Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Element Wojny napisał:

Tu panuje jakiś dziwny brak zrozumienia rzeczy prostych.

Wy macie swój świetny DLSS 2.0 czy 2.1 i chwała zielonym za to. Darmowa bardzo fajna technologia. Nikt nie podważa tego że zostawia FSR lata świetlne za sobą.

Ja się z kolei cieszę że mam FSR bo jeszcze przedwczoraj nie miałem w ogóle niczego takiego - to dopiero start i wiadomo że z czasem jakość FSR będzie się poprawiać, a łatwość implementacji sugeruje że wkrótce bardzo wiele gier będzie miało FSR jako opcję. Nie podoba się Wam ? Syf ? Mydło ? Spoko, przecież nikt Wam nie każe tego używać - to tylko opcja. Chwilami odnoszę wrażenie że te heheszki i docinki wynikają tylko i wyłącznie z chęci dowalenia się. 

 

Nakopali się krypto, pokupowali RTX 3090 i śmieszkują. :E

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ogóle co za różnica, jaką kto ma kartę, skoro na GF może to FSR odpalić? :E Do tego większość osób krytykujących miała w swoim życiu Radeona, najczęściej więcej niż jednego. Kisnę z takich gówno argumentów, że ktoś krytykuje, bo ma co innego. Zastanowić powinien się chyba ten, który nie krytykuje, bo ma Radeona/konsolkę, bo logicznie, to on próbuje bronić rzeczy, która wygląda słabo. Dostał "substytut" DLSS i się tym zachłysnął xD Już to przerabiałem w temacie konsolowym. Szkoda czasu i energii.

 

Poza tym, wiele z osób krytykujących FSR krytykowało też DLSS, gdy wyszło. W tym ja. Więc pierdololo o robieniu na złość i wyszydzaniu jest absurdem.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A taka różnica że FSR to technologia czerwonych która jest gorsza od DLSS. 

A co do reszty to chyba jednak nie do końca zrozumiałeś mój ostatni post... no ale czemu mnie to nie dziwi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Element Wojny napisał:

A taka różnica że FSR to technologia czerwonych która jest gorsza od DLSS. 

A co do reszty to chyba jednak nie do końca zrozumiałeś mój ostatni post... no ale czemu mnie to nie dziwi ?

Człowiek, który płacze, że widzi "docinki" względem danej techniki oferującej słabą jakość spędził większość swojego forumowego życia na uświadamianiu innych nt. słabej jakości Cyberpunka :E Dziwny sposób akceptacji jednego gówna i braku akceptacji dla drugiego.  no ale czemu mnie to nie dziwi ?

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, SebastianFM napisał:

Ponieważ po pierwsze wy nie potraficie tego obiektywnie ocenić

Fanatycy już tak mają i od lat jest to samo niezależnie od marki.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Element Wojny napisał:

Zintegrowanie go z silnikiem zajęło może dzień, a potem pozostało dodać odpowiednią opcję do interfejsu użytkownika. Nie musieliśmy wprowadzać żadnych poprawek, po prostu działało.

No trudno żeby filtr wyostrzający i upscaling wymagały jakichś głębszych implementacji, AMD mgło to w sterowniku dodać gdyby nie fakt, że FSR ma pomijać część efektów post-process i HUD gry. :)

AMD udał się FreeSync i ładnie tym utarł nosa nVidii, sam z tego korzystam :E (do wersji G-Sync mojego monitor musiałbym dopłacić 500 zł), ale tutaj to bez dodatkowej magii szału bym się nie spodziewał.

Ot, recepta na jeszcze większy deficyt mocy (i braki kart) niz w przypadku nVidii z jej zasobożernym, co by nie mówić, RT. :)

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym myślę, że nikt raczej nie krytykuje faktu, że AMD chciało dać użytkownikom narzędzie do łatwego zwiększenia wydajności. Większość sama nic nie potrafi zrobić, więc opcja w grze jest spoko. Ale liczy się wykonanie. Co z tego, że będę miał 2x tyle kl./s, gdy obraz będzie mydłem Fa. Już w DLSS najniższe presety wyglądają słabo, a z FSR nawet te najwyższe powodują wyraźny spadek jakości.

No i druga kwestia, która jest jakoś tak trochę pomijana. Jeśli ktoś ma starą kartę, to nie gra w 4K, gdzie jakość FSR będzie najlepsza, tylko w 1080p, gdzie jakość FSR jest najgorsza. Dla niego te wszystkie piękne filmiki w necie nie będą do niczego przydatne. On będzie widział zupełnie co innego niż to, co tam naganiacze prezentują.

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok mam troche czasu w czym mogę przetestować teraz te FSR na GTX 1070 ? Jakieś demko ze steam cos ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@azgan "Poradzili sobie" to za dużo powiedziane. Ten sharpening w Metro prawie nic nie naprawił, a wyglądał okropnie. Rozmazanie jak było tak zostało. Sharpeningu nie powinno się nadużywać, bo przekłamuje on obraz, poza tym nie jest on lekarstwem na obniżenie rozdzielczości. Z tego co kojarzę to DLSS 1.0 nawet jakoś specjalnie nie rekonstruowało obrazu, a skupiało się głównie na wygładzaniu krawędzi. Przez to np. kiedyś jak testowałem DLSS w BFV, to w kałuży były widoczne dziwne artefakty, bo DLSS prawdopodobnie potraktował obiekt odbity w kałuży jako ten rzeczywisty.

DLSS 2.0 już rzeczywiście stara się zrekonstruować obraz. Nadal nie wygląda to idealnie, ale o wiele lepiej niż w przypadku 1.0. Dlatego zapytam jeszcze raz, jakie widzisz możliwości rozwoju FSR, skoro Nvidia ma machine lerning, a AMD cały czas będzie miało takie same narzędzia? No chyba że AMD też nagle wprowadzi machine learning, tyle że to już nie będzie FSR a coś zupełnie nowego.

44 minuty temu, Element Wojny napisał:

Czemu mnie nie dziwi że najwięcej do powiedzenia na temat nowego ficzera czerwonych mają posiadacze zielonych kart...........

Skoro już idziemy w takie argumenty to powiedz mi czemu śmiałem się z DLSS 1.0 i kłóciłem z użytkownikami na forum że wygląda okropnie, a teraz śmieję się z FSR? Bo staram się być obiektywny i opierać na faktach. Dlatego też przyznałem ci wcześniej rację, że na screenach z tamtej gry FSR rzeczywiście wyglądało lepiej, ale to był jeden jedyny wyjątek. Nie wiem czemu teraz próbujesz wmieszać nas w jakieś fanboyowskie gierki. To chyba dobrze, że podchodzimy krytycznie do gówna serwowanego nam przez korporacje? :E Jak ktoś mi daje gówno i próbuje wmówić że to wykwintne danie, to nie będę udawał że to nie jest gówno, niezależnie od tego w jakiej restauracji by to nie było.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Element Wojny napisał:

Do tego czytałem przed chwilą wypowiedź jednego z polskich deweloperów który pisał że implementacja FSR jest śmiesznie łatwa - im zajęło to całe 5 dni /poprawka : 1 dzień/

To szczególnie potwierdza szaloną jakość i stopień zaawansowania FSR ;)

  

Godzinę temu, Element Wojny napisał:

Czemu mnie nie dziwi że najwięcej do powiedzenia na temat nowego ficzera czerwonych mają posiadacze zielonych kart...........

Pewnie dlatego że posiadacze zielonych kart DLSS testują już od ponad 2 lat i po pierwszej wersji jechali jak po szmacie w czasach kiedy AMD nawet nie marzyło o FSR. ;)

Edytowane przez DisconnecT
  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, DisconnecT napisał:

To szczególnie potwierdza szaloną jakość i stopień zaawansowania FSR ;)

Ale też może być cechą, która zachęci do implementacji. Widziałem tweeta, w którym jakiś dev mówił o dodaniu FSR w kilka godzin. Szkoda, że nie wiem, jak jest z DLSS, a na każde tego typy pytanie NV nic nie chciała ujawnić. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko co Ci teraz z implementacji czegoś co wygląda jak guano?

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dodanie FSR jest tak proste to czekam aż ktoś zrobi z tego plugin ala reshade :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, crush napisał:

Tylko co Ci teraz z implementacji czegoś co wygląda jak guano?

Bo według marketingowego bełkotu AMD ma odpowiedź na DLSS, marketingową, ale jak widać są ludzie co łyknęli, więc po co się przyznać? :E

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, crush napisał:

Tylko co Ci teraz z implementacji czegoś co wygląda jak guano?

Dla podniesienia wydajności wiele osób jest w stanie poświecić jakość obrazu, czego tutaj nie rozumiecie :)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, kadajo napisał:

Dla podniesienia wydajności wiele osób jest w stanie poświecić jakość obrazu, czego tutaj nie rozumiecie :)

Mhm bo przecież całej masy metod skalowania obrazu na czele z toną filtrów temporalnych nie wymyślono jeszcze.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, crush napisał:

Tylko co Ci teraz z implementacji czegoś co wygląda jak guano?

Mi na nic. Gdybyś przeczytał wcześniejsze posty, to byś wiedział.

To jest jedynie stwierdzenie faktu - jeśli coś jest proste w integracji i można się tym pochwalić, to najczęściej jest to używane. Weźmy FreeSync, który w żadnym z moich monitorów nie działał dobrze, a AMD przez  lata wydawało gówno sterowniki, na których z FS były problemy. Ale FS był dodawany w kolejnych modelach i nadal trafia do takich paździerzy, że pewnie bezdomny by ich kijem nie tknął. Ale trafia. A jakaś część klientów jest z tego powodu zadowolona, bo może mieć sprzęt z FS, nawet jeśli to gówno. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, BlindObserver napisał:

Ale też może być cechą, która zachęci do implementacji. Widziałem tweeta, w którym jakiś dev mówił o dodaniu FSR w kilka godzin. Szkoda, że nie wiem, jak jest z DLSS, a na każde tego typy pytanie NV nic nie chciała ujawnić. 

NVIDIA to nic nie musi ujawniać po takim jednym wycieku kodu źródłowego. ?

Jak dla mnie to implementacja DLSS 2.x jest banalnie prosta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Ale czemu

1 minutę temu, DisconnecT napisał:

Mhm bo przecież całej masy metod skalowania obrazu na czele z toną filtrów temporalnych nie wymyślono jeszcze.

No wymyślono ale co to zmienia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

No dobra. Ale czemu

No wymyślono ale co to zmienia ?

No właśnie, co zmienia obecność FSR, skoro nie wnosi nic, po za marketingiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie bo nie wiem gdzie to jest już dodane. Jest jakieś demo do ściągnięcia bo nie mam żadnej z gier na liście która AMD ujawniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, kadajo napisał:

No właśnie nie bo nie wiem gdzie to jest już dodane. Jest jakieś demo do ściągnięcia bo nie mam żadnej z gier na liście która AMD ujawniło.

Ściągnij sobie ze Steama darmowe demka Kingshunt i Riftbreakera - oba mają dodane obsługę FSR. 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kingshunt demo nie widzę ale Riftbreaker już się instaluje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • To już druga osoba bodajże w tym temacie z tym samym modelem i po własnej aplikacji pasty taka duża różnica, gwarancji nie trzeba żegnać jak przyrosty są tak fajne to warto to zrobić, jak jest plomba na którejś śrubie to można zamówić i nakleić jeżeli np suszarka + żyletka nie dały rady lub w ogóle ktoś robi dziurę w plombie od razu  Chwile temu zamawiałem z alledrogo do xfx https://allegro.pl/oferta/5x-naklejki-gwarancyjne-asus-msi-palit-xfx-evga-gigabyte-zotac-15362612792
    • Dane CFM z opakowań producentów nie można porównywać między nimi, a najlepiej kompletnie na te dane nie patrzeć. Nie dość, że nie ma żadnego ogólne standardu względem którego dokonywane są te pomiary, więc każdy producent mierzy jak uważa, to dodatkowo zarówno te dotyczące przepływu jak i ciśnienia są dokonywane przy skrajnych i nierealnych sytuacjach. Na przykład w przypadku ilości przepchniętego powietrza mogą być stosowane kilkudziesięciocentymetrowe tunele z "prostownikami przepływu" na końcu którego znajduje sie wentylator i po przeciwnej stronie przyrząd do pomiaru, czyli coś czego nikt w domowym komputerze nie zastosuje przez co taki wynik jest niestosowalny w praktyce dla wentylatora zamontowanego bezpośrednio na radiatorze (czy to od wieży chłodzenia czy układu cieczą) lub kratce obudowy. Zostają tylko praktyczne testy jak np. TechPowerUP czy HWCooling.net lub takie przy stałej metodologii dla wszystkich śmigieł jak np. Cybenetics. W takim przypadku będziesz miał miarodajne wyniki. Nie potrzebujesz takiej przejściówki dopóki gniazdo do którego wpinasz 4 pinową wtyczkę nie jest blokowane plastikiem z boku w którym wtyczka by wystawała (a jeżeli blokuje to możesz próbować tę blokadę usunąć). Rozstaw pinów w wentylatorze 2, 3 i 4 pinowym jest teoretycznie identyczny, bo dwa pierwsze piny to kolejno uziemienie i napięcie, kolejny to pomiar obrotów i ostatni czwarty to pin do sterowania PWM. Wentylator 2 i 3 pin można sterować tylko poprzez zmianę napięcia pracy, a dla wentylatora PWM nie ma teoretycznie znaczenia czy steruje się go sygnałem czy napięciem, tak długo jak jego sama konstrukcja nie przeszkadza w sterowaniu jego obrotami poprzez zmianę napięcia zamiast sygnałem modulacyjnym (jak np. nie powinno się robić w przypadku łożysk magnetycznych jak w wentylatorach Phanteks T30 lub Corsair ML120 czy konstrukcjach Sunona MagLev).
    • Świetny ruch, ale mimo wszystko wk*****m się niemiłosiernie, że występują takie egzemplarze. Sam polecam/poleciłem ten model nie jednemu znajomemu i wszystko jest ok. Super, że pomogło, przykro, że Asus wypuszcza takie buble w postaci Asus Dual, które człowiek musi sobie poprawiać sam. Wiadomo, że mógłbyś to próbować zrobić w inny sposób i szkoda, że tak fajny model jakim jest Asus Dual, potrafi wypuścić takie gówno.
    • Jak laptop działa stabilnie po mimo whea w dzienniku zdarzeń to możesz olać (myślałem że miałeś co innego na myśli pisząc "sypie błędami") albo spróbuj zrobić te rzeczy o których piszą w tym temacie z reddita no może oprócz wymiany dysku na gen 3   
    • Gniesz pałkę znowu. Znajdź mi kraj gdzie każdy dobrowolnie chce iść zginąć.  Jak można się dziwić, że ktoś nie chce iśc na wojnę i jak można się dziwić, że ludzie przed nią uciekają.   Z rosji wyjechał tak samo ogrom ludzi przed wojną. Z każdego kraju kto będzie mógł to będzie kombinował jak uniknąć wysłania na front, jest to oczywiste. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...