Skocz do zawartości
azgan

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne

Rekomendowane odpowiedzi

Jak Physx wchodził do kart NV to zaoferowali implementacje Physx na radkach, ale AMD olało sprawę. Ale w przypadku DLSS to nie wiem czy będą tacy mili ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Jak Physx wchodził do kart NV to zaoferowali implementacje Physx na radkach, ale AMD olało sprawę. Ale w przypadku DLSS to nie wiem czy będą tacy mili ?

Zaoferowali za kasę. PhysX wskoczyło na open-source dopiero w 2018r. FSR użytkownicy kart GTX mogą używać za darmo od Day1. 

Edytowane przez Element Wojny
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Zastanawiające jest dlaczego twórcy gier nie implementują tak chętnie FSR

A po co mają bawić się w marketing którejś firmy skoro mogą dodać skalowanie rozdzielczości jako opcję? a wyostrzanie jest w sterownikach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Będzie jak zwykle w grach - Nvidia zawsze na 1 miejscu (być może jeszcze daje w łapę twórcom gier za dodawanie DLSS, wszystkiego po nich można się spodziewać), a AMD goni ze swoim FSR. Zastanawiające jest dlaczego twórcy gier nie implementują tak chętnie FSR w swoich grach skoro ogólnie jest to bardziej uniwersalne rozwiązanie szczególnie teraz, kiedy nowe karty grafiki są drogie i dodanie FSR jest mile widzianym plusem, który może w jakiś tam sposób skusić kogoś ze starszą kartą graficzną do kupienia nowej gry właśnie pod kątem lepszej wydajności.

AMD nie dogoni Nvidii, rozwiązanie hardware'owe w 99,9% wypadków zawsze pobije rozwiązanie software'owe. 

Nie ukrywam jednak że w kilku grach z obsługą RT byłoby miło mieć wybór, bo jaki sens w tym że CDPR wspaniałomyślnie dodało obsługę RT dla kart AMD skoro bez FSR nie da się z tym ficzerem grać ? 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

A po co mają bawić się w marketing którejś firmy skoro mogą dodać skalowanie rozdzielczości jako opcję? a wyostrzanie jest w sterownikach

Ale zwykle skalowanie to  nie jest to samo co dlss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Zaoferowali za kasę. PhysX wskoczyło na open-source dopiero w 2018r. FSR użytkownicy kart GTX mogą używać za darmo od Day1. 

O żadnej kasie nie było mowy. Mylisz trzepanie kasy na licencji, które otrzymywały gry/silniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

update dzis kolejny do shadow of the tomb raider i...w grze jak wejde w ustawienia grafiki to gra sie wywala do pulpitu,

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

A nie jest tak że DLSS działa tylko na tensorach które mają RTXy? więc niby jakby miało to działać na AMD chyba że w jakiejś słabej wersji, ja osobiście czekam na implementację DLSS 2.0 w innych grach, jak się dowiecie gdzie będą dawać to piszcie.

https://planetagracza.pl/resident-evil-3-tajemnicza-aktualizacja-steam/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Far Cry 6 FSR On vs. Off (AMD FidelityFX Super Resolution)

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyrost rzędu 5-10 fps'ów ? 

Ale lipa. To już serio wolałbym zjechać z jakimiś ustawieniami lekko w dół, zyskałbym więcej fps'ów i nie byłoby mydła. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Przyrost rzędu 5-10 fps'ów ? 

Ale lipa. To już serio wolałbym zjechać z jakimiś ustawieniami lekko w dół, zyskałbym więcej fps'ów i nie byłoby mydła. 

Akurat FSR wyostrza i w porownaniu do natywnego bez stosowania dodatkowych wyostrzan jest lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Akurat FSR wyostrza i w porownaniu do natywnego bez stosowania dodatkowych wyostrzan jest lepiej.

W The Medium jak włączysz FSR nawet na UQ to przy obracaniu masz takie mydło że głowa boli. Pokręciłem się po 2 lokacjach i wyłączyłem w cholerę, grać się nie dało. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Meduim nie gralem, tutaj (FC6) nie wyglada to zle i napewno ostrzej niz samo 4k bo TAA robi mydlo straszne, aczkolwiek tylko na chwile z tym sie bawilem. W koncu wybralem i gram w 4k z CAS dla wyostrzenia plus pare suwaczkow na high zamiast ultra i smiga 60fps+.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Akurat FSR wyostrza i w porownaniu do natywnego bez stosowania dodatkowych wyostrzan jest lepiej.

Przecież nawet na tym filmie z ujęciem z nadbrzeża te wyostrzanie FSR działa tragicznie i sztucznie... A wszystko żeby zyskać 10% FPS.

Wyostrzaniem w sterowniku zrobi się identycznie + zjedzie jakąś opcję graficzną w dół i będzie to samo. Też mi nowa technologia, ale to w końcu AMD, oni tylko CPU potrafią robić.

 

Edytowane przez galakty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tylko etap przejściowey żeby marketingowo nie oddawać wszystkiego nvidii. Na pewno intensywnie pracują nad sensownym rozwiązaniem, ciekawe tylko czy faktycznie są w stanie dogonić nV, a oni też nie śpią i całkiem możliwe że szykują spory update jako odpowiedź na XeSS i nowe FSR

 

Ale zwykle skalowanie to  nie jest to samo co dlss

Tam nie pisałem o dlss

Edytowane przez Wu70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Przecież nawet na tym filmie z ujęciem z nadbrzeża te wyostrzanie FSR działa tragicznie i sztucznie... A wszystko żeby zyskać 10% FPS.

Wyostrzaniem w sterowniku zrobi się identycznie + zjedzie jakąś opcję graficzną w dół i będzie to samo. Też mi nowa technologia, ale to w końcu AMD, oni tylko CPU potrafią robić.

 

Zgadzam sie, tyle ze w FC6 nie masz innej opcji bo ze sterownika NV nie dziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Która technika daje lepsze rezultaty?

Nie trzeba klikać w link żeby to stwierdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DLSS krokiem milowym nie sądzę. 

Gdyby nie odszumianie to byś zobaczył, ale figę z makiem, a nie RT :szczerbaty:

A jeżeli NRC będzie się dało realnie zastosować w grach to przyrosty wydajności będą kosmiczne, których nie zapewni żaden sprzęt przez wiele, wiele lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, sideband napisał:

A jeżeli NRC będzie się dało realnie zastosować w grach to przyrosty wydajności będą kosmiczne, których nie zapewni żaden sprzęt przez wiele, wiele lat.

A co to takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...