Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra teraz kumam o co chodzi. ;)

Już tez leci :)

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj znać co i jak, bo u mnie przy włączeniu FSR Ultra Quality Rift dostał +50fps'ów i to po włączeniu RT :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Element Wojny napisał:

Interesujące jest też że na zachodnich forach odbiór jest naprawdę pozytywny, u nas z kolei jedno wielkie psioczenie ?

Tak się składa, że wczoraj już wyjaśniłem ten fenomen.

22 godziny temu, tomcug napisał:

Fanboystwo AMD nie potrzebuje zbyt wiele, aby wpaść w zachwyt, to akurat nic nowego ;)

:cool:

Prawda jest taka, że gdyby to całe FSR nazywało się DLSS 1.0, to ludzie by cisnęli równo, że to kiepska technika, a że z przodu są magiczne trzy litery AMD, to jest git ?

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FHD RT Off, FSR Off

62e706a2ec185c5400dfebff83e181b6.png

FHD RT Off FSR On (UltraQ)

Obraz Statyczny:
3d0ddc0f54a2a835935da7249365ec04.png

Obraz w ruchu :

4ec1e9562e658850a35d886895b0630e.png

Klateczki skoczyły ze 150 na 180. 
Moim zdaniem jest całkiem spoko jak na start. I napisze jeszcze raz to są zrzuty FHD !!!

Edytowane przez kadajo
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kadajo napisał:

Klateczki skoczyły ze 150 na 180. 
Moim zdaniem jest całkiem spoko jak na start usługi. I napisze jeszcze raz to są zrzuty FHD !!!

Niezły przeskok jak na tak wiekową kartę :) 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FHD MB Off FSR Off

5d7f21faf17a983092c2bb62f80cc39e.png

FHD MB Off FSR On (UQ)

86815dee193b45de184cea4ef54c163e.png

Obraz w ruchu:

ca0443acad8f40cf5f84861fbe04c5b1.png

Przyrost 10 klatek

Obraz z włączonym FSR jest lekko ostrzejszy niż przy wyłączonym ... (widać to na screenach 1 vs 2) tylko statycznie.

Edytowane przez kadajo
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, kadajo napisał:

Obraz z włączonym FSR jest lekko ostrzejszy niż przy wyłączonym ... (widać to na screenach 1 vs 2) tylko statycznie.

Ehe widać to na pierwszych screenach, roślinność ładnie namydlona przy włączonym FSR :D

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, DisconnecT napisał:

Ehe widać to na pierwszych screenach, roślinność ładnie namydlona przy włączonym FSR :D

Ale mur wyraźniejszy :)
UE i tak nie lubi FHD wiec wsio ryba a wydajność wyższa :E

Dla mnie bomba :)

Edytowane przez kadajo
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od teraz jedna gierka będzie czołowym dowodem na wspaniałość FSR, podczas gdy wszystkie inne udowadniają, że jest wręcz przeciwnie. :E

  • Haha 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mojej opinii nie jest tak źle.

1. Kluczowa informacja to ta, że "używalne" tryby (2160p Ultra Quality, Quality, 1440p Ultra Quality) oferują wyższą jakość niż zwykły upscaling.
A to jest podstawowy poziom od którego można zacząć mówić o sensowności danej technologii rekonstrukcji obrazu.

2. Zarówno DLSS jak FSR wiążą się z kompromisami względem jakości.

3. Obie opcje włącza się z reguły dopiero gdy karta nie domaga w natywnej rozdzielczości.

4. Na tapetę weźmy 1440p Ultra Quality (bo to prawdopodobnie będzie najczęściej używany tryb).
Kierując się screenami z PurePC:
- The Riftbreaker: rozmydlona drobna roślinność na dalszym planie, ale +35% wydajności- jak dla mnie OK
- Termitator Resistance: utrata jakości na kratkach ogrodzenia po prawej sronie, ale +38% wydajności- jak dla mnie OK
- Godfall: olbrzymia utrata szczegółowości. Obraz wygląda jak poddany mocnej kompresji. Kompletnie nie warte dodatkowych +25% wydajności.
Sam autor artykułu pisze że to najgorsza implementacja FSR.

Z tym ostatnim przypadkiem jest dodatkowy  problem- Hardware Unboxed zaprezentowało FSR w Godfall jako "prawie jak DLSS 2.0".
Ktoś albo tendencyjnie dobrał scenę, albo ewidentnie kłamie.

5. Praktycznie wszyscy recenzenci zgadzają się że poza 2160p Ultra Quality, Quality i 1440p Ultra Quality utrata szczegółowości jest zbyt duża (choć wg dość krytycznej analizy Digital Foundry nawet "kulawy" tryb 4K performance nadal oferuje lepszą jakość niż zwykły upcaling z 1080p).
Zgoda panuje także co do faktu że obecna jak i najbliższa baza tytułów dla FSR jest bardzo uboga.
Obejmuje produkcje w które mało kto gra, albo takie które i tak nie są specjalnie wymagające.
RE Village śmiga bardzo ładnie i bez FSR, podczas gdy DLSS w Cyberpunku bardzo często "ratuje tyłek".

Edytowane przez Paw79
  • Haha 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tacy wszyscy mądrzy i oświeceni a ciekawe ile osób wie ze domyślane ustawienia sterowników Nv nie dają najlepszej możliwej jakości obrazu z GPU i widać to w każdej grze :>

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Paw79 napisał:

Zgoda panuje także co do faktu że obecna jak i najbliższa baza tytułów dla FSR jest bardzo uboga.
Obejmuje produkcje w które mało kto gra, albo takie które i tak nie są specjalnie wymagające.
RE Village śmiga bardzo ładnie i bez FSR, podczas gdy DLSS w Cyberpunku bardzo często "ratuje tyłek".

Pozostaje mieć nadzieję że lista tytułów będzie się szybko rozrastać. Wszyscy są zdziwieni że Cyberpunka nie było na liście ale jak wiadomo REDzi mają swoje problemy + CP2077 powstawało we współpracy z zielonymi... skoro jednak dodali obsługę RT dla AMD to FSR raczej chyba też dodadzą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, kadajo napisał:

Tacy wszyscy mądrzy i oświeceni a ciekawe ile osób wie ze domyślane ustawienia sterowników Nv nie dają najlepszej możliwej jakości obrazu z GPU i widać to w każdej grze :>

Możliwe, nie wiem bo od kilku lat nie używam domyślnych ustawień w panelu NV. :E

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Isharoth napisał:

Od teraz jedna gierka będzie czołowym dowodem na wspaniałość FSR, podczas gdy wszystkie inne udowadniają, że jest wręcz przeciwnie. :E

Dzień dobry. Czy chciałby pan posłuchać o Ashes of Singularity? 

  • Haha 5
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, DisconnecT napisał:

Możliwe, nie wiem bo od kilku lat nie używam domyślnych ustawień w panelu NV. :E

 

Tak samo jak ja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, kadajo napisał:

Tacy wszyscy mądrzy i oświeceni a ciekawe ile osób wie ze domyślane ustawienia sterowników Nv nie dają najlepszej możliwej jakości obrazu z GPU i widać to w każdej grze :>

Fakt faktem- pełny zakres tonalny jak i DSR mogłyby być standardowo włączone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, kadajo napisał:

Tacy wszyscy mądrzy i oświeceni a ciekawe ile osób wie ze domyślane ustawienia sterowników Nv nie dają najlepszej możliwej jakości obrazu z GPU i widać to w każdej grze :>

Pięknie, teraz zaczął się whataboutism. Zaraz się tu poczuję jakbym oglądał TVP. :E

FSR jest tak samo gówniane jak DLSS 1.0, tyle że przy FSR nie widzę możliwości dalszego rozwoju. Nie chce mi się już dalej kłócić, bo już raz to przerabiałem na forum przy okazji dyskusji na temat tego drugiego.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Paw79 napisał:

Fakt faktem- pełny zakres tonalny jak i DSR mogłyby być standardowo włączone.

A DSR to po co? Żeby zaraz jakiś artysta przyszedł i powiedział że mu 3090 nie daje rady bo ustawił 5K + MSAAx8 :E

#litwicki xD

 

Edytowane przez DisconnecT
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Isharoth napisał:

Pięknie, teraz zaczął się whataboutism. Zaraz się tu poczuję jakbym oglądał TVP. :E

FSR jest tak samo gówniane jak DLSS 1.0, tyle że przy FSR nie widzę możliwości dalszego rozwoju. Nie chce mi się już dalej kłócić, bo już raz to przerabiałem na forum przy okazji dyskusji na temat tego drugiego.

Can't We all Just Get Along?" on Make a GIF

:E

Edytowane przez kadajo
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tomcug napisał:

Tak się składa, że wczoraj już wyjaśniłem ten fenomen.

To wyjaśnia wszystko ?

  • Haha 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kadajo napisał:

FHD MB Off FSR On (UQ)

86815dee193b45de184cea4ef54c163e.png

Przyrost 10 klatek

Obraz z włączonym FSR jest lekko ostrzejszy niż przy wyłączonym ... (widać to na screenach 1 vs 2) tylko statycznie.

 

Właśnie na materiale od DF była opisywana ta gra, sukieneczka i inne sprawy :E Obejrzyj sobie jest pod koniec materiału w podsumowaniu o tym mowa.

Między innymi dla tego piszemy tutaj, że AMD poszło po linii najmniejszego oporu i nie wychyliło się z FSR dając bardzo podstawowe skalowanie.

crECRkI.png

 

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten material.
A co miało zrobić AMD jak zapowiedzieli ze to będzie kompatybilne ze wszystkimi GPU.
Co mieli zrobić ?
Nagle z tyłka wyciągnąć DLSS który będzie działał na Kalkulatorze z biedronki ? :E

Tak się zastanawiam czego się tu niektórzy spodziewali jak od początku było wiadomo ze to nic "rewolucyjnego" być nie może jak będzie kompatybilne praktycznie z każdym GPU. 

Panowie, myślimy czy tylko czytamy to co nam pod nos podsuną ?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, lukadd napisał:

 

Właśnie na materiale od DF była opisywana ta gra, sukieneczka i inne sprawy :E Obejrzyj sobie jest pod koniec materiału w podsumowaniu o tym mowa.

Między innymi dla tego piszemy tutaj, że AMD poszło po linii najmniejszego oporu i nie wychyliło się z FSR dając bardzo podstawowe skalowanie.

crECRkI.png

 

I zaraz, wróć a odkąd to TAA podnosi wydajność ?

Jeszcze nie widziałem gry w której włączenie TAA podniosło by wydajność.
Albo już się pogubiłem i nie wiem o co Ci chodzi :E

Ja gdzieś w tym temacie pisałem ze jeśli FSR da podobne rezultaty jak FXAA albo TAA ale ze wzrostem wydajności to będzie bardzo dobrze. No i dokładnie to się stało z tego co widzę.

Edytowane przez kadajo
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, kadajo napisał:

I zaraz, wróć a odkąd to TAA podnosi wydajność ?

Jeszcze nie widziałem gry w której włączenie TAA podniosło by wydajność.
Albo już się pogubiłem i nie wiem o co Ci chodzi :E

Ja gdzieś w tym temacie pisałem ze jeśli FSR da podobne rezultaty jak FXAA albo TAA ale ze wzrostem wydajności to będzie bardzo dobrze. No i dokładnie to się stało z tego co widzę.

Temporal upsample(Temporal Anti-Aliasing Upsample). Masz tą metodę skalowania w silniku Unreal.

https://docs.unrealengine.com/4.26/en-US/RenderingAndGraphics/ScreenPercentage/

Pisałem, abyś obejrzał materiał DF, jest o tym pod koniec materiału.

 

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • ja mam płytę za 400zł od kilku lat i nic złego się z nią nie dzieje. Nie zmieniam sprzętu właśnie dlatego, że działa bezproblemowo. Mam inne podejście. Jako, że mam jakąś tam wiedzę komputerową to kupuje to co potrzebuje. Nie potrzebuje super karty dźwiękowej, sieciowej,  2 kart sieciowych, 2 dźwiękowych, 20 portów USB z tyłu i sata, najlepszej sekcji zasilania. To wszystko mocno podnosi koszta i nagle robi się 2k zł za płytę lub więcej a tych dodatków nigdy nie wykorzystam wręcz będą przeszkadzać bo to dodatkowe coś co może się popsuć i coś co będzie się ładowało przy starcie systemu więc sam system będzie startował dłużej. Wydajnościowo nic się nie zmieni czy to płyta za 500zł czy za 3000zł. Ta płyta za 500zł jest dobra a jak trzeba będzie wymienić płytę bo  to nie będzie szkoda bo dużo nie kosztowała. Przydałoby się wbudowane wifi i 4 banki pamięci ale w przyszłości pamięć pewnie pójdzie do zmiany na jakąś 8000-10000Mhz z większą pojemnością więc obecna pójdzie na sprzedaż.  
    • Szczerze to wydawało mi się że kilka plików, bardziej tak z pamięci napisałem. Jak będę miał chwilę to zassam jakiś film i sprawdzę.
    • Ale tak bylo od wiekow to na prawde zejdz na ziemie i nie skladaj klockow. Wyplata opodatkowana a podatek od nieruchomopsci to calkowicie odmienne tematy. No masz racje na 2024 co wychodzi na duzy + bo drugi spada na 12% do 85K
    • @kola01Ok, dzięki za ogólne wyjaśnienie jak działają chłodzenia i stwierdzenie czy moje chłodzenie, którego nigdy w życiu na własne uszy nie słyszałeś jest ciche lub głośne😆 Bardzo wiele to zmienia w moim życiu, dobra robota👏  Jak "głośny" jest Fortis 5 dual przy swoim maksymalnym RPM 1400 w porównaniu z różnymi aio możesz przeczytać tutaj:  https://www.purepc.pl/test-silentiumpc-fortis-5-i-fortis-5-dual-fan-coolery-dla-procesorow-z-dobrym-stosunkiem-ceny-do-wydajnosci-i-cichymi-wentylator?page=0,7 Może uwierzysz 
    • Nic sobie nie pomyliłem. Z premedytacją nie użyłem nazwy gdyż mowiny o tanich asrocakch, model nie ma znaczenia. Ogólnie beka bo gdy mówię o karcie dźwiękowej narracja zmieniana jest na taką że dobra karta dźwiękowa nie jest potrzebna, można kupić inna, można kupić dac itp (TO SĄ DODATKOWE KOSZTY). Jak mówię o sekcji zasilania to narracja brzmi że pomylelem się z modelem płyty. Cały dowcip polega na tym że to 400zl to nie wiele jak na różnice w tym co dostajemy w tych mobasach. Tzn lepsza dźwiękowka, lepsza sekcja zasilania, lepsze wyposażenie. OGÓŁEM LEPSZA PŁYTA. Jeśli komuś wystarcza biedny kodek audio czy biedna sekcja zasilania to fajnie ale niech nie mówi że ta płyta jest dobra. Jest WYSTARCZAJĄCA dla niego i to wszystko. To tak jak z tymi bułkami z biedronki, dla kogoś są wystarczające, ja wolę kuoic 3x droższe i nie jest odnrazanego barachła. Argumenty że za 900zl płyty też mają kiepskie kodeki audio jest śmieszny bo wystarczy poszukać w specyfikacji technicznej i znaleźć taka która ma normalne audio, wyposażenie czy co tam nas interesuje. Nadal nikt nie odpowiedział, dlaczego nie polecają tanich asrockow na am4? Bo różnica pomiędzy dobrą płyta jest po prostu mniejsza i mówimy o mniejszej skali.  Edit: teraz spojrzałem na morele, nowy tomahawk kosztuje 871zl. Różnica pomiedzy "wystarczającymi" asrockami zaczyna topnieć wiec za niedługo ten post będzie nieaktualny bo i tak wszyscy będą polecali MSI. Obecnie to już 350zl czyli żaden pieniądz. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...