętowe dla DLSS, AMD próbuje z niczego zrobić coś, efekt jest oczywisty i wręcz oczekiwane, mnie raczej dobija fakt że ludzie dają się nabrać, to budzi spore obawy że w przyszłości będą nam wciskać byle chłam, bo skoro większość nie widzi różnicy to po co się starać.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze tego się nie da uruchomić globalnie... :)
Ja tam siedzę dalej na FHD tutaj już nie ma czego optymalizować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, lukadd napisał:

No bez szału. Tak się spodziewałem, że AMD nawet może mieć problemy, aby dogonić inne techniki skalowania stosowane obecnie w grach. Nie mówiąc o DLSS 2.0.

Na obecnym etapie to FSR to bardziej marketingowe zagranie, aby coś mieć swojego.

Jak bez szalu?

Wlasnie jest szal. 90% graczy jedzie na kartach wydajnosciowo miedzy gtx 970, a 1660 super.

Dla nich jesli ta technologia byla by powszechna w grach lub latwo impletowana to jest ona wybawieniem.

Oni i tak zjezdzaja do srednich detali i mecza sie na powiedzmy na 30-40fps. Wiec raczej roznicy by nie dostrzegli.

Teraz pomyslec ze odpalaja FSR i dostaja 10-20 fps wiecej no bajka po prostu.

Sam jak siedzialem na 970 to czasami brakowalo tych 5fps.

Za rok wyjdzie wersja 2x i pozamiata.

 

Bardzo dobrze ze producenci poszli ta droga.

Pewnie wstrzymywali sie wiele lat z tym, bo co by nie mowic nie jedenego fsr/dlls powstrzyma przez wymiana GPU.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, SebastianFM napisał:

@Element Wojny czemu sam nie skomentowałeś porównania, które wstawiłeś?

Pomogę ci zacząć. Ja zrobiłem zrzuty z filmu w 4K z 1:14 i wybrałem fragment.

Pamiętajcie, że to najwyższa jakość FSR, UltraQuality.

9YBExp7.png

Dramat ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dla przypomnienia - DLSS 1.0 i początki rekonstrukcji obrazu w grach od NVIDIA 

 

 

 

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten Riftbreaker ma już FSR w wersji PC. Nawet w demie można sobie obadać. Ogólnie nawet w 4k i trybie ultra quality nie wyróżnia się to niczym specjalnym od zwykłego skalowania. A czym niższe rozdzielczości to działanie FSR jest jeszcze gorsze. 

Więc raczej twórcy gier na konsolach, a przynajmniej ci więksi zostaną przy dotychczasowych metodach skalowania, które po prostu zapewniają lepszą jakość obrazu. 

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...